Geld & Recht alle pijlers

Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!

19-11-2010 10:36 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...

Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.

Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.

Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.

In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.

Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.

Dit was allemaal geen probleem.

Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.

Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.

Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.

Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.

Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.

Tot gisteren...

Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.

"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".

Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.

Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!

Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....

Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.

Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?

Alvast bedankt.

Liefs.
quote:fashionvictim schreef op 19 november 2010 @ 12:26:

Waarom doe je ook alles via de mail en sms? Als iemand toch al boos of gekwetst is, is dat natuurlijk het allerslechtste communicatiemiddel ever. En eigenlijk altijd wel. Kom op zeg, als iemand goed genoeg is om mee samen te wonen, dan kan je toch ook gewoon de telefoon pakken en dingen bespreken ipv ze in 162 tekens te tikken?Dat snap ik ook niet inderdaad...... Wat is er mis met gewoon bellen in plaats van lettertjes op papier plempen?
quote:fashionvictim schreef op 19 november 2010 @ 12:58:

[...]

Ja, dat hangt natuurlijk af van hoe je in elkaar zit. Mijn huis en mijn eigen ruimte zijn me heilig, ik kan bij wijze van spreken het al irritant vinden als mijn bloedeigen vader bij mij iets laat staan, gewoon, omdat dat voor mijn gevoel inbreuk maakt op mijn eigen ruimte. Het komt zo, ik weet niet, indringend over, alsof het de ander geen reet kan schelen dat dat mij in de weg staat en dat ik daar dan wat mee moet. En zeker als ik zelf toch al zorgen zou hebben of slecht in mijn vel zou zitten, zou iemand in huis nemen voor mij dus echt een MEGA gebaar zijn, want diegene belemmert me gevoelsmatig dan echt 24 uur per dag. Ik weet niet, ik kan me slecht ontspannen dan, ben me er continu van bewust dat er iemand in mijn ruimte is, mijn huis voelt dan niet meer als mijn huis, en ik loop dus eigenlijk zelf op eieren om de ander uit de brand te helpen. En daar heeft die ander verder geen schuld aan ofzo, het is gewoon hoe ik in elkaar zit, ik heb gewoon mijn eigen ruimte erg nodig. Als die ander daar vervolgens totaal geen waarde aan lijkt te hechten, terwijl het voor mij gevoelsmatig zo iets groots is, dan zou me dat inderdaad wel kwetsen en irriteren. En die dozen in die schuur worden dan het symbool van het gebrek aan respect voor mijn gevoel wat ik dan ervaar, ook al is dat rationeel gezien heel onredelijk.

Ik begrijp je wel.

Ze heeft het zelf aangeboden en gezegd dat ze dat echt fijn zou vinden, maar ik had beter moeten opletten.

Ik had dat dit moeten doen.

Ik hoor nu net dat ze al een nieuw huisgenootje heeft gevonden, een vriendin met een kindje.

Ben benieuwd.

[...]

Ja, dat hangt natuurlijk af van hoe je in elkaar zit. Mijn huis en mijn eigen ruimte zijn me heilig, ik kan bij wijze van spreken het al irritant vinden als mijn bloedeigen vader bij mij iets laat staan, gewoon, omdat dat voor mijn gevoel inbreuk maakt op mijn eigen ruimte. Het komt zo, ik weet niet, indringend over, alsof het de ander geen reet kan schelen dat dat mij in de weg staat en dat ik daar dan wat mee moet. En zeker als ik zelf toch al zorgen zou hebben of slecht in mijn vel zou zitten, zou iemand in huis nemen voor mij dus echt een MEGA gebaar zijn, want diegene belemmert me gevoelsmatig dan echt 24 uur per dag. Ik weet niet, ik kan me slecht ontspannen dan, ben me er continu van bewust dat er iemand in mijn ruimte is, mijn huis voelt dan niet meer als mijn huis, en ik loop dus eigenlijk zelf op eieren om de ander uit de brand te helpen. En daar heeft die ander verder geen schuld aan ofzo, het is gewoon hoe ik in elkaar zit, ik heb gewoon mijn eigen ruimte erg nodig. Als die ander daar vervolgens totaal geen waarde aan lijkt te hechten, terwijl het voor mij gevoelsmatig zo iets groots is, dan zou me dat inderdaad wel kwetsen en irriteren. En die dozen in die schuur worden dan het symbool van het gebrek aan respect voor mijn gevoel wat ik dan ervaar, ook al is dat rationeel gezien heel onredelijk.

Ik begrijp je wel.

Ze heeft het zelf aangeboden en gezegd dat ze dat echt fijn zou vinden, maar ik had beter moeten opletten.

Ik had dat dit moeten doen.

Ik hoor nu net dat ze al een nieuw huisgenootje heeft gevonden, een vriendin met een kindje.

Ben benieuwd.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 12:53:

[...]

Dat klopt, maar als ik het in haar hand geef is het toch geen probleem.

En we praten hier over 600,- meer is het niet.Heb je maar 600 euro betaald in de maanden dat je er gewoon hebt?
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 12:52:

Die wordt niet beantwoord, daarom heb ik geprobeerd om het via de sms uit te leggen.

Ik vind het nergens over gaan en ben niet iemand die altijd loopt te wijzen naar andere maanr de schuld eerst bij zich zelf zoekt.

Ik had dingen anders moeten aanpakken maar ik ben iedere afspraak netjes nagekomen.Ik vind eigenlijk helemaal niet dat je de schuld bij jezelf zoekt. Ik vind je nog steeds vrij laconiek over wat je vriendin voor jou gedaan heeft, alsof het niet meer dan een zakelijke afspraak was, een hotel waar je even hebt gelogeerd en immers voor betaald hebt, dus waar je verder ook geen waarde aan hoeft te hechten. En ik denk, omdat ik waarschijnlijk wat meer zoals je vriendin in elkaar zit dan als jij, dat dát de reden is dat jouw Uggs op marktplaats staan. Jij hebt haar als een hotel behandeld terwijl zij voor haar gevoel jou als een vriendin behandeld heeft.
Am Yisrael Chai!
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 12:57:

[...]

Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik heel veel bonnetjes en die zitten allemaal in de dozen die opgeslagen stonden.

De afgelopen tijd heb ik geen grote aankopen meer gedaan dus dat is niet erg.Vreemd dat je wel op deze vraag reageert, maar niet op de vlak daarboven gestelde vraag waarom je die ring hebt achtergelaten als het zo belangrijk voor je was
quote:Zwuppeliennn schreef op 19 november 2010 @ 12:59:

[...]

Dat snap ik ook niet inderdaad...... Wat is er mis met gewoon bellen in plaats van lettertjes op papier plempen?als er niet opgenomen wordt.... Ik wilde haar toch graag zeggen dat ik het wel begrijp en om een antwoord te krijgen.
quote:Zwuppeliennn schreef op 19 november 2010 @ 13:02:

[...]

Vreemd dat je wel op deze vraag reageert, maar niet op de vlak daarboven gestelde vraag waarom je die ring hebt achtergelaten als het zo belangrijk voor je was

Ik probeer alles zo snel mogelijk te beantwoorden.

Dit ringetje hing aan een kettinkje en zat in mijn sieraden doosje.

Je gaat er niet van uit dat zo'n wous alles maar gewoon wegkets wel dan?

[...]

Tja, als jij dit van jezelf weet, dat je zo in elkaar zit, en stel dat vriendin zo in elkaar zit, dan is ze er nog altijd zelf bij.

Ze heeft zelf toegestemd in het samenwonen, en ook in het spullen huisvesten (volgens TO), dus dat is een afspraak.

Ze maakt dus gewoon misbruik van het feit dat TO haar heeft vertrouwd met die afspraken en die spullen.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 12:59:

[...]

Dat klopt, daarom begrijp ik het niet.

Ik kon haar nu niet echt helpen maar wel door een keer samen te eten bijvorbeeld, dat scheelt al weer wat.

Meer kon ik niet doen volgens mij.Misschien he, bedenk ik nu, ziet ze een huisgenoot wel als haar "laatste redmiddel" terwijl ze eigenlijk helemaal niet iemand is die goed is in een huisgenoot hebben. Dus misschien was de hele situatie - ongeacht wie er in huis kwam en hoe diegene zich opstelde - wel iets wat bij haar wrok en rancune veroorzaakt, gewoon omdat ze van de hele situatie baalt.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 19 november 2010 @ 13:01:

[...]

Ik vind eigenlijk helemaal niet dat je de schuld bij jezelf zoekt. Ik vind je nog steeds vrij laconiek over wat je vriendin voor jou gedaan heeft, alsof het niet meer dan een zakelijke afspraak was, een hotel waar je even hebt gelogeerd en immers voor betaald hebt, dus waar je verder ook geen waarde aan hoeft te hechten. En ik denk, omdat ik waarschijnlijk wat meer zoals je vriendin in elkaar zit dan als jij, dat dát de reden is dat jouw Uggs op marktplaats staan. Jij hebt haar als een hotel behandeld terwijl zij voor haar gevoel jou als een vriendin behandeld heeft.

ik denk dat je het niet helemaal begrijpt, dat geeft niet!

Het ergste vind ik dat ik mijn vriendin kwijt ben door dit alles, dat doet mij het meeste pijn.

Ik denk niet dat je vriendinnen zo behandeld, nooit meer zulke personen!
de keus geven:spullen terug of aangifte van diefstal en deze aangifte ook doorgeven aan de schuldhulpinstantie met de melding dat je haar een geldbedrag hebt gegeven
Nee, tuurlijk niet. Maar het is niet heel abnormaal om dingen waar je veeeeeel waarde aan hecht gewoon mee te nemen. Ik zou dat soort dingen noooit bij iemand anders achterlaten (behalve bij vader/moeder). Als ik het wel achter laat, dan is het niet belangrijk genoeg voor me.
quote:Mazou schreef op 19 november 2010 @ 13:05:

[...]

Tja, als jij dit van jezelf weet, dat je zo in elkaar zit, en stel dat vriendin zo in elkaar zit, dan is ze er nog altijd zelf bij.

Ze heeft zelf toegestemd in het samenwonen, en ook in het spullen huisvesten (volgens TO), dus dat is een afspraak.

Ze maakt dus gewoon misbruik van het feit dat TO haar heeft vertrouwd met die afspraken en die spullen.Daar heb ik eigenlijk net zelf al op gereageerd voordat ik jouw posting had gezien. Zie vorige posting dus.
Am Yisrael Chai!
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 13:02:

[...]

als er niet opgenomen wordt.... Ik wilde haar toch graag zeggen dat ik het wel begrijp en om een antwoord te krijgen.

Dan was ik dezelfde dag al naar haar toe gegaan om het haar persoonlijk uit te leggen of had ik een familielid langsgestuurd.

Of als dat echt allemaal niet kon een kaartje met een bos bloemen gestuurd.
quote:fashionvictim schreef op 19 november 2010 @ 13:05:

[...]

Misschien he, bedenk ik nu, ziet ze een huisgenoot wel als haar "laatste redmiddel" terwijl ze eigenlijk helemaal niet iemand is die goed is in een huisgenoot hebben. Dus misschien was de hele situatie - ongeacht wie er in huis kwam en hoe diegene zich opstelde - wel iets wat bij haar wrok en rancune veroorzaakt, gewoon omdat ze van de hele situatie baalt.Kan best, maar dan nog ga je niet zo met andermans spullen om natuurlijk. Maar goed, daar is iedereen het wel over eens mag ik hopen.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 13:02:

[...]

als er niet opgenomen wordt.... Ik wilde haar toch graag zeggen dat ik het wel begrijp en om een antwoord te krijgen.

Van wie hoorde je dan van die nieuwe huisgenoot als je haar niet aan de telefoon kan krijgen?

En wat ik al eerder vroeg, waarom ben je gisteravond niet als een gek naar haar toe gereden toen ze zei dat je de spullen mocht ophalen?

En hoe kan het dat nu de spullen er wel zijn en toen je zus in haar huis was al je spullen weg waren?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 13:03:

[...]

Nou ja als die sieraden echt weg zijn dan zou ik die vriendin heel duidelijk maken dat je vandaag nog melding bij de schuldsanering gaat doen dat ze weer een huisgenoot heeft en spullen te koop aanbied op marktplaats.

Ik geloof dat als het om een ring van mijn oma zou gaan dat ik ook nog daadwerkelijk haar op alle manieren die maar mogelijk zijn zou pakken.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 13:05:

[...]

ik denk dat je het niet helemaal begrijpt, dat geeft niet!

Het ergste vind ik dat ik mijn vriendin kwijt ben door dit alles, dat doet mij het meeste pijn.

Ik denk niet dat je vriendinnen zo behandeld, nooit meer zulke personen!

Grappig, want ik vind dus dat jij mij helemaal niet lijkt te begrijpen. En ik ben natuurlijk je vriendin niet, maar er lijkt wel iets dergelijks tussen jullie aan de hand te zijn. Je zet natuurlijk niet zomaar de spullen van je vriendin met wie je eerst nog samenwoonde op marktplaats, daar moet eerst wel een heleboel gekwetstheid of verdriet aan zijn vooraf gegaan.

Ik denk dus echt dat zij precies hetzelfde over jou denkt, dat zij denkt "nooit meer zulke vriendinnen", en dat er eigenlijk niets anders dan elkaars gevoel niet erkennen en niet begrijpen aan ten grondslag ligt.

Zo vind ik het bijvoorbeeld al het hele topic vrij tekenend dat jij vriendin tussen aanhalingstekens zet en er vanuit gaat dat ze je spullen verkoopt om aan geld te komen. Dat zou in haar situatie natuurlijk ook best reëel kunnen zijn, maar dat dat het éérste is wat je denkt ipv dat ze je misschien wel gewoon wil "terugpakken" zegt ook iets over de waarde die jij aan haar als vriendin hecht. Kennelijk ga je ervan uit dat ze slechte intenties heeft, dat ze je wil oplichten. Dat zou voor mij nooit de eerste gedachte zijn als een vriendin van me zoiets zou doen, ik zou dan eerder denken dat ik haar wellicht onbedoeld heel erg pijn heb gedaan en dat zij mij ook pijn wil doen.
Am Yisrael Chai!
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 13:03:

[...]

Ah.

Daar is emotie.

Gebruik die.

Kanaliseer je boosheid, en ga wat

DOEN.

Ik bedoel daarmee dat mijn generatie, en dus niet de jouwe, met IETS DOEN toch echt iets meer bedoelen dan vanaf de bank smsen sturen, telefoontjes plegen naar mensen die je niet kunnen/willen helpen en een speurtochtje op het internet te spelen. Jij doen is virtueel ingesteld.

En het levert geen hol op.

Iets DOEN betekent dat je van je kont af moet komen, hulp zoekt bij mensen die je willen helpen sjouwen/verhuizen, en iemand gaat confronteren.

Het levert wat op. Al is het maar meer duidelijkheid.

Blijken de spullen (wat ik niet geloof) weggedonderd, dan heb jij in elk geval het gevoel alsof je er alles aan GEDAAN hebt.

De echte wereld zeg maar.
quote:Mazou schreef op 19 november 2010 @ 13:09:

[...]

Kan best, maar dan nog ga je niet zo met andermans spullen om natuurlijk. Maar goed, daar is iedereen het wel over eens mag ik hopen.Tuurlijk ben ik dat met je eens. De meeste mensen dénken dat alleen maar, het is net zoiets als fantaseren dat je van je ex zijn ruiten in gaat gooien en zijn geliefde auto met een honkbalknuppel gaat bewerken. Dat doe je niet echt, maar de gedachte is wel lekker. Dus ik begrijp de gedachtegang dan weer wel, maar begrijp niet dat ze het ook echt gedaan heeft.
Am Yisrael Chai!
quote:kjong schreef op 19 november 2010 @ 13:13:

[...]

Ah.

Daar is emotie.

Gebruik die.

DOEN.

Ik bedoel daarmee dat mijn generatie, en dus niet de jouwe, met IETS DOEN toch echt iets meer bedoelen dan vanaf de bank smsen sturen, telefoontjes plegen naar mensen die je niet kunnen/willen helpen en een speurtochtje op het internet te spelen. Jij doen is virtueel ingesteld.

Iets DOEN betekent dat je van je kont af moet komen, hulp zoekt bij mensen die je willen helpen sjouwen/verhuizen, en iemand gaat confronteren.

Blijken de spullen (wat ik niet geloof) weggedonderd, dan heb jij in elk geval het gevoel alsof je er alles aan GEDAAN hebt.

De echte wereld zeg maar.Helemaal mee eens.
Am Yisrael Chai!

[...]

De echte wereld zeg maar.A-men.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou, FV, je kunt mij echt niet wijsmaken dat jij, als iemand jouw waardevolle spullen zomaar op MP zet, dat jij dan zou denken: 'oh, wat erg...voor haar, wat zal ze zich gekwetst hebben gevoeld...door mij'.

Kom op, dat klinkt wel erg ongeloofwaardig (zeker uit jouw toetsenbord).

Het is gewoon een asociale actie en het hoe en waarom doet er eigenlijk helemaal niet toe.

Als je een enigszins volwassen en beschaafd persoon bent dan ga je een gesprek aan als je je ergens gekwetst over voelt, zeker bij een vriendin!

En dan nog, niets rechtvaardigt het om zo om te gaan met andermans spullen, zelfs rancune niet.

En natuurlijk zet ze 'vriendin' tussen aanhalingstekens, hoe kan je nou iemand nog een vriendin noemen als iemand je zoiets flikt.

Ben het trouwens wel eens met wat jij geloof ik ook zei, dat TO nogal laconiek reageert. Daardoor komt het ook nogal ongeloofwaardig over allemaal.

[...]

Ah.

Daar is emotie.

Gebruik die.

DOEN.

De echte wereld zeg maar.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven