Stoppen met roken.
maandag 23 augustus 2010 om 18:10
Iedereen die rookt, of ooit gerookt heeft, weet hoe moeilijk het is om van de sigaretjes af te blijven. Naar aanleiding van een topic vanmiddag, leek het me een goed idee om hier een topic te openen waar iedereen die wil stoppen met roken terecht kan voor wat steun , zowel om te geven als te krijgen.
De tijd komt er weer aan dat het toch te koud wordt om buiten met een sigaretje te bibberen, dus dat is al één voordeel.
We worden fitter, de huid wordt mooier, zijn s'morgens beter uitgerust, stralend witte tanden zonder kunstgrepen. etc. etc. etc.
Wie doet er mee? Wie durft het aan? Wie heeft tips om het vol te houden?
De tijd komt er weer aan dat het toch te koud wordt om buiten met een sigaretje te bibberen, dus dat is al één voordeel.
We worden fitter, de huid wordt mooier, zijn s'morgens beter uitgerust, stralend witte tanden zonder kunstgrepen. etc. etc. etc.
Wie doet er mee? Wie durft het aan? Wie heeft tips om het vol te houden?
donderdag 18 november 2010 om 17:11
Nou dat denk ik zeker wel Soul...
wel zou ik dan die 20 minuten stevig doorstappen, wedden dat het effect heeft??
poloppie klasse hoor, dit is ook mijn eerste dag, en we zijn hem toch maar effe doorgekomen....
ghostofarose hartstikke goed.....heel veel succes bij de huisarts morgen..
En hier.....hier staat sinds vanmiddag een oude theepot, die ga ik vullen met het geld wat ik uitspaar met roken.
misschien straks wat leuks voor kopen...(leuke jurk gezien maar nu nog ietsie te duur
wel zou ik dan die 20 minuten stevig doorstappen, wedden dat het effect heeft??
poloppie klasse hoor, dit is ook mijn eerste dag, en we zijn hem toch maar effe doorgekomen....
ghostofarose hartstikke goed.....heel veel succes bij de huisarts morgen..
En hier.....hier staat sinds vanmiddag een oude theepot, die ga ik vullen met het geld wat ik uitspaar met roken.
misschien straks wat leuks voor kopen...(leuke jurk gezien maar nu nog ietsie te duur
donderdag 18 november 2010 om 17:26
quote:SoulSearch schreef op 18 november 2010 @ 13:38:
Hoi Milka1985
Inderdaad worteltjes knabbelen in plaats van 6 mini twixjes knabbelen
Hoe heb jij het stoppen met roken ervaren? Heb je nog tips voor ons?
Liefs
Ja inderdaad beter wortels dan twix!
Ik vond het erg moeilijk om te stoppen, ben wel wat aangekomen (ondanks de wortels ) en ik was soms (meestal) chagerijnig...maar nu ben ik echt zooo blij dat ik niet meer rook!
Ik heb ook van het geld wat ik bespaarde een lekkere parfum gekocht omdat je hem dan in ieder geval ruikt!
Hoi Milka1985
Inderdaad worteltjes knabbelen in plaats van 6 mini twixjes knabbelen
Hoe heb jij het stoppen met roken ervaren? Heb je nog tips voor ons?
Liefs
Ja inderdaad beter wortels dan twix!
Ik vond het erg moeilijk om te stoppen, ben wel wat aangekomen (ondanks de wortels ) en ik was soms (meestal) chagerijnig...maar nu ben ik echt zooo blij dat ik niet meer rook!
Ik heb ook van het geld wat ik bespaarde een lekkere parfum gekocht omdat je hem dan in ieder geval ruikt!
donderdag 18 november 2010 om 17:52
nou, ik heb vanmorgen gerookt. Stapte met een heel verkeerd been uit bed en weer de hele nacht gedroomd (moest heel veel boodschappen doen op fietsje terwijl ik genoeg mensen om mij heen heb met auto, maar die wilde niet). Werd doodmoe en chagrijnig wakker.
Om 3 uur vanmiddag weer een pleister opgeplakt. Humeur is nog steeds om op te schieten, maar ben nu alleen. (zoon en schoondochter komen zo eten). Hoe ik het ook went of keer, roken is voor mij geen optie, het is alleen zo verdomd moeilijk om het te laten.
Om 3 uur vanmiddag weer een pleister opgeplakt. Humeur is nog steeds om op te schieten, maar ben nu alleen. (zoon en schoondochter komen zo eten). Hoe ik het ook went of keer, roken is voor mij geen optie, het is alleen zo verdomd moeilijk om het te laten.
donderdag 18 november 2010 om 19:36
quote:Taha schreef op 18 november 2010 @ 17:52:
nou, ik heb vanmorgen gerookt. Stapte met een heel verkeerd been uit bed en weer de hele nacht gedroomd (moest heel veel boodschappen doen op fietsje terwijl ik genoeg mensen om mij heen heb met auto, maar die wilde niet). Werd doodmoe en chagrijnig wakker.
Heb je het bij één kunnen laten taha?
Wat zonde meid. Het is zo lastig...
Klote verslaving...Maar je kan het hoor! Heb je eerder al bewezen.
Heb je het bij één kunnen laten taha?
Wat zonde meid. Het is zo lastig...
Klote verslaving...Maar je kan het hoor! Heb je eerder al bewezen.
tsja.....
vrijdag 19 november 2010 om 09:16
Goedemorgen dames!!!
Hoe is het met iedereen? Ik ben een beetje misselijk, ik heb gisteren mijn nieuwe bril opgehaald en als je altijd lenzen draagt en nu ineens een bril gaat dragen..is best wennen..
Ik ben ook een beetje misselijk van de Champix.
Ik merk ook aan mezelf dat ik sinds zondagavond rond een uur of 4 s'nachts wakker wordt. Gelukkig val ik daarna wel weer in slaap.
Maar ondanks bovenstaande ben ik wel heel erg trots op mezelf dat ik mijn 5e rookvrije dag in ga.
@ Taha, en vandaag weer verder gaan! Je kan het, ik geloof in je!!
Hoe is het met de rest?
Hoe is het met iedereen? Ik ben een beetje misselijk, ik heb gisteren mijn nieuwe bril opgehaald en als je altijd lenzen draagt en nu ineens een bril gaat dragen..is best wennen..
Ik ben ook een beetje misselijk van de Champix.
Ik merk ook aan mezelf dat ik sinds zondagavond rond een uur of 4 s'nachts wakker wordt. Gelukkig val ik daarna wel weer in slaap.
Maar ondanks bovenstaande ben ik wel heel erg trots op mezelf dat ik mijn 5e rookvrije dag in ga.
@ Taha, en vandaag weer verder gaan! Je kan het, ik geloof in je!!
Hoe is het met de rest?
vrijdag 19 november 2010 om 09:29
Goedemorgen allemaal! Leuk dat er weer zo vaak hier wordt geschreven! Blijkbaar willen veel mensen graag nog stoppen met roken in 2010. Goed hoor! Bij mij staat de teller op 2 maanden, 3 weken en 5 dagen.
Jammer Taha van je uitglijder. Kom op, overend krabbelen en gewoon doorgaan. Dat ene sigaretje betekend niet dat je helemaal opnieuw moet beginnen.
Zijn er nog meer mensen die ook zijn gaan sporten bij het stoppen? Famke, hoe gaat het met het hardlopen? Ik schrijf nu mee op het start2run topic. Misschien ook iets voor jou? Het motiveert mij enorm om te rennen en ik merk nu al dat het verslavend aan het worden is. Gisteren baalde ik als een stekker omdat we vanwege tijdgebrek niet hebben kunnen rennen. maar vanavond gaan we echt!
Jammer Taha van je uitglijder. Kom op, overend krabbelen en gewoon doorgaan. Dat ene sigaretje betekend niet dat je helemaal opnieuw moet beginnen.
Zijn er nog meer mensen die ook zijn gaan sporten bij het stoppen? Famke, hoe gaat het met het hardlopen? Ik schrijf nu mee op het start2run topic. Misschien ook iets voor jou? Het motiveert mij enorm om te rennen en ik merk nu al dat het verslavend aan het worden is. Gisteren baalde ik als een stekker omdat we vanwege tijdgebrek niet hebben kunnen rennen. maar vanavond gaan we echt!
anoniem_110918 wijzigde dit bericht op 19-11-2010 09:56
Reden: 2 maanden, geen 3 maanden...enthousiasteling ;-)
Reden: 2 maanden, geen 3 maanden...enthousiasteling ;-)
% gewijzigd
vrijdag 19 november 2010 om 09:35
Goedemorgen....
voor mij wordt het dag twee....
ik heb gisteren ook twee van die nicotinell tabletjes gebruikt en wil die vandaag eens laten staan.
Wel zit mijn hele keel dicht en loop ik te kuchen als een oude vent hahahahaha....
Soul, ik weet nog dat mijn zoon ook misselijk werd van de champix, hij heeft acuut laten staan....
voor de (s)toppers heel veel succes vandaag...
voor mij wordt het dag twee....
ik heb gisteren ook twee van die nicotinell tabletjes gebruikt en wil die vandaag eens laten staan.
Wel zit mijn hele keel dicht en loop ik te kuchen als een oude vent hahahahaha....
Soul, ik weet nog dat mijn zoon ook misselijk werd van de champix, hij heeft acuut laten staan....
voor de (s)toppers heel veel succes vandaag...
vrijdag 19 november 2010 om 09:49
De misselijkheid houdt bij mij voor ongeveer 5 minuten aan, ik heb mijn lenzen weer ingedaan, kauwgompje, flink glas water en ik voel me gelijk een stuk beter.
Ik speel ook met de gedachte om te gaan hardlopen of anders te gaan sporten. Ik hoor van zoveel mensen dat het enorm verslavend is.
Ik ga eens bij het start2run topic meelezen.
Ik heb nog geen last gehad van kuchen en proesten maar dat zal vast nog wel komen..Wel nog steeds last van mijn maag...
Ik ben nog steeds trots op ons allemaal dames!!!
Ik speel ook met de gedachte om te gaan hardlopen of anders te gaan sporten. Ik hoor van zoveel mensen dat het enorm verslavend is.
Ik ga eens bij het start2run topic meelezen.
Ik heb nog geen last gehad van kuchen en proesten maar dat zal vast nog wel komen..Wel nog steeds last van mijn maag...
Ik ben nog steeds trots op ons allemaal dames!!!
vrijdag 19 november 2010 om 09:53
hey misschien toch gewoon iets in je maag moeten hebben Soul....
een stuk muslireep wil dan ook wel helpen, vult en zitten niet onwijs veel calorieën in....
hardlopen lijkt me super, alleen zal ik het nooit kunnen, mijn ruggewervels zijn kapot en dus zal het nooit hardlopen worden.
Ik ga een keer per week op slenderbanken - beweginsbanken.
dat bevalt mij uitstekend....
We gaan door met stoppen dames!!!!!!!!
een stuk muslireep wil dan ook wel helpen, vult en zitten niet onwijs veel calorieën in....
hardlopen lijkt me super, alleen zal ik het nooit kunnen, mijn ruggewervels zijn kapot en dus zal het nooit hardlopen worden.
Ik ga een keer per week op slenderbanken - beweginsbanken.
dat bevalt mij uitstekend....
We gaan door met stoppen dames!!!!!!!!
vrijdag 19 november 2010 om 10:05
Hey Margootje,
Ik had inderdaad een dikke bruine boterham met pindakaas op maar toch wordt ik elke keer weer een klein beetje misselijk hoor. Maar het is de moeite waard en het trekt heel snel weer weg.
Extra beweging hebben we echt nodig he nu!
En hoe ziet deze vrijdag er voor jullie uit? Nog leuke weekendplannen?
Ik had inderdaad een dikke bruine boterham met pindakaas op maar toch wordt ik elke keer weer een klein beetje misselijk hoor. Maar het is de moeite waard en het trekt heel snel weer weg.
Extra beweging hebben we echt nodig he nu!
En hoe ziet deze vrijdag er voor jullie uit? Nog leuke weekendplannen?
vrijdag 19 november 2010 om 10:07
Hier al 2 maanden en 1 dag rookvrij.
Ik heb ook van de week het idee tot hardlopen ten uitvoer gebracht.
Evy op mijn oortjes en gaan met die banaan dikke kont.
Nu ruim 2 dagen laten moeten mijn benen er nog niet aan denken Meeennnnnn wat een spierpijn!!!
En dat van 3 x een minuutje looppas en de overige 15 minuten van les 1 stevig wandelend... (conditie is echt diep triest)
Ik heb ook van de week het idee tot hardlopen ten uitvoer gebracht.
Evy op mijn oortjes en gaan met die banaan dikke kont.
Nu ruim 2 dagen laten moeten mijn benen er nog niet aan denken Meeennnnnn wat een spierpijn!!!
En dat van 3 x een minuutje looppas en de overige 15 minuten van les 1 stevig wandelend... (conditie is echt diep triest)
vrijdag 19 november 2010 om 10:11
Hoi allemaal,
Weer een volgende dag. (samen dag 2, margootje )
Ik heb het gisteren nog wel moeilijk gehad. Dan zat ik daar 'en dan nu een sigaret'. Het duurt dan een paar seconden voor ik doorheb dat dat niet gaat, want ik ben gestopt!
Nou Taha, jammer, maar je ingesteldheid dat roken geen optie is, zit wel goed. Daaraan vasthouden!
Super dat we dit doen he! Ik vind het ook leuk dat hier ook wat vrouwen die al langer gestopt zijn, nog eens komen kijken.
Weer een volgende dag. (samen dag 2, margootje )
Ik heb het gisteren nog wel moeilijk gehad. Dan zat ik daar 'en dan nu een sigaret'. Het duurt dan een paar seconden voor ik doorheb dat dat niet gaat, want ik ben gestopt!
Nou Taha, jammer, maar je ingesteldheid dat roken geen optie is, zit wel goed. Daaraan vasthouden!
Super dat we dit doen he! Ik vind het ook leuk dat hier ook wat vrouwen die al langer gestopt zijn, nog eens komen kijken.
vrijdag 19 november 2010 om 10:33
heb je ook helemaal goed soul.....
als jij er verder geen last van hebt, dan is het toch helemaal goed, en ja je hebt gelijk...kijk eens wat er gewoon tegenover staat....klasse hoor!!!!!!
tot nu toe geen weekend plannen, de verkoudheid hangt hier nog.
hahahahaha......hoe herkenbaar poloppie.....je dan op eens realiseren....ships ik ben gestopt....
Samen dag twee ......echt gaaf meid!!! op naar morgen dag drie, en aangezien hier altijd de weekenden zo voorbij vliegen hahahah zitten we zo op dag 5 *grijns*
vrijdag 19 november 2010 om 11:44
Hoi Soul,
Ik heb het start2run programma van onze zuiderburen. Bevalt wel door de muziekjes en de aanmoedigingen van Evy.
Maar zal blij zijn als ik les 1 volhoud.
Na een paar dagen gaat het denken aan een sigaret al beter.
Wat mij hielp is het verlangen ernaar te zien als een golf:
Het zwelt aan, wordt steeds erger en erger, slaat om en ebt weg....
en je kunt weer een half uurtje verder
Ik heb het start2run programma van onze zuiderburen. Bevalt wel door de muziekjes en de aanmoedigingen van Evy.
Maar zal blij zijn als ik les 1 volhoud.
Na een paar dagen gaat het denken aan een sigaret al beter.
Wat mij hielp is het verlangen ernaar te zien als een golf:
Het zwelt aan, wordt steeds erger en erger, slaat om en ebt weg....
en je kunt weer een half uurtje verder
anoniem_73072 wijzigde dit bericht op 19-11-2010 11:48
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
vrijdag 19 november 2010 om 11:49
quote:SoulSearch schreef op 19 november 2010 @ 11:32:
Voor de inmiddels veeel langere stoppers..
Na hoeveel tijd denk je niet meer elke minuut aan een sigaret?
erg he................hier ook telkens denken aan die sigaret.....hopelijk gaat dat snel over.....
Zou dat er mee te maken hebben dat er dan nog nicotine in je lijf zit???
Voor de inmiddels veeel langere stoppers..
Na hoeveel tijd denk je niet meer elke minuut aan een sigaret?
erg he................hier ook telkens denken aan die sigaret.....hopelijk gaat dat snel over.....
Zou dat er mee te maken hebben dat er dan nog nicotine in je lijf zit???
vrijdag 19 november 2010 om 12:26
Ik ben net 20 minuten wezen lopen en nu merk ik dat de golf wegzakt. Zo heerlijk om buiten in het zonnetje te lopen, lekker doorstappen en flink ademen.
Tijdens het lopen zat ik te denken dat als ik aan de sigaret denk, ik ook vaak terugkerende gevoelens heb. Een soort van licht paniekerig onderbuik gevoel. Alsof ik mezelf niet ben etc..Op een ander forum (waar ik meelees) ervaarde andere stoppers dit ook.
Herkennen jullie dit? Naast het soms sjagarijnig zijn?
Tijdens het lopen zat ik te denken dat als ik aan de sigaret denk, ik ook vaak terugkerende gevoelens heb. Een soort van licht paniekerig onderbuik gevoel. Alsof ik mezelf niet ben etc..Op een ander forum (waar ik meelees) ervaarde andere stoppers dit ook.
Herkennen jullie dit? Naast het soms sjagarijnig zijn?
vrijdag 19 november 2010 om 12:45
hey Soul..
Zou dat misschien komen omdat je jezelf jaren heb geassocieerd met een sigaret?
Jij jezelf niet voor kan stellen zonder??
geen idee hoor, zelf ervaar ik niet de paniek, wel het gevoel wat moet ik met mijn handen, mijn de vrije tijd die je jezelf gaf
Zou je die gedachtes zelf kunnen omdraaien als ze weer komen??
Zou dat misschien komen omdat je jezelf jaren heb geassocieerd met een sigaret?
Jij jezelf niet voor kan stellen zonder??
geen idee hoor, zelf ervaar ik niet de paniek, wel het gevoel wat moet ik met mijn handen, mijn de vrije tijd die je jezelf gaf
Zou je die gedachtes zelf kunnen omdraaien als ze weer komen??
vrijdag 19 november 2010 om 12:59
Hoi Margootje,
Ik denk inderdaad dat ik mezelf altijd heb geassocieerd met een sigaret. Dat die sigaret een soort pantser en/of bescherming was. Misschien ergens diep van binnen ook wel stiekem een verlengde van mijn zelfvertrouwen??
Op het moment dat de angst kom moet ik er nu wel mee aan de slag. Ik denk dat ik in het verleden dan gewoon een peuk opstak...Ik denk dat de sigaret echt wel als demper gediend heeft.
Ik denk inderdaad dat ik mezelf altijd heb geassocieerd met een sigaret. Dat die sigaret een soort pantser en/of bescherming was. Misschien ergens diep van binnen ook wel stiekem een verlengde van mijn zelfvertrouwen??
Op het moment dat de angst kom moet ik er nu wel mee aan de slag. Ik denk dat ik in het verleden dan gewoon een peuk opstak...Ik denk dat de sigaret echt wel als demper gediend heeft.
vrijdag 19 november 2010 om 14:26
Ik denk ook dat ik door de sigaret dacht sterker, knapper, vrolijker en weerbaarder ben.
Hebben jullie tips hoe ik deze en de gedachten uit mijn post van 12.59 op een positieve manier kan omdraaien? Of een soort van mantra kan maken?
Want het schijnt dat het succesvol stoppen met roken daarmee valt of staat. Ik heb ergens gelezen dat je na ongeveer drie dagen geen nicotine meer in je lichaam hebt. Mocht je na die drie dagen toch nog ontwenningsverschijnselen ervaren kunnen dit geen fysieke ervaringen meer zijn maar dan zijn dit geestelijke afkickverschijnselen.
De mind die roken nog teveel ziet als lekker/makkelijk, na ja die dus nog positieve ideen ten opzichte van het roken heeft.
Of ben ik nu te onduidelijk
Hebben jullie tips hoe ik deze en de gedachten uit mijn post van 12.59 op een positieve manier kan omdraaien? Of een soort van mantra kan maken?
Want het schijnt dat het succesvol stoppen met roken daarmee valt of staat. Ik heb ergens gelezen dat je na ongeveer drie dagen geen nicotine meer in je lichaam hebt. Mocht je na die drie dagen toch nog ontwenningsverschijnselen ervaren kunnen dit geen fysieke ervaringen meer zijn maar dan zijn dit geestelijke afkickverschijnselen.
De mind die roken nog teveel ziet als lekker/makkelijk, na ja die dus nog positieve ideen ten opzichte van het roken heeft.
Of ben ik nu te onduidelijk