Werkt hoestdrank wel?
zondag 14 november 2010 om 22:36
Ik zat net op tv naar reclame voor hoestdrank te kijken en ineens vroeg ik me af of hoestdrank uberhaupt wel werkt.
Als je namelijk hoest en/of slijm hebt, dan zit dat in je luchtwegen en je longen. Wanneer je hoestdrank inneemt, dan gaat dat via je slokdarm naar je maag. Hoe kan hoestdrank dan invloed hebben op je luchtwegen en je longen?
Ik heb gezocht op internet maar daar werd ik niet echt wijzer.
Weet iemand hoe het zit met de werking van hoestdrank?
Als je namelijk hoest en/of slijm hebt, dan zit dat in je luchtwegen en je longen. Wanneer je hoestdrank inneemt, dan gaat dat via je slokdarm naar je maag. Hoe kan hoestdrank dan invloed hebben op je luchtwegen en je longen?
Ik heb gezocht op internet maar daar werd ik niet echt wijzer.
Weet iemand hoe het zit met de werking van hoestdrank?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
maandag 15 november 2010 om 09:30

maandag 15 november 2010 om 09:45
maandag 15 november 2010 om 13:29
slijmoplossers zoals bisolvon werken echt niet, omdat een slijmoplosser via het bloed niet lokaal kan werken (stel je voor dat al je slijm zou oplossen, heb je toch ook wel een vaginaal probleem en een stofwisselingsprobleem) De hoestdempende middelen werken wel via opname in het bloed, dus dan kan je net zo goed tabletten slikken. Dus de hoestdrank die lokaal zou werken werkt niet. Zuigen op iets verzachtends (dropje) is net zo effectief als een dure hoestsiroop van bijv. bisolvon
maandag 15 november 2010 om 13:38