Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
VKM: GEFELICITEERD!!! Sorry dat ik er niet eerder was om het allemaal 'mee te maken' en je eerder te kunnen feliciteren! En wat een heerlijk ventje is het! Ik hou ontzettend van 1-lettergrepige namen (of maximaal 2) en deze vind ik ook helemaal super!

En Janine: je bent thuis! Echt super dat het zo goed met je gaat, ik werd er helemaal blij van toen ik het las. En jouw namen vind ik dus ook mooi, vanwege bovengenoemde reden .

Ik ben even weggeweest omdat we erg druk bezig zijn in huis, zelfs op doordeweekse avonden. Manlief klust, boort, timmert en lakt er op los en langzaam maar zeker begint het hier nog wat te worden (we zitten eigenlijk al meer dan een jaar in een huis dat maar half af was, maar met een kind op komst krijgen we ineens toch weer een flinke klus-impuls ). Ik mag alleen niet zo veel doen, vooral van manlief niet. Heel zorgzaam van hem natuurlijk, maar ik voel me daardoor soms wat nutteloos. Dus haal ik maar lekkere dingetjes voor ons (cake!! ik ben momenteel verslaafd aan choco-cake!!) en houd het huis een beetje aan kant.

Mijn buik begint nu ook te groeien en er zit een druk kindje in . Verder merk ik dat ik me slechter kan concentreren op m'n werk en dat ik soms heel suf loop te doen. Ik laat 's ochtends vaak dingen uit m'n handen vallen en ik moet soms bijv. 2 keer de trap op, omdat ik boven dan ben vergeten dat ik niet alleen m'n schoenen ging zoeken, maar dat ik ook de stofzuiger mee naar beneden wilde nemen. Word ook sneller emotioneel de laatste tijd (en kan ook ineens heel boos ergens over worden).

Maar verder.... het zonnetje in huis, hoor!! . Het gaat nog steeds heel goed, en ook tussen Nukkeman en mij is er weer een hoop .

Ik ga proberen jullie weer wat regelmatiger in de gaten te houden, voordat ik weer een bevruchting of bevalling mis .
Vkmeisje, wat een schatje is jullie milkamannetje!!! Kan me voorstellen dat jullie helemaal verliefd zijn...En wat heerlijk dat jullie weer thuis zijn en alles goed is met de zoon met de leuke naam

@nukje: goed weer van je te horen! Jullie zitten dadelijk in een prachtig huisje, dat klinkt goed. Fijn te lezen dat het zo goed gaat (behalve dan wat zwangerschapskwaaltjes ).

@springstof: ojee meid, zorg goed voor jezelf! Jammer dat je hier niet meer zo vaak bent, maar wel begrijpelijk. Maar dat nou juist het forum minder moet... tsss!

En wat kan 2010 nog vruchtbaar eindigen zeg!! Wat een boel meiden tegelijkertijd ineens. Ben wel jaloers op jullie...

Gister tegen orchisman gezegd dat ik misschien toch in februari al een poging zou willen doen, omdat ik toch wel voel dat ik dat vaste contract wel krijg. Heel dubbel!! Ik wil zo graag, maar mijn verstand zegt toch nog even te wachten...

Nou ja, tot die tijd leef ik in ieder geval erg met jullie mee.

Zet 'm op vruchtbare dames!
goedemorgen...

nou, we hebben even een uitstapje gemaakt naar het ziekenhuis vanmorgen... ik voelde een langere tijd minder leven in mijn buik. Normaal zijn die meiden ook altijd zo druk. Dus een ctg gemaakt van bijna een uur en nog een echo voor blaasvulling. Gelukkig was alles goed maar als ik weer ongerust ben moest ik maar gewoon bellen... want tja je weet maar nooit. Dinsdag weer gewoon naar de poli voor uitgebreide echo.

Nu lekker ontbeten (of brunch).. en dan even in bad ontspannen.
@ Nukje: Goed om weer wat van je te horen!! Jullie zijn flink bezig daar om het huisje om te toveren in een mooi paleisje voor jullie drie!! Leuk!! Fijn dat het verder allemaal goed gaat en tja die zwangerschapskwaaltjes... k vind t wel grappig klinken is toch wel bijzonder allemaal!! Succes met alles daar!!

@ Janine: pff ik schrok in eerste instantie even, maar gelukkig is alles in orde! wel verstandig dat jullie gegaan zijn, beter 1x te vaak erheen.. maar dat is jullie dus ook wel duidelijk gemaakt! Hoop dat je even kunt bekomen van alle schrik en dat je meisjes weer wat actiever gaan worden!

Denk dat de 'start'datum hier toch echt vaste vormen aan gaat nemen en dat we dus juli 2011 echt gaan starten!! Gister nog even over gehad en vriend gaf aan dat hij echt nog even een half jaar wil sparen en aan het idee wil wennen, maar dat hij er toch ook wel erg naar uitkijkt om te gaan beginnen! Spannendddd! Hij is trouwens echt super lief voor me nu ik ziek ben, koopt lekkere dingen, maakt sapjes !! Nu hopen dat ik me morgen beter genoeg voel om weer aan de slag te gaan!! Geniet van jullie zondag!!
@ Orchis: Sorry, was nog vergeten op jou te reageren!! Even een dikke knuffel voor jou !! Februari starten, dat zou mooi zijn, das echt al super snel!!! Dat hele verstand-gevoel gedoe is zo herkenbaar hier... mn verstand zegt dat het goed is om tot juli te wachten, maar pfff wat duurt dat nog lang... Hoe reageerde Orchisman op je voorstel?

De tabel ziet er inderdaad mooi uit zo met al die NOD's op een rijtje, dat het maar allemaal mogen worden!!
@romo: wat fijn, een datum!!! Heerlijk, nu kun je er echt naar toe gaan leven

En wat lief dat romoman zo goed voor je zorgt. Dat gaat helemaal goed komen dadelijk met de zorg voor een kleintje.

Orchisman moest er even over denken. Hij had zich nou natuurlijk alweer ingesteld op mei. Maar we zien wel. Daarbij denk ik echt dat het wel wat langer gaat duren. mijn moeder deed er 2 jaar over, haar moeder kreeg eerst een miskraam en toen na jaren pas mijn moeder, op haar 40ste! Dus wat dat betreft zijn de voortekenen voor mij niet zo gunstig

Maar ik ben blij dat er toch nog een paar meiden samen met mij in 2011 van start gaan. Je voelt je zo traag als de meesten al bezig zijn, zwanger zijn of zelfs al bevallen zijn! Heb jij dat niet, romo?

@janine: pfff, gelukkig dat het vals alarm was! Goed dat je toch meteen terecht kan, en dat ze het niet afdoen als 'gezeur'. Voelt toch fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.
@ Orchis: jaaa zeker ik ken dat, ik wil ook gewoon zo graag!! En als je dan zo dat rijtje in de tabel ziet dan zou ik zo graag aan willen sluiten! Maar onze tijd gaat zeker komen en 2011 staat al bijna voor de deur! Laat Orchisman maar goed wennen aan het idee! Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat je bang bent dat het bij jou ook wat langer gaat duren, ook dat gevoel ken ik.. helaas! Mijn moeder heeft 2 kindjes verloren (ze waren beide al geboren, maar veel te vroeg..) en heeft daarna ruim 5 jaar moeten wachten op een volgende zwangerschap (met in haar achterhoofd de woorden van de gynaecoloog ' dat er wel een heeeeel groot wonder moest gebeuren wilde ze ooit nog zwanger worden'). Dat spookt allemaal wel eens door mn hoofd... Ook ik ben veel te vroeg geboren (29 weken) , maar das dus wel goedgekomen ! Laten we voor nu gewoon beide positief proberen te denken en ervan uit gaan dat het bij ons gewoon wel gaat lukken! Uiteindelijk zijn wij er ook allebei gekomen!! Het is alleen voor mij wel een extra reden om relatief 'jong' te willen beginnen en dat snapt vriend gelukkig ook erg goed!
@Orchis & Romo: Dat gevoel van de voortekenen ken ik wel.... Ik las jullie beide verhalen en begon bij mezelf na te gaan. mijn moeder heeft 3 miskramen gehad. 2 voor het eerste kindje en 1 tussen 1ste en mij in. En ze had vleesbomen in de baarmoeder. Is dat erfelijk iets????

Ik ben weliswaar nog jong, maar ja... if the odds are against me :-S .....

Ik ga ff verder met zorgen voor mijn oudste caafje... die red t niet meer lang denk ik :'(....
@ Janine: O, ik kan het me zo goed voorstellen! Als ik even een paar uur niks voel in m'n buik ga ik ook al in mezelf zitten praten ("Kom op meisje, waar ben je?!" ik lijk wel gek ), maar met jouw geschiedenis is het natuurlijk nog spannender allemaal. Goed dat je gewoon direct kunt bellen op het moment dat je je zorgen maakt!

@ Romo: geweldig dat je man om is, en dat ie zo goed voor je zorgt nu. Klinkt als prima voorwaarden voor een kind .

@ Orchis/Isa/Romo: Hoe het bij jullie moeders is gegaan wil niets zeggen over hoe snel jullie zelf zwanger zullen zijn (al snap ik dat het een heerlijke reden is om er maar zo snel mogelijk mee te beginnen ). Mijn moeder heeft er 6 jaar over gedaan voordat ze zwanger was van mij, compleet met tabellen en seks op commando. Maar ik was gewoon na 3 maanden zwanger, zonder ook maar 1 keer gepland te seksen of rekening te houden met vruchtbare dagen. Het komt zoals het komt...

En Orchis, als jij eigenlijk al voelt dat je contract toch wel wordt verlengd, waarom dan krampachtig wachten? Iedere werkgever snapt dat je dit soort dingen niet kunt plannen, dus als je toch heel snel zwanger blijkt te zijn, tja, dan is dat zo. Dan zijn er nog steeds 9 maanden te gaan om daar een oplossing voor te vinden.
2x is teveel .... zie onder
@nukje: Op zich niet natuurlijk,maar vroeg me wel de erfelijkheid van vleesbomen in de baarmoeder af... Dat zou namelijk wel problematisch kunnen zijn.
Ook hier een moeder die voor mij twee miskramen heeft gehad, maar ik was in twee maanden zwanger. Dus ik ga volledig met Nukje mee, het komt zoals het komt.

Janine, oef, spannend. Gelukkig ben je even naar het ziekenhuis gegaan, heel verstandig.

Romo en Orchis, wat leuk dat de plannen concreter worden! Het ergens naartoe leven vind ik ook al zo bijzonder.
@nukje: ik praat de godsganse dag tegen die twee meiden.. haha.. hoe gek ben ik dan? (heb ook weinig andere mensen in de buurt he...).

Romo/orchis.. fijn dat er al een vooruitzicht is.. Hopelijk kunnen jullie dan snel aan de slag! Ik vond het een spannende tijd.. ook al moet je elke maand 2 weken wachten (en die duren dan lang).

Heb net heerlijk uitgeslapen tot half 10, toen werden mijn heupen zo stijf dat ik er wel uit moest. Wat zou ik eens gaan doen vandaag? haha. Zo erg. Ik voel me ook zo lui. Binnenkort kan ik gelukkig de enveloppen bestellen, vandaag krijg ik de proeven binnen en maak ik een keuze.. dan heb ik wat te schrijven.
owja.. we hebben gisteren een tweedehands kinderwagen gekocht.. een urban jungle duo (schijnt de rolls royce te zijn onder de tweelingwagens). Hij is ook fijn maar wel groot.. hmmm en we hebben zo'n klein huis. Nieuwprijs is ruim 1200,- (incl. reiswiegjes, regenhoezen, voetenzakken).. belachelijk he. Hij is zwart en vrij nieuw en kostte ons 450,-. HOpelijk kunnen we hem over een paar weer verkopen voor 150,- dan is het toch nog niet zo duur geweest.
@janine: luiwammesen is goed voor je! En ja, wat een bedragen zeg. Wie koopt zoiets nou nieuw? Dan moet je echt een godsvermogen te besteden hebben, want met alleen een wagen ben je er natuurlijk nog lang niet.

@nukje: tja... het gevoel is wel goed, maar je weet maar nooit. Het lijkt me zo vreselijk dat ze me, als ik zwanger blijk te zijn ineens toch geen vast contract geven, om welke suffe reden dan ook. Twijfel de twijfel... Maar ja, ik kan in februari wel een gokje wagen, de kans is zo klein dat we meteen raak schieten... Ik weet het nog niet.

@frutje: hoe is deze week begonnen? Zo jammer dat die nieuwe baan toch niet is wat je hoopte... Vind jij het niet eng dan om eventueel zwanger naar een nieuwe baan op zoek te gaan? Of ga je dan gewoon de stap nemen om voor jezelf te beginnen?

Op het werk van mijn vriend gaat het financieel niet goed. Hij denkt niet dat hij ontslagen gaat worden binnenkort, maar misschien zijn er wel maatregelen nodig zoals werktijdverkorting of zo. Zelf ziet hij het eigenlijk wel zitten om 4 dagen te gaan werken. Maar ik zou het handiger vinden als hij nog een tijd vol kan werken, om een beetje spaargeld op te bouwen! Dat heeft hij namelijk vrij weinig, en hij heeft ook nog een studieschuld. Ik heb best wel spaargeld, maar daar ga ik natuurlijk zijn schuld niet van aflossen... Hij denkt ook echt dat een kind helemaal niets kost, en dat het allemaal wel losloopt. Nou, als ik dan 3 dagen werk en hij 4, dan hebben we echt geen vetpot hier, met onze schamele onderwijs en onderzoeksloontjes...

Nou ja, we zien wel, ik moet me daar nu eigenlijk nog niet zo druk om maken.

hoe is het met de baby's en met de eisprongen?
@Orchis: nou ik vind het wel goed dat je over dat financiele plaatje nadenkt hoor...! Pipoman is ook zo'n type van het loopt wel los. Maar als ik hoor wat kinderopvang kost en wat een nieuw huis ons zou kosten... Pfff, dan blijft er voor papa en mama nog maar weinig over. Ik wil wel graag af en toe iets nieuws kunnen blijven kopen of op vakantie kunnen. Wil dus binnenkort alles eens samen op een rijtje zetten. Nu kunnen we nog terug O nee, dat wil ik helemaal niet!

V.w.b. je contract: ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Het kan namelijk ook even duren... Ik bedoel als je begint ben je niet gelijk zwanger. Nou ja.. sommige hier natuurlijk weer wel. Ik denk dat je werkgever langer bezig is om een nieuwe werknemer te vinden dan jou vier maanden met zwangerschapsverlof te laten gaan. Gewoon doen! Ik heb eerlijk gezegd achteraf spijt dat wij niet eerder zijn begonnen.

@Janine: leuk hoor die wagen. Straks loop je erachter met twee schatjes!

@Frutje: alles goed met jou? Al plannen om te gaan testen?

Vrijdag zijn Pman en ik vijf jaar bij elkaar en begint zo ongeveer ook mijn vruchtbare periode .

Heb dus opgepast op mijn neefje. Een schatje. Maar ik vond het echt zwaar. Je bent de heule tijd met dat kind bezig. Mijn schoonzusje (heeft een eenjarige) klaagde ook al steen en been dat 'het nooit meer hetzelfde wordt, dat het geen oppepper voor je relatie is en dat je er van moet genieten zolang het kan.' Ach ja, het gras is altijd groener he... Maar ik realiseer me wel dat ik het er nu nog even van moet nemen.
@orchis: das niet fijn dat het niet goed gaat bij je vriend op zijn werk.. het zijn toch nog steeds onzekere tijden. Erg vervelend.

Maar je moet ook positief denken.. het komt altijd goed...

Bij mijn vriend worden gewoon deze maand 6 mensen op straat gezet (geen contractverlenging). Mijn vriend is ook een beetje bang voor zijn baan en is nu druk aan het solliciteren. Vrijdag mag hij op gesprek komen. Hopelijk gaat het wat worden... een beetje geluk kan hij nu wel gebruiken.. hij doet al jaren iets wat hij eigenlijk niet wil en beneden zijn niveau ligt.

Kreeg net de proefdrukken binnen van ons geboortekaartje.. en ik en ook de meiden (die waren opeens erg druk in buikje) waren diep onder de indruk... zoooo mooooi!!
@pipo: nou, als ik zwanger ben en geen vast contract krijg, is dat precies in de tijd dat iedereen op de onderwijsmarkt weer gaat lopen. En er is een groot tekort aan sommige vakken, maar bij mijn vak lopen er helaas te veel (goede) docenten vrij rond... Vandaar dat ik toch huiverig ben. Maar je hebt gelijk, misschien duurt het nog wel een vol jaar voor ik zwanger ben

Zwaar hè, zo'n dag met zo'n kindje! Ik loop ook nu alles bij elkaar te fantaseren en te zwijmelen, maar als ik dan weer eens in real life met kleine kinderen in aanraking kom, dan word ik er altijd doodmoe van. En dan denk ik vaak heel even: hmm, misschien ben ik er wel niet voor gemaakt... Blij dat jij het ook zwaar vindt

@janine: balen hè, die banen die op losse schroeven staan. Ik vind het een onrustig gevoel (hoewel we tot nu toe geen klagen hadden). Succes voor janineman met zijn gesprek! Voor hem is het dus misschien wel een goede stok achter de deur om nou iets beters te vinden?

Heb je je kaartje zelf ontworpen trouwens? ik neem aan van wel
@orchis... zelf ontworpen.. en mijn collega heeft het laten proeven toen ik in het ziekenhuis lag. (zij heeft een eigen website met geboortekaartjes en wilde mijn ontwerp maar al te graag overkopen haha). Jullie krijgen hem uiteraard te zien straks!

en orchis: een juiste tijd is er eigenlijk nooit.. der zal altijd wat zijn..
Dag dames!

Helaas nog steeds ziek hier...gaat wel beter, maar hoest nog heel veel en gevolg is dat ik slecht slaap en moe ben en mn keel pijn doet..kortom het houdt nog niet over iemand nog goede huis tuin en keuken tips? Goed, genoeg geklaagd..hou en ben daar ook helemaal niet van..sorry!

Vind het toeleven naar een datum zelf ook echt spannend!vriend begint er steeds vaker uit zichzelf over dus das een goed teken denk ik zo!En goed om te horen dat er ook meiden gewoon zwanger raken ondanks de problemen hierbij van hun moeders!Ik hou het toch wel in mn achterhoofd en weet niet of het zo overkomt maar tis voor mij niet dé reden om nu een kindje te willen hoor, daar zijn genoeg andere redenen voor !

@ janine: gaaf, je eigen kaartje gemaakt, ben heel benieuwd! Ben zelf helemaal niet crea dus vind echt leuk als mensen dat kunnen en doen!

@ orchis: blijft altijd spannend die werkperikelen.. Gelukkig heeft vriend hier een vast contract, nu ik nog..maar dat duurt nog wel even denk ik!

Ervan uitgaand dat het best even kan duren voor je zwanger bent zou ik in jou geval echt gewoon er voor gaan vanaf februari (misschien januari?), mocht het dan wel in 1x raak zijn dan is er vast een mouw aan te passen! Hier is vriend trouwens de verstandige als het om geld gaat en niet ik... Ik denk er echt wel over na, maar hij denkt echt dat een kind zo veel kost dat we echt nog flink moeten sparen en ik denk dat dat wel losloopt...

@ pipo: kijk das timing, you go girl!!
@pipo

Wat lief, zo trots achter de kinderwagen. Onze tijd komt ook! En wat een fantastische timing van je eisprong. Een romantisch moment voor een mooie gelegenheid.

@nukje

Jullie zijn flink aan het verbouwen zeg! Nouja, jullie… Haha! Fijn dat het zo goed gaat tussen jou en Nukkeman.

@Orchid

Jouw wachttijd is aangebroken. Spannend hoor, het einde is in zicht.

@Orchis

Ik zou al wel beginnen, maarja of ik nou het voorbeeld ben van het maken van goede carrièrekeuzes… De week is goed begonnen met een baas ziek en eentje vrij. Dat scheelde. En morgen ben ik een halve dag buiten de deur en donderdag vrij. Deze week zie ik dus wel zitten. Ik wil gewoon niet langer meer wachten met baby’tjes maken. Bovendien zijn er heel weinig/vrijwel geen vacatures, dus wie weet hoe lang dat duurt. Nee, we zien wel. In het ergste geval ben ik een tijdje werkeloos. Wat vervelend van je vriend zijn werk.

@Janine

Lekker lui blijven en je vooral Niet Schuldig voelen. Je moet lui zijn. En wat een kapitaal zo’n kinderwagen! Spannend van het werk van je vriend. Hopelijk gaat het goed vrijdag.

@Romo

Yes, juli 2011 it is. Voor je het weet is het zover en dan kunnen jullie in de tussentijd lekker sparen.

En beterschap voor jou. Ophouden met kwakkelen, zo zonde van je tijd. Hmm tips? Citrosan, thee met honing en vroeg naar bed.

Hier trouwens een moeder die drie keer in no time zwanger was, maar een schoonmoeder bij wie het allemaal erg moeizaam ging.

Verder alles goed. Ik vind de week voorafgaand aan de Nod weer erg spannend merk ik. Als ik zondag nog niet ongesteld ben, ga ik testen. Tot die tijd is geduld een schone zaak. Mijn onderbuik zeurt een beetje, mijn afscheiding lijkt wat meer en mijn borsten wat voller. Maar dat hoeft natuurlijk allemaal helemaal niets te betekenen…

Fijne avond allemaal!
@Romo: wat super dat het nu allemaal concrete vormen aan gaat nemen. Geniet het komende half jaar dus maar van alle dingen die je met een kleintje niet of minder kan doen. Dus lekker veel feesten, uit eten, city trips maken, etc. En je geld uitgeven aan mooie kleren voor jezelf ipv kinderwagens en rompertjes

@Frutje: wat superspannend weer he deze week. Ik hoop echt dat het goed nieuws voor jullie is. Je kunt wel een opsteker gebruiken lijkt me. Ik gun het je echt (iedereen hier trouwens)!

@Janine: jullie zijn helemaal uit over de namen? Welke variant is het geworden?

Ik maak me hier af en toe wel zorgen over hoe Pman en ik het allemaal moeten gaan verdelen qua taken en werk. Pman heeft een tijd geleden aangegeven niet te willen minderen qua uren (hij werkt nu vijf dagen). Maar ik zou het liefst allebei vier doen. Vrijdag gaan we uit eten en zal ik eens een balletje opgooien. Ik heb nu met mijn neefje gemerkt dat je echt handen tekort komt. Pman is nu al niet zo van het initiatief in het huishouden en als ik hem wat vraag is het altijd moeilijkmoeilijk (daar ben ik gister ook echt BOOS om geworden) en dat zal wel echt anders moeten gaan als er een kind is. Maar goed, eerst maar eens zwanger worden ehum.
goedemorgen.

janine weer vanuit het ziekenhuis. maar schrikt niet. Loos alarm...lig nog even ter observatie. vannacht moest ik naar de wc en merkte dat mijn onderbroek nat was..ik dacht misschien urine..maar rook niet zo en het was ook geen afscheiding. Op de wc kwam er nog een beetje en het rook zoetig. Ik bellen naar wkz en mocht meteen komen. Toen begonnen ook de harde buiken omde 3 min. niet heel pijnlijk maar wel irritant als we een drempel over moesten. Heel lang aan CTG (was goed) harde buiken werden wel geconstateerd maar geen ontsluiting (gekeken via eendenbek en das niezo fijn alsje zwanger bent). Geen vochtverlies meer. Urine getest geen blaasontsteking. En bloed afgenomen. Nu is buik weer rustig( op het joggen van de meiden na dan.. want die kunnen er wat van).

vanmiddag heb ik uitgebreide echo enbij goedkeuring mag ik naar huis.

mijn vriend is naar het werk gegaan en hoopt een gedeelte van de dag verzuim te krijgen

einde nieuwsbericht
Goedemorgen allemaal!!

Janine: fijn dat het loos alarm was.....ondanks dat je thuis ben, ben je nog wel erg vaak te vinden in het ziekenhuis Maar beter te vaak dan 1 keer te weinig. Blijf het lekker rustig aan doen he! En een mooie tweelingwagen op de kop getikt!! Goed hoor, die dingen zijn nieuw idd erg prijzig. En voor je vriend alvast heel veel succes vrijdag!!!

Pipo: kan me voorstellen dat je helemaal trots achter de kinderwagen liep. Heb ik een tijd terug ook gehad.....en als mensen dan zeggen "je moet aan de moeder vragen of je de baby mag aaien", zeg ik natuurlijk niet dat ik de moeder niet ben haha

Ik heb ook voorgesteld straks allebei 4 dagen te gaan werken. Assieman staat daar wel voor open....misschien dat een compromis is 4 x 9 werken? (maar dat moet je natuurlijk niet direct op tafel gooien...haha)

Romo: Ben je alweer beter?? Zorg goed voor jezelf he! En dan straks weer helemaal fit er tegen aan. En JULI 2011!!! Klinkt mooi en voordat je het weet is het zover.

Nukje: Zo, jullie zijn goed bezig in huis!! En blijf vooral lekker tegen de baby praten....schijnt heel goed voor ze te zijn en zo leren ze je stem herkennen.

Orchis: hopelijk sluit je snel aan in de rij NOD's!.....misschien al in februari starten! Dat zou wel heel mooi zijn. En nadenken over financien....ja dat hebben we hier ook wel goed gedaan. Minder werken, kinderopvang, etc. heeft toch wel grote consequenties.....maar voor een goed doel!

Frut: oh......het wachtbankje!!! Hopelijk heb je zondag een positieve test in handen.

Wat betreft de discussie over het kunnen "erfen" van snel of juist traag zwanger worden van ouders.....volgens mij heeft dat helemaal niets te zeggen, maar ik hoop er stiekem wel op (direct zwanger zijn). Nukje en Verkademeisje hebben in ieder geval bewezen dat je heeeeeel snel zwanger kan zijn, terwijl het voor de ouders een heel lang traject is geweest.

ik ben donderdag jarig en dan is ook mijn vruchtbare periode.....hoop zo dat we niet een jaar of langer moeten wachten voordat het zover is!
Hallo allemaal, ik kom ook weer even mijn neusje om de hoek steken...

Gister kreeg mijn vriend een telefoontje van zijn broer, die wist te vertellen dat zijn vrouw in blijde verwachting is! Hartstikke leuk voor hen natuurlijk, maar voor mij kwam het even op een slecht moment...

Ik heb een slechte week achter de rug, mijn stokjes rammelen harder dan ooit. Zwangere collega's op het werk, nieuwbakken vaders die trakteren op beschuit met muisjes, en ik die probeer om niets te zeggen (niet te zeuren) tegen mijn vriend in de hoop dattie er dan ' sneller aan toe is' . Zodra ik doorhad waar het telefoontje over ging heb ik me verstopt in bed achter mijn Harry Potter boek om stiekem een paar (eigenlijk een heleboel) traantjes weg te pinken.

Ik heb nog geprobeerd om vrolijk te kijken maar daar trapte vriendlief niet in... Mondde dus weer uit in een gesprek over ' ik denk niet dat je begrijpt hoe ik me voel', ' dat doe ik wel maar ik begrijp niet waarom je je zo voelt', 'wanneer ben je er dan wel aan toe', ' dat weet ik niet', 'je wordt echt niet van de een op de andere dag wakker dat je denkt zo nu ben ik er aan toe', 'wil je eigenlijk wel kinderen', ' doe niet zo gek dat weet je toch', etcetera, etcetera. En natuurlijk eindigde het met het gebruikelijke maar oh zo pijnlijke 'je moet je niet zo aanstellen'.

Waarom is het toch dat mannen, als ze iets niet begrijpen of kunnen bevatten, direct denken dat je je aanstelt? Waarom kunnen mannen niet hetzelfde gevoel ervaren, al is het maar voor eventjes, van het willen van een kindje, het willen van zijn kindje, het gevoel dat je niet veel langer kan wachten omdat anders je hoofd ontploft van al het piekeren, en je hart doormidden scheurt van verdriet dat je het niet beide op hetzelfde moment wil... Het had zo mooi kunnen zijn, maar door al dit wordt het mooie ervan, ook als hij er straks wel aan toe is, er vanaf gepraat. Ik wil hem niet het gevoel geven dat hij iets moet. Maar ik weet zeker dat als hij ook maar een fractie van een seconde zou voelen wat ik voel hierbij, hij zou inbinden en zeggen: Als het zoveel voor je betekent, dan maken die paar weken/maanden/jaren mij ook niet zoveel uit.

Mijn borstkas voelt strak als ik er aan denk, als ik iemand met een kinderwagen of een bolle buik zie lopen. Jaloezie is het niet, ik weet dat het wel komt voor mij, op een dag, ooit, als alles goed gaat. Maar de pijn, de letterlijke pijn die ik voel als ik er alleen al aan denk, in de buurt van mijn hart, maakt dat mijn ogen gaan tranen en ik af en toe niet meer weet hoe het verder moet.

Uiteindelijk zal het allemaal wel lukken, uiteindelijk komen we er wel uit. Ook als zou blijken dat we helemaal geen kinderen kunnen krijgen, wat natuurlijk een mogelijkheid is, weet ik zeker dat we er samen wel uit komen. Omdat we van elkaar houden, samen willen zijn tot ons dood.

Alleen de woorden ' ik ben er nog niet aan toe' komen mij zo mijn neus uit, en de woorden ' stel je niet zo aan' voelen als een clichematige dolksteek in mijn hart...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven