stoppen met Cymbalta

17-11-2010 13:57 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik slik nu 2 jaar Cymbalta 30 mg per dag.

Omdat ik mij goed voel ga ik (in overleg met de huisarts) nu stoppen met dit medicijn.

Heeft iemand ervaringen met de bijwerkingen daar van??

Alvast bedankt!
Ja, heb ik! Ik ben sinds 1 sept gestopt. Vond het afbouwen ontzettend moeilijk. Tenminste, het minderen ging nog wel (van 60mg per dag, naar om de dag 60 en 30 mg. Daarna naar elke dag 30 mg. Vlgnde stap om de 2 dagen een dag overslaan, enz. Op het laatst slikte ik 1x per 30mg 1x in de 4 dagen. Elke stap heb ik zeker 2 of 3 weken over gedaan.) De allerlaatste stap vond ik vreselijk, echt afkicken (labiel, lichtflitsen, misselijk, hoofdpijn, duizelig). De fysieke ontwenningsverschijnselen duurden bij mij 2 weken. Nu ben ik bijna 3 maanden verder en nu begin ik me goed te voelen. Ik vind het heerlijk om er vanaf te zijn en het weer zelf te doen. Succes met afbouwen, neem er ajb flink de tijd voor. Dan lukt het vast!
Ik heb er helaas geen ervaring mee, dus kan je er niet mee helpen. Bij mij heeft de cymbalta echter wel zo goed zijn werk gedaan dat ik ook over een paar weken ga afbouwen (zit nu nog even in een drukke fase waar ik geen 'afkickverschijnselen' bij kan gebruiken).

Ik ben echter van plan (heb toevallig vandaag net navraag gedaan bij de apotheek) om de capsules van 30 mg op te gaan laten splitsen naar 3/4 van 30 mg, dan 1/2 van 30 mg en dan 1-4 van 30 mg. Zo hoop ik er wat beter van af te komen dan eens in de paar dagen ineens in verhouding een heleboel te gaan slikken...

Succes en ik lees graag hoe het gaat!
*oef* er staat me nog wat te wachten dus

Ik weet nog toen ik eraan begon dat ik ook veel last had van bijwerkingen maar dat was na twee weken over.

Even door zetten dus

ik hou jullie wel op de hoogte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven