Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Oh en is Rennie tegen misselijkheid? Er staat op maagzuurremmer, namelijk. Volgens de drogist is er iets dat klinkt als pomptidom. Dat was altijd bij de drogist, nu alleen nog bij apotheek. GA ik nog achteraan. Want als misselijkheid haar thuishoudt, dan lijkt me een medicijn wel gerechtvaardigd. Twee maanden terug, toen heb begon, was ik er ook nog erg tgen haar aan de pil te doen. Nu zit ik er zelf over te denken hierom te vragen, want wederom: als het de hormonen zijn, die dit op hun geweten hebben, dan reguleren die hap.

Overigens was er een foutje door een secretaresse.. dokter denkt vandaag terug te moeten bellen en doet dat dan ook.
Later is nu
Domperidom heet het geloof ik, Dream. En misschien is de pil ook een optie inderdaad. Vervelend allemaal hoor...
Dream, op gym zitten echt niet alleen maar serieuze typjes! In totaal 5 van mijn (vele) neefjes en nichtjes hebben het WL gedaan / zitten er nog op, en 4 daarvan zijn werkelijk geen nerds of weet ik wat. Gewoon vlotte leuke meiden en jongen die uitgaan, vriendjes/-innetjes hebben, sporten enz. Heul normaal!

Enneh.... het enige voordeel van Latijn en Grieks hebben gehad is volgens mij dat je in het vervolg een aantal talen veel sneller oppikt, en bij een studie medicijnen of dierengeneeskunde heb je natuurlijk heel veel voordeel.........

Anyway; 't manneke moet zich natuurlijk gewoon goed thuisvoelen op een school....... Da's het allerbelangrijkst, volgens mij. Maar vele open dagen bezoeken, misschien??
Oh jee, mijn scherm stond uren open.... Zal eerst even verder lezne....
Dokter heeft wéér niet gebeld

Hij had eerder aangegeven dat we de afspraak met de kinderarts wel konden afzeggen, omdat LD verder bij de neuroloog onder behandeling zal zijn. Ben blij dat we dat niet gedaan hebben, want dat is maandag a.s. Dan hoor je tenminste wat.

je hebt natuurlijk gelijk, Xop.. Iris zit ook op gym (maar dan op P daar zou LE ook heengaan) en dat is ook een leuke meid. Ook 2 jongens bij LD op sport zitten op WL of Atheneum+ (dat is nóg meer hetzelfde) Bovendien weet ik ook heel goed, dat veel kinderen met hormonen in 't lijf ineens heel anders presteren en maar zo van gym teruggaan (stapsgewijs) naar VMBO

We gaan P bekijken en Werkman, LD's school heeft ie al gezien, dus die hoeft niet meer. En ach.. nog een half jaar, dan hebben we pas de échte uitslag.

Zo raar, ik heb hoofdpijn, voel me beroerd en ineens *plop* is het over..

En Bambi heeft me op een leuk lees+tekenspoor gezet. Tralala
Later is nu
Kreun, even ego, Zoon heeft het weer op zijn heupen. Eindeloos Dot jennen (da's leuk, want die wordt driftig), superbrutaal en boos tegen mij, alles op snauw- of schreeuwtoon zeggen, en uiteindelijk, pal na fikse uitbrander-tevens-laatste waarschuwing, gaat hij expres op onderste toetsen van piano rammen puur om te storen, want mijn moeder was net met Dot leuk op piano aan de Sintliedjes. Ik kon hem echt wel slaan, heb hem ter bescherming van ons beide (o ja, en vanwege breken van ongeveer alle denkbare hoe-gaan-we-met-elkaar-om-regels) in plaats daarvan naar zijn kamer gestuurd en even bij mijn moeder nood geklaagd. Wat zit dat jong zichzelf dwars en wat is het godsvermoeiend.

Goed. Utkomtgoed. Het is een Fase (maar wat duurt die fase toch vermoeiend heel erg lang...) en we hebben dag wel goed afgesloten.

En morgen is GG er weer, ik moet gewoon meer neuken, dat is een feit.

En nu wil ik wijn. Misschien preventief alvast een glaasje melk (bleh) en een stuik van die paracetamoltaart.

Domperidom (pomtidom ) heeft Dot ook eens gehad, toen ze zo koortsstuipend ziek was en niks meer binnenhield. Vonden ze toen heel heftig middel weet ik nog, maar misschien ook omdat ze toen nog zo'n uk was. Ik weet zelf niet wat ik doe als ik heel misselijk ben. Ja, me heel hard voornemen om nooit meer zo veel te drinken , maar een middeltje weet ik niet echt.
mij hielp bij zwangerschapsmisselijkheid droge crackertjes (van die creamcrakcers in het klein). Gekke vraag misschien, maar is testen op een zwangerschap misschien en idee? Schandalig zeg van die dokter, morgevroeg als eerste aan de foon hangen mop en je niet laten afschepen door een secretaresse.... Moeilijk!! Enne, bij gym advies gaat hij (gaan jullie)toch niet echt het VMBO overwegen????

O bahbabah, dat gedrag van zoon lil....kon je moeder je een beetje uit de irritatiemodus helpen? Moeizame leeftijd soms he? Herkenbaar hoor, voor zover het je sterkt! Gelukkig is morgen je GG weer thuis, dan kan je even achterstallig neukwerk inhalen!!
Mijn dochter krijgt gewoon eerst morgen heel luxe ontbijt op bed. En als dat niet werkt, krijgt ze pomtidom

Wat een toestand met zoon, Lil. Wat maken ze het je soms moeilijk he, die kinderen. En zichzelf waarschijnlijk ook. Als we LE vragen waarom hij zo doet, is standaard het antwoord "weet ik niet".. ga erover nadenken, denk ik dan. Zeg ik dan ook vaak, maar het zet weinig zoden aan de dijk, lijkt het. Ik blijf maar hopen dat we een goede basis geven, waardoor ze (en wij) heelhuids uit de puberteit komen. Pff.. dit is nog maar het begin
Later is nu
quote:bentetje73 schreef op 18 november 2010 @ 21:59:

mij hielp bij zwangerschapsmisselijkheid droge crackertjes (van die creamcrakcers in het klein). Gekke vraag misschien, maar is testen op een zwangerschap misschien en idee? Schandalig zeg van die dokter, morgevroeg als eerste aan de foon hangen mop en je niet laten afschepen door een secretaresse.... Moeilijk!! Enne, bij gym advies gaat hij (gaan jullie)toch niet echt het VMBO overwegen????

Neeejoh, het is meer een relativatie: veel kinderen, die beginnen met VWO advies, en daar ook heen gaan, houden gewoon op met iets aan school doen, wanneer de hormonen toeslaan. Daardoor gaan ze uiteindelijk naar VMBO. Andersom gebeurt ook: kinderen met VMBO advies, die ineens 'het licht' zien op school en zo hard werken, dat ze op havo of vwo terecht komen.

LD blijft bij hoog en laag volhouden dat zwangerschap dan onbevlekt ontvangen zou zijn. Bovendien is ze in die periode al 2x nogal heftig ongesteld geweest. Dat schrijven we dus toch maar af. Maar, idd, ik vraag me wel af of de test gedaan is. Ze hadden haar bloed, tenslotte. Ondertussen bleven biscuitjes met thee vanavond ook al niet binnen en lag ze, onderweg naar de keuken voor iets, ineens op de grond

Truste
Later is nu
Lag ze ineens op de grond? Morgen blijf je bellen tot je die arts aan de lijn krijgt hoor, wat een achterlijk gedoe zeg! Arme jij, dit zijn de ergste zorgen die een moedermens kan hebben....

Het is vast besmettelijk want niet alleen Zoon staat zichzelf in de weg; IK OOK. (het zal het weer wel zijn, of de stand van de sterren Neem een handje vol werkdruk, voeg een snufje miscommunucatie toe, een onsje Eigenwijze Dochter van 11 jaar (zie zonder enige voorbereiding ineens haar suprise besluit te gaan schilderen met zwarte verf en dus zichzelf en de salontafel ondersmeert ), een theelepel irritatie omdat je de vaderfiguur op een informatieavond op school tegenkomt en geen boe of bah tegen je zegt en laten ze dan een bijzonder ingewikkeld verhaal vertellen aldaar over tig gesprekken met schoolkeuze adviezen, die gek genoeg vóór het afnemen van de testen worden gehouden en tegelijkertijd of ná de informatieavonden van de scholen. Ik werd er loei-sjagerijnig van.... Waarom kunnen ze niet éérst een richting aangeven voor dat kind (het wordt w.s. die en die richting, maximaal haalbaar is niveau huppeldeflup, dus ga eens kijken) en dan één keer testen (CITO in dit geval) en alleen bij de kinderen waarbij dat niet strookt met het advies van school nog eens verder testen?? Nee hoor. En om het nóg ingewikkelder te maken gooien ze er tabellen in die IK niet in één oogopslag snap én staat er wat in over percentielen. De Percentiel die dit bedenkt, zou ontslagen moeten worden en voor straf ál die fucking Open Dagen/ Open Avonden moeten bezoeken in de gansche regio.

Zo

Nu moet ik WIJN!

Zoon is trouwens 8, bedenk ik mij. Toch? Dat was ook de leeftijd waarop Oudste niet te pruimen-buien had en als ik mij niet vergis hebben/hadden meer kinderen hier daar last van. voor me zus, het is gewoon niet leuk als je uit je plaat gaat tegen je kind. Dat deden we dat weer wel leuk synchroon vandaag dus, trouwens.
Pfoe, fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ging vandaag lekker met alle kindjes (godzijdank, met mijn eigen gemoedstoestand) maar Loen dus ook dwars en brutaal de laatste tijd.

voor hen met opstandige blaagjes.

Jezus Dream, godsgeklaagd dat jullie zo lang moeten wachten... heel heel erg naar...

We neuken natuurlijk niet echt altijd beneden, maar wel vaak. Waarom? Geen idee.. omdat het zo loopt, omdat het dan gezellig is en omdat onze bank meer mogelijkheden biedt dan ons bed? Zoiets?

Overigens deden we het van de week een keer gewoon in bed, bleek Lientje nog wakker en die vroeg de volgende ochtend heel bezorgd waar ik toch zoveel pijn had...

Bij dokter geweest, had een waslijst... moedervlekken waar ik naar wilde laten kijken bleken "goedaardige fybroompjes"? Heb weer pillen om te stoppen met roken (en nu hou ik vol! Begin december begin ik met stoppen) Moet weer prikken voor schildklier en die buik blijkt een verkrampte dikke darm en dat schijnt dan door stress te komen... tsk. Stress? Ik? Moi? Rare dokter. Maar goed, mijn lijf wil blijkbaar wel rust, want naast die buikpijn heb ik weeeeer ontstoken tandvlees en nu ook nog fijn voetschimmel, leuk lijf heb ik. Ga morgen wel weer aan het werk. Twee dagen nixen lijkt me ruim voldoende. (En nu naar bed is vast ook heel verstandig)

Heb gisteren mijn jurkje voor volgende week gepast, wordt echt heel mooi!! Nu alleen nog bedenken wat ik er bij aan moet aan kousen, schoenen en evt jasje/ bolerootje ofzo. Leuk leuk leuk! Heb zo'n zin in ons feestje!
Môge.
Kjongen wordt ook een gympie. Tenminste, ik heb vwo aangegeven. De mees heeft vwo+ aangegeven. De citoos van vorige jaren ook. Die drie lopen gelijk op dus. Nu nog even de IQtest en zijn motivatietest 'afwachten'.

Ik heb eerder aan de mees gevraagd of we alvast scholen konden bekijken. Hij gaf toen aan dat het heel gebruikelijk is om dat pas in februari te doen.

Er zijn nu 3 scholen op onze verlanglijst. Daarvoor moet hij 'verweg'.

Dat hij naar de middelbare school gaat, soit, hij is er zoooo aan toe. Maar dat hij dan dwars door de stad op zijn fietsie moet, krijg ik rillingen van. Tramrails waartussen je vast kan komen te zitten terwijl er ook bussen rijden. Te smalle oude straatjes met enorm druk spitsverkeer. Langs coffeeshops...

We gaan deze week nog verhuizen naar het platteland!
Waarom, waarom?

Ik ben al uuuuuuren wakker. En ik heb nu haast.
Mogguh!

Ik zou het ook logisch vinden als je pas in februari of maart naar open dagen zou gaan maar kennelijk denkt iedereen daar anders over. Ik denk ook anders over het nut van de CITO, begrijp ik. Maar geloof dat ik me er bij neer moet leggen dat we nu eenmaal veeeeeeeel VMBO's moeten gaan bekijken en dat Oudste aan alle kanten getest wordt.

Ze groeit trouwens hard zeg! Ze is al weer een paar centimeter gegroeid sinds september!

*zet koffie neer*
Ik zie ook de logica niet helemaal van dat toets/advies/opendagen-systeem. We hebben voor Oudste Zoon zelfs al een aanmeldformulier voor de middelbare school. Uitslag van de NIO-toets een daarmee samenhangend advies is nog niet eens binnen. Beats me.

Dream, hang je al aan de telefoon?

Ik moet straks naar de Arbo-arts. Geen Zin. Maar ja, daar hebben ze niets mee te schaften natuurlijk, dus ik ga maar gewoon.

Brutale, dwarse jongetjes, check.
Brutale dwarse meisjes.... mogen die ook meedoen. Goddorie, ik heb er 2! TWEE! Grrr.

Achnouja, gaat wel weer over. Dat Kjong besloten heeft hier te komen wonen, makes my day . (Maar ooooowww....wat zie ik tegen het moment dat ik de dames los moet laten in het verkeer op. Vreselijk.)

Dream..... ik moet vaak even aan je denken. Moet niet makkelijk zijn, je dametje zo te zien. Hoop echt dat je binnenkort meer hoort en duidelijkheid krijgt. Dit is niks.

Ik zie ook inderdaad dat ouders van kids in groep 7 al open dagen van scholen bezoeken. Sjeminee....
*grinnik*

NIO-toetsen, CITO-toetsen, Open Avonden, Info-avonden.. Sjonge, eh, ik heb gelukkig nog 2 jaar.. (en mén, wat vind ik dat snel gaan.. Dream's LD is de eerste van onze Kroegkinderen die naar de middelbare ging en volgend schooljaar dus nog meer kinders van ons.. IS TOCH NIET NORMAAL?!! We hadden toch allemaal kleine kinderen?????)

Haaai lieve meisjes, sorrie dat ik zoveel afwezig ben en ik doe echt nog wel eens een update maar als ik alles op ga schrijven dan is het zo confronterend en dat wil ik nog niet. Zal zo kort wat achterlaten in de AK want met steeds dit soort meldingen kunnen jullie natuurlijk ook geen klap. Maar ondanks alles gaat het eigenlijk wel goed met me.

Sjongejongejongejonge, Dream, wat een pukkel, die huisarts. Artsen die afspraken niet nakomen zijn stom. Ik kan me je bezorgdheid om LD heel goed voorstellen want het klinkt allemaal echt niet oké. Er móet iets zijn met het grietje.

Toi toi, hoop zo dat er vandaag iets van een uitslag bekend is!

Pittig voor je, trouwens. Zorgen om je dochter, je eigen gammele lijf wat vaak niet doet wat je wil, werk waar je niet helemaal blij mee bent.. Jij hebt het vaak niet makkelijk en nóg sta je nooit in de zeurmodus. Heb ik bewondering voor.

Ik heb nee gezegd op het feestje, Pimp maar mag dat nog een twijfeltje zijn? Een heel-misschien, zeg maar? Vind het zo jammer om jullie feestje te moeten missen en wil proberen toch iets te regelen. Zou dan zonder Bambo zijn.

Hoe was 't bij Arbo-arts, Meave?

Hier inderdaad ook een 8-jarige heks in huis maar what else is new. Dosering Ritalin is op advies van kinderpsych opgehoogd naar 3x daags 10 mg. Ze had de afgelopen weken enorme rotbuien, echt vreselijk. Dat je 50x achter elkaar uitgescholden wordt voor k*ankerhoer omdat ze je uit wil lokken, vechtpartijen op school en met haar broertjes die ze het bloed onder de nagels vandaan haalt, expres spullen stuk maken en nergens aan mee willen doen (standaard dingen als avondeten, douchen, etc) met de melding; 'het is MIJN leven, daar heb JIJ niks over te zeggen!'. Echt vreselijk.

Schijnt een rebound-effect te zijn als pil is uitgewerkt (heeft jouw Oudste daar ook wel eens last van, Bloes?) en hopelijk, alsjeblieft sta me bij, gaat hogere dosering ervoor zorgen dat deze buien weg zijn. Pffff. Moet wel want psych sprak zelfs over kind-gezinsvervangend tehuis (wonen onder begeleiding) als laatste mogelijkheid. Daar kreeg ik zulke wegtrekkers van, da's toch echt een no-go.

Wow, een heel boekwerk!
Leek denkt effe mee: Is het niet pubergedrag Bam?

Lijfelijk was ze toch ook al richting puubje? Waarom in het uitdagende niet?

Van geen medicatie willen naar ophogen krijg ik ook een vraagteken.

Die Berlusconi. Wat een hedonistische Tokkie.

Ik zeg: stuur daar maar eens Amerikaans leger op af.

Driehiem, weet je al wahat?

Meave, hoe ging het?

Cool! Ik heb mijn atelier gevonden: bij Xop.
Fucking hell Bam , je wijffie...

~zet dampend hete koffie op tafel en schalen met pepernoten, desgewenst met chocola bekleed, en kleine kaasbroodjes voor wie dat dan liever heeft ~ Troostvoer voor alle moeders met zieke en/of opstandige (in diverse stadia) kinderen.

Zo, hehe, ik heb het gehaald: GG weer in da house. Dot dolblij, ik ook. Vanwege studiedag school Dot moest ze mee met oto Zoon naar school brengen (ontbeten in de auto met pepernoten, broodjes appelstroop en keihard Sintliedjes op, was vast niet verantwoord maar stikgezellig en anders moesten we weer zo achterlijk vroeg op), en op de terugweg konden we precies GG oppikken bij het station. Joepie!

Welke scholen hebben jij & Kjongen bedacht, Kjong? Ben wel nieuwsgierig, mijn schoolverleden ligt ook in jouw regio immers

Dreamer, leest allemaal heel naar heb je inmiddels al iemand gesproken?
Bam, overstappen op concerta een optie? Mootje had ook zo veel last van dat rebound gedoe. Het uitte zich bij hem alleen niet in gedrag, maar in vreselijke lamlendigheid. Hij viel in slaap op school. Eenmaal aan de concerta was het een ander kind. Kus voor jou!
Haar gedrag komt vooral door medicatie, als het uitgewerkt is dan versterkt het het oude gedrag maar is best mogelijk dat er ook een stukje beginnende pubergedrag bij zit. Al vond kinderarts het niet overtuigend, ze zat op het randje qua borstontwikkeling/leeftijd/skeletleeftijd. Hoe dan ook, ik ben maanden terug geheel afgestapt van mijn grote twijfels jegens medicatie als Ritalin omdat het keuze was uit 2 kwade: Of zo doorgaan zonder medicatie en haar zelfbeeld en zelfvertrouwen gaat compleet de verkeerde kant op wegens slecht op school en slecht thuis. Of wel medicatie waardoor ze wat rustiger wordt in haar hoofd en het wel goed kan komen op school.

School is overigens voor 100% meewerkend tegenwoordig. Thank god.

Eerlijk gezegd heb ik het een beetje opgegeven. Klinkt hard maar ik wist/weet het echt niet meer. Dan maar medicatie. Dan maar ophogen, als psych dat een goed idee vind. Sta machteloos toe te kijken hoe slecht het met mijn kind gaat. Zelfs sociale vaardigheidstraining is voortijdig verplicht voor haar gestopt omdat ze niet te handhaven was binnen die groep. Over paar jaar weer proberen was het advies.

Concerta kunnen we idd ook nog proberen als ophogen van Ritalin ook geen succes blijkt te zijn. Eerst dit een maand of 2 aan kijken.
. Ik snap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven