Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
quote:Drift schreef op 06 november 2010 @ 11:13:

[...]

Echt waar Vinylleke? Wat fijn meid!

Dan gaat het ineens erg snel allemaal, nietwaar? Wat spannend en leuk voor je

Ja, het moet nog wel allemaal definitief worden, maar dit is mijn idee wat qua planning realistisch zou zijn als het allemaal lukt.

Ik vind het zó eng! Natuurlijk beginnen nu weer de: moet ik dit wel doen en de kan ik het wel vragen. Zucht...

@ Ampere: ik zou de tests gebruiken.

Volgens mij testen die de LH piek en die is 24-48 uur voor je eisprong.

Temperatuur meet volgens mij je eisprong zelf, en dus kun je dan te laat zijn. Maar pin me er niet op vast...
quote:Vinyl schreef op 06 november 2010 @ 23:20:

[...]

Ja, het moet nog wel allemaal definitief worden, maar dit is mijn idee wat qua planning realistisch zou zijn als het allemaal lukt.

Ik vind het zó eng! Natuurlijk beginnen nu weer de: moet ik dit wel doen en de kan ik het wel vragen. Zucht...

Ik snap heel goed dat het verschrikkelijk eng vindt! Maar natuurlijk kan je het! Echt!

Dat de twijfel of je het moet doen weer komt nu het ineens dichterbij komt lijkt me ook logisch. Maar vertrouw op je gevoel!
quote:Drift schreef op 07 november 2010 @ 09:52:

[...]

Ik snap heel goed dat het verschrikkelijk eng vindt! Maar natuurlijk kan je het! Echt!

Dat de twijfel of je het moet doen weer komt nu het ineens dichterbij komt lijkt me ook logisch. Maar vertrouw op je gevoel!

Daar heb je ook wel gelijk in denk ik.

Maar of ik het niet onderschat, of ik er geen spijt van zou krijgen. Allemaal dat soort dingen, die antwoorden zal ik pas krijgen als ik het heb gedaan. En dan is er ook geen weg meer terug.

En ik denk dat het gewoon goed komt. Maar toch die twijfel

Hoort er bij, maar wel eng!!
Ik herken het ook Vinyl.

Als je puur je gevoel volgt dan twijfel je geen seconde, maar zodra je over alles na gaat denken... Erg irritant!

Maar goed, vroeg of laat komt iedereen voor dezelfde keus (voor de een bewust, voor de ander onbewust): wel of niet kiezen voor kinderen.

Nu ik op de drempel sta om te gaan beginnen met KID probeer ik mijn "natuurlijke instinct" (ja dat heb ik, maar dan wel ergens heeeeel ver weg verstopt) te volgen.
Herkenbaar!

Ik weet natuurlijk al jaren dat ik zo graag moeder wil worden. En ben niet voor niets al zo lang bezig om hier over na te denken.

Maar als het zo concreet wordt is het extra eng. Want als het lukt, kan ik niet meer terug.

Ik bedenk me om die angst wat te onderdrukken dat als ik in januari/februari zou kunnen starten, ik op z'n allervroegst en met een hoop mazzel volgend jaar rond deze tijd een kind heb.

Alle meer logische scenario's duren nog langer dan dat.

Nou, dat klinkt toch ver genoeg!
Vinyl...wat je schrijft herken ik ook zo! Fijn dat jij al 'zo ver bent'...Het kan inderdaad maar zo maar eens heel lang duren. Ik krijg het Spaans benauwd als ik aan die scenario's denk...Je weet het pas als je het gedaan hebt. Da's waar.

bedankt nog voor je test-tip...:-) ga dat maar eens doen. Kijken of ik over een maand of 3 zicht hebt op de werking van mijn rammelende eierstokjes...:-)
Ja, is echt fijn! Ik heb ze ook in huis (sensitest) en je word er een stuk zekerder van.

En ja, als ik nu denk dat ik een jaar er over zou doen om zwanger te worden en dus pas over 2 jaar een kindje zou hebben vind ik dat weer lang. Dus ik ben ook net een jojo

Je hebt mail trouwens!
@ Amphere: Ja... ik gebruik inderdaad alleen de tests & de kalender natuurlijk, want daar kan ik echt niet zonder!!! Gisteren twee lichtroze streepjes op m'n test en meteen sloeg de twijfel weer toe. Vandaag duidelijke dieproze streepjes... positief dus! Waarschijnlijk was het gisteren toch nog iets te vroeg voor de test. Ik heb de afgelopen twee maanden een cyclus van 31 dagen gehad, wellicht dat er toch nog een soort van regelmaat in zal komen, we zullen zien!

@ Chilles: Hoe is het met je? Al een tijdje niets meer van je "gehoord"...
@vinyl en snoezeltje: ik zat al te googelen naar goed ovulatie testen. die van sensitests zijn dus goed. die zijn ook niet enorm duur toch?

Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn cyclus eruit ziet. Zag al online allerlei hulprekensites...god hoe deden vrouwen dit allemaal toch 20 jaar geleden?

Nog niets terug gehoord van aanbod-donor na versturen 2e mailtje. Misschien ben ik wel te kort door de bocht geweest...fo zou het aan mijn pic liggen :-)? Hoop van niet...

Worden jullie ook niet af en toe gestoord van dat wachten?

Zal wel beginnersongeduld zijn...moet natuurlijk nog heel lang...

@Sun76: wanneer ga je beginnen?

Is er btw ook iemand die zich heeft aangemeld voor Kid Centrum Amsterdam? vandaag maar eens een mail gestuurd met de vraag: als ik donorzaad (bv Denemarken) meebreng ik dan ook sneller geholpen kan worden. Dat is namelijk niet terug te vinden op hun site. Ik zal het antwoord melden, tenzij iemand dat voor mij al heeft gedaan...
Ja, ik ben ook ongeduldig, als je al zolang met iets in je hoofd zit wil je ook verder!

En Sensitest werkte bij mijn in elk geval wel, en ze zijn idd niet duur in verhouding!
Amsterdam werkt alleen maar met zaadbank van het AMC...vandaar dat ik er hier zo weinig over hoor :-) daar moet je dus braaf op je beurt wachten.

Uiteraard me even in de ovulatietesten verdiept...damn wat een keuze...wat gebruiken jullie? de midstreams strips of casette tests..?

Ben benieuwd!

Donor die ik had aangeschreven ga ik binnenkort ontmoeten. Ben benieuwd!
@ Amphere. Gewoon de simpele dipsticks. Die van Babyboomshop. Heb vorige maand ook Sensitest besteld om te kijken of ze beide hetzelfde aangeven.
Hallo dames,

Wat een gezellig boel hier en allemaal in het zelfde schuitje. Ik begin behoorlijk ongeduldig te worden. Voor degene die niet 'bij' zijn: ik ben bezig met een bekende donor (homovriend), maar zijn zaad is traag. What are the odds, pfff. We zitten nu in de onderzoeksfase en horen pas in januari de uitslag, of het zin heeft om door te gaan met elkaar. Boehoe... Mijn biologische klok tikt oorverdovend. Hebben jullie dat ook? Ik kan er soms van in paniek raken, dan hoor ik mijn vruchtbaarheid wegtikken.

Mijn Plan B is de Deense spermbank. Ik denk dat ik me daar maar vast in ga verdiepen. Zodat ik bij slecht nieuws ik meteen kan overschakelen naar de Denen. Maar dat is wel mijn 2e keus...

Af en toe stap ik even buiten mezelf en kijk dan naar de situatie waar ik in zit (leuke meid, goede baan, super leuk leven, 37 jaar en een enorme drang om moeder te worden en daarom buiten de begaande paden wandel) en moet ik de ene dag grinniken, om de stoerheid ervan en het lef en soms denk ik: wie had ooit gedacht dat ik op deze manier mijn leven zou inrichten? Ik die een relatie van 10 jaar en 1 van 9 jaar achter haar kiezen heeft. Wat kan het leven toch gek lopen...
Jeetje Superwoman, je geduld wordt aardig op de proef gesteld zeg!

Wel goed dat je zo stoer in het leven staat! Ik voel mezelf meestal ook heel stoer, maar soms ook heel onzeker.

Waar begin in aan!

Nu helemaal, zit te shaken hier.

IK HEB EEN DONOR!!

Hij is vandaag bij Geertgen gaan praten en heeft gedoneerd.

En het is voor mij...

Pfft... zal morgen maar eens bellen, of vrijdag op mijn vrije dag, dat is beter.

Want ik wil het wel laten checken op ziektes oid.

Pfft... DOODENG!
Hee Vinyl,

Wauw wat te gek, erg tof voor je!!

Hoe lang duurt het dan voordat je de uitslag van die testen hebt? Half jaar geloof ik? Dan kun je ook binnenkort aan het folium
Nee, eerder al. Want quarantaine duurt een half jaar. Test kan sneller geloof ik.

Ik ga het vrijdag navragen!

OEF!
Hey Vinyl!

Wat spannend allemaal! Hoera!

Jammer dat de meet er voorlopig niet inzit, ik had daar wel zin in. Misschien rond de kerst?

Ik heb zojuist een nieuwe ronde ingezet en online een bestelling Deens sperma besteld. En het viel me voor het eerst op: ER ZIT BTW OP!!! 20% zelfs. Elke keer als ik denk dat het niet raarder kan, kan het dus toch. De Deense overheid krijgt belastingopbrengst uit de sperma-export. Fascinerend feitje wel.

Anyway, door met de dag!

Groet!
Hahahaha, dat is grappig ja! Nou moe!

Wanneer kun je weer? Dan gaan we weer duimen!
@Vinyl...geen cold feet toch?? echt heel gaaf dat ie dat wil doen....!

@innova...wow, dat had ik nog niet meegerekend ook mijn optie 2 of 3... `waar laat je het naartoe sturen?

zit te wachten op een reactie van mijn potentiële donor...om elkaar voor het eerst te ontmoeten. Hopen dat ie snel over de brug komt en dat het klikt.

Afwachten dus.
Joehoe, ik ben er nog gewoon, hoor. Lees wel steeds mee, maar er valt van deze kant niet zoveel te vertellen. Op zich gaat het wel aardig, af en toe wat mindere momentjes, maar dat hoort er bij. Nu afwachten tot ik weer "in mijn ritme" kom, vooralsnog geen tekenen van.

Vinyl, vinyl, zit jij ineens even in de TGV! Super toch? Natuurlijk is het spannend, maar dan toch FIJN spannend!

Wat zijn we inmiddels met veel hier! Als we nou allemaal bij elkaar in een vinexwijk gaan wonen, kunnen we elkaar allemaal mooi helpen, hahaha! Enne... uitstellen oké, maar niet afstellen die meet, hoor!
By the way, ik bedacht me net: als iedereen wel wíl, maar geen kracht heeft om het te organiseren, wil ik het wel proberen te regelen, moet ik alleen de "spullen" van je krijgen, Vinyl. En dan kijk ik via de datumprikker naar een soort 'meeste stemmen gelden' en probeer ik iets centraal gelegens te zoeken...
Als anderen het ook prima vinden kan ik je de emailadressen sturen Chilles!

En ja, sneltrein he?

En hoe bedoel je geen quarantaine? HIV is op de normale manier toch pas na een half jaar te testen? En met die ene test sneller?

Weet iemand dat?

Ja, eng he? Maar ik heb 1 december pas weer een afspraak, dus wacht sowieso af. Ik denk dat ik januari kan starten?
Ja, je hebt gelijk. Mijn situatie is natuurlijk toch weer net anders, omdat ik een "écht bekende" bekende donor heb...

Nou, hopelijk kan ik in januari weer met je meedoen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven