Te weinig vrienden?

20-11-2010 13:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Ik ben een meisje van 18 jr en de laatste tijd zit ik niet zo lekker in mijn vel. Ik heb het gevoel alsof ik te 'weinig' vrienden heb. Het lijkt wel alsof mensen om me heen, wel tien beste vrienden hebben en elke dag spreken ze wel met iemand af en dat hun agenda uit puilt. Het zit nu dus zo dat ik twee hele goede vriendinnen heb waar ik werkelijk alles tegen kan vertellen. Ook heb ik een groepje waar ik wel mee uit kan gaan en dat ook wel vaak doe, zijn niet echt vriendinnen, maar meer stapmaatjes ofzo denk ik... Maar altijd gezellig!

Ook is er een jongen, waar ik gewoon als vrienden een keer mee af wil spreken, maar een vriendin zei dat ze hem vreemd vond. Ik vind hem echt héél aardig, nu hebben we gewoon gezellig gepraat op msn en hij is gewoon super lief en verder niet knap ofzo. maar ik zou best gewoon vrienden met hem willen zijn. Maar, dan ben ik weer bang voor wat mijn vrienden dan moeten denken van hem omdat een van die beste vriendinnen hem een beetje vreemd vindt.

En zijn 2 best, best friends te 'weinig'... Het lijkt tegenwoordig wel alsof je tien beste vrienden ofzo moet hebben..

Ik zou zoooo blij zijn als iemand me kan helpen.. of iig even kan reageren hierop.. Alvast super bedankt!!!!

Liefs Laura
Het gaat er niet om wat zogenaamd normaal is, het gaat er om waar jij je lekker bij voelt.

Ik heb 1 goede vriend en ik vind dat helemaal prima.
Ah know`t, tha shunt
Ik heb een paar goede vrienden, maar dat zijn ook échte vrienden. 20 vrienden hebben is niet moeilijk hoor, maar dat is het (vaak) oppervlakkig. Ik kies voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit.

En als jij die jongen aardig vindt, doet de mening van anderen er niet toe!
Ik vind het allemaal heel normaal hoor. 2 beste vriendinnen hebben is heel fijn. Er zijn genoeg mensen die geen beste vriend of vriendin hebben.

En leuk dat je een beste vriend hebt! Niks van je vriendinnen aantrekken wat dat betreft.
Ik moet er niet aan denken om 10 beste vrienden te hebben. Ik hecht veel waarde aan tijd voor mezelf en ik zou de energie en de tijd niet hebben om een innige relatie met 'mijn 10 beste vrienden' te onderhouden.
Liever 2 beste vrienden dan 10 kennissen. En de mensen om je heen hebben echt niet allemaal 10 beste vrienden. Een beste vriend is namelijk iemand bij wie je altijd terecht kan en aan wie je alles kunt vertellen zonder je te schamen. Als ik naar mezelf kijk; dat zijn er niet zoveel. Daarnaast heb ik wel een aantal vriendinnen met wie ik regelmatig afspreek en leuke dingen doe.

En over die jongen; laat je niet beïnvloeden door anderen. Het gaat erom wat jij van hem vindt. Wat een ander van hem vindt, doet er niet toe, toch?
Tien beste vrienden lijkt me niet realistisch, onderzoek heeft ook uitgewezen dat de meeste mensen gemiddeld 3 beste vrienden hebben.

Wat jij hebt klinkt hartstikke positief, je hebt mensen met wie je uit kan gaan en mensen waar je lief en leed mee deelt, hartstikke goed toch.

Wat anderen doen moeten zij weten.

Veel mensen spiegelen hun werkelijkheid ook mooier voor dan die is hoor! Soms hebben mensen zogenaamd heel veel vrienden, maar met niemand 'echt' contact.

Niemand met wie ze lief en leed kunnen delen dus!

Die vriendin die die jongen vreemd vind, mag dat vinden.

Maar het gaat erom wat jij van hem vindt.

En jij vindt hem leuk en aardig toch?
ik heb er 4, echt goede vriendinnen.

die nemen me zoals ik ben en andersom ook zo.

Zij zijn niet bevriend met elkaar en ook 4 echt verschillende mensen. Als de één iets vervelend over de ander zou zeggen, zou ik dat niet op prijs stellen. Maar dan praat ik ook niet over de één tegen de ander.

(ik ken ook iemand met 1000 vrienden op facebook, bij haar heb ik altijd het gevoel, wat voel jij je alleen in het echt)
Ik heb zelf maar 2 "beste vriendinnen", waar ik heel zuinig op ben. Ik ben ook erg blij met maar 2, kan me niet voorstellen dat ik met 10 vrienden de dingen zou bespreken die ik met hen bespreek. Ik heb wel veel meiden om me heen waar ik het goed mee kan vinden, maar dat is eigenlijk best oppervlakkig, dat is ook helemaal ok. We weten allemaal wat we aan elkaar hebben.

Dus helemaal niet vreemd dat jij er 2 hebt, denk dat de meeste heel blij zijn met 2.

Wat me wel stoort in je verhaal is hetvolgende;

Je vriendin geeft aan dat de jongen waar je mee omgaat vreemd is, heel vervelend voor je vriendin, maar jij bepaalt zelf bij wie jij je prettig voelt.

Dus trek je er niets van aan, zorg dat je mensen om je heen hebt bij wie je jezelf kunt zijn, ongeacht wat een ander daarvan mag denken.
Je bent echt niet raar hoor.

Ik heb ook 2 echt goede vriendinnen die zo'n beetje alles van me weten. Daarnaast zijn er nog een aantal met wie ik af en toe afspreek, maar dat gaat minder diep.

En wat betreft de vriend: als jij je goed voelt bij hem, gewoon mee door gaan!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Er is niks mis met je sociale leven , zolang je er zelf geen probleem mee hebt is er toch niets aan de hand .

Je moet je niet zo verkijken op een ander , tegenwoordig met al die netwerken lijkt het wel of het in is om zoveel mogelijk vrienden te hebben is maar viritueel

En met de jongen waar je bevriend mee wil zijn .. lekker doen !

Je doet toch dingen los van je vriendinnen dus daar kan een vriendschap met hem wel bij.
Ik heb een beste vriendin. Ken haar al erg lang. Kan altijd bij haar terecht, midden in de nacht als het zou moeten. En dat geldt ook andersom.

Daarnaast heb ik een aantal goede vriendinnen, de een zie ik wat vaker dan de ander. Het zijn vrouwen die ik goed ken, waar ik veel mee kan delen en met wie ik leuke dingen kan doen en lol kan hebben. Dat ik sommige niet zo vaak zie heeft meer te maken met druk zijn en allemaal veel werken enzo.

Daarnaast zijn er 'kennissen' (weet het goede woord niet zo). Mensen die ik regelmatig zie, soms oud-collega's bijvoorbeeld of mensen die ik gewoon al lang ken en regelmatig ergens tegen kom.

Ik prijs me zeer gelukkig met mijn beste vriendin en goede vrienden. Het zijn er niet zo heel veel maar dat vind ik ook niet nodig. Ik hecht veel waarde aan de kwaliteit van de relaties. Zou de tijd en energie niet hebben om met heel veel mensen dergelijke relaties te onderhouden.

Een aantal dagen geleden was het toch "Ontvrienddag". Waarbij het juist ging over mensen die heel veel vrienden op facebook of hyves hebben, die alles en iedereen toelaten in hun leven? Dat het juist goed is om kritisch te zijn over wat je met wie deelt.
quote:nummerzoveel schreef op 20 november 2010 @ 13:21:

Ik moet er niet aan denken om 10 beste vrienden te hebben. Ik hecht veel waarde aan tijd voor mezelf en ik zou de energie en de tijd niet hebben om een innige relatie met 'mijn 10 beste vrienden' te onderhouden.

Dit had ik geschreven kunnen hebben!!!! De hele week druk met werk, sporten, je huisje moet ook schoon (ik woon alleen, dus moet het zelf doen ) pffff....ik moet er niet aan denken om dan iedere avond en weekend volgepland te zijn met afspraken met vrienden!!!

Ik heb 3 goede vriendinnen, en daarnaast nog een stel en een vriend waar ik zo nu en dan mee ga eten.

1 van mijn vriendinnen heeft dus wel een grote vriendinnen groep, en zij weet soms niet waar ze de tijd vandaan moet halen om met iedereen af te spreken!!!! Dat kan dan in mijn ogen ook geen diepe vriendschap worden...

De tijd die ik heb, besteed ik liever aan vriendinnen die me waarderen om wie ik ben, die ik dag en nacht kan bellen (andersom ook natuurlijk)
Een mens kan maar twee beste vrienden hebben, de rest zijn kennissen.

Laura, laat je niet onzeker maken door mensen die zeggen tig beste vrienden te hebben.

Het is in jouw leeftijdscategorie heel moeilijk om niet onzeker te worden van al die mensen die honderden Hyvesvrienden hebben, Jan en Alleman met 'Skattie' aanspreken en bij vrienden met de nietszeggende 'I love you's strooien, maar wees gewoon jezelf. Vind aardig wie je aardig vindt. Het maakt niet uit hoeveel vrienden je hebt, als je het maar fijn met ze hebt.
Even reactie van een man (for what it's worth...) omdat het onderwerp me erg aanspreekt..

Ik had zo rond m'n 18 jaar ook "maar" 1 echte vriend waar ik alles mee kon delen.Daarnaast had ik wel meerdere vriendschappelijke contacten om te stappen en te sporten.En dit is altijd zo gebleven.

Persoonlijk heb ik liever 1 of 2 hechte vriendschappen en daarnaast een paar leuke doe-contacten,dan 10 vrienden waar ik dan regelmatig mee "moet" afspreken.Moet er niet aan denken...

Ik kan me je dilemma wel voorstellen hoor.Ik word er ook nog steeds wel op aangesproken als ik (teveel) contacten afhoud.Maar ik weet wat ik wil en wat bij me "past".En ik voel me daar prima bij.Dus ik zou zeker je eigen gevoel hierin volgen.Als voor jou 2 goede vriendschappen goed voelt,zou ik het daarbij laten.En als je je goed voelt in het contact met die zg vreemde jongen,gewoon doen! Als die "beste" vriendin van je daar commentaar op heeft,kun je je natuurlijk afvragen wat dat "beste" in dit geval inhoudt?Ik neem aan dat zij uiteindelijk toch blij is als jij je gelukkig voelt?
Hey Lord,don't ask me questions
Ik heb ook "maar" 3 goede vriendinnen hoor, dus je bent helemaal niet raar. Wees zuinig op je huidige vriendschappen en wees blij dat je in ieder geval vriendinnen hebt.

Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die helemaal geen vrienden hebben.
Ik heb helemaal geen vrienden,wat vind je daarvan??
Oei meid,laat je niet zo beinvloeden door die vriendin die jouw vriend 'vreemd' vindt. Erg jammer en plaatsvervangend kwetsend.

Jammer dat je je er toch een beetje door laat beinvloeden, en sneu voor die jongen.

Verder: Het klinkt alsof je een heel gezond sociaal leven hebt, en daarbij, realiseer je dat je verschillende typen mensen hebt. Sommige zijn groepsmensen, sommigen niet.
Ik vind het wel fijn om veel goede vrienden te hebben, maar het is natuurlijk heel erg persoonlijk. Ik heb trouwens wel een hekel aan agenda planning, maar dat valt enigszins te vermijden door af te spreken in groepjes en je hoeft elkaar ook niet elke dag te zien natuurlijk.

Ik denk trouwens dat ALS je graag meer vrienden zou willen, jouw leeftijd wel HET moment is dat je nog heel makkelijk nieuwe mensen kan leren kennen. Ik heb eigenlijk sinds mijn 21e nauwelijks nog nieuwe vrienden gemaakt (terwijl ik verhuist ben en hier dus wel behoefte aan heb).

En nieuwe mensen leren kennen is heel makkelijk, sportclub of een andere interesse club, vrijwilligers werk voor bv festivals o.i.d., studie, bijbaantjes achter de bar of bij de bios en in de grote steden heb je ook allerhande andere sociale netwerken zoals de NMLK, couchsurfing/hospitality club enzovoort.
Het gaat niet om de hoeveelheid vrienden, maar om de kwaliteit van de band die je met ze hebt.

Je hebt 2 echt goede vriendinnen, bij wie je je op je gemak voelt, en bij wie je alles kwijt kunt, en ik neem aan, ook omgekeerd. En daarnaast een groepje stapvriendinnen. Lijkt me prachtig!

Ik heb genoeg kennissen met wie ik heel leuk omga, en de ene keer iets meer mee deel dan de andere keer. Maar vrienden/vriendinnen die me écht heel na staan, daar heb ik er ook niet zoveel van. Eerlijk gezegd wantrouw ik mensen met een enorme vriendenlijst op hyves/facebook een beetje, of die gaan trouwen en 300 van hun beste vrienden uitnodigen...
quote:Toulouse31 schreef op 20 november 2010 @ 16:13:

Ik heb helemaal geen vrienden,wat vind je daarvan??Dat hangt er vanaf: ben je er zelf gelukkig mee, dan zeg ik: prima, good for you. Maar als je ervan baalt, dan vind ik dat wel rot voor je.
Lieve, lieve, lieve mensen! Bedankt voor al jullie fijne reacties:D:D Mijn god, wat ben ik gerustgesteld, dit had ik echt eventjes nodig. Hartstikke bedankt! En een héél fijn weekend voor iedereen;) Liefs
quote:Laura1992 schreef op 20 november 2010 @ 19:55:

Lieve, lieve, lieve mensen! Bedankt voor al jullie fijne reacties:D:D Mijn god, wat ben ik gerustgesteld, dit had ik echt eventjes nodig. Hartstikke bedankt! En een héél fijn weekend voor iedereen;) LiefsFijn dat je er iets aan hebt!
Twee heel goede vriendinnen tegen wie je alles kan vertellen en een groepje met wie je uitgaat, dat lijkt mij prima.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven