Meest erge Sinterklaassurprise..

14-11-2010 14:11 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dit het juiste topic is (misschien wel bij overige?), maar wat is jouw meest smerige/vervelende/erge surprise ooit gemaakt of gekregen? Of misschien juist meest leuke?

Groetjes!
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
pakje in plastic zak doen, en dan er om heen Pur (van dat vulspul) spuiten. Hard ook uit, en moet ook losgesneden worden. Erg leuk als je het maakt, minder leuk als je de ontvanger bent.
Niet echt een surprise, maar ik weet nog een aantal jaren geleden dat wij bij mijn schoonfamilie een kadootje voor elkaar moesten kopen (dmv lootjes) en ik had mijn schoonzus haar naam getrokken. Ze wilde graag een mooie theemok, dus ik (de beroerdste niet) toog naar de Douwe Egberts winkel, heb daar een heel mooi theepakketje laten samenstellen, kostte ook nog eens 5 euro meer dan was afgesproken. Op de avond daar lagen er opeens best wel veel kadootjes en toen bleek dat iedereen rommel had gekocht, en ook nog eens veel, dus hadden de meeste wel iets van 2 of 3 kadootjes. Behalve mijn schoonzus dus, want die had 1 duur (en veel mooier) kadootje. Was ze dus de hele avond chagrijnig omdat ze maar 1 kadootje kreeg! En mijn schoonmoeder had zelfs het lef om aan het einde van de avond te zeggen dat 'alleen A. maar 1 kadootje had gekregen!'. Sjezus, wat was ik pissed zeg. Het jaar daarop heb ik gezegd dat we niet meer meedoen aan hun pakjesavond. Zo, dat zal ze leren!
Oh, ik ben een keer opgebeld, de avond voor het Sinterklaasfeest op school, door een klasgenootje met de vraag; "Lust jij chocolademuizen en kikkers met roze vulling?". Nu lust ik alles wat met chocolade te maken heeft, maar ik kreeg dus twee kikkers en twee muizen, die ik moest grabbelen uit een simpele kartonendoos vol krantensnippers. Hoezo, last minute?

Mooiste surprise die ik heb gemaakt was voor een klasgenoot die erg van schilderen hield. Daar had ik een schildersezen voor gemaakt, met een holle poten waar het cadeau inzat (en een heel lelijk schilderij stond op de schildersezel en achter het doek was ook een cadeautje geplakt). Klasgenoot was zo mogelijk nog blijer met de ezel, omdat deze echt bruikbaar was. Eerlijk gezegd was ik zelf ook nogal trots op het resultaat. Of dat ben ik eigenlijk stiekem nogsteeds,

Flauwste surprise; een kaars, gemaakt van allemaal restjes kaars, gesmolten en in een frisdrankfles (stevige) gegoten. Lontje om het cadeautje heen geknooptn en in de kaars gehangen. Om bij het cadeautje te komen moest eerst de kaars opgebrand worden, dat heeft geloof ik twee weken geduurd. Heel flauw....
Wat wilde ik nou toch typen?
@ Spijker: wat onaardig zeg! Die mag je nu met recht je 'schoonloeder' noemen

@hatseklats: Terecht dat je er nie tmeer aan mee wilt doen zo! Wat stom dat ze je niet hadden gezegd vooraf dat het allemaal kleinere cadeautjes moesten zijn?! Was schoonzus uiteindelijk wel blij met haar cadeau?

Mijn stomste surprise was een huisje gemaakt van een oude schoenendoos. totaal geen versiering aan en met 1 tikje stortte het huisje al in:( Cadeautje wat erin zat was een chocoladeletter van 50 cent (zo'n kleintje van de hema). Voelde me als 10jarige ontzettend zielig toen!
Een dubbelgevouwen bruine A3 met een geel kruis erop geplakt. Moest het boek van Sinterklaas voorstellen. Binnenin zaten 2 stickervelletjes.

Het kwam nb van een vriendinnetje van mij!!! Ik kon wel janken en was zwaar teleurgesteld... Het was dan weer niet zo netjes van mij dat dat duidelijk van mijn gezicht af te lezen was, hihi
quote:hatseklats schreef op 14 november 2010 @ 16:11:

Niet echt een surprise, maar ik weet nog een aantal jaren geleden dat wij bij mijn schoonfamilie een kadootje voor elkaar moesten kopen (dmv lootjes) en ik had mijn schoonzus haar naam getrokken. Ze wilde graag een mooie theemok, dus ik (de beroerdste niet) toog naar de Douwe Egberts winkel, heb daar een heel mooi theepakketje laten samenstellen, kostte ook nog eens 5 euro meer dan was afgesproken. Op de avond daar lagen er opeens best wel veel kadootjes en toen bleek dat iedereen rommel had gekocht, en ook nog eens veel, dus hadden de meeste wel iets van 2 of 3 kadootjes. Behalve mijn schoonzus dus, want die had 1 duur (en veel mooier) kadootje. Was ze dus de hele avond chagrijnig omdat ze maar 1 kadootje kreeg! En mijn schoonmoeder had zelfs het lef om aan het einde van de avond te zeggen dat 'alleen A. maar 1 kadootje had gekregen!'. Sjezus, wat was ik pissed zeg. Het jaar daarop heb ik gezegd dat we niet meer meedoen aan hun pakjesavond. Zo, dat zal ze leren!

Wat lullig zeg!

Ik had dat een keer met mijn eigen zusje. Ik had echt heel lang nagedacht over wat ik zou kopen, met mijn moeder en broertjes overlegd. Werd dus een wii-spel. Op pakjesavond pakt ze het dus uit, en ik zie haar gezicht. Vraagt ze later, wie heeft dit gekocht, want ik vind het echt verschrikkelijk! Ik kon wel janken. En even ter informatie, mijn zusje was toen bijna 18!
Een levende muis, heel leuk verpakt in een redelijk formaat doos. In het gedicht werd gesuggereerd dat er een sieraad in zat, dus ik begreep echt niet waarom die ketting leek te bewegen. Ik gil zelden, maar toen wel.
quote:Serpentinas schreef op 14 november 2010 @ 17:09:

Een levende muis, heel leuk verpakt in een redelijk formaat doos. In het gedicht werd gesuggereerd dat er een sieraad in zat, dus ik begreep echt niet waarom die ketting leek te bewegen. Ik gil zelden, maar toen wel.Zielig. Voor die muis, wel te verstaan.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 14 november 2010 @ 17:12:

[...]

Zielig. Voor die muis, wel te verstaan.Hartstikke zielig. Daarbij viel mijn zieligheid echt in het niets.
ik heb ooit een bijbaan gehad in een frietzaak. Toen we met het personeel (vooral mannen) surprise-avond hielden kreeg ik een enorme lul van oud frietvet (echt wel 1.50 m. hoog) met daarin de cadeautjes. Zó ranzig, ik moest met een mes stukje voor stukje vet van dat ding afschrapen en ik stonk een uur in de wind na die avond...
quote:Megami schreef op 14 november 2010 @ 17:22:

ik heb ooit een bijbaan gehad in een frietzaak. Toen we met het personeel (vooral mannen) surprise-avond hielden kreeg ik een enorme lul van oud frietvet (echt wel 1.50 m. hoog) met daarin de cadeautjes. Zó ranzig, ik moest met een mes stukje voor stukje vet van dat ding afschrapen en ik stonk een uur in de wind na die avond... dit vind ik nou humor.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 14 november 2010 @ 17:27:

[...]

dit vind ik nou humor.Ik ook hoor , maar smerig was het wel....
Op de basisschool heb ik een keer een "suprise" gekregen dat niet meer was dan het cadeautje (iets heel goedkoops) ingepakt in krantenpapier. Dat was het. Gewoon, een (1) krantenvel. Net als anderen hier, voelde ik me heeel zielig, want ik had zelf onwijs mijn best gedaan om iets moois te maken!
Leukste en meest trietse suprise...

De juf had mij getrokken en ik kreeg een hele mooie tafel met allemaal kleurtjes, omdat ik toen zo goed was in tafels

Ik helemaal trots naar huis (want ja de juf had mij getrokken), helemaal trots op mijn suprise.

Kwam ik dus thuis aan, zeiden mijn ouders dat ik maar even moest gaan zitten, want ze hadden iets te vertellen.

Bleek dus dat mijn Opa die dag op 5 december was overleden.

5 december is dus een dubbele bedoeling nu...
quote:jewelll schreef op 14 november 2010 @ 16:29:

@hatseklats: Terecht dat je er nie tmeer aan mee wilt doen zo! Wat stom dat ze je niet hadden gezegd vooraf dat het allemaal kleinere cadeautjes moesten zijn?! Was schoonzus uiteindelijk wel blij met haar cadeau?

Mijn stomste surprise was een huisje gemaakt van een oude schoenendoos. totaal geen versiering aan en met 1 tikje stortte het huisje al in:( Cadeautje wat erin zat was een chocoladeletter van 50 cent (zo'n kleintje van de hema). Voelde me als 10jarige ontzettend zielig toen!

Nee, dat was ze dus niet. Ze leek wel een verwend kind...en vervang 'leek' hier maar door 'is'. Uiteindelijk bleek het dus de bedoeling dat van de 4 dingen die op het lijstje stonden, jij ze ook alle 4 voor een prikkie ergens moest halen. Dat vind ik dus niks aan hè? Ik heb liever dan 1x iets moois, maar goed....

Jouw surprise was ook heel spannend lees ik. Een hele chocoladeletter...uniek hoor!
Een blok beton. Ik had een leuke sleutelhanger gevraagd (groep acht). En na een hele middag dat blok op de grond te hebben geslagen, kwam uiteindelijk dit er uit:

quote:hatseklats schreef op 14 november 2010 @ 18:20:

[...]

Nee, dat was ze dus niet. Ze leek wel een verwend kind...en vervang 'leek' hier maar door 'is'. Uiteindelijk bleek het dus de bedoeling dat van de 4 dingen die op het lijstje stonden, jij ze ook alle 4 voor een prikkie ergens moest halen. Dat vind ik dus niks aan hè? Ik heb liever dan 1x iets moois, maar goed....

Jouw surprise was ook heel spannend lees ik. Een hele chocoladeletter...uniek hoor! Wat een verwend kreng zeg jouw schoonzus!! Bah! Heb je daar nog wat van gezegd dat ze zo reageerde? Ik heb liever dan 1 duurder en super cadeau dan 4 prut cadeaus!
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Tja, wat zal ik zeggen, dusss eigenlijk vind is ik surprises geen reet aan. Nooit gevonden, dus ik denk dat alle ontvangers van mijn gefabriceerde verplichte surprises vaak teleurgesteld waren... Ik heb echt een pest hekel aan knutselen en dan wordt het je doodleuk verplicht op school! Dus de slechtste waren waren mijn eigen:Een taart van afval, inclusief peuken en as. Roken was toen nog gemeengoed;Een robotachtig geval van op elkaar gestapelde dozen;Een uitgehold brood wat een egel moest voorstellen.
quote:Woolloongabba schreef op 14 november 2010 @ 15:10:

Ik heb alleen maar leuke gekregen, die op mij van toepassing waren. Een keer in groep 6 was de minst leuke; een zwarte piet waar het cadeautje zo uit kwam vallen. Het surprise!-effect was dus een beetje weg. Maar zelfs daar was nog wel moeite voor gedaan.

Ik heb weer zin om aan de slag te gaan!Ben jij in te huren? Moet er voor mijn werk weer 1 maken en ik vind het vreselijk! (wil als ruil dan wel weer dichten )
Heb ook een hele leuke gekregen, toen zat ik in groep 6 of groep 7...

In eerste instantie leek het nergens op: het was een klein stoffen zakje. Maar er zat een heel mooi gedicht bij en toen ik het zakje opende zaten er allemaal puzzelstukjes in. Die puzzel, die best moeilijk was, moet ik natuurlijk maken.

En toen ik um af had vertelde het mij waar ik het kadootje, het was cryptisch opgeschreven, kon vinden!

Een mooie suprise maken is inderdaad een kunst. Maar wat ik ook vaak jammer vind is dat niet het kind, maar de móeder de suprise heeft gemaakt. Dan gaat de lol er al een beetje af toch? En dan is het toch logisch dat er zoveel verschillen zijn?
Mijn surprise was niets vies of ergs. Maar refereerde aan een schaamtevol moment bij mijn schoonouders.

Ik pakte op Sintavond nl. een zelfgeknutselde taxi uit:

het verhaal was zo --> ik had nog maar net met mijn liefje en mijn schoonzusje woonde nog thuis. Wij waren wel eens bij mijn liefjes ouders en zijn thuiswonende zusje op bezoek (duh) en dan gingen wij wel eens met een taxi terug naar het treinstation (ze woonden er nogal een eind vanaf). Ik zou die bewuste avond de taxi bellen bij hen op hun vaste telefoon.

Nu had mijn schoonzusje een relatie met een chineese jongen en diens ouders hadden een chinees restaurant. De ouders van die jongen stonden dus ook op een sneltoets in de telefoon van de ouders van mijn liefje en zijn zusje. Niet omdat de ouders van mijn liefje dan chinees konden bestellen, maar omdat ze dan de schoonfamilie snel telefonisch bij de hand hadden.

Nu stond ik dus met de telefoon in de hand om de taxi te bellen en deed blijkbaar iets verkeerd met die hypermoderne telefoon. Want hij ging over en ik hoorde aan de andere kant een vrouwenstem en ik bestelde bij haar een taxi. Ze begreep het allemaal maar slecht en ik bleef maar herhalen dat ik een taxi moest hebben. Pas na wat tegensputteren en 2 minuten verder begreep ik dat ik een (HET) chinees restaurant aan de lijn had.

En mijn schoonzusje en schoonouders lagen te hikken van de lach.

Overigens is die relatie met schoonzusje en chineese jongen een jaar later overgegaan hoor, dus ik word er niet meer mee geplaagd.
quote:himalaya schreef op 14 november 2010 @ 14:29:

'Kots' gemaakt van o.a. natte ontbijtkoek en wat vruchtjes uit blik. Dat lag dan in de toiletpot, met een plat pakje er onder verscholen. Jottem...

ik heb geen smaak en geen ontwikkeling, ik moet hier namelijk enorm om lachen!
quote:eendtje schreef op 14 november 2010 @ 15:49:

In de 5e of 6e klas basisschool heb ik een keer een rollade gemaakt: cadeautje inpakken, kranten er omheen tot het een beetje de vorm heeft, dan folie. Vervolgens watten, touw en dan.... stroop:) Was erg leuk om te maken, wat reactie van de ontvanger was weet ik niet meer...

Hoi!

Ik zou deze surprise dit jaar écht willen maken! Maar als je nou die watten hebt gedaan en touw erom heen..., ik stel me dan zo voor dat je de stroop er op smeert. Blijft dat touw dan zichtbaar? En waar leg je het op? Krijg je je handen schoon?

Sorry, allemaal praktische vragen! :D
Eeeeeeeeeendtjeeeee!! Joehooeeeee!!
quote:friezinnetje schreef op 14 november 2010 @ 16:08:

pakje in plastic zak doen, en dan er om heen Pur (van dat vulspul) spuiten. Hard ook uit, en moet ook losgesneden worden. Erg leuk als je het maakt, minder leuk als je de ontvanger bent.Oeh dat had ik een keer gekregen, een grote emmer vol met pur, en daar dan een kado in, en het was zo gevormd dat het een ijsje was inc. stroop (caramel) en spekken (fudge) , en toen had ik dus een ben&jerry's ijsje waarmee ik de hele avond mee bezig was om het los te krijgen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven