Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:fleurtje schreef op 17 november 2010 @ 13:28:

Is het wat, die nieuwe Durlacher? Ben nogal allergisch voor haar...Ik weet het niet zo goed. Als je allergisch bent voor haar, denk ik niet dat je door dit boek haar ineens geweldig vindt. Ik vond Het Geweten van haar ook al mooi, dit is een beetje vergelijkbaar volgens mij qua stijl.
Hmmm, denk niet dat ik me er aan ga wagen... Ik vind haar zo'n dweper. Nou ja, misschien een keer via de bieb.
quote:Tessaa schreef op 16 november 2010 @ 23:00:

Chatterly, wat vind je van de ideeen van Swaab? Ik ben 'm nu ook aan het lezen Heb hem nog niet uit Tessaa. Wel verschillende hoofdstukken gelezen. Vind het interessant en soms een aha gevoel: oh zit dat zo? Verder vind ik hem wel kritisch tov Lommel bijvoorbeeld. Verder erg klinisch, maar ja, ik ben een leek Wat vind jij ervan?
quote:Mirremara schreef op 16 november 2010 @ 20:04:

Het lot van de familie Meijer heb ik nu thuis liggen, moet er nog wel in beginnen. Ervaringen?

Geweldig boek! Heb zijn tweede 'bestseller' op mn sinterklaasverlanglijstje staan!

Ik lees nu Misdaad en Straf van Dostojevski. Gisteren heb ik De Eenzaamheid van de Priemgetallen van Giordano uitgelezen.
Heb net Oorlogskind van Camilla Läckberg uit. Vond 'm goed. Beste tot nu toe eigenlijk. Wilde dus (verslaafd als ik ben) meteen het volgende boek. Maar helaas stond die nu eens niet meteen voor me klaar bij de bieb. Dus gereserveerd. Intussen ga ik beginnen in De Alchemist en (omdat dat ws niet zon dóórlezer is) in iets van Joy Fielding (weet zo even niet welke).

Dostojevski lany?! Dat je dat kunt lezen... Ik heb ooit, als eerste cadeau van mijn lief De Idioot gekregen (vraag me nog af of dat nu op mij sloeg, of op hem, haha). Ben er ooit wel in begonnen, maar ik vind het vreselijk. Langzaam en langdradig. Ik doe het natuurlijk niet weg, maar ik ga 't echt nooit uitlezen vrees ik.

Ik vond De Grens ook mooi Fiorah!
@GB: ik heb "De Speler" van Dostojevski weleens gelezen. Vond het een mooi boek, al is het wel soms een kwestie van doorbijten .
@GB: Ik ben pas op pagina 50 ofzo, maar tot nu toe is het nog spannend!

Zo kwam ik niet door Lord of the Rings heen, ging me veel te langzaam allemaal!
De alchemist is wel een doorlezer hoor. Lackberg leest ook heel fijn. Ben benieuwd wanneer de volgende komt.
Alchemist was ik in no-time doorheen, is ook niet zo dik en leest als een verhaal.

Ik lees nu dat boek van Bolderburen van Lindgren... dat heb ik bijna uit, en dus de nieuwste Durlacher. Ik moet alleen even bedenken wat ik hierna nog meer ga lezen. Heelmeesters van Verghese? Een boek van Japin? De dievenbende van Scipio? Wat een keuzes, wat een keuzes.
Ik ben nog steeds bezig in Diep van Moy Hayder,om de een of andere reden kom ik er niet zo vlot doorheen..
quote:dolfje schreef op 21 november 2010 @ 15:06:

Ik ben nog steeds bezig in Diep van Moy Hayder,om de een of andere reden kom ik er niet zo vlot doorheen..Daar was/ben ik anders ook heel benieuwd naar. De laatste die ik van haar las was Duivelswerk? - met dat varkenseiland. Die vond ik weer heel bizar en spannend, had hem zo uit. Maar Tokyo vond ik niet om door te komen en heb ik ook niet uitgelezen.

Heb Roodborst uit van Nesbo en ben nu begonnen in Nemesis, het vervolg. Ze zijn oke, maar echt wild ben ik er ook niet van. Hierna is er nog een derde deel, Dodelijk patroon, en daarna heb ik Snel Geld van Jens Lapidus liggen. Die laatste ken ik helemaal nog niet en ik heb geen idee of het wat is.

Het leuke van dit topic vind ik wel dat er juist boeken voorbij komen waar ik anders nooit van gehoord zou hebben!
Ja, er is ook wel een thriller topic, maar ik houd wel van afwisseling. Juist leuk dat al die verschillende genres langskomen.

De Alchemist gaat idd wel snel. Maar ik lees toch beide boeken tegelijk. Ik heb trouwens Vermoorde Onschuld van Joy Fielding.

Mirremara, heb jij alles van Läckberg al uit? Ik heb nu Zeemeermin gereserveerd en daarna is er nog (Sneeuwstorm & Amandelgeur. Die is vrij nieuw volgens mij.

En na al dat thriller geweld wordt het tijd voor iets anders. Misschien Het Lot van de Familie Meijer, of Norwegian Wood, of Vaslav, of .... Je hebt gelijk Fiorah, keuzes. Ben alleen wel afhankelijk van de bieb, dus dat maakt het kiezen soms weer makkelijk.
Keuzes zijn moeilijk he! Ik ben helemaal niet afhankelijk van de bieb, ik heb nog zoveel ongelezen staan dat ik nog zeker een half jaar vooruit zou kunnen... maar dat maakt de keus niet bepaalde eenvoudiger. Maar goed, ik heb altijd wel zin in een bepaald type boek, dus dat helpt wel!
Nog 1 keer een vraagje over CamillaLäckberg ik heb nu alle boeken van haar bestelt maar ook op haar eigen site kan ik niet helemaal thuisbrengen in welke volgorde ik ze het beste kan lezen!

Op twee boeken na heb ik ze dan allemaal van haar, maar die twee die ik niet bestelt heb zijn volgens mij andere onderwerpen, en ze zijn in het engels en daar waag ik me niet aan...

Zou iemand zo aardig willen zijn en het op willen schrijven ik zou je echt dankbaar zijn!
Ayra:

IJsprinses

Predikant

Steenhouwer

Zusje

Oorlogskind

Zeemeermin

Sneeuwstorm & Amandelgeur

Maar ik kom nu ook nog 'Vuurtorenwachter' tegen. Ik vind het ook wel lastig om erachter te komen, want elke site (.com, .nl, .se, wikipedia) staat het weer op een andere volgorde.

Vind nu net dit:

2009, Fyrvaktaren, thriller

2008, Smaker från Fjällbacka (samen met Christian Hellberg), kookboek

2008, Sjöjungfrun, thriller (Zeemeermin - 2010)

2007, Tyskungen, thriller (Oorlogskind - 2009)

2006, Olycksfågeln, thriller (Zusje - 2008)

2005, Snöstorm och mandeldoft (kerstthriller voor tijdschrift Atlas) (Sneeuwstorm en amandelgeur - 2010)

2005, Stenhuggaren, thriller (De steenhouwer - 2008)

2004, Predikanten, thriller (Predikant - 2007)

2003, Isprinsessen, thriller (IJsprinses - 2006)

Dat zou betekenen dat Sneeuwstorm & Amandelgeur er nog ergens tussen hoort. En dat Vuurtorenwachter (Fyrvaktaren?) het nieuwste boek is.

Als iemand beter op de hoogte is...
Wie heeft als eens iets gelezen van Joanne Harris. Volgens een collega een leuk boek dus maar mee besteld met het lot van de familie Meijer. Kreeg namelijk een leuk cadeautje, waardoor ik nu boeken mag bestellen!
GB, boeken verschijnen in de Nederlandse vertaling lang niet altijd in de volgorde van de serie in de brontaal (ben ik nog te volgen?). Vandaar dat de jaartallen van verschijnen niet gelijk op lopen.
@Flinterke - Chocolat heb ik alleen gezien, maar dat vond ik een fantastische film, fantastisch verhaal... dus het boek kan alleen maar beter zijn, want ik ben niet zo filmerig.
Ze geven inderdaad steeds andere boeken als volgorde!

Maar bedankt je de moeite hebt gedaan om het uit te zoeken als ik ze morgen binnen heb dan zal ik eens kijken of ik in de boeken niet kan vinden waar als beste te beginnen!
1 keer is genoeg!
anoniem_19852 wijzigde dit bericht op 22-11-2010 22:47
Reden: dubbel
% gewijzigd
Ben teleurgesteld in een van de laatste boeken van Nicci French (Medeplichtig uit 2009) ; ben er in begonnen en weer weggelegd. Vanaf de 1e blz. pakt het verhaal me niet, nog even verdere hoofdstukken doorgebladerd. NEE. Gelukkig is dit boek van de bieb.

Ik heb nu volgens mij alle boeken van Nicci French gelezen en vond ze ALLEMAAL goed, of in elk geval lekker/ leuk om te lezen en aantal boeken van hen ook meerdere keren gelezen.
Thanx Elynn, ik zag 't idd.

Ayra, volgens mij moet het zo wel kloppen.
Dank je wel GeorgieBrown, ik heb het lijstje zo opgeschreven en vandaag krijg ik ze binnen verheug me erop om ze te gaan lezen!

Zoals ik de recenssies lees moeten ze wel goed zijn en heb er een hekel aan om boeken niet opvolgend te lezen als er terug verwezen word en dan wil ik wel weten waar ze het over heeft!

Dus nogmaals dank!!
Fleurtje, ik ben nog niet uit of je De Held nu wel of niet moet proberen... eerst dacht ik: mwah, dit heeft geen tempo en is inderdaad ietwat zemelig, dus ik weet niet eens of ik het zelf wel wat vind. En toen ineens werd het heel spannend en nu zit ik er helemaal in! Alleen ben ik een watje, dus als je echt into de thrillers bent, is het misschien weer niks. Toch maar van de bieb dan (als je de eerste helft weet door te komen, that is).
Fiorah: Ik ben wel benieuwd naar De held. Mijn moeder leest hem nu en daarna krijg ik hem... Ik ben fan van Durlacher, dus heb hoge verwachtingen :-)

Verder heb ik bijna 'Huid en haar' uit van Grunberg. Ik vond het een goed boek van hem, net als Tirza, alleen had het verhaal ook 100-200 bladzijden minder lang kunnen zijn. Op een gegeven moment 'weet je het wel'.

De omweg van Gebrand Bakker is ook een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven