midluteaal PG

17-11-2010 13:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraagje.

Al bijna 3 jaar probeer ik zwanger te worden, helaas nog steeds zonder resultaat. Ik ben geruime tijd in NL onder behandeling geweest bij een gyn en heb oa IUI behandelingen gehad.

Nu ben ik recent geëmigreerd en heb van mijn gyn een brief gekregen voor de gyn in mijn nieuwe land. Ik heb deze brief gelezen want ik was natuurlijk benieuwd.

Er staan een hoop uitslagen in en de meeste begrijp ik ook wel en waren niet afwijkend. 1 ding begrijp ik echter niet, er staat midluteal PG negative. Weet iemand wat dit betekend? Ik kan het op google niet vinden. Ik zou de gyn kunnen bellen maar dan duurt het even voor ik een telefonische afspraak heb. Een nieuwe gyn hier heb ik nog niet dus dat gaat ook niet.

Ik ben zelf verloskundige maar dit weet ik ook niet.

Misschien iemand hier die de term kent en weet waar het over gaat? Alvast bedankt.
als je googelt op midluteaal progesteron kun je wel het een en ander vinden.
Een midluteaal serum-progesterongehalte van meer dan 16-28 nmol/l (afhankelijk van de geraadpleegde

literatuur) wijst op luteïnisatie van de dominante follikel, en dus waarschijnlijk op ovulatie (NICE guideline,

2004). Een afwijkende bevinding moet aanleiding zijn tot verder onderzoek, hetzij echoscopisch, hetzij

endocrinologisch (NVOG-richtlijn Anovulatie en Kinderwens).
oh wat ben ik soms toch een domme doos, PG tja dat had ik moeten weten....
maar dat is gek dus. Want dat die waarde negatief is wijst op anovulatie. Maar alle andere onderzoek wijzen we op ovulatie.

Wat een raar lijf heb ik toch...

Nou toch maar uitleg vragen als ik hier naar de gyn ga.
ramiaatje bedankt!
graag gedaan. En sterkte met alles en hopelijk snel zwanger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven