Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Right back at ya, Toeterdetoet!
Ik zit gewoon op werk en ik geloof niet dat het nuttigen van alcohol dan erg geaccepteerd wordt Ik heb dus ook geen idee hoe LD erop reageert dat ze opgenomen moet worden. Elvis is bij haar thuis. Die vertrouwde het allemaal niet meer zo. Ondertussen vraag ik me ook een beetje af hoe e.e.a. voor LE is. Hij heeft de laatste tijd weer buien, maar is dit zo ook niet een beetje logisch? Hij speelt morgen als het goed is de kampioenswedstrijd... ik durf niet te gaan kijken, want bij andere kampioenswedstrijden ging het altijd mis, wanneer ik langskwam ...

Meer medicijnen dus, Bambi.. Hopelijk dat dat een oplossing is.. kan e.e.a. ook versterkt worden door de drukke werkzaamheden van Bambo? Ik denk er zo ineens aan, omdat Dot altijd zo'n last lijkt te hebben van GG's afwezigheid.

Maar goed

virtueel dan maar
Later is nu
Doe idd maar een borrel Kjong. Best eens goed voor de afwisseling denk ik zo maar. Ik zie zowaar een 5 in de klok, dus moet kunnen. Iets dat flink verdoofd graag
Alcohol in de meid is best goed op z'n tijd.

Een borrel.

Toe maar.

Doppie?

Bessen?

Fles laten staan?

En waarom heb jij een verdoving nodig?

Bessen, da's lang geleden! Doe dat maar, gewoon ééntje is genoeg Ik zou graag mijn bekken eens verdoven. Ben het wel een beetje beu, die pijn. Vandaar.
oeh, lekker.

Één week xop, niet twee.
Jemig, kwam bijna niet bij gelezen hier, maar wat een narigheid plots, meiden

Bam, weet niets zinnigs te zeggen op 't medicijngebruik, maar wat ongelofelijk irritant, frustrerend en verdrietig moeten Yentls buien zijn. Kus.

Dream, wat een enge ontwikkelingen bij jullie. Wel fijn dat er nu goed naar gekeken wordt, want dat getob is ook niets natuurlijk. Al is een opname nu ook niet bepaald een fijn idee. Hoe is 't wijffie er zelf onder?

Pimpeltje. Meis. En je jurk zal je ongetwijfeld weer geil prachtig staan.

Kjong, watskeburt?

Lil, herken het drammerige gedrag van een (bijna) 8-jarig jongetje momenteel héél erg. Je hebt er geen reet aan natuurlijk, maar ik was in ieder geval al blij om wat herkenning te lezen, want ik ben na slechts een weekje al gesloopt.

Jaaaaa, whisky nu! Lekkert.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Bam en Dream Wat een zorgen om jullie meiden zeg. Hopelijk brengt de ziekenhuisopname van LD duidelijkheid (en graag een makkelijk te verhelpen oorzaak) en de verandering van de medicatie rust voor Yentl en daarmee het hele hertenkamp. Ludo is ook over op concerta omdat hij 's middags door de ritalin heen knalde. Zijn psych vond juist ophogen van de ritalin niet zinvol aangezien dat de rebound zou vergroten. Concerta wordt geleidelijker afgegeven/opgenomen waardoor minder schommeling in medicijnspiegel en dus minder rebound aldus "onze" psych. Toch wel apart dat ze er zulke verschillende meningen op na houden. Ze zullen beiden wel een punt hebben. Als er maar iets wordt gevonden wat voor het meiske goed werkt.

Ik ben te lui om te koken vandaag. Ik geloof dat ik maar eens ga kijken of ik genoeg motivatie op kan brengen om de frituurpan aan te zetten.
Pfoei Madootje, als je daar al motivatie voor moet zoeken.... Wij hebben gewoon chinees besteld.

LD vindt het spannend... Ik heb zojuist maar een stapel pyjama's gekocht. Dat vond ze dan weer wel leuk Mijn ouders zouden na volgende week weer naar Spanje vertrekken, maar blijven totdat er meer duidelijkheid is.
Later is nu
Fijn dat je ouders in de buurt blijven en dat LD er niet heel negatief tegenover staat, althans, dat lees ik uit enkel 'spannend'.

Mado, wellicht een hele brutale vraag (en op vragen kun je dus zonder je rot te voelen gewoon NEE zeggen, daar is het een vraag voor) maar mag ik via de mail het telefoonnummer van Ludo's kinderpsych? Ik ben soort van ten einde raad mbt Yentl. En als ik dan lees dat jullie psych een heel ander advies geeft dan die van Yentl dan gaan bij mij alarmbellen af.

Want hoe ten einde raad ook, ik heb het gewoon liever niet, al die extra medicatie. En na rondje Google werd ik vreselijk níet blij van Risperdal. (had psych me al voor gewaarschuwd, dat ik niet op I'net info moest lezen.. jaaaa, dank je de koekoek! Ik ga zomaar zonder extra info straks wellicht kind aan rotzooi helpen zeker..As if. )

Ik wil graag horen waarom/waardoor (het medisch/wetenschappelijk onderbouwd verhaal) het ophogen van Ritalin die rebounds zou versterken of vergroten.

Ik geloof er niet zo in dat beide psych wel een punt zullen hebben. Ëen van de 2 moet het mis hebben. Er zit geen middenweg tussen 'ritalin verhogen = minder rebound' en 'ritalin verhogen = versterkt rebound'.

Denk er even over na, oke? Je zou mij er wel heel erg mee helpen want handen in het haar.
Mijn hoofd ratelt en ratelt en ik vraag me nu af welke dosering Ludo kreeg voordat-ie op Concerta overstapte? Dat gaat natuurlijk ook op lichaamsgewicht en Yentl is stuk ouder en dus zwaarder dan Ludo. Zij kreeg voorheen 's ochtends 10 mg, 11.30u 5 mg en 15.30 5mg. Nu zijn die 5 mg's vervangen door 10 mg. En dat is het maximale bij haar gewicht (nog geen 30kg)

Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben, dat rebound-effect? Gewicht, dosering en maximale ophoging? Ik denk maar even gewoon wat in de rondte.

Was er nog whiskey?
Tuluk.

Goedemorgen!

Nog wat geslapen, Bambi? Kan me zo voorstellen dat e.e.a. door je hoofd blijft spoken..

LD en ik vonden eigenlijk dat zij wel toe is aan

ze heeft alleen nog geen bloed uit ogen en oren, en natuurlijk is wachten tot na het 2e reclameblokje wel extra spannend nu

Hahaha, hieronder bij google ads een zelftest Alcohol
Later is nu
Ohja

Later is nu
Bam, is toch helemaal geen brutale vraag. Je hebt al mail. Aangezien ik gelijk ben gaan mailen en daarna pas je tweede posting hebt gelezen hier nog reactie op de rest.

Ludo zat op 2 x 7,5 mg (7 en 11 uur) en 1 x 5 mg (15 uur) bij een gewicht van 23 kg. De kinderpsych vertelde voor de start met ritalin al dat rebound een ongewenst effect is van ritalin en een reden is om over te gaan op andere medicatie. Concerta is naar mijn weten juist ontwikkeld om de rebound tegen te gaan en dat is ook wat ik uit haar verhaal begreep toen wij over zijn gestapt. Het is hetzelfde stofje, maar doordat het niet iedere keer in een soort boost gegeven wordt, maar geleidelijk aan het lichaam wordt afgegeven treed er niet iedere keer een tegenreactie op zodra het middel uitgewerkt raakt (wat bij de ritalin zo'n beetje iedere vier uuur het geval is, zo niet nog sneller). En al zou er wel een vorm van rebound bij concerta, ontstaan dan stel ik me zo voor dat je daar dan "maar" 1 x per dag mee te maken krijgt ipv 3 keer per dag zoals nu met de ritalin.

Voor Ludo lijkt de concerta vooralsnog echt een verbetering. De onrust neemt einde van de dag wel iets toe. Maar dat moment komt later en is veel minder heftig dan het met de ritalin was de laatste tijd. Ook 's morgens, voordat de concerta echt is ingewerkt, is hij minder onrustig dan hij met de ritalin was. Ludo lijkt wat dat betreft op te staan met het "onrustniveau" waarmee hij naar bed ging.

Ik ben en blijf geef fan van medicatie bij kinderen, maar bij ons is het leven voor zowel Ludo als voor ons een stuk leefbaarder sinds de ritalin en concerta. Hopelijk gaat dit binnenkort ook voor jullie op
Dank je Mado, ook voor je mail! Gek is dat, de kinderpsych van Yentl vertelde mij gisteren dat Concerta als enig voordeel had dat het slechts 1 x per dag ingenomen hoeft te worden, dus dat dat vooral voor pubers een uitkomst was want die vergeten nogal eens iets in te nemen, zijn minder secuur etc.

Hoe is het toch mogelijk dat de ene psych iets anders zegt/vindt dan de ander! Pff, het is al zo'n onbekend terrein, je moet je er al volledig in vastbijten als ouder, zelf informatie bij elkaar zoeken om maar niet zomaar dingen klakkeloos aan te nemen van een arts, maar dat artsen onderling dus kennelijk ook niet op 1 lijn kunnen staan, echt onbegrijpelijk.

Ben heel erg blij dat het met Ludo (en dus ook voor jullie) nu zoveel beter gaat!
Mooi dat jullie hier zo echt wat aan elkaar kunnen hebben

LE is met z'n team kampioen. Eindelijk es een keertje. Ze waren het namelijk al heel vaak bíjna, maar verprutsten het dan in de laatste wedstrijd. Nu is er zelfs nog een wedstrijd over! Helemaal blij de jongens
Later is nu
Cool! Leuk voor LE! Wordt er nog officieel gehuldigd binnenkort?
Hee mensen, mag ik ook aan die whiskeykraan? Zoon is dwarsdwarsoverdwars en het is NOOIT zijn schuld en de wereld is TEGEN hem. Dat we het maar weten.

Afijn, geen gedoe met medicatie, psychs en/of ziekenhuizen, dat scheelt dan weer. In het kader van tel de zegeningen. Het lijkt me hels om dat soort keuzes te moeten maken voor je kind, op basis van onduidelijk en tegenstrijdige informatie.

On the up side: GG is thuis en was ondanks jet lag nog op toen ik gisteren na een mega omweg (iets met brand bij Utrecht en onhandige effecten op treinverkeer) laat pas weer thuis was van een werkklus zodat ik me volwaardig en intensief kon vergrijpen aan eigen man. En dat ga ik denk ik nog maar een keertje doen, want volgende week is hij weer weg en binnen is binnen, denk ik dan maar (en ja, dat kan je desgewenst ook letterlijk opvatten )
Vandaag bij boekpresentatie van boek over Pippi geweest.

Heftig en mooi.

Wel 6 uur in de auto gezeten. Ben meer dan gaar.

Trutse.
Wow Kjong, dat je daarbij was.. mooi.
Later is nu
Momenteel vind ik het alleen maar verdrietig.

Maar dat ligt aan mij.

Ik mis nl deze week mijn Beste Vriendin heeeel erg.

Stond met een Sintkadootje voor haar in mijn hand en in mijn hoofd het plan om gelijk even langs te wippen.

Twee seconde later stond ik te janken tussen de schappen.

Ik zong een liedje voor Chip bij het naar bed gaan. En had de tweede stem daarvan in mijn hoofd. Haar stem.

Ging weer stuk.
Ach Kjong...

Pfff.. LD dus het ziekenhuis in? Spannend, maar wel fijn dat ze serieus gaan onderzoeken! Ken je het boek "morgen ben ik beter" van Evert Harman? Moet ik aan denken bij haar verhaal.

Cool dat LE kampioen is!

Bam! Zou natuurlijk super zijn als je toch komt! MEEEER dan welkom! Enneh... doe je dat verhaal nog in AK? Ben wel benieuwd wat er aan de hand is... voor de zekerheid:

Hebben er nog mensen slaapplaatsen nodig volgende week?

Lil, fijn dat je lekker bent bijgeneukt!
Kjong
Mogguh!

Pim, hoe is het met jou dan nu?

En ik doe mee aan die grouphug van Toet. Sjemig wat een heftigheid hier....

Risperdal zou ik een brug te ver vinden, zeker voordat ze allerlei andere oplossingen hebben geprobeerd. Het valt mij op dat ze bij Yentl snel heftige oplossingen aandragen en ik denk dat ze wat meer tijd gegund zou moeten worden. Om te kijken wat nou de oorzaken kunnen zijn van bepaald gedrag, daarmee aan de slag te gaan en evt de effecten van Ritalin eens te bekijken. Ze heeft jarenlang zonder medicijnen geleefd en is kennelijk vastgedraaid. Dat gedrag is niet in een week anders, lijkt mij. Ze heeft én veel meegemaakt én heel lang hebben jullie en de scholen niet geweten hoe je het beste met haar kon omgaan. Dan leer je bepaald gedrag aan, denk ik. Er dan maar Risperdal in stoppen vind ik een paniekreactie.

Knuffel nog maar eens een keer want ik kan alleen maar zeggen wat ik ervan denk. Ik hoop maar dat je een second opinion kunt krijgen.

Driem, wanneer gaat ze naar het ziekenhuis? Misschien wel een geruststelling dat ze nu eens goed naar haar gaan kijken en hopelijk ontdekken dat ze een suffe bloedarmoede heeft ofzo, waar ze haar met een simpel pilletje vanaf kunnen helpen.

En lieve Kjong, voel met je mee. Gisteren was Dennie Christian op tv bij Ushi en Loesie (lach me niet uit....) en ineens herinnerde ik me weer de lieve stem van Vriendin die "wij zijn twee vrienden, jij en ik!" zong voor haar dochtertje. *slik* Vooral dat "wij blijven altijd bij elkaar al worden we meer dan honderd jaar" hakt erin.

Pffffff wat een geknuffel. Ik ga broodjes bakken voor mijn man.

Love you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven