Visite en schoenen uit
zondag 14 november 2010 om 12:01
Binnenkort ben ik jarig en komt er visite. Nu is het zo dat ik best een 'gevoelige vloer' heb. Dus ik wil liever niet dat er met hakken of natte schoenen over de vloer gelopen wordt. Is het heel raar om te vragen of ze de schoenen uit willen doen? Ik weet niet, ik vind het een beetje gek om te vragen op een verjaardag; zitten ze daar allemaal met hun sokken...
Wat denken jullie; gewoon vragen of?
Wat denken jullie; gewoon vragen of?
zondag 14 november 2010 om 12:15
Bij vloerbedekking a la, maar bij laminaat oid vind ik het grote onzin. Daar stamp je echt niet zo maar putjes in. Ze kunnen altijd vies worden, maar goed, dweilen moet je toch of dat nu voor of na het feest is.
Als de schoenen perse uit moeten, dan vind ik ook dat je slippers/sloffen in huis moet hebben. Anders is het helemaal ongastvrij.
Als de schoenen perse uit moeten, dan vind ik ook dat je slippers/sloffen in huis moet hebben. Anders is het helemaal ongastvrij.
zondag 14 november 2010 om 12:15
quote:nichiran schreef op 14 november 2010 @ 12:10:
In het land waar ik nu woon is het pas echt gek als je (en je bezoek dus ook), niet je schoene uit-treks wanneer je een huis binnen gaat, maar goed, dat is hier.
Als je echt geen schoenen op je vloer wilt is het misschien een idee om een stuk of wat stelletjes sloffen aan te schaffen? Hoeven geen luxieuze exemplaren te zijn maar gewoon van die huis (hotel) slipper achtige dingen. Hoeven mensen zich ook niet te schamen voor dat gat in de sokken.Dat zou mij dan weer echt te ver gaan. Dat ik mijn schoenen uit moet doen á la, maar als de gastvrouw me dan ook nog eens zou verzoeken om slofjes aan te trekken...
In het land waar ik nu woon is het pas echt gek als je (en je bezoek dus ook), niet je schoene uit-treks wanneer je een huis binnen gaat, maar goed, dat is hier.
Als je echt geen schoenen op je vloer wilt is het misschien een idee om een stuk of wat stelletjes sloffen aan te schaffen? Hoeven geen luxieuze exemplaren te zijn maar gewoon van die huis (hotel) slipper achtige dingen. Hoeven mensen zich ook niet te schamen voor dat gat in de sokken.Dat zou mij dan weer echt te ver gaan. Dat ik mijn schoenen uit moet doen á la, maar als de gastvrouw me dan ook nog eens zou verzoeken om slofjes aan te trekken...
zondag 14 november 2010 om 12:16
Er zijn genoeg landen waar het heel normaal is. Alleen ik zou het ook niet heel prettig vinden. Heb je net een leuke outfit met prachtige laarzen, moet je ze uitdoen
Maar goed ik kan me voorstellen dat je vloer ook wat langer mee moet gaan. Ik zou inderdaad gaan kijken of je een goedkoop tapijt kunt vinden. Als je gasten wel de schoenen uit moeten doen zou ik dit vooraf melden zodat ze pantoffels mee kunnen nemen.
Maar goed ik kan me voorstellen dat je vloer ook wat langer mee moet gaan. Ik zou inderdaad gaan kijken of je een goedkoop tapijt kunt vinden. Als je gasten wel de schoenen uit moeten doen zou ik dit vooraf melden zodat ze pantoffels mee kunnen nemen.
zondag 14 november 2010 om 12:17
Ik vind dat eigenlijk ook best vervelend. Als ik naar een verjaardag ga gooi ik mezelf wel eens in de steigers en doe ik mn hakken aan. ( geen naaldhakken trouwens)
Als die dan uitmoeten zou ik wel genant vinden eerlijk gezegd.
Maar vrouwen met naaldhakken kun je toch vragen of ze, als ze lopen, op hun tenen kunnen lopen? Het moeten wel hele dunne hakken zijn, en zware vrouwen wil het putten geven toch?
De enige vloer die ik ken die snel putten geeft is een vurenhouten vloer. Laminaat en parket eigenlijk niet.
En hier ligt een vurenhouten vloer, en die ligt er al meer dan 50 jaar denk ik, en hij ziet er nog put-loos uit eigenlijk!
Wat voor vloer heb je?
(anders van die viltjes onder de hakken plakken )
Als die dan uitmoeten zou ik wel genant vinden eerlijk gezegd.
Maar vrouwen met naaldhakken kun je toch vragen of ze, als ze lopen, op hun tenen kunnen lopen? Het moeten wel hele dunne hakken zijn, en zware vrouwen wil het putten geven toch?
De enige vloer die ik ken die snel putten geeft is een vurenhouten vloer. Laminaat en parket eigenlijk niet.
En hier ligt een vurenhouten vloer, en die ligt er al meer dan 50 jaar denk ik, en hij ziet er nog put-loos uit eigenlijk!
Wat voor vloer heb je?
(anders van die viltjes onder de hakken plakken )
zondag 14 november 2010 om 12:19
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 november 2010 @ 12:14:
Ik heb een vriendin die heeft vaak hakken aan, waar dan die dopjes vanaf zijn. Nadat ze twee keer echt enorme krassen op onze houten vloer gemaakt heeft ( die we dan op moeten schuren en lakken en waarbij het dan maanden duurt voor die stukken weer bijgekleurd zijn ) vraag ik haar altijd om haar schoenen uit te doen. Ik weet dat er van baalt als een stekker, maar ik heb geen zin om mijn dure vloer telkens te laten verzieken door haar goedkope schoenen.
Heel begrijpelijk, als ze gewoon op visite komt dan vind ik ook wel dat je er wat van kunt zeggen. Zeker als ze al eerder krassen heeft gemaakt.
Ik vind het toch weer net iets anders op een verjaardag...
Ik heb een vriendin die heeft vaak hakken aan, waar dan die dopjes vanaf zijn. Nadat ze twee keer echt enorme krassen op onze houten vloer gemaakt heeft ( die we dan op moeten schuren en lakken en waarbij het dan maanden duurt voor die stukken weer bijgekleurd zijn ) vraag ik haar altijd om haar schoenen uit te doen. Ik weet dat er van baalt als een stekker, maar ik heb geen zin om mijn dure vloer telkens te laten verzieken door haar goedkope schoenen.
Heel begrijpelijk, als ze gewoon op visite komt dan vind ik ook wel dat je er wat van kunt zeggen. Zeker als ze al eerder krassen heeft gemaakt.
Ik vind het toch weer net iets anders op een verjaardag...
zondag 14 november 2010 om 12:20
zondag 14 november 2010 om 12:20
Jouw huis, jouw regels..
Je kunt het in principe vragen natuurlijk.
Ik moet alleen wel eerlijk zeggen dat ik het vreselijk vind als ik ergens mijn schoenen uit moet doen.
Ik geneer me vaak omdat mijn sokken niet altijd matchen, of omdat er een gat in mijn sok zit, of ik ben bang dat mijn voeten stinken (ook al is dat niet zo). En het komt mijn outfit nooit ten goede.
Ik denk dat veel mensen zich er ongemakkelijk door voelen, terwijl ze naar jou toe komen om jouw verjaardag te vieren.
Niet heel gastvrij als je het mij vraagt....
Ik moet alleen wel eerlijk zeggen dat ik het vreselijk vind als ik ergens mijn schoenen uit moet doen.
Ik geneer me vaak omdat mijn sokken niet altijd matchen, of omdat er een gat in mijn sok zit, of ik ben bang dat mijn voeten stinken (ook al is dat niet zo). En het komt mijn outfit nooit ten goede.
Ik denk dat veel mensen zich er ongemakkelijk door voelen, terwijl ze naar jou toe komen om jouw verjaardag te vieren.
Niet heel gastvrij als je het mij vraagt....
zondag 14 november 2010 om 12:23
Ik heb een lichte houtenvloer. Maar ik denk dat ik ze maar gewoon laat lopen dan met de schoenen. Ik geef toch geen mega feest hoor! Alleen wat familie en een vriendin komen. Ik denk dat ik een beetje in doem-scenario's (geen idee of ik het goed schrijf) begin te denken nadat op mijn vorige verjaardag een glas rode wijn over mijn lichte bankstel is heen gegaan, heb ik er nooit meer uit gekregen. Gewoon relaxt blijven lichtpuntjes
zondag 14 november 2010 om 12:23
Als je gewoon een lange broek en platte schoenen draagt, maakt het niet uit als je op sokken loopt, maar als je een rok of jurkje met laarzen draagt ziet het er gewoon stom uit. Ik herinner me dat ik me voor mijn eerste bezoek aan mijn schoonouders mooi had aangekleed, knielange rok, laarzen met hoge hak, en dat ik toen mijn laarzen moest verruilen voor een paar lullige slofjes. Ik voelde me echt zo ongemakkelijk.
Als je het echt wil doen zou ik het van tevoren aankondigen zodat mensen er rekening mee kunnen houden in hun kledingkeuze.
Als je het echt wil doen zou ik het van tevoren aankondigen zodat mensen er rekening mee kunnen houden in hun kledingkeuze.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 14 november 2010 om 12:24
Het valt mij op , dat er weinig respect is voor andermans spullen.
Wat maakt het nou uit dat je je schoenen uit moet trekken. Te bedenken dat er een dure vloer vergald wordt , alleen maar omdat er de kans aanwezig is op een gat in de sok. Wel tegen TO zeggen dat ze kleden moet gaan kopen, maar 2,95 uitgeven voor een paar nieuwe sokken is dan teveel gevraagd. Vreemd hoor.
Nou TO, je krijgt met deze vraag in ieder geval de gelegenheid om er achter te komen , wie je vrienden zijn.
Wat maakt het nou uit dat je je schoenen uit moet trekken. Te bedenken dat er een dure vloer vergald wordt , alleen maar omdat er de kans aanwezig is op een gat in de sok. Wel tegen TO zeggen dat ze kleden moet gaan kopen, maar 2,95 uitgeven voor een paar nieuwe sokken is dan teveel gevraagd. Vreemd hoor.
Nou TO, je krijgt met deze vraag in ieder geval de gelegenheid om er achter te komen , wie je vrienden zijn.
zondag 14 november 2010 om 12:25
Elninjoo, dat is in mijn ogen wat anders. Ik vind het niet netjes iemand te verplichten zijn schoenen uit te doen. Wat betreft het je schoenen uit willen doen....bij mij mag iedereen het zelf weten. De ene wil graag schoenen aan, de ander uit. Alles is prima. Maar iemand opleggen schoenen uit te doen....
zondag 14 november 2010 om 12:25
quote:noodles schreef op 14 november 2010 @ 12:20:
Jouw huis, jouw regels..
Niet heel gastvrij als je het mij vraagt....Maar vind je dat ook als je vooraf geïnformeerd bent?
Jouw huis, jouw regels..
Niet heel gastvrij als je het mij vraagt....Maar vind je dat ook als je vooraf geïnformeerd bent?
zondag 14 november 2010 om 12:26
quote:lichtpuntjes schreef op 14 november 2010 @ 12:23:
Ik heb een lichte houtenvloer. Maar ik denk dat ik ze maar gewoon laat lopen dan met de schoenen. Ik geef toch geen mega feest hoor! Alleen wat familie en een vriendin komen. Ik denk dat ik een beetje in doem-scenario's (geen idee of ik het goed schrijf) begin te denken nadat op mijn vorige verjaardag een glas rode wijn over mijn lichte bankstel is heen gegaan, heb ik er nooit meer uit gekregen. Gewoon relaxt blijven lichtpuntjes Had je dat niet kunnen verhalen op de WA verzekeraar van de wijnknoeier?
Ik heb een lichte houtenvloer. Maar ik denk dat ik ze maar gewoon laat lopen dan met de schoenen. Ik geef toch geen mega feest hoor! Alleen wat familie en een vriendin komen. Ik denk dat ik een beetje in doem-scenario's (geen idee of ik het goed schrijf) begin te denken nadat op mijn vorige verjaardag een glas rode wijn over mijn lichte bankstel is heen gegaan, heb ik er nooit meer uit gekregen. Gewoon relaxt blijven lichtpuntjes Had je dat niet kunnen verhalen op de WA verzekeraar van de wijnknoeier?
zondag 14 november 2010 om 12:30
Zoals een paar al zeiden: In veel landen is het JUIST ONBELEEFD om je schoenen binnen aan te houden (iets dat ik heel goed kan snappen; je bent bij iemand op bezoek als gast, en je wil geen vieze sporen achterlaten - wat veel gebeurd, ook al veeg je je voeten - die je gastheer/vrouw dan later zal moeten schoonmaken).
Schaf wat goedkope pantoffeltjes aan en ik kan me niet voorstellen dat iemand problemen zou hebben zijn schoenen uit te doen.
Snap niet waarom zoveel mensen zo'n groot punt maken van 'not amused' zijn als je gevraagd wordt je schoenen uit te doen... Als je pumps aan hebt zonder sokken snap ik het heel goed, of misschien zelfs alleen op je sokken. Maar als je pantoffeltjes te leen krijgt is dat toch hartstikke prima?
Schaf wat goedkope pantoffeltjes aan en ik kan me niet voorstellen dat iemand problemen zou hebben zijn schoenen uit te doen.
Snap niet waarom zoveel mensen zo'n groot punt maken van 'not amused' zijn als je gevraagd wordt je schoenen uit te doen... Als je pumps aan hebt zonder sokken snap ik het heel goed, of misschien zelfs alleen op je sokken. Maar als je pantoffeltjes te leen krijgt is dat toch hartstikke prima?
zondag 14 november 2010 om 12:33