Het grote wintersporttopic 2010/2011
dinsdag 16 november 2010 om 13:11
Vorig jaar zijn ze alletwee naar Top gegaan en dat beviel goed dus dit jaar weer. Het is vrij klein opgezet (itt Red waar het een mierenest was) en zit aan de pist waar het pension ook ligt.
Zoontje is wel maar twee ochtenden geweest; met zijn tweeeneenhalf jaar was zo"n klasje te heftig. Hopelijk is hij er dit jaar wel klaar voor want anders hebben we geen opvang voor hem en kan er maar één van ons skieeen. Vorig jaar zijn we met de hele familie geweest en om tourbeurt hadden we corvee/kinderdienst. Die mogelijkheid hebben we dit jaar dus niet.
Zoontje is wel maar twee ochtenden geweest; met zijn tweeeneenhalf jaar was zo"n klasje te heftig. Hopelijk is hij er dit jaar wel klaar voor want anders hebben we geen opvang voor hem en kan er maar één van ons skieeen. Vorig jaar zijn we met de hele familie geweest en om tourbeurt hadden we corvee/kinderdienst. Die mogelijkheid hebben we dit jaar dus niet.
Poep, wie heeft jou gescheten?
dinsdag 16 november 2010 om 13:43
maandag 29 november 2010 om 16:48
Hallo,
Wij gaan over een paar weken zoals elk jaar op wintersport met mijn ouders- alleen nu voor het eerst met baby! We gaan naar Dolomieten, Zuid-Tirol (Val Gardena).
Wie heeft er tips wat betreft bagage? Mijn man en vader gaan met de auto en nemen bagage mee, mijn moeder en kind en ik vliegen. Ik wou in het vliegtuig alleen een draagdoek meenemen en kinderwagen+ maxicosi in de auto. Verder natuurlijk warme kleertjes, slaapzakje etc... maar het is onze eerste vakantie dus ik ben bang dat ik toch van alles vergeet of teveel meesleep. Hummel is 3 maanden. Babyzonnebrand nodig bijvoorbeeld?
Mijn moeder wil wel oppassen, is allang blij dat ze niet meer 'hoeft' te skieen. Superfijn. Ik geef alleen nog wel borstvoeding en als ik dus 1 of meer voedingen weg wil blijven zonder in een restaurantje af te spreken om te voeden, zal ik moeten kolven op de piste Iemand enig idee hoe men hier tegenaan kijkt in Noord-Italie of Oostenrijk? Is het gebruikelijk of is men juist heel preuts?
En nog andere tips?
Ik verheug me onwijs, met die sneeuw nu buiten... laat de winter maar komen!
Wij gaan over een paar weken zoals elk jaar op wintersport met mijn ouders- alleen nu voor het eerst met baby! We gaan naar Dolomieten, Zuid-Tirol (Val Gardena).
Wie heeft er tips wat betreft bagage? Mijn man en vader gaan met de auto en nemen bagage mee, mijn moeder en kind en ik vliegen. Ik wou in het vliegtuig alleen een draagdoek meenemen en kinderwagen+ maxicosi in de auto. Verder natuurlijk warme kleertjes, slaapzakje etc... maar het is onze eerste vakantie dus ik ben bang dat ik toch van alles vergeet of teveel meesleep. Hummel is 3 maanden. Babyzonnebrand nodig bijvoorbeeld?
Mijn moeder wil wel oppassen, is allang blij dat ze niet meer 'hoeft' te skieen. Superfijn. Ik geef alleen nog wel borstvoeding en als ik dus 1 of meer voedingen weg wil blijven zonder in een restaurantje af te spreken om te voeden, zal ik moeten kolven op de piste Iemand enig idee hoe men hier tegenaan kijkt in Noord-Italie of Oostenrijk? Is het gebruikelijk of is men juist heel preuts?
En nog andere tips?
Ik verheug me onwijs, met die sneeuw nu buiten... laat de winter maar komen!
maandag 29 november 2010 om 21:15
babyzonnebrand zou ik zeker meenemen, de zon is veel sterker op de berg, refelecteerd met de sneeuw.
over bostvoding. Ik zou het een beetje 'verdekt', doen. In Oostenrijk is het zeker niet abnormaal maar ze zijn wel iets preutser als in Nederland.In Italie denk ik net zo. Maar zolang je er een doek of sjaal bij gebruikt, geen probleem hoor. geniet ervan!
op de piste kolven lijkt me trouwens echt niet fijn
over bostvoding. Ik zou het een beetje 'verdekt', doen. In Oostenrijk is het zeker niet abnormaal maar ze zijn wel iets preutser als in Nederland.In Italie denk ik net zo. Maar zolang je er een doek of sjaal bij gebruikt, geen probleem hoor. geniet ervan!
op de piste kolven lijkt me trouwens echt niet fijn
dinsdag 30 november 2010 om 10:35
dinsdag 30 november 2010 om 11:43
Dertigmin, ja, dat hoop ik wel 1 x te kunnen doen Da's toch het leuke van Val Gardena. Ik denk niet dat ik elke dag wil kolven hoor, veel te veel gedoe. Ik zit nu al mijn geheugen te pijnigen welke restaurants geschikt zouden zijn...
Terug gaan of ergens afspreken zal het meestal wel worden. En voor die ene keer maakt het natuurlijk ook niet zo heel veel uit.
Maar vorig jaar was ik net zwanger en niet vooruit te branden, dus verheug me nu ernstig op een hele dag skien en lekker wat snelheid!!
Terug gaan of ergens afspreken zal het meestal wel worden. En voor die ene keer maakt het natuurlijk ook niet zo heel veel uit.
Maar vorig jaar was ik net zwanger en niet vooruit te branden, dus verheug me nu ernstig op een hele dag skien en lekker wat snelheid!!
dinsdag 30 november 2010 om 12:22
Je kindje drinkt al goed uit een flesje? Die van mij vertikte het namelijk. Ik moest wel kolven en nam gewoon een rugzak mee met mijn spulletjes. Zo gedaan. En door de kou bleef de melk ook goed
Kan het me helemaal voorstellen dat je er zin in hebt. Zou ik ook hebben
Kan het me helemaal voorstellen dat je er zin in hebt. Zou ik ook hebben
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
dinsdag 30 november 2010 om 13:36
donderdag 2 december 2010 om 21:20
Maar even een blij berichtje vanuit mijn kant
Ik heb vandaag mijn eigen skischoenen, skies en stokken gekocht (alhoewel de stokken kreeg ik cadeau). Zondag gaan we oefenen in Landgraaf dus kan gelijk kijken of het ook echt goed bevalt (anders mag ik nog ruilen gelukkig). En dan nog 8 weken tot aan de echte wintersport. Als ik al die sneeuw hier zie dan word ik wel ongeduldig maar aftellen is ook niet verkeerd 
Hoe staat het met de voorpret bij alle anderen?
Hoe staat het met de voorpret bij alle anderen?
vrijdag 3 december 2010 om 15:54
Ze zijn van rossignol en dan rose attraxion. In het wit. Ik weet niet wat handig is om verder te vermelden maar ze liggen hier in de kamer dus als je andere info wilt dan zeg het maar
Ik heb een plaatje gevonden, maakt het wat gemakkelijker.
http://www.ski-depot.com/images/2010/ro ... 0.jpgSkies
Ik heb een plaatje gevonden, maakt het wat gemakkelijker.
http://www.ski-depot.com/images/2010/ro ... 0.jpgSkies
maandag 6 december 2010 om 15:06
maandag 6 december 2010 om 19:33
Wat je in elk geval moet doen is even die van POC proberen met het zachte materiaal. Kost wel wat meer dan de anderen, maar is ook zeer relevant prettiger. Verder is het natuurlijk vooral net als met veel dingen passen passen passen. In elk geval mag de backprotector niet te hoog uitkomen zodat je geen nekletsel ervan kan krijgen.
De helm is nog simpeler: passen. Enige waar je echt mis mee kan gaan is dat hij je goggles naar beneden drukt, dus altijd de combinatie proberen.
De helm is nog simpeler: passen. Enige waar je echt mis mee kan gaan is dat hij je goggles naar beneden drukt, dus altijd de combinatie proberen.
dinsdag 7 december 2010 om 12:12
Hallo allemaal,
We willen dit jaar voor het eerst op wintersport gaan (heb me over laten halen haha). We willen graag naar Gerlos gaan met de auto... Nou zat ik te kijken naar de prijzen van een skipas op www.skipas.org Maar ik vind dit aardig aan de prijs: 200 euro voor 6 dagen!
Is het verstandiger om een all-in (incl. skipas) reis te regelen? En zo ja, iemand tips?
We willen dit jaar voor het eerst op wintersport gaan (heb me over laten halen haha). We willen graag naar Gerlos gaan met de auto... Nou zat ik te kijken naar de prijzen van een skipas op www.skipas.org Maar ik vind dit aardig aan de prijs: 200 euro voor 6 dagen!
Is het verstandiger om een all-in (incl. skipas) reis te regelen? En zo ja, iemand tips?