Het hobby topic

15-11-2010 13:46 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik open dit topic omdat ik erg benieuwd ben naar de hobby's die jullie uitvoeren. Hebben jullie wel/geen hobby, zo ja: wat dan, zo nee: mis je het hebben van een hobby of vermaak je je zo ook wel in de vrije tijd?

Zelf heb ik geen hobby, ik doe meerdere dingen graag, maar om het een hobby te noemen: nee dat niet. Graag zou ik mezelf eens verdiepen in activiteiten die ik als hobby zou willen uitvoeren wat ik zelf heel leuk vind om te doen en ook nog eens in groepsverband. Zo lijkt het leren van pianospelen of het deelnemen in een theatergroep erg leuk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Je hebt hier in ieder ieder geval de mogelijkheid je hobby activiteiten te uiten/delen noem maar op

Ik heb een hobby

Totaal aantal stemmen: 27

Ja (81%)
Nee (19%)
Op dit moment ben ik heel veel aan het quilten. Ik vind het onwijs leuk om van simpele lapjes een mooie deken of iets anders moois te maken.
Ik ben een crea-bea, van borduren tot schilderen tot mozaiëken etc., maar het allerallerleukste vind ik Iers dansen. Waar ik dan vervolgens ook voor kan crea-bea'en (kostuums naaien!).
Ik zit op keramiekles, ook creabea dus. Heb thuis ook spullen (alleen geen glazuur en oven) dus doe ook wel eens wat thuis. Ik ga naar kunst- en keramiekmarkten, tentoonstellingen, musea etc
O, ik zou ook wel een hobby willen hebben. Dus ik lees hiermee tot er iets voorbij komt wat me aanspreekt. (of telt kroeghangen en dutjes doen ook als hobby mee?)
fotografie
Re-enactment
Zowel creatief (haken, patchwork en nog meer fröbelwerk) als sportief (wielrennen). Dus ja, ik heb een hobbies, maar ik laat ze ook wel eens een tijdje met rust Zodat mijn vriend ook wat aandacht krijgt.
quote:luna1 schreef op 15 november 2010 @ 14:01:

Re-enactment Aan je underscript te zien vast iets LOTR-Elvish achtigs, klopt? Cool!
Nee, dat is geen Re-enactment maar LARP. Is ook leuk, daar niet van

Wij spelen de geschiedenis zo nauwkeurig mogelijk na. Onderschrift is Schots-Gaelic.
zeep maken ( gietzeep) Heerlijk om verschillende geuren in zeep te gebruiken en kijken wat het resultaat is. veel zeep gaat in de zeepkettingen, maar ik maak ( en verkoop op hobbymarkten) ook veel zeepstukken of leuke kadootjes van zeep.

Superleuk om te maken en kado te doen vind ik de zeep met naam van baby. Heb er maar de geur babypoeder bij gedaan.

Heb nu dus wel een giga overschot aan zeep
Ik heb teveel hobbies geloof ik:

Kleding maken (en ontwerpen)

Breien

Haken

Glaskralen maken(dus echt zelf de kralen maken)

Sieraden maken

Koken

Klimmen

Hardlopen(nu even niet vanwege blessure)

Skien(in de winter)
Haha, wij maken ook zelf zeep. Maar met loogzeep wil je je baby niet lekker gaan afsoppen, ook al doe je er lavendel of rozenblaadjes in

Is een leuk werkje. Maar ik neem aan dat jij een heel andere bereidingswijze hebt dan wij.
Als ik geld had zou ik veel dingen gaan doen die mij leuk lijken;

sieraden maken, mozaieken, kookworkshops volgen bij topchefs, zelf workshops geven, wijn maken en proeverijen houden, poppen maken, schilderen, fotograferen, mijn website weer online zetten, kookboek uitgeven, kinderboek uitgeven, moestuin aanleggen, knutselen (alles wat ik zie bij een bloemenzaak kan ik zelf maken, ben daar heel handig in), kleding maken, ja zo kan ik nog wel even doorgaan. Er zijn zoveel leuke dingen te doen, alleen moet je er geld voor hebben helaas.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
op sportief gebied doe ik aan voetbal.

en mijn grootste hobby zijn mijn aquariums!

heb er nu drie staan,waarvan 2 gevuld.zijn tropische aquariums.en de derde word nu gemaakt(120x50x40)
anoniem_116842 wijzigde dit bericht op 15-11-2010 14:16
Reden: foutje
% gewijzigd
Ik maak graag 3-d kaarten. En klussen is ook wel mijn hobby, ben nu de tuinbank weer aan het verven.
quote:elninjoo schreef op 15 november 2010 @ 14:00:

fotografieWat fotografeer je dan zoal?
creabea is toch een van de ergste woorden in de Nederlandse taal
taarten bakken en decoreren

(zie bijv. cakecentral.com)
quote:GiB schreef op 15 november 2010 @ 14:28:

creabea is toch een van de ergste woorden in de Nederlandse taalNee joh, iedereen weet meteen wat je bedoelt, hardstikke handig. Bovendien ook een zeer bruikbaar werkwoord: ik creabea, jij creabeaat, wij creabea'en.
@Pompedom, waar kun je leren glaskralen te maken ?

Ik wil het ook graag leren maar ik heb geen idee hoe en waar.

Ben al wel eens aan het googelen geweest maar ik kon toen niet vinden wat ik zocht.
Bestaat creabea écht dan?
quote:wrikkelgat schreef op 15 november 2010 @ 14:46:

Bestaat creabea écht dan?Volgens mij niet, ik kon het niet vinden althans. Spijtig
Ik dacht altijd dat ik geen hobbies heb maar eigenlijk heb ik meer heel veel bezigheden die ik afwissel!

Ik kan ergens alleen maar een hobby van maken als ik er ook goed in ben (zonder op te scheppen), daarom heb niet veel echte hobbies

Hobbies van mij zijn:

Schilderen, breien, gamen.

oh en mijn 1-x-per-jaar hobbies: pompoen uithollen en kerststukjes maken
Ik schrijf graag, en muziek is een liefhebberij.

Momenteel gaat het geld voor hobby's grotendeels naar mijn zoon.

Samen kijken we ook graag films.

Mijn interesses / op de plank voor later:

Djembé spelen

Diverse vormen van dans, zoals buikdansen.

Mozaïeken

Meubelmaken

En zelf kleding maken lijkt me ontzettend leuk, zou ik graag leren.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven