Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook vrekken.

Helaas omdat het nu even moet maar op de lange termijn zou het ook goed voor me zijn.

Nu heb ik een gat in mijn hand ter grote van ongeveer mijn hand dus ik moet nog veel leren

Ik sluit me dus graag aan
Noah Te

Leuk, jij ook hier!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt voor het warme welkom Hima...

*teach me please*
quote:NoahTe schreef op 14 november 2010 @ 21:54:

Bedankt voor het warme welkom Hima...

*teach me please*

*zegt op strenge toon 'eerst alle berichten lezen, en als je dan nog vragen hebt horen we het wel*

Zonder dollen: begin met het opschrijven van al je vaste lasten. Ook die 1x per jaar voorbij komen. Pak je oude afschriften er bij en noteer alles.

Dan heb je al veel inzichten in je vaste uitgaven.

En morgen les 2 van vrekken voor beginners

(als je je huiswerk hebt gedaan tenminste)

Nou, ik zal je vertellen dat ik een kasboek en maand en jaarbegroting heb, ik pak het serieus aan hoor.

Nog niet ingevuld maar dat doet niets
Wat een leuk topic, echt een inspiratie! Heb net een heleboel posts teruggelezen (niet allemaal)

Probeer zelf ook wel zuinig te zijn, vooral door niet te gaan winkelen (vooral veel werken, dan heb ik geen tijd om te shoppen)

Eten dat over is vries ik in, huur is incl. GWE, dus daar valt niet op te besparen.Boodschappen eerst bij Aldi, daarna naar de Jumbo oid.

Ik probeer alleen aanbiedingsproducten te kopen die ik normaal ook gebruik.

Gisteren een dekbedovertrekset bij HEMA gekocht met die baardzak, bijna ¤10 bespaart, (maar ik had dan wel weer een duurder overtrek)

Al die bonnen vind ik wel leuk, maar ik ben altijd bang voor bergen reclame in brievenbus, e-mail en telefoontjes, hoe zit dat, is dat echt zoals ik denk?

En hoe zit het met die sites als moneymiljonair etc?

Nou nog ff het vorige topic opzoeken
quote:krisia schreef op 14 november 2010 @ 22:41:

En hoe zit het met die sites als moneymiljonair etc?

Dat ligt eraan hoeveel je ermee wilt doen.

Maar om een kleine uitleg te geven.

Je meld je aan op hun site, met een geldig e-mail adres.

dan vul je wat info in over je interesses. aan de hand daarvan krijg je mailtjes van hun. onderaan die mail klik je op "parels innen" dan wordt er een nieuwe internet pagina geopend met de reclame die ook in je mail staat. als de pagina geladen is klik je weer op het kruisje ( althans doe ik altijd, tenzij het echt interessant is)

[even offtopic is het inteRResant of intereSSant????? of dubbel r en dubbel s??]

terug naar money miljonair... per mail krijg je een vergoeding, hoeveel is te lezen op de site zelf.

Daarnaast zou je voordat je wat besteld op een site ( bijv bol.com) eerst op de site van money miljonair kunnen kijken.

Als je via de site van mm naar bol.com gaat en een bestelling plaatst van minimaal 25 euro, krijg je ook weer parels.

het aantal parels verschilt per site en de minimale besteding.

En parels staan voor geld... dus des te meer parels, des te meer verdiensten.

en als je meer dan 12.50 euro bij elkaar hebt weten te sprokelen kun je het laten uitbetalen op je rekening. maar het gaat per 12.50.. dus als je 30 euro hebt gespaard kun je "maar" 25 euro laten uitbetalen.

succes..
quote:Nazkar schreef op 15 november 2010 @ 08:53:

[...]

[even offtopic is het inteRResant of intereSSant????? of dubbel r en dubbel s??]

..

interessant met 1 r en 2 s'en dus

even voortbordurend op MM. Ik geef ook nooit mijn eigen adres en tel. nr op, bovendien vul ik bij de 'enquetes' bijna overal 'geen interesse' in.

Geld sparen gaat niet heel snel, maar ach het is gratis..
Welkom Sam en Noah!

Er zijn al wel echt veel tips eerder gegeven, maar op elektriciteit besparen gaat ook best snel:

- geen laders van je gsm in het stopcontact laten hangen (als je geen gsm oplaadt)

- wasmachine niet aan laten staan als ie al klaar is.

- tv uit ipv op standby, vooral bij oudere tv's.

- als je iets uit de vriezer wil ontdooien, 't er optijd uithalen en in de koelkast zetten (dan gebruikt je koelkast die kou weer)

- eerst je huis ventileren (30 min per dag schijnt goed te zijn) en dan ramen/deuren dicht waar je verwarming aan doet, warme lucht stijgt op en meestal hoeft het boven niet zo warm te zijn als beneden.
En nooit eten weggooien.

Maar hier of op de eetpijler vragen wat je ermee kunt maken, als je niets weet!
Godsklere wat is fbto duur voor de zorgverzekering voor volgend jaar, en je krijgt nog minder ook.
quote:Flashy schreef op 15 november 2010 @ 10:54:

Godsklere wat is fbto duur voor de zorgverzekering voor volgend jaar, en je krijgt nog minder ook.Ik schrok ook... ik zit bij IZZ... Ik heb helaas de aanvullende verzekering nodig ivm met een slecht gebit 133 euro....
quote:Flashy schreef op 15 november 2010 @ 10:54:

Godsklere wat is fbto duur voor de zorgverzekering voor volgend jaar, en je krijgt nog minder ook.

Welke pakketten heb je dan ? De tandarts is absurd duur bij FBTO, die hebben wij niet meer verzekerd. Ik betaal liever zelf.

Voor Basis, Buitenland en Therapieën betalen wij EUR 102,00 p.p.

We krijgen ongeveer 8 of 9 % korting via de Vereniging Eigen Huis(ruim 200 euro korting !!!) en ongeveer 3 % premiekorting omdat we per jaar betalen. Je hoeft geen eigen huis te hebben om lid te worden.

http://www.eigenhuis.nl/p ... denkorting/Verzekeringen/
Het lidmaatschap voor de VEH kost het eerste jaar EUR 32,25, en daarna EUR 23,25. Alleen op de ziektekostenverzekering hebben we de premie bij de VEH er al 10 x uit. Komt de korting op de autoverzekering nog overheen.
Tja los is goedkoper denk ik, ik heb nu gezins, buitenland, onbeperkt fysio en tand tot 400, vriend heeft dat ook maar hoeft eigenlijk alleen de tandarts... samen is dat nu ¤228 per maand en ook via VEH. Als we het volgend jaar samen doen is dat ¤245, los dus alleen vriend tand tot 200 en buitenland en hij dus de VEH korting. En ik wel die andere is ¤225 en dan maar fysio tot 500 euro en dus tandarts minder (en voor mij geen korting). Door verhuizing is vriend al een paar jaar niet geweest dus vind dat wel tricky.... ik baal ook dat de onbeperkt fysio verdwenen is, ik heb vroeger een busongeluk gehad waardoor mijn nekklachten soms terug komen en ik dan weer elke week heen mag....

Weet iemand een verzekeaar die wel onbeperkt fysio heeft? pff.
quote:himalaya schreef op 14 november 2010 @ 21:17:

Noah Te

Leuk, jij ook hier!
onbeperkt fysio? Ben bang dat die niet bestaat.

Maar worden jouw klachten geschaard onder chronische of niet-chronische aandoening? Dat kan nog wel eens schelen in de vergoeding.

Ik heb nog een tip:

Val je onder een van de volgende categoriën? Dan kun je je laten verzekeren bij Univé-Zorgzaam. Veel betere dekking dan de reguliere verzekeringen.

Voor wie is Zorgzaam?

Zorgzaam richt zich op iedereen die een arbeidsrelatie heeft of heeft gehad met het ministerie van Defensie. Ook gezinsleden kunnen meedoen. Tot 18 jaar zijn de kinderen gratis verzekerd, zowel voor de basisverzekering Zorgzaam als voor de aanvullende verzekeringen Zorgzaam. Hierbij geldt wel dat de kinderen gratis zijn verzekerd voor dezelfde aanvullende verzekering waar minimaal 1 van beide ouders ook voor is verzekerd. Wilt u uw kinderen onder de 18 jaar zo uitgebreid mogelijk verzekerd hebben? Dan zult u eveneens dezelfde verzekering moeten afsluiten. Dit geldt niet, indien beide ouders zijn verzekerd bij de SZVK of indien er sprake is van een alleenstaande ouder, die als militair is verzekerd bij de SZVK. En tenslotte ook niet voor nagelaten betrekkingen (weeskinderen).

Het betreft:

- gezinsleden van actiefdienende militairen;

- kinderen van militairen in actieve dienst en van burgermedewerkers die met toestemming van de minister van Defensie in het buitenland zijn (mee)geplaatst;

- postactieve militairen met een (wachtgeld-)uitkering krachtens de Uitkeringswet gewezen militairen (UKW/UGM);

- gezinsleden van postactieve militairen met een (wachtgeld-)uitkering krachtens de Uitkeringswet gewezen militairen;

- leeftijdgepensioneerde militairen;

- gezinsleden van leeftijdgepensioneerde militairen;

- SBK-wachtgelders;

- gezinsleden van SBK-wachtgelders;

- ex. BBT-ers / ex-fase 1, 2 en 3;

- veteranen;

- NATRES-personeel;

- burgermedewerkers bij defensie;

- gezinsleden van burgermedewerkers bij defensie;

- leeftijdgepensioneerde burgermedewerkers ( art. 114, 116, en 121 BARD, VUT, FPU en pensioen);

- gezinsleden leeftijdgepensioneerde burgermedewerkers van defensie;

- nabestaanden van militairen en burgermedewerkers defensie, mits men niet hertrouwd is of partnerschap is aangegaan;

- vakbondsmedewerkers van de defensievakbonden en hun gezinsleden;

- ex-dienstplichtigen;

- medewerkers van Home-Base-Support.

http://www.zorgzaamverzekerd.nl/index.html
quote:Lovestar schreef op 15 november 2010 @ 12:44:

[...]

Ik snap je 'lach' geloof ik niet...

Omdat het niet leuk is om hier te zijn? Of...?
Hier zijn weer een aantal nieuwe proefpakketjes aan te vragen:

http://www.try-now.nl/
quote:Janna_ schreef op 15 november 2010 @ 12:56:

[...]

Ik snap je 'lach' geloof ik niet...

Omdat het niet leuk is om hier te zijn? Of...?welnee, Lovestar moet zo lachen omdat Himalaya Noah wel heel uitbundig begroet.
quote:Starshine schreef op 15 november 2010 @ 12:46:

onbeperkt fysio? Ben bang dat die niet bestaat.

Maar worden jouw klachten geschaard onder chronische of niet-chronische aandoening? Dat kan nog wel eens schelen in de vergoeding.

Ik heb nog een tip:

Val je onder een van de volgende categoriën? Dan kun je je laten verzekeren bij Univé-Zorgzaam. Veel betere dekking dan de reguliere verzekeringen.

Voor wie is Zorgzaam?

Zorgzaam richt zich op iedereen die een arbeidsrelatie heeft of heeft gehad met het ministerie van Defensie. Ook gezinsleden kunnen meedoen. Tot 18 jaar zijn de kinderen gratis verzekerd, zowel voor de basisverzekering Zorgzaam als voor de aanvullende verzekeringen Zorgzaam. Hierbij geldt wel dat de kinderen gratis zijn verzekerd voor dezelfde aanvullende verzekering waar minimaal 1 van beide ouders ook voor is verzekerd. Wilt u uw kinderen onder de 18 jaar zo uitgebreid mogelijk verzekerd hebben? Dan zult u eveneens dezelfde verzekering moeten afsluiten. Dit geldt niet, indien beide ouders zijn verzekerd bij de SZVK of indien er sprake is van een alleenstaande ouder, die als militair is verzekerd bij de SZVK. En tenslotte ook niet voor nagelaten betrekkingen (weeskinderen).

Het betreft:

- gezinsleden van actiefdienende militairen;

- kinderen van militairen in actieve dienst en van burgermedewerkers die met toestemming van de minister van Defensie in het buitenland zijn (mee)geplaatst;

- postactieve militairen met een (wachtgeld-)uitkering krachtens de Uitkeringswet gewezen militairen (UKW/UGM);

- gezinsleden van postactieve militairen met een (wachtgeld-)uitkering krachtens de Uitkeringswet gewezen militairen;

- leeftijdgepensioneerde militairen;

- gezinsleden van leeftijdgepensioneerde militairen;

- SBK-wachtgelders;

- gezinsleden van SBK-wachtgelders;

- ex. BBT-ers / ex-fase 1, 2 en 3;

- veteranen;

- NATRES-personeel;

- burgermedewerkers bij defensie;

- gezinsleden van burgermedewerkers bij defensie;

- leeftijdgepensioneerde burgermedewerkers ( art. 114, 116, en 121 BARD, VUT, FPU en pensioen);

- gezinsleden leeftijdgepensioneerde burgermedewerkers van defensie;

- nabestaanden van militairen en burgermedewerkers defensie, mits men niet hertrouwd is of partnerschap is aangegaan;

- vakbondsmedewerkers van de defensievakbonden en hun gezinsleden;

- ex-dienstplichtigen;

- medewerkers van Home-Base-Support.

http://www.zorgzaamverzekerd.nl/index.htmlDat bestond dus wel bij FBTO, het word onder niet chronisch geschaard omdat het af en toe terug komt. Chronisch is als je het altijd hebt... tja niet altijd maar vaak toch wel een paar maanden per jaar.
quote:Starshine schreef op 15 november 2010 @ 13:22:

[...]

welnee, Lovestar moet zo lachen omdat Himalaya Noah wel heel uitbundig begroet.Oh...
quote:Starshine schreef op 15 november 2010 @ 13:22:

[...]

welnee, Lovestar moet zo lachen omdat Himalaya Noah wel heel uitbundig begroet.

Ik 'ken' Noah van elders, vandaar mijn uitbundige begroeting.

Maar voor iedereen die zich achtergesteld voelt:

welkom alle vrekken
quote:Flashy schreef op 15 november 2010 @ 13:25:

[...]

Dat bestond dus wel bij FBTO, het word onder niet chronisch geschaard omdat het af en toe terug komt. Chronisch is als je het altijd hebt... tja niet altijd maar vaak toch wel een paar maanden per jaar.

Klopt niet, je haalt chronisch zoals dit bedoelt wordt in de medische wereld (chronische aandoening) en chronisch zoals in de volksmond gebruikt wordt voor vergoeding van fysio vanuit het basispakket door elkaar.

Om gebruik te kunnen maken van vergoeding fysio vanuit het basispakket dient men een diagnose te hebben die voor komt op de zogenaamde Lijst Borst, waarbij afhankelijk van diagnose nog extra eisen gesteld kunnen worden, al dan niet een max. aantal behandelingen of behandelduur geldt etc. Het is een groot misverstand dat het hebben van een chronische aandoening betekent dat men dús wel fysio vanuit het basispakket vergoed krijgt (niet zo zeer jij hoor Flash, maar is bijna de standaard).

Onbeperkt fysio vanuit aanvullende komt nog altijd voor. Let daarbij wél op verzekeraars die een wachttijd hebben alvorens je er gebruik van mag maken. Ik ben op dit moment aan het vergelijken voor mijn moeder en zij heeft echt minimaal 1 maal per week fysio nodig, of te wel 'onbeperkt'. In de aanvullende, aangezien haar oorzaken niet in de Lijst Borst voorkomen (i.t.t. mijn vader en ikzelf, wij krijgen onbeperkt vanuit basispakket). Ik heb alleen voor hen gezocht en weet dus zeker niet alles, maar o.a. Salland, Delta Lloyd en de Amersfoortse bieden deze optie zonder wachttijd en zonder medische selectie. Premie Delta Lloyd is niet de dekking waard imho, via collectieven rond de ¤90/95,- per maand voor alleen de aanvullende. Salland kan ik zo niet roepen, heb info aangevraagd, meen rond de ¤60,- per maand aanvullend. Amersfoortse via collectief ¤64,- p.maand. Waarbij ik van de laatste weet dat zij ook niet lopen te traineren o.i.d. op dit punt (zelf bij verzekerd)
when you wish upon a star...
Hello ladies!

Weer n hoop bijgeschreven zie ik..

Heb dit weekend eens mijn vaste lasten naast elkaar gelegd..

Ik ga o.a. besparen op een aantal verzekeringen, niet veel, maar wel 4 euro p.m. Dit heb ik gedaan door de meeste verzekeringen bij de Aegon te zetten. Had mijn doorlopende reisverzekering daar zitten en die gaat nu 2 euro omlaag doordat ik ga "combineren".

Ook ga ik mijn betaalpakket bij ABN opgezeggen en een extra betaalrekening bij ING pakken.. ABN rekent per maand 2,75 oid voor het betaalpakket, en de "reader" vind ik zooooo irritant, dus lekker vertrouwd weer bij ING.. Ook gezien dat mijn lening aan vriendlief bijna afbetaald is, dus na vanaf het nieuwe jaar heb ik weer extra geld erbij, maar dat ga ik sparen..

Hebben jullie nog meer tips om de vaste lasten omlaag te brengen?

Ook mijn bankje verkocht via MP, die had ik ooit gratis gehad en er gisteren lekker ¤100,- voor gekregen. Heerlijk..

Er zijn trouwens weer een hoop nieuwe AH actiebonnen (wel hoop zelfde acties:Bon 1 en de rest: http://www.xgratis.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven