Het grote wintersporttopic 2010/2011

24-10-2010 14:21 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik over 3 weken, we hebben eerst een half weekje voor de vakantie omdat vriendlief onregelmatig werk heeft en wij dus vrij mogen van school. Dan nog 4 dagen de drukte in. In het gebied waar wij zitten is het meestal goed te doen, moderne en snelle liften.

Ik moet kind dus wel 4 dagen naar les brengen, maar ik hoop het weer net zo op te lossen als vorig jaar

Als je wat later naar boven gaat, kan je ook wat later eten. Prima dus.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
He, dat dat in deze periode kan om niet van zaterdag tot zaterdag een accommodatie te boeken (als ik het goed begrijp).

Om 14.00 uur eten is ook prima, dus doen we dat gewoon.

Wij gaan 19 februari, misschien tot dan
Ja hoor kan prima. Wij gaan normaal van vrijdag tot vrijdag. (de rest van de familie komt op vrijdag aan), zo ontloop je vakantiedrukte. En wij zitten in een pension, misschien dat dat ook scheelt. Heerlijk een week niet koken, zie er nu al naar uit Dit jaar geen Serfhaus, maar Montafon voor mij.
Dat scheelt idd veel drukte onderweg. Maar dan moet je ook het geluk hebben dat de mensen die voor jou in accommodatie zitten dan ook maar tot vrijdag blijven. Vooral in de drukkere periode laat een eigenaar niet een paar dagen een acc. leeg staan toch ?

Heb er ook ontzettend veel zin in. Veel plezier dan maar !!
Hier ook kriebels..

Volgende week vrijdagavond wegrijden, zaterdag in Oostenrijk :D

Zijn er mensen die ervaring hebben met Zillertal, Königsleiten?

Ben afgelopen jaren in Zell am Ziller geweest, maar Königsleiten ligt een stuk hoger, dus meer kans op sneeuw denk ik dan maar!
Er ligt genoeg sneeuw hoor! En hoogte is niet altijd een garantie voor goede sneeuw.
Wij gaan dit jaar voor het eerst van ons leven op wintersport. We gaat met vrienden mee naar Val Thorens, eind maart.

Omdat ik nog nooit op wintersport ben geweest heb ik dus ook helemaal geen spullen/kleding. Snowboards etc. huren we ter plekke. En verder kan ik van een vriendin een ski-broek, fleecevest, thermobroek en skibril lenen. Ik heb zelf wel een dikke muts. Klopt het dat ik dan alleen nog een fijne jas, dikk sokken en waterdichte handschoenen nodig heb? Of vergeet ik iets?
Zorg er wel voor dat je echte skisokken hebt! Dat zit vele malen beter dan 'gewone' dikke sokken. Wellicht dat een kol, of een sjaal makkelijk is, vooral op de koudere dagen. Oh en zorg altijd voor zonnebrandcreme en lippenbalsem ( Je kunt van die tubbetjes kopen waarin beiden zitten). En misschien een sneeuwbril, voor de dagen dat er sneeuw valt. Ik zelf vind het ondingen, kan er geen diepte mee zien, maar mijn zusje zweert erbij.

Ik kan bijna niet meer wachten! Over 3 weken zit mijn eerste skidag er weer op.. heb alles al zo'n beetje klaarliggen. Alleen de voorpret is al leuk. Gelukkig ligt er nu al 1,5 meter sneeuw in Solden, dus skien kunnen we zeker ( Gletscher is altijd handig;))
En ga lekker op les! Ook al is er iemand die je het wel even leert toch op les gaan. Je leert zoveel meer. Veel plezier
En ga lekker op les! Ook al is er iemand die je het wel even leert toch op les gaan. Je leert zoveel meer. Veel plezier
Moondancer, je gaat eind maart... Dus denk ook aan voldoende en niet al te warme skipulies / confortabele shirt met lange mouw. Grote kans dat je het warm krijgt en je rot zweet.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:mikjeee schreef op 28 januari 2011 @ 22:48:

Hier ook kriebels..

Volgende week vrijdagavond wegrijden, zaterdag in Oostenrijk :D

Zijn er mensen die ervaring hebben met Zillertal, Königsleiten?

Ben afgelopen jaren in Zell am Ziller geweest, maar Königsleiten ligt een stuk hoger, dus meer kans op sneeuw denk ik dan maar!

Wij zijn jarenlang naar Königsleiten geweest. Hele uitgebreide pistes ! In een winter waar ook niet zoveel sneeuw was gevallen, kwamen er steeds busladingen mensen vanuit lager gelegen gebieden naar Königsleiten, omdat daar het meeste sneeuw lag en er dan toch geskied kon worden.

Moet volgens mij toch wel heeel raar lopen als je niet kunt skiën daar Mikjee.

Zit je in appertement of hotel ? En mag ik vragen welke, kan ik je mss beetje uitleggen waar het ongeveer zit (als ik het ken natuurlijk).
Wij zijn alweer een paar weken terug uit Flaine, leuk gehad, zeer mooi appartement, maar wel pappiepappie in plaats van sneeuw als je onder de 2200 meter kwam.

We zitten nu te kijken of we begin april nog even keertje gaan, maar twijfelen wel tussen een budgetbestemming of wat zekerder. Is iemand hier weleens in valfrejus geweest om ons daarover te adviseren? 179 euro voor 6 dagen skiën is erg leuk natuurlijk, maar er moet wel te skiën zijn .
Valfrejus heeft geloof ik het nadeel dat het in een soort kom achter grote bergen ligt, waardoor er soms erg weinig sneeuw ligt. Maar dat heb ik alleen gehoord... Ben er nooit geweest.

Maar begin april zou ik lekker voor iets hogers gaan. Val Tho of Les Deux Alpes ofzo. Lastminute ook niet duur. (Via Sportura ofzo al helemaal niet)
Bedankt voor de tips! En voor de mensen die nog gaan: veel plezier!
Kennis van mij is in Valfrejus geweest 2 weken geleden. Je kan daar goed off piste gaan. Moet er natuurlijk wel genoeg sneeuw liggen. Sneeuwkannonen zat, dus op de piste geen probleem.

Ik baal trouwens wel dat er van het weekend zo warm wordt in de Alpen. Maar de voorspellingen voor eind volgende week zijn weer goed. Dus we wachten af.
Hier ook wintersportstemming! Wij gaan dit jaar met z'n tweeën, in maart, we zitten niet vast aan de voorjaarsvakantie. Maar nu ontstond spontaan het plan om met vrienden te gaan die wél vastzitten aan de voorjaarsvakantie. Iemand tips voor een gebied waar het dan niet al te druk is? Als dat al bestaat in die periode..

Het wordt in ieder geval Oostenrijk.

Wat een dilemma: gezellig met hun in een drukke periode of met z'n tweeën in een rustige periode.
dan zou ik zeker niet voor de bekende gebieden gaan als Zell am See, Gerlos, Königsleiten, Mayrhofen etc, want daar is het natuurlijk hardstikke vol.

Ik zou gaan voor Ost Tirol (Kals-Matrei), in Vorarlberg (Damüls, met nieuwe verbinding naar Mellau), het Alpbachtal, Hinterstoder, eventueel ook nog Ski Amade.
Dank voor de tips!
Ski al 20 jaar en nog nooit meegemaakt dat er geen / te weinig sneeuw lag. Kom je aan en zie je bv groene bergen, op de pistes ligt sneeuw ( evt met sneeuwkanonnen). Dit jaar naar Gerlos , nooit geweest....
Bedankt voor de antwoorden, we hebben gekozen voor sneeuwzeker: les deux alpes. Op 3500 meter moet het haast wel goedkomen :D.
Nou, bijna klaar voor de reis:D Alles bij elkaar gezocht, kleren ingepakt.. Ben helemaal klaar voor morgenavond! Gelukkig ligt er nog genoeg sneeuw in Solden, dus skien kunnen we zeker!

Heb er echt zin in.
Ik zit met spierpijn op de bank, heb gisteren mijn eerste snowboardles gehad in Bottrop!

Had geboekt voor een 4uur groepsles, en het werd een 2uur privéles ivm geen andere deelnemers (ja, de enige andere was niet komen opdagen). Wat een luxe!

Vind het superleuk, maar toen ik het zelf moest doen de rest avn de dag ging het niet zo lekker..

Over 2 weken neem ik weer een uur les om de bochten en mn niet zo zelfverzekerdheid onder handen te nemen.

Vanaf 12 maart moet ik het zelf doen, dan komen we aan in Les Menuires!

Ben tig jaar niet meer op wispo geweest, maar vond het skiën en alles eromheen altijd geweldig.

Zijn er mensen met tips, adviezen, leuke weetjes en wat al niet meer dat interessant kan zijn?

Piste outfits heb ik, board en schoenen huur ik, vervoer is geregeld (bus), appartement staat klaar (le Median), skipas is geregeld.

Hoef ik alleen nog maar te weten waar we lekker en voor een redelijke prijs kunnen eten, waar we evt een borrel kunnen pakken en wat we zeker wel en niet moeten doen.

Mn goede humeur en vreselijke zin zijn alvast gepakt!
Tip: les nemen in Les Menuires! Anders ga je jezelf een techniek aanleren... En het is ook veel leuker om 's morgens les te hebben en 's middags zelf de tips te oefenen en tochtjes te maken. Als het nog niet zo goed gaat doe je jezelf alleen maar meer pijn als je geen les hebt...

En je hebt van die val broekjes (crash pants) een soort korte zwarte legging, met dikkere stukken, zodat vallen minder pijn doet... (voor onder je snowboard broek)

Je kunt van die Arniflor gelei van Vsm meenemen, dat smeer je op kneuzingen...

En ook: als je moe bent; stoppen en uitrusten. Of de volgende dag weer gaan. Niet toch nog 1x omhoog gaan, want dan gaat het vaak mis...

Kan je goed skieen? Anders zou je bij veel blauwe plekken van het boarden ook een keer een dagje kunnen gaan skieen misschien?
Ja ik zat nog te twijfelen over de lessen in LM, er is ook veel 'smiddags en dat vind ik best irritant eigenlijk.

We gaan maar met z'n 2en en om mn collega de halve dag alleen te laten zie ik ook niet zo zitten, dus zou die 2uur ochtend wel ok zijn. Hij is ook niet ervaren, maar heeft er een flinke lesdag en 1 of 2 weken wispo opzitten, dus hij redt zich wel.

Ben ook een beetje bang dat ik bij een les kom die weer helemaal opnieuw begint.

Maar 2uurtjes in de ochtend is natuurlijk wel prettig. En in verhouding is het niet eens zo duur eigenlijk. In Bottrop betaal je ¤49 voor 4uur groepsles, of ¤37 geloof ik voor een uur privé.

Die crashpants had ik gezien ja. Ik moet zeggen dat mn billen en stuitje er ondanks het vele zitten 'smiddags, er nog goed vanaf zijn gekomen Het zijn vooral de binnenkanten van mn bovenbenen die ik voel. En mn arm van het proberen overeind te komen.

Maar die geltip is wel een goede. En tijgerbalsem las ik al ergens.

Stoppen als mn lichaam niet meer wil is geen probleem, daar liep ik zaterdag ook tegenaan, ik merkte dat mn lijf zo moe was dat het ook gewoon echt niet meer lukte.

Ik kan best aardig skiën (rood) dus mocht het idd echt drama worden, dan had ik al het idee daarop terug te vallen.

Alvast bedankt in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven