Visite en schoenen uit

14-11-2010 12:01 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ben ik jarig en komt er visite. Nu is het zo dat ik best een 'gevoelige vloer' heb. Dus ik wil liever niet dat er met hakken of natte schoenen over de vloer gelopen wordt. Is het heel raar om te vragen of ze de schoenen uit willen doen? Ik weet niet, ik vind het een beetje gek om te vragen op een verjaardag; zitten ze daar allemaal met hun sokken...

Wat denken jullie; gewoon vragen of?
Ik word er nooit echt blij van...
Dat je zou moeten dweilen vind ik niet een échte reden..... da's de consequentie van een feestje. Maar als je vloer onherstelbaar beschadigt van vuil of hakken dan zou ik het zéker vragen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee, kan ik me ook weer goed voorstellen!

Maar aan de ene kant, ik word niet blij van al die vlekken en putje van hakken
In een huis moet geleefd worden toch?

Ik vind het zelf echt heel irritant als ik ergens mijn schoenen uit moet doen. Sta je in een klein gangetje te stuntelen en ik heb altijd net een gat in mijn sok.
Ik zou het niet vragen. Snap wel dat putjes van hakken in de vloer na afloop niet leuk zijn, maar schoenen uit vind ik nogal wat. Zou mezelf heel ongemakkelijk voelen als ik op mijn sokken en in jurk (waar hakken onder horen!) de kamer inga.

Om nog maar niet te spreken van (al die) mensen met gaten in hun sokken die dan balen als een stekker.
quote:Troeta schreef op 14 november 2010 @ 12:04:

In een huis moet geleefd worden toch?

.Jawel, maar het hóeft niet persé kapot allemaal.
Het is de bedoeling dat je vloer wat langer mee gaat dan je verjaardagsfeestje, dus ik zou er van te voren iets over zeggen, zodat mensen weten waar ze aan toe zijn. Degenen die dat niet zien zitten , zullen dan wel weg blijven, maar dat zou ik er voor over hebben.
Misschien een goedkoop kleed (of meerdere) kopen en die gebruiken voor verjaardagen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Van te voren zeggen inderdaad een goed idee.
Ik denk dat ik dan alleen de hakken uit laat doen!
Ik vind het ongastvrij.

Als je vloer zo gevoelig is dat bij normaal gebruik putjes optreden moet je gewoon geen feestje thuis geven. (als je daar niet tegen kunt natuurlijk)

Naaldhakken vind ik persoonlijk geen normaal gebruik en ik denk daar zelf ook over na voordat ik naar een `thuis` feestje ga (daarbij is mijn outfit dan meestal ook niet stiletto compatible ) Als er echt vriendinnen komen met naaldhakken zou ik het misschien wel zeggen.

Ik denk het trouwens niet, maar ik ben ook meer van het credo `je woont toch om te leven`
In het land waar ik nu woon is het pas echt gek als je (en je bezoek dus ook), niet je schoene uit-treks wanneer je een huis binnen gaat, maar goed, dat is hier.

Als je echt geen schoenen op je vloer wilt is het misschien een idee om een stuk of wat stelletjes sloffen aan te schaffen? Hoeven geen luxieuze exemplaren te zijn maar gewoon van die huis (hotel) slipper achtige dingen. Hoeven mensen zich ook niet te schamen voor dat gat in de sokken.
Kleed van himalaya ook wel een aardig plan, maar dan krijg je dus wel een echte verbouwing voor je feest begint.
quote:lichtpuntjes schreef op 14 november 2010 @ 12:01:

Binnenkort ben ik jarig en komt er visite. Nu is het zo dat ik best een 'gevoelige vloer' heb. Dus ik wil liever niet dat er met hakken of natte schoenen over de vloer gelopen wordt. Is het heel raar om te vragen of ze de schoenen uit willen doen? Ik weet niet, ik vind het een beetje gek om te vragen op een verjaardag; zitten ze daar allemaal met hun sokken...

Wat denken jullie; gewoon vragen of?Je verjaardag niet vieren denk ik. Of een goeie schoonloopmat kopen en verder niet zeuren.
In Zwitserland (waar mijn dochter woont) is het heel normaal: daar doet iedereen de schoenen uit. Dat heeft als reden dat er vaak veel sneeuw ligt en dan je hele huis onder de pekel zit. Maar er staat voor iedereen (in elke maat) sloffen klaar...

Hier doe ik dat nooit. Ook niet als ik nét heb gedweild, dan nog maar een keer.

Ik vraag me alleen af wat voor vloer je in vredesnaam hebt, dat er direct putjes in komen als iemand er met hakken op loopt naar zijn plaats op de bak...of heb je een dansfeest in gedachten?
Ongastvrij, als ik ergens zou komen waar ik mijn schoenen uit zou moeten doen, geloof ik dat niet snel nog een keer zou komen. Bovendien krijg ik al snel last van koude voeten, dus nee, echt blij zou ik er niet van worden. Tenzij je slofjes voor me klaar zou zetten
Mijn vriends familie komt uit Indonesie, waar het heel gebruikelijk is schoenen uit te doen in huis. Op die verjaardagen zit iedereen dus op sokken. Of ze nemen slippers mee. Ik vind het dus niet heel gek hoor. Kunje het niet gewoon in de uitnodiging zetten? (schoenen uit, slippers/pantoffels mee?) En na 1x snappen mensen het ook voor de volgende keer.
quote:lichtpuntjes schreef op 14 november 2010 @ 12:04:

Nee, kan ik me ook weer goed voorstellen!

Maar aan de ene kant, ik word niet blij van al die vlekken en putje van hakken Ik ben wel erg benieuwd wat voor zacht board je op de vloer hebt liggen zeg....
Kleed er over leggen, ik word ook niet blij als het aan me gevraagd wordt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk dat jullie een verkeerde vloer hebben gekozen. Ik zou het niet fijn vinden om ergens gedwongen op sokken te moeten lopen omdat de vloer anders beschadigt.
Wat voor vloer heb je dat hij niet een paar schoenen/hakken aan kan?

Ik zou persoonlijk not amused zijn eerlijk gezegd. Kondig het iig vantevoren aan. Dan voorkom je het twee verschillende/met gaten sokken gebeuren.
En wat te denken van al die mensen met zweetvoeten? daar zou ik niet blij van worden, of moeten ze dan ook zelf geurtjes meebrengen???
Ik heb een vriendin die heeft vaak hakken aan, waar dan die dopjes vanaf zijn. Nadat ze twee keer echt enorme krassen op onze houten vloer gemaakt heeft ( die we dan op moeten schuren en lakken en waarbij het dan maanden duurt voor die stukken weer bijgekleurd zijn ) vraag ik haar altijd om haar schoenen uit te doen. Ik weet dat er van baalt als een stekker, maar ik heb geen zin om mijn dure vloer telkens te laten verzieken door haar goedkope schoenen.
Bij mijn vriend thuis moeten ook de schoenen uit, ik moest er in het begin heel erg aan wennen en vergeet het nog steeds vaak. Maar er zijn meer mensen die perse schoenloos door het huis willen banjeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven