Zouden jullie dat doen?

15-11-2010 15:32 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een klein probleempje; Mijn man heeft zijn ouders in Australie wonen(Melbourne) en nu is het zo dat we al 4,5 jaar niet meer daar op vakantie zijn geweest.

Helaas zijn we ook niet zo dik gespekt om een nieuwe vakantie te bekostigen voor ons vieren; wijzelf, en 2 kids( tzt 7 en 4 jaar).

We zijn aan school vakanties gebonden en ik zie dat we rond juli volgend jaar zo'n 4500 euro nodig hebben om alleen al daar te komen. Onderdak hebben we dus al bij mijn schoonouders.

Nu hebben we gisteren van mijn schoonouders te horen gekregen dat zowel zij als mijn schoonzus( die ook in australie woont) onze tickets wil bekostigen.

Ik stel het aanbod zeer op reis maar het idee dat ik op andermans kosten op reis ga vind ik wat minder.,

Stel dat we het wel zouden doen dan voel ik me toch in zekere mate wel schuldig want andersom zouden we dit nooit kunnen doen

We willen ook daar natuurlijk nog wel de nodige uitstapjes maken(dan wel van ons eigen geld)

Ik vind het best een lastig iets, hoezeer ik hun aanbod op prijs stel.

Mijn man wil het maar al te graag want hij heeft zijn familie dan ook al weer een paar jaar niet gezien en onze jongste hebben ze ook nog niet live gezien. mijn schoonouders wel maar de rest alleen van foto's .

Ik snap wel dat hij het wil aannemen maar ik ben er wat huiverig voor, ook al zou ik best weer eens die kant op willen.

Wat zouden jullie doen? wel of niet?
Het zou echt heel ondankbaar zijn om dit te weigeren zeg! Zijn ouders zijn al 70, wie weet hoe lang ze nog te leven hebben.

Of kan je het misschien toch zelf betalen, maar heb je het er niet voor over en voel je je daarom schuldig? In dat geval zou ik alsnog de tickets zelf betalen.....
Doen! Doen! Doen! Ze bieden het niet aan, als ze het geld er niet voor (over) hadden. Slik je eer in, en gewoon gaan.

Als je daar bent en je ziet de gelukkige gezichten van iedereen, weet je dat het het waard was!
Ik zou je schuldgevoel/trots even opzij zetten. Zo lang je familie niet zien, is best zwaar. Ik woon in het buitenland (niet zo ver) en kan het gelukkig zelf betalen, maar zo niet, dan zou ik elke gelegenheid om mijn ouders en zus te zien met beide handen aangrijpen.

En ze doen het natuurlijk ook voor zichzelf. Ook zij vinden het fijn om jullie weer te zien (wat pepernoek ook aangeeft).

Misschien dat jullie in de toekomst iets terug kunnen doen?
HOi Tofifee,

Ik kan me heel goed voorstellen dat mijn schoonouders de kinderen willen zien. Ze zijn dan wel 2,5 jaar geleden zelf hier geweest maar kinderen groeien zo snel en alleen foto's en videootjes maken het gemis ook niet goed.

mijn oudste zoontje is al wel 2 keer in Australie geweest toen hij 9mnd en 22 mnd was maar daar weet hij niks meer van af.

Ben benieuwd hoe hij het nu zou vinden.

Ik ken na alle vakanties mijn schoonouders goed genoeg. ik weet wel zeker dat er geen gedonder van komt. Wij hebben er in totaal zo'n 12 maanden bij in huis gezeten en het zijn hele gemoedelijke mensen(ex nederlanders)

Ik denk dat we het dan maar gewoon moeten doen. het is ook niet zo dat we op hun kosten gaan leven. we willen nog een weekje/midweek naar Queensland of iets dergelijks en dat betalen we uit eigen zak.

Het gaat er vooral om dat we de familie weer eens zien. Verheug me er eigenlijk best op

alleen maar eens zien dat mijn man vrij kan nemen van zijn werk. zijn vorige baas was hierin een stuk loyaler dan zijn huidige baas.

groetjes..
Ik zou het zeker doen. Als ik je schoonmoeder was en ik kon het betalen, zou ik het ook aanbieden en er niet van willen horen om de kosten te delen. Ze willen jullie graag zien, wat ik me heel goed kan voorstellen, en begrijpen dat jullie het niet zelf kunnen betalen. Aannemen dus en natuurlijk wat leuke lekkere Nederlandse dingen meenemen die ze daar niet zo makkelijk kunnen krijgen en genieten van het weerzien met je familie.
..
Mijn ouders betalen onze tickets ook voor als we naar NL komen a.s. kerst. Nou zijn onze tickets 10 keer zo goedkoop maar toch, het is hetzelfde idee, ze willen ons graag zien en momenteel kunnen we de tickets zelf niet betalen.

Ze doen niet alleen jullie een gunst, ook henzelf, ze willen jullie tenslotte graag zien.

Als het jouw ouders waren geweest, dan was het waarschijnlijk al iets anders, voor je gevoel?
quote:respect schreef op 15 november 2010 @ 15:56:

Het zou echt heel ondankbaar zijn om dit te weigeren zeg! Zijn ouders zijn al 70, wie weet hoe lang ze nog te leven hebben.

Of kan je het misschien toch zelf betalen, maar heb je het er niet voor over en voel je je daarom schuldig? In dat geval zou ik alsnog de tickets zelf betalen.....

Dat is ook het idee waar mijn man mee worstelt. Zijn ouders zijn 74 en 70 dus wie weet. Ze blaken van gezondheid( op een nieuwe knie na dan) en zijn hartstikke fit maar er hoeft maar iets te gebeuren en dan kan het wel eens te laat zijn.

We zouden het best in zijn geheel willen betalen als we het konden maar zoals je in mijn vorige post kon lezen zijn we ook al aan het nadenken geweest over een toekomst in australie en daar is wel wat geld voor nodig. Gaan we deze reis helemaal zelf betalen dan blijft er minder over voor de rest.
Doen! Wat ontzettend lief! Je kunt ze natuurlijk vertellen dat het wel heel veel is en dat je je er bijna schuldig onder voelt, maar dat je het graag aanneemt. Wel bedanken op een leuke manier; inderdaad die NLse producten meenemen, uit eten nemen, o.i.d.
sorry, had deze dubbel gepost.
Doen! Je schoonouders geven liever nu hun geld uit met warme hand nu ze er nog zijn. Voel je niet schuldig.

Ze willen jullie graag zien anders zouden zij het niet aanbieden.
Zo over het algemeen zijn het toch allemaal positieve reacties dus ik denk dat we het dan maar gewoon moeten doen.

Australia, here we come...

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ga ze zeker volstoppen met nederlands spul(moet er wel bij zeggen dat veel dingen tegenwoordig ook gewoon in Australische supermarkten te verkrijgen zijn)

groetjes... en bedankt
Ik zou het ook doen, misschien dat jij in de toekomst weer wat voor hun kan betekenen.

(misschien één van hun -schoonzus- kinderen in huis nemen als ze een jaartje Nederland willen doen, ik noem maar een zijstraat)

heel veel plezier.
Ik niet. Ik denk dat je ook voor minder dan 4500 daar kan komen. Kijk en vergelijk
Ik zie dus het probleem totaal niet. Ik zou het zonder erbij na te denken doen. Ze doen niet alleen jullie een plezier, maar ze doen ook zichzelf een plezier. Laat ik het zo zeggen, ze geven niet alleen jullie de reis kado, maar ook zichzelf jullie bezoek. Mijn ouders/familie zijn ook heel vrijgevig, totaal geen problemen mee. Ze doen het graag. Zolang ze geen hiermee geen claim op jullie leggen, doen!
Hoi Moosey,

Nee, er zijn geen andere reden waarom ik hierover zou twijfelen.

Ik bedoel het ook niet als dat het niks voorstelt. 4500 euro is inderdaad een boel geld maar ik bedoelde het als wijze van spreken. Ik had het gewoon niet verwacht dat ze hiermee zouden komen. Ze overvallen me er een beetje mee.

Een gedeelte zelf betalen is natuurlijk ook een optie. Zo slecht hebben het ook niet en ik kan me de gelukkige gezichten inderdaad heel goed voorstellen als we zouden gaan maar het afscheid is inderdaad weer zwaar want je weet niet hoe lang het duurt voor je ze weer ziet, in NL of Aus.
En oja, VEEL PLEZIER!!!
quote:meds schreef op 15 november 2010 @ 16:11:

Ik niet. Ik denk dat je ook voor minder dan 4500 daar kan komen. Kijk en vergelijk

Hoi Meds,

Ik weet het niet hoor. Welke site ik ook pak(vliegwinkel, cheaptickets oid) voor ons zelf ben ik incl tax al zo;n 1300euro pp kwijt. Voor de kids wat minder maar als ik alles bij elkaar tel dan kom ik niet voor minder dan 4500 euro uit.

Ik heb het dan wel over komende zomervakantie(2juli-14aug).

Mijn schoonvader wil in Australie informeren of hij de tickets vanuit amsterdam daar kan kopen. Volgens mij zijn ze daar altijd nog iets goedkoper.
Doen!

Bij ons in de familie wordt ook niet alles netjes afgewogen, mijn ouders geven -als het kan- gewoon aan wie het nodig heeft. Ik ben blij dat ze mijn broer laatst hebben kunnen helpen aan geld voor een auto, nu hoeft hij niet meer met zijn kinderen met de trein. Mocht ik ooit in zijn positie zitten, wat ik niet hoop, dan zullen ze mij helpen. Mooi geregeld toch?

Laat die trots los en geniet!
Alleen OP gelezen en tips krijg je toch wel maar heb je al eens gedacht aan SKYPE? Als zij een pc hebben en jij is dat hartstikke leuk.
Doen! Zo overdreven vind ik het trouwens niet hoor. Zij doen dit blijkbaar graag voor jullie en voor hen is het ook leuk.
meid, doen! Heerlijk van genieten met je gezin.
Ik denk dat je je schoonouders een groot plezier doet als jullie dit aannemen, doen!
Zeker doen!

Enige nadeel lijkt me, is het feit dat het daar winter is in juli/augustus....
He, ga je niet meer emigreren?
Hoi Bosaapje,

Wij hebben inderdaad skype en dat doen we iedere zondag met mijn schoonzus, zwager en neefje maar zij wonen weer 150km van mijn schoonouders af en die hebben geen internet.Mijn schoonmoeder is namelijk bang voor alles wat digitaal is.Ze heeft een laptop en het enige wat ze daarmee doet is kaartspelletjes.De enige keer waarop wij ze met skype zien is als ze bij hun dochter in Bendigo op bezoek zijn met kerst of iets dergelijks.

@Germanwings;

Ik was langere tijd zeker van mijn plan om naar Australie te verhuizen maar de huizenmarkt is niet meer wat het geweest is en ik vind het toch wel een groot risico om te gaan. als je "geld zat"hebt dan maakt het niet uit of je een paar duizend euro erbij legt als de verkoop minder opbrengt dan verwacht maar in ons geval wel, ook al wil mijn schoonfamilie ons daarginds helpen met materiele steun(eerste 2e hands meubels, auto van mijn schoonvader enz)Er moet toch best veel zijn en dat hebben we niet.

Misschien dat ik met een evt vakantie volgend jaar weer anders denk over dat alles. Ben er tenslotte ook al 4,5 jaar niet meer geweest,

Ben ook wel een beetje bang voor het feit dat mijn schoonouders(m.n mijn schoonmoeder en haar zus) alles op alles gaan zetten om ons daar te houden/krijgen.

Ik heb natuurlijk zelf een hollandse mond en kan wel voor mezelf opkomen maar het zal waarschijnlijk een iets minder ontspannende vakantie worden als anders.

groetjes ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven