stoppen met Cymbalta
woensdag 17 november 2010 om 14:07
Ja, heb ik! Ik ben sinds 1 sept gestopt. Vond het afbouwen ontzettend moeilijk. Tenminste, het minderen ging nog wel (van 60mg per dag, naar om de dag 60 en 30 mg. Daarna naar elke dag 30 mg. Vlgnde stap om de 2 dagen een dag overslaan, enz. Op het laatst slikte ik 1x per 30mg 1x in de 4 dagen. Elke stap heb ik zeker 2 of 3 weken over gedaan.) De allerlaatste stap vond ik vreselijk, echt afkicken (labiel, lichtflitsen, misselijk, hoofdpijn, duizelig). De fysieke ontwenningsverschijnselen duurden bij mij 2 weken. Nu ben ik bijna 3 maanden verder en nu begin ik me goed te voelen. Ik vind het heerlijk om er vanaf te zijn en het weer zelf te doen. Succes met afbouwen, neem er ajb flink de tijd voor. Dan lukt het vast!
woensdag 17 november 2010 om 14:23
Ik heb er helaas geen ervaring mee, dus kan je er niet mee helpen. Bij mij heeft de cymbalta echter wel zo goed zijn werk gedaan dat ik ook over een paar weken ga afbouwen (zit nu nog even in een drukke fase waar ik geen 'afkickverschijnselen' bij kan gebruiken).
Ik ben echter van plan (heb toevallig vandaag net navraag gedaan bij de apotheek) om de capsules van 30 mg op te gaan laten splitsen naar 3/4 van 30 mg, dan 1/2 van 30 mg en dan 1-4 van 30 mg. Zo hoop ik er wat beter van af te komen dan eens in de paar dagen ineens in verhouding een heleboel te gaan slikken...
Succes en ik lees graag hoe het gaat!
Ik ben echter van plan (heb toevallig vandaag net navraag gedaan bij de apotheek) om de capsules van 30 mg op te gaan laten splitsen naar 3/4 van 30 mg, dan 1/2 van 30 mg en dan 1-4 van 30 mg. Zo hoop ik er wat beter van af te komen dan eens in de paar dagen ineens in verhouding een heleboel te gaan slikken...
Succes en ik lees graag hoe het gaat!