Zouden jullie dat doen?

15-11-2010 15:32 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een klein probleempje; Mijn man heeft zijn ouders in Australie wonen(Melbourne) en nu is het zo dat we al 4,5 jaar niet meer daar op vakantie zijn geweest.

Helaas zijn we ook niet zo dik gespekt om een nieuwe vakantie te bekostigen voor ons vieren; wijzelf, en 2 kids( tzt 7 en 4 jaar).

We zijn aan school vakanties gebonden en ik zie dat we rond juli volgend jaar zo'n 4500 euro nodig hebben om alleen al daar te komen. Onderdak hebben we dus al bij mijn schoonouders.

Nu hebben we gisteren van mijn schoonouders te horen gekregen dat zowel zij als mijn schoonzus( die ook in australie woont) onze tickets wil bekostigen.

Ik stel het aanbod zeer op reis maar het idee dat ik op andermans kosten op reis ga vind ik wat minder.,

Stel dat we het wel zouden doen dan voel ik me toch in zekere mate wel schuldig want andersom zouden we dit nooit kunnen doen

We willen ook daar natuurlijk nog wel de nodige uitstapjes maken(dan wel van ons eigen geld)

Ik vind het best een lastig iets, hoezeer ik hun aanbod op prijs stel.

Mijn man wil het maar al te graag want hij heeft zijn familie dan ook al weer een paar jaar niet gezien en onze jongste hebben ze ook nog niet live gezien. mijn schoonouders wel maar de rest alleen van foto's .

Ik snap wel dat hij het wil aannemen maar ik ben er wat huiverig voor, ook al zou ik best weer eens die kant op willen.

Wat zouden jullie doen? wel of niet?
Doen! Ik vind dat je zoiets je man niet mag ontnemen. Het is zijn familie! En zijn ouders worden ook al oud.

Als ik hem was zou ik sowieso gaan met de kinderen of jij gewetensbezwaar hebt of niet.
Oja en heeeel veel plezier gewenst!
Dank je wel hoor, primabella.

Ik heb best zin om mijn kids kennis te laten maken met alle familie daarginds en ook met de australische dieren. Mijn jongste is er voor het laatst geweest toen hij nog net geen 2 was dus die herinnert het zich ook niet meer. Hebben gisteren nog wel even de foto's bekeken van onze laatste vakanties samen.

We zien wel wat we daar gaan doen; waarschijnlijk melbourne zoo, healesville en nog een tripje queensland.

Het nadeel is inderdaad dat je in de winter aankomt dus op het strand liggen is er niet bij in victoria.

Wat ik ook altijd doe tijdens vakanties is displayhomes kijken. Misschien dat ik dan weer op andere gedachten kom...

Groetjes...
Ja ik kan me voorstellen dat dat gewoon een heel moeilijke keus is. Het is echt helemaal aan de andere kant van de wereld..

Ik ben benieuwd.

Ja dat van de winter is wel balen! Maar het wordt geloof ik niet megakoud daar dan of wel?

Groetjes
Hoi Primabella,

Het wordt inderdaad niet megakoud daar. Af en toe een graadje vorst snachts maar overdag toch temperaturen tussen de 10-15 graden.

We willen dan waarschijnlijk nog wel een weekje naar de Gold Coast of hoger in Queensland waar het wel warm is.

Voor ons is het de eerste keer dat we in de australische winter gaan. Eerder gingen we altijd in de zomer of nazomer toen we nog niet aan schoolvakanties gebonden waren. Dan ben je toch min of meer verzekerd van warm weer, al hebben we de laatste zomer daar meer met de lange broek gelopen als met echt zomerspul. Toen kwam de temperatuur niet hoger dan 18/22graden.

Maar goed, we zien wel waar het schip strand.

groetjes...
quote:titanic schreef op 17 november 2010 @ 09:09:

Maar goed, we zien wel waar het schip strand.

Leuk gekozen icm je nick
Ik zou voorstellen of ze de tickets van de kleinkinderen betalen, en dat jullie je eigen tickets betalen, zoiets.
Stressed is just desserts spelled backwards
...
...
Hoi Analyse,

Toevallig dat ook jouw schoonouders daar wonen, al zullen er vast meer zijn bij wie dat het geval is.

Toen de kids er nog niet waren ging het ook makkelijker. We werkten allebei fulltime en hadden we meer geld. Ook de eerste 2 keer met ons oudste zoontje was het nog relatief goedkoop omdat we dan meestal in het laagseizoen gingen(feb-april) en ook voor de jongste nog niet zoveel betaalden. Hij sliep toen in zo'n bassinet en voeding namen we mee.

Nu gaan we dus voor het eerst met 2 kids van 7 en 4 en dus betalen we ook aardig wat bij.

Ik zal zo toch eens gaan kijken op die site die je net noemde.

Die prijs die je net noemde van 800 pp hebben wij toen ook wel eens betaald maar dat is toch alweer 10 jaar geleden. de laatste keer was het al zo'n 963pp.

@Lizzl; Het was inderdaad een toepasselijke titel ja. ik had er nog niet bij stil gestaan.

groetjes...
Natuurlijk maak je dan die reis. Zolang al niet meer daar geweest. Ms. kun je aanbieden om regelmatig voor hun te koken o.i.d. als je daar bent.
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels druk bezig geweest met het zoeken naar vliegtickets en heb er niet veel gevonden onder de 1000 euro.

Zoals Meds al zei heb ik gezocht op de site van trailfinder.com maar daar kwam ik niet verder dan de beginpagina. Waar je je eigen gegevens in kunt tikken op een zoekscherm kon ik niet vinden.

Op alle sites van de betreffende vliegmaatschappijen zelf kon ik ook niet voor veel minder vliegen. De meesten gaan toch echt vanaf 1100 euro.

De enige goedkope die ik kon vinden was op de site van British Airways. Deze boden een ticket aan voor 781 euro pp(kids iets goedkoper).

Het gaat dus om een vliegticket van Amsterdam-melbourne in de periode tussen 3 juli tot +/- 8 augustus.

Dat is dus voor ons het hoogseizoen maar ik weet dus niet of je betaalt naar het hoogseizoen van Nederland of van Australie.

Als iemand zin heeft om te zoeken. Het gaat om 2 volwassenen en 2 kinderen van 4 en 7 op het moment van vertrek/aankomst.

alvast bedankt...
...
Hoi Analyse,

Die prijs was inclusief tax enz.

Ik wacht even af wat mijn schoonouders hebben geinformeerd. A.s zondag hebben we ze weer aan de telefoon.

Nog een vraagje; hoe kom je aan een eta visum voor toeristen als je online boekt. Normaal deden we het altijd via een reisbureau en die regelden het dan.

Bedankt voor de tip in elk geval.

groetjes...
...
Hoi Analyse,

Bedankt voor je tip van die website.

Het visum is alleen voor mij want mijn man en beide zoontjes hebben zowel een nederlands als australisch paspoort. Alleen het australische paspoort van mijn oudste moet nog verlengd worden binnenkort. Die is februari a.s verlopen.

Ik heb helaas geen kennis die bij een reisbureau werkt; moet het dus toch zelf gaan regelen.

Groetjes..
Hoi Analyse,

Had ik vorige week nog gezegd dat ik een mooi prijsje had gevonden met British airways; dit was alleen de heenreis. in totaal zou het dus toch nog komen op 1400 euro pp.

Heb nog wel zitten zoeken van de week maar goedkoper als 918 euro kom ik niet voor die periode en dat is met de emirates vanaf Frankfurt. Wij wonen kort langs de grens dus naar Duitsland gaan is net zo makkelijk als naar Schiphol al is frankfurt wel iets verder weg.

Mijn schoonouders zijn in Australie langs het reisbureau geweest dus ik weet nog niet of het mogelijk is om daar tickets te kopen voor amsterdam-melbourne. Even afwachten nog.

Tot die tijd zoeken we hier vrolijk verder.

groetjes..
Hoi Analyse,

Had ik vorige week nog gezegd dat ik een mooi prijsje had gevonden met British airways; dit was alleen de heenreis. in totaal zou het dus toch nog komen op 1400 euro pp.

Heb nog wel zitten zoeken van de week maar goedkoper als 918 euro kom ik niet voor die periode en dat is met de emirates vanaf Frankfurt. Wij wonen kort langs de grens dus naar Duitsland gaan is net zo makkelijk als naar Schiphol al is frankfurt wel iets verder weg.

Mijn schoonouders zijn in Australie langs het reisbureau geweest dus ik weet nog niet of het mogelijk is om daar tickets te kopen voor amsterdam-melbourne. Even afwachten nog.

Tot die tijd zoeken we hier vrolijk verder.

groetjes..
...
Hoi Analyse,

Ik zal zo eens kijken op die site van airasia. Bedankt voor de tip in elk geval.

Wat betreft de australische paspoorten; mijn man is in Australie geboren en heeft nederlandse ouders. Hij heeft dus beide nationaliteiten.

Onze kinderen hebben zowel de nederlandse als australische nationaliteit.

Je kunt op de site van www.immi.gov.au verschillende formulieren downloaden en je hebt dan formulier 118 nodig;

Ze moeten eerst het australian citizenship aanvragen voor ze het paspoort kunnen krijgen. Daarna kun je het paspoort aanvragen voor beiden.

Het paspoort kostte ons laatst 74 euro. Het duurt ongeveer 2 maanden voor je hem binnen hebt.

Nu moeten we het paspoort van de oudste verlengen dus kunnen we weer opnieuw beginnen.

succes met het aanvragen

groetjes...
Tnx voor de tip! Grappig, mijn man heeft ook Nederlandse ouders en daarom ook de dubbele nationaliteit.

Ik ga er meteen mee aan de slag!
Sorry Titanic, ben je topic aan het vervuilen maar had nog een vraag. Heb net op de website gekeken voor het australian citizenship voor onze dochters maar hoe heb je dat gedaan met de proof of identity declaration? Heb je dit laten invullen door je huisarts?
Hoi Analyse,

Jij vervuilt mijn topic maar lekker hoor, haha. De meesten zijn toch al uitgeschreven op dit onderwerp.

Voor de proof of declaration of guarantor heb ik inderdaad mijn huisarts gevraagd. Ik vond het wel vervelend om hem daarvoor lastig te vallen maar hij deed het wel.

Nu voor mijn oudste zoontje wil ik de tandarts vragen of zij hem in wil vullen. De huisarts heeft ook wel wat beters te doen dan zulke formulieren in te vullen.

Ik begreep trouwens uit een eerdere post dat jullie "gewoon"in Nederland wonen? Heeft je man nooit de behoefte om daar weer naar terug te verhuizen?

Mijn man wel. Zodra ik ja zeg is hij gelijk weg en zit bij wijze van spreken al met 1 been in het vliegtuig. Liever vandaag dan morgen. Ik ben eigenlijk een beetje het blok aan zijn been die de boel tegen houd.

groetjes..
...
Emirates is zo ongeveer de beste airline ter wereld, en staat bekend om uitstekende service aan boord van hun toestellen. Dus als dat je beste prijs is, zeker doen en je laten verwennen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven