Visite en schoenen uit
zondag 14 november 2010 om 12:01
Binnenkort ben ik jarig en komt er visite. Nu is het zo dat ik best een 'gevoelige vloer' heb. Dus ik wil liever niet dat er met hakken of natte schoenen over de vloer gelopen wordt. Is het heel raar om te vragen of ze de schoenen uit willen doen? Ik weet niet, ik vind het een beetje gek om te vragen op een verjaardag; zitten ze daar allemaal met hun sokken...
Wat denken jullie; gewoon vragen of?
Wat denken jullie; gewoon vragen of?
zondag 14 november 2010 om 12:04
zondag 14 november 2010 om 12:05
Ik zou het niet vragen. Snap wel dat putjes van hakken in de vloer na afloop niet leuk zijn, maar schoenen uit vind ik nogal wat. Zou mezelf heel ongemakkelijk voelen als ik op mijn sokken en in jurk (waar hakken onder horen!) de kamer inga.
Om nog maar niet te spreken van (al die) mensen met gaten in hun sokken die dan balen als een stekker.
Om nog maar niet te spreken van (al die) mensen met gaten in hun sokken die dan balen als een stekker.
zondag 14 november 2010 om 12:09
Ik vind het ongastvrij.
Als je vloer zo gevoelig is dat bij normaal gebruik putjes optreden moet je gewoon geen feestje thuis geven. (als je daar niet tegen kunt natuurlijk)
Naaldhakken vind ik persoonlijk geen normaal gebruik en ik denk daar zelf ook over na voordat ik naar een `thuis` feestje ga (daarbij is mijn outfit dan meestal ook niet stiletto compatible ) Als er echt vriendinnen komen met naaldhakken zou ik het misschien wel zeggen.
Ik denk het trouwens niet, maar ik ben ook meer van het credo `je woont toch om te leven`
Als je vloer zo gevoelig is dat bij normaal gebruik putjes optreden moet je gewoon geen feestje thuis geven. (als je daar niet tegen kunt natuurlijk)
Naaldhakken vind ik persoonlijk geen normaal gebruik en ik denk daar zelf ook over na voordat ik naar een `thuis` feestje ga (daarbij is mijn outfit dan meestal ook niet stiletto compatible ) Als er echt vriendinnen komen met naaldhakken zou ik het misschien wel zeggen.
Ik denk het trouwens niet, maar ik ben ook meer van het credo `je woont toch om te leven`
zondag 14 november 2010 om 12:10
In het land waar ik nu woon is het pas echt gek als je (en je bezoek dus ook), niet je schoene uit-treks wanneer je een huis binnen gaat, maar goed, dat is hier.
Als je echt geen schoenen op je vloer wilt is het misschien een idee om een stuk of wat stelletjes sloffen aan te schaffen? Hoeven geen luxieuze exemplaren te zijn maar gewoon van die huis (hotel) slipper achtige dingen. Hoeven mensen zich ook niet te schamen voor dat gat in de sokken.
Als je echt geen schoenen op je vloer wilt is het misschien een idee om een stuk of wat stelletjes sloffen aan te schaffen? Hoeven geen luxieuze exemplaren te zijn maar gewoon van die huis (hotel) slipper achtige dingen. Hoeven mensen zich ook niet te schamen voor dat gat in de sokken.
zondag 14 november 2010 om 12:11
quote:lichtpuntjes schreef op 14 november 2010 @ 12:01:
Binnenkort ben ik jarig en komt er visite. Nu is het zo dat ik best een 'gevoelige vloer' heb. Dus ik wil liever niet dat er met hakken of natte schoenen over de vloer gelopen wordt. Is het heel raar om te vragen of ze de schoenen uit willen doen? Ik weet niet, ik vind het een beetje gek om te vragen op een verjaardag; zitten ze daar allemaal met hun sokken...
Wat denken jullie; gewoon vragen of?Je verjaardag niet vieren denk ik. Of een goeie schoonloopmat kopen en verder niet zeuren.
Wat denken jullie; gewoon vragen of?Je verjaardag niet vieren denk ik. Of een goeie schoonloopmat kopen en verder niet zeuren.
zondag 14 november 2010 om 12:11
In Zwitserland (waar mijn dochter woont) is het heel normaal: daar doet iedereen de schoenen uit. Dat heeft als reden dat er vaak veel sneeuw ligt en dan je hele huis onder de pekel zit. Maar er staat voor iedereen (in elke maat) sloffen klaar...
Hier doe ik dat nooit. Ook niet als ik nét heb gedweild, dan nog maar een keer.
Ik vraag me alleen af wat voor vloer je in vredesnaam hebt, dat er direct putjes in komen als iemand er met hakken op loopt naar zijn plaats op de bak...of heb je een dansfeest in gedachten?
Hier doe ik dat nooit. Ook niet als ik nét heb gedweild, dan nog maar een keer.
Ik vraag me alleen af wat voor vloer je in vredesnaam hebt, dat er direct putjes in komen als iemand er met hakken op loopt naar zijn plaats op de bak...of heb je een dansfeest in gedachten?
zondag 14 november 2010 om 12:12
zondag 14 november 2010 om 12:12
Mijn vriends familie komt uit Indonesie, waar het heel gebruikelijk is schoenen uit te doen in huis. Op die verjaardagen zit iedereen dus op sokken. Of ze nemen slippers mee. Ik vind het dus niet heel gek hoor. Kunje het niet gewoon in de uitnodiging zetten? (schoenen uit, slippers/pantoffels mee?) En na 1x snappen mensen het ook voor de volgende keer.
zondag 14 november 2010 om 12:14
Ik heb een vriendin die heeft vaak hakken aan, waar dan die dopjes vanaf zijn. Nadat ze twee keer echt enorme krassen op onze houten vloer gemaakt heeft ( die we dan op moeten schuren en lakken en waarbij het dan maanden duurt voor die stukken weer bijgekleurd zijn ) vraag ik haar altijd om haar schoenen uit te doen. Ik weet dat er van baalt als een stekker, maar ik heb geen zin om mijn dure vloer telkens te laten verzieken door haar goedkope schoenen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.