Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Beste vriendinnen missen om deze reden is níet leuk

Bloedarmoede is LD helaas al op onderzocht. Ik hoop idd op een pilletje en klaar diagnose.

Huldiging van LD was gisteren met veel patat en frikandel. Met die laatste betrapte ik m'n zoon nog op vunzige gebaren.. hij schrok dat ik dat zag Had 't bijna op foto!

Oh en beide heren kregen blommen.. die heb ik nu in de vaas, natuurlijk (Elvis is leider van 't team, dus uiteraard.. helaas had hij haast om naar z'n eigen sport te gaan, anders was ie door de jeugd onder de douche geduwd ... ik heb de jeugd eraan herinnerd dat ze bij de laatste wedstrijd nog steeds kampioen zijn en Elvis dan wél tijd heeft

Boek van Evert Hartman zegt me zo even niets, trouwens, maar ik kijk morgen gelijk in de bieb. Een boek te lezen in 't ziekenhuis is sowieso een goed idee, natuurlijk. En Hartman schrijft mooi!
Later is nu
Wow, ik lees even samenvatting van het boek.. lijkt wel even heel sterk op LD he.
Later is nu
Ik kreeg vannacht een oneerbaar voorstel. En dat terwijl mijn meneer vannacht niet thuis was. Het moest weer eens zo zijn.

Vanmorgen met Kjongen naar Briefgeheim the movie geweest. Hij is nu pleite. Ik vermoed naar een 'date' gezien getrut met zijn haar en vloekend naar een schoon Tshirt zoeken..

11.

Ik vind het wat.

~wacht effe~

Zo. Ik heb een kras gemaakt op de Sinterklaascd.

Goh wat vervelend nou.

Ik zie dat de 5 al in de klok is geweest. En weet ik vast nog ergens een kontje mojito heb staan. Eens kijken of ik daar ook een poetssopje naast kan schenken. Niet ineen glas tuluk, maar in een emmer. Duh.
Psst! Het is nog geheim voor de Bloesjes maar we zijn in verwachting van een pup. Niet doorvertellen, we vertellen het pas als ze zijn geboren (w.s. volgende week) en moeten dan nog 2 maanden geduld hebben. Maar wat leukleukleuk!!!

Zie Kasteel voor plaatjes.
Dan heb je niet goed gelezen, Bloesem. We kijken deze verhoogde dosering Ritalin eerst een paar maanden aan en als dat alsnog niet goed aanslaat bij Yentl omdat rebounds teveel aanwezig blijven, dan stelt onze psych voor om er Risperdal bij te gebruiken ipv Concerta. En zoals je hebt kunnen lezen in de conversatie met Mado hier, heb ik daar mijn grote vraagtekens bij. Tevens vindt onze psych de problematiek van Yentl dusdanig ernstig (vanwege combi ADHD en NLD) dat zij eigenlijk veel meer professionele begeleiding nodig heeft, zoals wonen in gezinsvervangend huis voor kinderen.

Dat is het verhaal. Waar lees jij dat gedacht wordt dat Yentl's gedrag in een week anders zou zijn? We kijken deze dosering toch ook nog een paar maanden aan? Of dat er snel heftige oplossingen worden aangedragen? Ze gaat toch niet nú aan eventuele andere medicatie? Ze gaat toch niet volgende maand in een gezinsvervangend wonendgedoe?

Ik kom kattig over nu, ik weet het en ik bedoel het verder niet rot maar ik ben het niet met je eens. Ik zit hier met mijn handen enorm in het haar, iedere dag tig keer enorme woedeaanvallen van Yentl die echt walgelijk zijn en ik heb geen flauw idee wat ik ermee moet. Dan hoop je dat je eigen kinderpsychiater wel weet wat wijsheid is in deze en dat blijken haar adviezen behoorlijk te verschillen van die van Mado. AAARGH, om gék van te worden. Morgen een bel- en regeldag dus. Oh joy.

LD met vunzige gebaren met een frikandel? Whoehaha!
Uhuh, lach maar.. mijn zoon.. mijn jongste, mijn (b)engeltje.. en dan.... nee, ik ga het hier niet beschrijven 11 dus.. zoals Kjong al zegt.

Oooh, leuk leuk een pup... maar .. eh.. was jij niet allergisch Bloes, voor honden?
Later is nu
~is even naar het kasteel gewandeld en heeft wat puppies meegenomen

Echt mooie honden Bloes, maar groot.. zo te zien. En anti-allergiek dus
Later is nu
Oh en Pimpel, wat ik op het internet niet kan vinden: loopt dat boek wel goed af? want wat ik zo lees lijkt het nogal erg op LD, heb ik liever wel een goede afloop
Later is nu
Als ik het me goed herinner (maar is echt Lang geleden dat ik het heb gelezen, kindertijd) loopt het niet goed en niet slecht af.. Ze vinden geen antwoorden en dan loopt ze weg uit het ziekenhuis en voelt zich beter, zoiets... (Beetje open einde dus)

Leuk Bloes, een hond! Ik zou op zich ook wel willen, Pompel ab-so-luut niet! En waarschijnlijk zou ik er ook te lui voor zijn...

Bam, wat een zorgen...
Dus het beesje is er nu ook bij. Gezellig hoor.

Ik hou het bij een goudvis (deel 2 van de sequel).

Pete Philly is een lekker ding.
Ik heb niks met honden, maar het zou me wel stimuleren om vaker te wandelen denk ik. Maar om nou om die reden een hond te nemen. (zou ik nou ook vaker gaan zwemmen als ik een goudvis zou nemen? ).

Wij waren vandaag bij Ecodrome. Best leuk.

En over zieke en moeilijke kindjes; ik vertelde Lief gisteren al jullie verhalen en kon er gewoon wel om janken. Ik lees gewoon de stress en zorgen hier in jullie verhalen en ik kan er zo weinig aan doen.

Wie is Phete Philly?

Ik heb enorm lopen huishouden vanavond (en het was een lange avond, want de kindjes waren zo moe van het drukke weekend en ze zaten vroeg aan hun avondeten en gingen gelijk door naar bed zodat ze er al ruim voor zeven uur inlagen (normaal vaak niet voor achten), zodat ik nu het gevoel heb dat het al na twaalven is, maar het is nog net voor elven.

Na het huishouden ga ik nu even wat mail en administratie wegwerken.

Ecodrome.

Daar reed ik 2 keer verkeerd dit weekend.

Is het wat.

En.

Wat is het?

Ìk heb ook het gevoel dat het later is. Ook door slapende huisgenoten.

Zit te gruwelen op RTL5.

Neehee, niet doee, niet kijken!!

Dat zeg ik.
Ik zag dat het kwam (iets met vieze dingen, toch?) en heb weggezapt en ben naar mijn computer gerend...
Ik hou van kikkers en muizen.
Ik niet. Ze komen me hier iets te vaak (levend!) binnen. Van de week mezelf over al mijn angsten heen gezet en getracht een levend (en erg schattig en vrolijk muisje) te redden uit de klauwen van mijn bloeddorstige lieverdjes, bijt dat kreng toch een potje hard in mijn duim! Tja, nu is het weer over. Ik trek mijn pootjes wel omhoog en wacht geduldig af tot de katten er zelf een eind aan hebben gemaakt. (Meestal lukt dat ze niet, muizen verdwijnen in kieren, kikkers vinden ze volgens mij gewoon stiekem zelf een beetje eng met dat gespring.... zucht... Gelukkig heb ik kinderen! )
Toet ga 'ns naar bed.
Grinn. :-)

Ik heb een Lief met deadlines die verwoed zit te typen. Dus maakte ik broodbakjes, zette schooltassen klaar. Smeerde ook maar gelijk ontbijt (scheelt morgenvroeg weer). Ik keek een aflevering Medium online. Deed een was en afwasje en werkte mijn werkagenda bij. Geen zin om alleen naar bed te gaan. Dus vandaar.
Natuurlijk is het wel heel logisch dat jij op zondagavond om half 2 nog wakker bent Kjong. Terwijl morgen de werkweek weer begint....

Ik houd van de nacht. De rust om mij heen. Dat ik het gevoel heb dat ik van alles kan doen waar ik normaal niet aan toe kom. Niet dat ik het dan per se doe, maar ik zou het kunnen doen. Omdat de nacht heel lang duurt en ik daardoor dus best veel tijd heb.
omdat de nacht lang duurt en de rust om mij heen is heb ik zo heerlijk het gevoel dat ik onegtsoord slapen kan . Ik verbaas me soms over julie nachtbrakerijen (oef, krijg hier een wat ranzige rilling bij, woordkeus is niet helemaal correct geloof ik).

Ecodrome, daar gaan we in de kerstvakantie heen, GG won vrijkaartjes voor 4 personen. IS het leuk? Het is een soort ecologisch avonturenpark ofzo toch?

Gatver meiden, ik lees al julie verhalen hier en weet niet goed hoe te reageren. Ik vind het allemaal heel erg naar en begrijp jullie zorgen zo goed, maar tegelijk heb ik helemaal geen ervaring hiermee en weet niet goed wat te zeggen en heb niets nuttigs bij te dragen.Ik kom dus niet verder dan KUS!!!
Nieuwe week, verse koffie. Iemand?

Bam, als het te regelen is en je hebt zin: kom zaterdag zuupen & dansen. Niet dat het iets oplost aan wat er met Y speelt, maar het is zo lekkkkeerrrrrr om te doen tussendoor (en meer weet ik even ook niet * sip *). (Pimpel, kon ik nou ergens slapen? Ik weet het niet meer zo...)

Gisterochtend werd ik om half 7 wakker door gerommel in huis, bleek mijn Zoon te zijn die iets liefs wilde doen na de uitbarstingen van zaterdag, en in vrieskou op blote pootjes ontbijt stond te maken voor iedereen. Was het begin van een mooie dag, gelukkig, ook nog samen gekeken naar wat hij kan doen als hij zo boos is, op een manier dat niet meteen alles en iedereen moet mee-lijden, positief beloningssysteem afgesproken (ook met GG ) en nou maar weer frisse moed en beste van hopen. Hij doet zo zijn best.

Wanneer moet LD naar het ziekenhuis (of staat dat al ergens)?
Over nacht en tijd gesproken: omdat GG zo moe is van reizen & jetlag (en daggie ouder ) ging hij zowel zaterdag als gisteren al rond half 11 naar bed. En omdat ik hem zo weinig gezien had ging ik mee, en het is wel héél lekker om dan zo lang tijd te hebben voor kletsen, neuken, zoenen, lezen en dan rustig gaan slapen en dan nog steeds een hele nacht. Man - daar rust je gewoon van uit! Krijg ik niet structureel voor elkaar (zeker niet als ik alleen ben), maar zo was het wel even heel lekker.
Grinnik, dat is zeker lekker Lil. Vaker op reis sturen, zou ik bijna adviseren....
Ach, die Zoon....
Ach, wat lief van zoon

Als het goed is wordt LD vanmiddag opgenomen. Belde vanmorgen de neuroloog.. ja, want LD zou al in het ziekenhuis liggen en hij kon haar niet vinden (hij keek alleen nog maar in computer hoor, was niet als een razende over de gangen aan 't rennen ) NU belt ie.. terwijl we 2 dagen op 'm hebben zitten wachten.. grmbl. Afijn.. we zijn benieuwd. Mocht ze opgenomen worden, ben ik rest van de week vrij. Da's wel lekker
Later is nu
Hé Dream, kun je in AK geen adres van LD zetten? Kunnen we d'r post sturen?? Fijn dat je vrij kunt krijgen van werk in ieder geval. Pfff. Het is ook niet niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven