Visite en schoenen uit

14-11-2010 12:01 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ben ik jarig en komt er visite. Nu is het zo dat ik best een 'gevoelige vloer' heb. Dus ik wil liever niet dat er met hakken of natte schoenen over de vloer gelopen wordt. Is het heel raar om te vragen of ze de schoenen uit willen doen? Ik weet niet, ik vind het een beetje gek om te vragen op een verjaardag; zitten ze daar allemaal met hun sokken...

Wat denken jullie; gewoon vragen of?
quote:Kuzu schreef op 14 november 2010 @ 12:43:

Hier in huis gaan ook alle schoenen uit.

De meeste mensen die hier komen weten het wel.

Ik heb behoorlijk wat pantoffels en slippers liggen, loop er zelf ook de hele dag op.

Als mensen hier niet meer zouden willen komen omdat ze hun schoenen uit moeten trekken vind ik dat raar, sorry.

Bij vrijwel iedereen waar ik kom is het gebruikelijk om schoenen uit te trekken en bij iedereen liggen altijd genoeg pantoffels, dus van gaten in sokken of koude voeten heeft niemand last.

Hier gaat het net zo, en als ik ergens kom trek ik mn schoenen uit.

Zo ben ik opgevoed, weet niet anders.

Ik heb een goede vloer,maar vind het gewoon vies, dat gebagger met schoenen in de kamer en boven,dat is helemaal verboden voor schoenen.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:Suze02 schreef op 14 november 2010 @ 12:43:

[...]

Een dure vloer wordt echt niet vergald door een paar schoenen hoor.

Ik had vroeger een parketvloer en de schoenen gingen gewoon UIT, en voor degenen die dat niet wilde, die konden gewoon wegblijven.

Vooral naaldhakken met ijzeren hakjes zijn nu op mijn vinylvloer ,ook niet welkom.

Ik moet eerlijk bekennen, dat je meer voor gek zit als je putten in een vloer bij een ander veroorzaakt, dan wanneer je met een gat in je sok zit. En ik zag ook een punt voorbij komen. Als je je hebt aangekleed voor een feestje, lijkt het me logisch , dat het er achter de coullisen het er ook een beetje netjes uit ziet(goede sokken). Zelf ben ik opgevoed met de boodschap, dat je altijd verzorgd moet zijn, voor het geval je in het ziekenhuis terecht komt, zelf heb ik daar nooit iets mee gedaan, maar ik ben altijd om door een ringetje te halen en hoef me dus niet voor mijn sokken te schamen.

Bepaald geen teken van vriendschap zeg, om te weigeren, respect te hebben voor iemands huis.
Kuzu, draai de vraag eens om.......wat zou jij er van vinden als je ergens niet meer mag komen omdat jij alleen maar op sokken wil lopen? Dat is toch net zo krom als mensen dwingen hun schoenen uit te doen.
Ik zou er een pyamafeestje van maken
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
De leenslofjes gooi je natuurlijk in de wasmachine na gebruik
quote:Winterdip schreef op 14 november 2010 @ 12:55:

Ik zou er een pyamafeestje van maken Dit is het beste idee tot nu toe
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:pearle schreef op 14 november 2010 @ 12:51:

[...]

Keer het eens om?

Zou je het ook raar vinden als mensen niet meer mogen komen als ze niet hun schoenen uittrekken?

Schoenen uit is hier soort van huisregel.

Als mensen zich daar niet aan willen houden vind ik dat raar. Ik zal ze de deur niet wijzen omdat ik in principe alleen mensen uit nodig die ik aardig vind, maar zou het wel jammer vinden.

Als ik bij iemand thuiskom waar niet gerookt mag worden binnenshuis en ik zou een peuk op willen steken, omdat ik dat nou eenmaal gewend ben, vind ik dat ook raar.

Je gaat toch ergens op visite, dan weet je toch dat het mogelijk anders kan gaan dan jij gewend bent of dat jij thuis doet?

Bij mijn ouders loop ik gewoon met schoenen in huis, doen zij ook.

Maar bij mijn schoonouders gaan ze uit, omdat dat nu eenmaal normaal is bij hun thuis.
Ik vraag aan iedereen de schoenen uit. Ik vind het niet hygienisch. Alles wat op straat ligt, loop jij met je schoenen in. s'ochtends als ik wakker word wil ik wel graag met me blote voeten door het huis heen lopen, en niet persee me pantoffels aan doen, omdat me voeten zwart worden.

Dus ik zou het niet raar vinden als andere mensen van mij verwachten dat ik me schoenen uit doe. Ik vraag het ook vaak, als ik op visite kom.
quote:Vinyl schreef op 14 november 2010 @ 12:03:

Ik word er nooit echt blij van...Jammer dan, de volgende keer als je weer bij ons komt...schoentjes uit hoor....we hebben nl. een gevoelige vloer
quote:Kuzu schreef op 14 november 2010 @ 12:51:

Maar waarom voelt iedereen zich zo ongemakkelijk, met op sokken lopen?

(Oprechte vraag hoor!)omdat ik altijd koude voeten heb ...
@Zwuppelien, natuurlijk is een vloer om op te lopen! En daarin ben ik het helemaal met je eens. Maar ik kan ook heel goed snappen dat mensen geen geld hebben om een nieuwe vloer te laten leggen.

Trouwens, lopen jullie thuis ook in schoenen rond? Ik loop thuis nl altijd op pantoffels. En ik snap heel goed dat mensen zich 'schamen' voor een gat in hun sok of een onaangename voetengeur, maar als je die voeten in een pantoffel steekt merk je daar toch niets meer van? Als het echt heel extreem is kan je altijd vragen of je je schoenen aan mag houden, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen hier last heeft van gatenkaas sokken of stinkerige voeten.

Dus afgezien van deze 2 uitzonderingen, snap ik het ook niet helemaal, dus zelfde vraag als Kuzu
Ik zeg niet dat ik mijn schoenen dan niet uittrek, cateautje. Ik zeg alleen dat ik me er absoluut niet prettig bij voel.

Misschien is het je handig te realiseren dat niet iedereen hetzelfde is opgevoed.

Wat betreft parket, dat heb ik vroeger altijd in huis gehad. Als je goed hout hebt moet je wel hele gekke dingen uithalen om er grote butsen in te krijgen.
Ik ben juist opgevoed met het idee dat je schoenen aan behoort te houden op visite. Niemand in mijn vriendenkring of familie doet hieraan. Dan is het toch logisch dat mocht het opeens wel gevraagd worden, dat je je ongemakkelijk voelt. Zeg het dan voordat diegene komt.

Maar goed, ik vraag me nog steeds af hoe het met die vloer zit...
quote:Cateautje schreef op 14 november 2010 @ 12:55:

[...]

Bepaald geen teken van vriendschap zeg, om te weigeren, respect te hebben voor iemands huis.maar heeft iemand het hier over weigeren dan? Zoja, dan heb ik óf verkeerd gelezen, óf verkeerd geïnterpreteerd.
quote:dasminder schreef op 14 november 2010 @ 12:59:

[...]

omdat ik altijd koude voeten heb ...Pantoffels zijn meestal warmer dan schoenen! Tenzij je UGGS draagt..
Peppie, wat denk je van voetschimmels, wratten etc etc? Mensen die op hun zweetsokken door jou huis lopen kunnen dat soort dingen allemaal achterlaten :puke: . Lekker om daarna met je blote voeten er doorheen te lopen. Dan loop ik liever door een laagje zand.
quote:Kuzu schreef op 14 november 2010 @ 12:51:

Maar waarom voelt iedereen zich zo ongemakkelijk, met op sokken lopen?

(Oprechte vraag hoor!)

Ik weet het niet precies, maar ik vind het gewoon een gek gevoel zo op mn sokken. Maar ik loop dan ook nooit op mn sokken thuis, ik heb altijd schoenen of pantoffels aan.

Sokken staan ook zo suf vind ik.
Bah Zwupp, jij denkt ook echt in doemscenarios he? xD

Daar zijn toch de sloffen voor? mogen ze lekker stinken in de sloffen en gooi je ze erna gewoon even in de was.
Van welke soort schoenen wordt je vloer zo verknald?? Bij extreme naaldhakken en/of hakken waar het ijzertje doorheen komt snap ik dat, maar verder???

Vind het idee met de mand met sloffen wel een goede! Zou het zelf ook geen enkel probleem vinden.
Ik vind het belachelijk en zou me ook echt niet op m'n gemak voelen. Tenzij je kekke slofjes in elke maat van je gasten koopt dan zie ik er de humor wel van in.

Een huis is om in te leven, het is geen showroom
Je gunt de mensen toch wel hun nieuwe vloer, of moet dat er zo snel mogelijk uit zien als je eigen vloer? ;)
quote:Zwuppeliennn schreef op 14 november 2010 @ 12:59:

Ik zeg niet dat ik mijn schoenen dan niet uittrek, cateautje. Ik zeg alleen dat ik me er absoluut niet prettig bij voel.

Misschien is het je handig te realiseren dat niet iedereen hetzelfde is opgevoed.

eens!
Leelee, ik zeg toch niet dat ze nu een nieuwe vloer moeten kopen. Ik zeg alleen maar dat het normaal is dat je bij de eerste keer de vloer kopen toch rekening houdt met de slijtvastheid en de beloopbaarheid van een vloer.

Ik loop zelf thuis vaak op blote voeten, maar als ik de deur uit ben geweest dan loop ik gerust de rest van de dag op mijn schoenen door het huis.
En nu heeft iedereen het over sokken, maar ik zou het ook een beetje onbeleefd vinden om aan mijn gasten te vragen of ze hun schoenen uit willen doen, en dan geen vervanging aan te bieden (pantoffels dus)
To,

Gewoon van te voren melden dat ze bij aan komst schoenen moeten uit doen, kunnen de gasten zich daarop voor bereiden door gewoon een broek in plaats van een rokje/jurkje aan te doen, weten ze dat ze schone hele sokken moeten aan hebben en kunnen ze eventueel slofjes meenemen, jouw huis, jouw vloer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven