Oud vs Nieuw - 2e poging

16-11-2010 09:41 110 berichten
Ik ga niet wachten op officiële goedkeuring voor het openen van een nieuw Oud vs Nieuw-topic. Het was een leuke, goede discussie dus bring it on!



Wellicht handig om in dit topic dan maar geen mensen meer aan te spreken op forumgedrag, dit wordt kennelijk ervaren als provocerend/beledigend..



Waar waren we gebleven.. Hoe het forum is veranderd, wat daar de reden voor is of is geweest, postgedrag van Oude en Nieuwe forummers and so on. Kom d'r maar in..
Alle reacties Link kopieren
Mag dit wel??
Oei, Zusenzo, ik vermoed zomaar dat die 2 zinnen uit je post van 10.40u aanleiding kan/zal zijn om dit topic ook te sluiten.
quote:heleen1234 schreef op 16 november 2010 @ 10:41:

[...]





Maar een ongelijke discussie is niet eerlijk. Sommige mensen zijn mondiger dan andere wanneer een discussie tien tegen één wordt en die éne is niet mondig, dan kan dat een heel vervelend gevoel oproepen. Dat zou je bij wijze van spreken ook niet zo in de kroeg doen.

Ik vind wanneer iemand aangeeft dat het genoeg is, daar dan respect voor moet worden opgebracht, dat zie ik soms niet gebeuren. (heeft niks met nieuwe of oude garde te maken)Maar in de kroeg stappen mensen doorgaans niet in hun eentje op grote groepen af met de vraag: 'denken jullie dat ik zwanger ben?' of 'zal ik een affaire beginnen met het vriendje van mijn dochter'.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwijder het wel Bambi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 16 november 2010 @ 10:44:

[...]





Maar in de kroeg stappen mensen doorgaans niet in hun eentje op grote groepen af met de vraag: 'denken jullie dat ik zwanger ben?' of 'zal ik een affaire beginnen met het vriendje van mijn dochter'.Het gaat erom dat er soms best wat genuanceerder kan worden gereageerd wanneer je door hebt dat de "tegenstander" de discussie niet aankan. In RL pas je je discussies toch ook aan, aan degene die je tegenover je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Tja Heleen, dan kan je wel voor iedereen die sociaal beperkter is dan de ander een regel verzinnen of niet soms.



Ik heb iig de ervaring, ook hier, dat zelfregulatie de key is, jammer dat er dan alsnog bijv. 3 dagen later een topic wordt gesloten of gebanned wordt, dat vind ik echt jammer.
Alle reacties Link kopieren
Provoceren kan soms heel duidelijk zijn, zonder dat er gescholden wordt.



Iemand kan genegeerd worden.

Iemand kan totaal niet serieus genomen worden.

Iemands schrijfstijl kan "grappig" nagedaan worden.

Er kunnen incrowd grappen gemaakt worden die door het slachtoffer niet worden begrepen.

Er kan gerefereerd worden aan zaken die iemand eerder heeft gepost.



En al bovenstaande dingen kunnen op een heel gemene manier gebeuren.

Als je daar de ene opmerking uit haalt waar op bestraft wordt, lijkt het net alsof een waarschuwing nergens om wordt gegeven. Echter, het gaat wel om de context natuurlijk.
quote:Murdoch schreef op 16 november 2010 @ 10:42:

[...]





Als ik een keer lang op vakantie ga, help me er dan aan herinneren dat ik van tevoren al het bovenstaande in 1 bondige post weet te verenigen, dat lijkt me wel een uitdaging .



Verder snap ik niet zo goed wat het allemaal met macht te maken heeft. Heb je het nou over angels?



Dit Topic gaat niet over de Angels, dit Topic gaat over Oude en Nieuwe forummers.



Je mag geen Topic over de angels openen, of over het beleid praten, ook mag je niet over de angels en het beleid in een bestaan Topic praten. (behalve als je aardige dingen over ze zegt.)
Van mij hoeft 't niet eens verwijderd te worden Zusenzo want je hebt gewoon gelijk maar het is zo ontzettend voorspelbaar, hoe dat dan straks aangegrepen wordt om weer een topic te sluiten.



Heleen, júist als meerdere mensen tegelijk je op je gedrag aanspreken zou je even achter je oren moeten krabben. En dat zal vast niet leuk zijn maar hee, that's life.
Alle reacties Link kopieren
Dus er waren meldingen over provocaties en beledigingen. Ik heb ze zelf niet gezien en geheel ten overvloede: kunnen die betreffende berichten er dan niet gewoon uit gehaald worden ipv het hele topic eruit te gooien?
Alle reacties Link kopieren
Is het weg En we kunnen de beledigingen en provocaties niet meer terug lezen ?



Jammer hoor, ik vond het een goede en mooie discussie.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Alle reacties Link kopieren
Voor allemaal geen redenen om te bannen, dit forum is zo groot, er is altijd wel iemand die voor de TO in de bres springt of iemand aanspreekt op zijn gedrag, met name doordat dit forum zo groot is, is zelfregulatie juist hanteerbaar, kijk maar naar de laatste week bijv.
..
quote:lunaan schreef op 16 november 2010 @ 10:50:

[...]



Je mag geen Topic over de angels openen, of over het beleid praten, ook mag je niet over de angels en het beleid in een bestaan Topic praten. (behalve als je aardige dingen over ze zegt.)Ge-sno-pen! (terug in gelid).
Alle reacties Link kopieren
Ik had deze ook al geplakt bij VaV maar vind ik hier ook wel van toepassing, mocht je dat niet zo vinden Bambi verwijder ik hem wel.

Deze beschrijving zou mijn inziens erg fijn zijn om hier te hanteren.





Why forum moderation is necessary



If you don’t moderate your forum, it is likely to be overwhelmed with spam – this is the primary reason why I ensure all the forums I run have some degree of moderation.



Many feel moderation is in place to prevent arguments and abuse between members – I don’t disagree with this view; I feel it’s an important role but one that should come secondary to dealing with forum spammers.



Spam and abusive posts are detrimental to your online community – you must moderate your forums to prevent irreversible damage from taking place.



Why moderation should be taken seriously





Many forum administrators will often delete comments they disagree with, or members they suspect of spamming, then think nothing else of it. This is a mistake.



Forum moderation, if done incorrectly, can be worse than having no moderation at all. Over-zealous moderation can result in members ending up feeling alienated and angry when they find their posts or accounts deleted for no understandable reason.



A community relies on its members – before you take decisive action against yours, make sure you are making the right decision.



How to avoid conflict when moderating



As I have said before, it is essential that your online community has a set of rules or guidelines for your members to follow.



Before you have to take action against a member, you should always contact them and try to get them to remove or edit the post themselves by referring them to the rule you feel they have broken.



In this way, you are making your site user feel far more valued on a personal level – this is far preferable to the member simply returning one day to find their post(s) or account deleted.



The key to effective forum moderation



In my opinion, the key to effective forum moderation is the ‘laissez-faire‘ approach. You should only edit the accounts or posts of your members as a last resort.



If you are unhappy with any content they have created, speak directly and confidentially to that person.



This way, you will not end up alienating your community – they will respect you far more as a moderator and will feel far more valued as a member of your community.
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:52:

Voor allemaal geen redenen om te bannen, dit forum is zo groot, er is altijd wel iemand die voor de TO in de bres springt of iemand aanspreekt op zijn gedrag, met name doordat dit forum zo groot is, is zelfregulatie juist hanteerbaar, kijk maar naar de laatste week bijv.Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
En dat is denk ik hoe oude forummers het graag zien hier, of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:52:

Voor allemaal geen redenen om te bannen, dit forum is zo groot, er is altijd wel iemand die voor de TO in de bres springt of iemand aanspreekt op zijn gedrag, met name doordat dit forum zo groot is, is zelfregulatie juist hanteerbaar, kijk maar naar de laatste week bijv.

Het forum is zo groot, hoe weet jij nou of er altijd ergens iemand is die voor een ander in de bres springt?

En wie zegt niet dat mensen dat doen door te toverstaffen en hopen dat een Angel in de bres springt?



Ik weet niet hoe het met jou is, maar er zijn hele delen van het forum waar ik nooit kom. Geen idee of daar mensen getreiterd worden.
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:55:

Ik had deze ook al geplakt bij VaV maar vind ik hier ook wel van toepassing, mocht je dat niet zo vinden Bambi verwijder ik hem wel.

Deze beschrijving zou mijn inziens erg fijn zijn om hier te hanteren.





Why forum moderation is necessary



If you don’t moderate your forum, it is likely to be overwhelmed with spam – this is the primary reason why I ensure all the forums I run have some degree of moderation.



Many feel moderation is in place to prevent arguments and abuse between members – I don’t disagree with this view; I feel it’s an important role but one that should come secondary to dealing with forum spammers.



Spam and abusive posts are detrimental to your online community – you must moderate your forums to prevent irreversible damage from taking place.



Why moderation should be taken seriously





Many forum administrators will often delete comments they disagree with, or members they suspect of spamming, then think nothing else of it. This is a mistake.



Forum moderation, if done incorrectly, can be worse than having no moderation at all. Over-zealous moderation can result in members ending up feeling alienated and angry when they find their posts or accounts deleted for no understandable reason.



A community relies on its members – before you take decisive action against yours, make sure you are making the right decision.



How to avoid conflict when moderating



As I have said before, it is essential that your online community has a set of rules or guidelines for your members to follow.



Before you have to take action against a member, you should always contact them and try to get them to remove or edit the post themselves by referring them to the rule you feel they have broken.



In this way, you are making your site user feel far more valued on a personal level – this is far preferable to the member simply returning one day to find their post(s) or account deleted.



The key to effective forum moderation



In my opinion, the key to effective forum moderation is the ‘laissez-faire‘ approach. You should only edit the accounts or posts of your members as a last resort.



If you are unhappy with any content they have created, speak directly and confidentially to that person.



This way, you will not end up alienating your community – they will respect you far more as a moderator and will feel far more valued as a member of your community.so so true.
..
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:52:

Voor allemaal geen redenen om te bannen, dit forum is zo groot, er is altijd wel iemand die voor de TO in de bres springt of iemand aanspreekt op zijn gedrag, met name doordat dit forum zo groot is, is zelfregulatie juist hanteerbaar, kijk maar naar de laatste week bijv.Het befaamde HRS bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:heleen1234 schreef op 16 november 2010 @ 11:03:

[...]





Het befaamde HRS bedoel je?Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompadoer schreef op 16 november 2010 @ 10:53:

Zo moeilijk is het toch niet om het onderscheid te maken tussen kritisch posten en provoceren?



Kritisch:

ForummerX, ik vind je erg fel en inconsequent want.... Ik vind het bovendien vervelend dat je nu alweer ... enz



Provoceren:



Tjongejonge ForummerX wat ben jij toch een domme muts. Altijd weer datzelfde gezeik. (kotssmiley) enz



Maar dit heb ik helemaal niet gezien in het vorige topic. Tenzij er gisteren zo is gepost, toen ben ik hier niet geweest.





Ontopic :



Wat mij afgelopen week erg is opgevallen is dat het helemaal niet "de oude garde" is die onaardig is.

Sterker nog, het is hoofdzakelijk de nieuwere forummer die wat feller is. En dan feller alsin onaardig. Ik zie steeds vaker gebeuren dat "nieuw" overal bij in de verdediging schiet. En niet op een aardige manier.



Voorbeeldje:



Annepan: "Ik wil nieuwe schoenen. Nou denk ik erover om paarse met oranje pumps te kopen, wat denken jullie ? Kan dat"

Forumster1: "Ik zou het niet doen. Oranje met paars is geen gezicht. Echt niet"

Forumster2: "Jaaa , doen. Supergaaf "

Forumster3: "Als jij het mooi vindt dan moet je het doen, waarom je mening aflaten hangen van de dames op het viva forum? Ik snap dat nooit"

Forumster4: "OMG, oranje met paars ? Echt waar ? Ik zou er niet voor gaan."

Annepan. "Jemig, dit is weer eens typisch viva. ALS JE IETS NIET LEUK VINDT REAGEER DAN GEWOON NIET. Stomme antwoorden allemaal. Behalve Forumster2 bedankt voor je lieve antwoord.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompadoer schreef op 16 november 2010 @ 10:53:

Zo moeilijk is het toch niet om het onderscheid te maken tussen kritisch posten en provoceren?



Kritisch:

ForummerX, ik vind je erg fel en inconsequent want.... Ik vind het bovendien vervelend dat je nu alweer ... enz



Provoceren:



Tjongejonge ForummerX wat ben jij toch een domme muts. Altijd weer datzelfde gezeik. (kotssmiley) enz





En dat verschil wordt niet onderkend!! Daar zit 'm de crux.

En wie dat verschil niet ziet, is m.i X forumongeschikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 16 november 2010 @ 11:03:

[...]



Wat is dat?Huilie Rescue Squad, die krijg ik iig naar mijn hoofd wanneer ik iets positiefs in een discussie wil brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven