Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!
vrijdag 19 november 2010 om 10:36
Hallo dames,
Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...
Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.
Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.
Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.
In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.
Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.
Dit was allemaal geen probleem.
Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.
Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.
Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.
Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.
Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.
Tot gisteren...
Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.
"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".
Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.
Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!
Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....
Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.
Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?
Alvast bedankt.
Liefs.
Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...
Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.
Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.
Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.
In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.
Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.
Dit was allemaal geen probleem.
Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.
Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.
Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.
Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.
Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.
Tot gisteren...
Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.
"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".
Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.
Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!
Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....
Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.
Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?
Alvast bedankt.
Liefs.

vrijdag 19 november 2010 om 11:37
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:35:
Dit slaat nergens op. Als dat zo was geweest had ze dat gewoon moeten zeggen. Je kan toch niet raden dat als ze zegt dat ze het druk heeft en weinig thuis is, ze bedoelt dat ze pissig is en zich stoort aan de spullen? Bovendien geeft dat geen recht om de spullen te verkopen. Ze had om zijn minst kunnen waarschuwen.
Ik had inderdaad beter op moeten letten maar ik vind het zwaar belachelijk.
Ik had veel vertrouwen in haar en dit kan ze zo niet doen!!!
Ze had het inderdaad op zijn minst aan kunnen geven of mij kunnen bellen naar dat briefje.
Een aangezien ze op 2 hoog woont is het nogal makkelijk om de deur niet open te maken, maar waarom!
Hang on, ik pak er effe mijn glazen bol bij.....
Dat weten wij toch ook niet, waarom deze vriendin dat doet? Als je dat wilt weten, zul je toch de confrontatie met haar aan moeten gaan. Dus: ga daar op de koffie, en ga niet weg voordat je een bevredigend antwoord hebt gekregen....
Dit slaat nergens op. Als dat zo was geweest had ze dat gewoon moeten zeggen. Je kan toch niet raden dat als ze zegt dat ze het druk heeft en weinig thuis is, ze bedoelt dat ze pissig is en zich stoort aan de spullen? Bovendien geeft dat geen recht om de spullen te verkopen. Ze had om zijn minst kunnen waarschuwen.
Ik had inderdaad beter op moeten letten maar ik vind het zwaar belachelijk.
Ik had veel vertrouwen in haar en dit kan ze zo niet doen!!!
Ze had het inderdaad op zijn minst aan kunnen geven of mij kunnen bellen naar dat briefje.
Een aangezien ze op 2 hoog woont is het nogal makkelijk om de deur niet open te maken, maar waarom!
Hang on, ik pak er effe mijn glazen bol bij.....
Dat weten wij toch ook niet, waarom deze vriendin dat doet? Als je dat wilt weten, zul je toch de confrontatie met haar aan moeten gaan. Dus: ga daar op de koffie, en ga niet weg voordat je een bevredigend antwoord hebt gekregen....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 19 november 2010 om 11:38
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:36:
Wat ik zo kan vinden is een paar Uggs die nu te koop staan en dat zijn overduidelijk mijn schoenen.
Je kan op MP op postcode zoeken. Dan kun je in één keer zien wat ze allemaal aanbiedt.
Wat ik zo kan vinden is een paar Uggs die nu te koop staan en dat zijn overduidelijk mijn schoenen.
Je kan op MP op postcode zoeken. Dan kun je in één keer zien wat ze allemaal aanbiedt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:37:
Dit heeft niets met een man te maken die ik ongeveer 3 maanden ken, ik wilde een eigen plekje en terrecht neem ik aan.
Dit heb ik ook gezegd voor dat ik bij haar introk.
Dit staat dus los met deze man.
Ja, maar je ging al na één week naar hem toe, toch?
Dat dat nu drie maanden geleden is, dat is andere koek.
Dit heeft niets met een man te maken die ik ongeveer 3 maanden ken, ik wilde een eigen plekje en terrecht neem ik aan.
Dit heb ik ook gezegd voor dat ik bij haar introk.
Dit staat dus los met deze man.
Ja, maar je ging al na één week naar hem toe, toch?
Dat dat nu drie maanden geleden is, dat is andere koek.
quote:Hasse88 schreef op 19 november 2010 @ 11:37:
[...]
Dus: ga daar op de koffie, en ga niet weg voordat je een bevredigend antwoord hebt gekregen....En mocht die komen meld deze dan ook even hier aub.
[...]
Dus: ga daar op de koffie, en ga niet weg voordat je een bevredigend antwoord hebt gekregen....En mocht die komen meld deze dan ook even hier aub.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

vrijdag 19 november 2010 om 11:39
Ik moet overigens wel zeggen dat dit onderwerp me steeds ongeloofwaardiger voorkomt... TO zit maar een beetje zielig te sippen op t forum, in plaats van actie te ondernemen... En het verhaal komt ook niet heel consistent over... Ik zweer het je, als een vriendin het zou wagen om een ring van mijn grootouders weg te keilen, ging ik niet hier zitten klagen, maar stond ik daar (als het moest) een hele week voor de deur om antwoorden te halen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wellicht heb je, al dan niet onbewust, haar gekwetst.
Misschien ben jij heel makkelijk qua karakter en vond het heel normaal om in haar wereld te treden, je spullen uit te stallen, te doen of je thuis bent.
Zij is enigzins blij want jullie delen de financien, maar ze beseft niet wat ze verder op de hals haalt, en heeft moeite met de neiuwe situatie (lees: iemand die constant op háár bank zit en in háár keukenkastje grabbelt enz) en na net twee maanden (dus eigenlijk nog voordat de situatie voor haar gewend was) pak je net zo makkelijk je boeltje weer op.
tis maar een aanname hoor...misschien zit ik er ver naast...
Misschien heeft ze moeite met communiceren en is dit het tragische resultaat...
Tja, heel erg k*t voor je, vooral diploma's e.d maar voor de rest zijn het maar spullen. (behalve dan sieraden, daar zou ik ook van flippen,maar die moet je ook bij je houden natuurlijk)
Uggs zijn toch al lelijk, dus daar heeft ze je eigenlijk een dienst mee bewezen (flauw geintje...)
Verder: weer een levensles erbij: niet iedereen zit hetzelfe in elkaar...
Misschien ben jij heel makkelijk qua karakter en vond het heel normaal om in haar wereld te treden, je spullen uit te stallen, te doen of je thuis bent.
Zij is enigzins blij want jullie delen de financien, maar ze beseft niet wat ze verder op de hals haalt, en heeft moeite met de neiuwe situatie (lees: iemand die constant op háár bank zit en in háár keukenkastje grabbelt enz) en na net twee maanden (dus eigenlijk nog voordat de situatie voor haar gewend was) pak je net zo makkelijk je boeltje weer op.
tis maar een aanname hoor...misschien zit ik er ver naast...
Misschien heeft ze moeite met communiceren en is dit het tragische resultaat...
Tja, heel erg k*t voor je, vooral diploma's e.d maar voor de rest zijn het maar spullen. (behalve dan sieraden, daar zou ik ook van flippen,maar die moet je ook bij je houden natuurlijk)
Uggs zijn toch al lelijk, dus daar heeft ze je eigenlijk een dienst mee bewezen (flauw geintje...)
Verder: weer een levensles erbij: niet iedereen zit hetzelfe in elkaar...
quote:Saaar schreef op 19 november 2010 @ 11:38:
De tijd die je nu hier door brengt kan je ook aan haar deur staan. Eventueel met versterking.
Ik zou - ik ben in dat soort dingen niet zo politiek correct - allang - met nieuwe vriend - mijn spullen zijn gaan halen; niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
De tijd die je nu hier door brengt kan je ook aan haar deur staan. Eventueel met versterking.
Ik zou - ik ben in dat soort dingen niet zo politiek correct - allang - met nieuwe vriend - mijn spullen zijn gaan halen; niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
vrijdag 19 november 2010 om 11:40
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:39:
Ze is aan het werk dus dat heeft nu geen zin.
Daarom zei ik eerder al dat ze waarschijnlijk vanmiddag rond 14h of 15h klaar/thuis is.Ga je naar haar werk toe, of zeg ik dan iets heel geks?
Ze is aan het werk dus dat heeft nu geen zin.
Daarom zei ik eerder al dat ze waarschijnlijk vanmiddag rond 14h of 15h klaar/thuis is.Ga je naar haar werk toe, of zeg ik dan iets heel geks?
vrijdag 19 november 2010 om 11:40
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:36:
Weet je, als ik mag kiezen vind ik dat nog het minst erg.
Maar een voor iemand anders simpel ringetje die ik heb gekregen van een oma, dat soort dingen heeft voor mij heel veel waarde.
Zoals ik al eerder zei: maak hiervan printscreens en confronteer haar daarmee.
Ga je nog actie ondernemen of blijf je hier zinloos zitten typen?
Weet je, als ik mag kiezen vind ik dat nog het minst erg.
Maar een voor iemand anders simpel ringetje die ik heb gekregen van een oma, dat soort dingen heeft voor mij heel veel waarde.
Zoals ik al eerder zei: maak hiervan printscreens en confronteer haar daarmee.
Ga je nog actie ondernemen of blijf je hier zinloos zitten typen?

vrijdag 19 november 2010 om 11:41
Als ze die spullen echt nog heeft, dan zou ik versterking optrommelen en het gaan halen. Is toch van de pot gerukt dat je je eigen spullen op marktplaats bij haar te koop ziet staan?
Laat desnoods iemand bellen en een afspraak maken onder het mom van spullen via marktplaats kopen en afhalen en dring dan mee naar binnen.
Wellicht ook eerst even de politie informeren dat je je eigen spullen terug gaat halen.
Laat desnoods iemand bellen en een afspraak maken onder het mom van spullen via marktplaats kopen en afhalen en dring dan mee naar binnen.
Wellicht ook eerst even de politie informeren dat je je eigen spullen terug gaat halen.
vrijdag 19 november 2010 om 11:41
vrijdag 19 november 2010 om 11:43
quote:Ikbenanoniem schreef op 19 november 2010 @ 11:41:
Als ze die spullen echt nog heeft, dan zou ik versterking optrommelen en het gaan halen. Is toch van de pot gerukt dat je je eigen spullen op marktplaats bij haar te koop ziet staan?
Ja dit kan ik denk ik het beste doen, misschien wel meteen.
Voor dat ik er zelf alleen heen ga.
Ja dit kan ik denk ik het beste doen, misschien wel meteen.
Voor dat ik er zelf alleen heen ga.

vrijdag 19 november 2010 om 11:43
quote:Hasse88 schreef op 19 november 2010 @ 11:39:
Ik moet overigens wel zeggen dat dit onderwerp me steeds ongeloofwaardiger voorkomt... TO zit maar een beetje zielig te sippen op t forum, in plaats van actie te ondernemen... En het verhaal komt ook niet heel consistent over... Ik zweer het je, als een vriendin het zou wagen om een ring van mijn grootouders weg te keilen, ging ik niet hier zitten klagen, maar stond ik daar (als het moest) een hele week voor de deur om antwoorden te halen...dit dus! lekker soapy dit topic, ik heb de koekjes binnen handbereik
Ik moet overigens wel zeggen dat dit onderwerp me steeds ongeloofwaardiger voorkomt... TO zit maar een beetje zielig te sippen op t forum, in plaats van actie te ondernemen... En het verhaal komt ook niet heel consistent over... Ik zweer het je, als een vriendin het zou wagen om een ring van mijn grootouders weg te keilen, ging ik niet hier zitten klagen, maar stond ik daar (als het moest) een hele week voor de deur om antwoorden te halen...dit dus! lekker soapy dit topic, ik heb de koekjes binnen handbereik