Hoe komt een mens uit een dip?

21-11-2010 15:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: Ik heb een (flinke?) dip. Ik ben een alleenstaande vrouw van boven de 50. Sinds een paar maanden baal ik echt van mezelf. Ik vond mezelf altijd een aantrekkelijke vrouw...maar als ik nu in de spiegel kijk, dan denk ik: geen wonder dat er geen man naar jou omkijkt.

Blijkbaar heb ik ineens moeite met ouder worden....

Ik verzorg me goed, zie er altijd leuk gekleed uit. Ik heb een leuke baan, ik heb een stel fijne vrienden: Maar die zijn in het weekend toch meestal bezig met hun partner/gezin.

Ik sport graag en regelmatig, toch vind ik mezelf een aantal kilo's te dik. Maar doordat ik niet zo lekker in mijn vel zit, lukt lijnen niet...Ik wil stoppen met roken, ook dat lukt niet. En daar baal ik dan nog meer van!

Nou weet ik ook dat het hebben van een relatie niet gelukzalig is, dat geluk zit in jezelf (in mijzelf). Maar als je al zolang alleen bent, dan wordt het wel eens moeilijk jezelf een schop onder je kont te geven. Juist omdat ik alles alleen regel/moet regelen, baal ik daar wel eens van.

Nu snap ik dat jullie geen oplossing hebben, ik wilde dit gewoon eens van me afschrijven. Sommige vriendinnen weten ook wel dat ik me (soms) zo voel, ze snappen dan ook niet dat ik niet een (leuke) vriend heb. En ook zij hebben geen oplossing....want koppelen houd ik niet van!

Nu ga ik maar eens even boodschappen doen (nog nooit op zondagmiddag bij de supermarkt geweest) en lees straks jullie ongezouten commentaar!
bij mij helpt het meestal als ik eerst lekker zwelg in zelfmedelijden.Daarna kom ik er achter dat t wel meevalt, dat ik eigenlijk niet zoveel te klagen heb, en kan ik lachen om mezelf, en ga over tot de orde van de dag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben gelukkiger zonder relatie als met,maar dat terzijde........

Vreselijk altijd rekening te moeten houden met een ander..

Niet mijn ding,ben dan ook al 5 jaar bewust manloos,Heerrrrrrrrlijk!

Maar goed,hoe kom je uit je dip>

-lekker shoppen op (koop)zondag(drukdrukdruk maar altijd leuk)

-kleed je top aan,alsof je uitgaat(voor wie?voor jezelf natuurlijk)

-ga lekker wandelen,leen een hond.........het bos is prachtig deze tijd van het jaar

-huur een jankfilm.......niks haalt mij meer uit een dip als mensen die het nóg slechter hebben als ik..

-bel die vriendin die je al weken moest bellen,en ga ergens een wijntje drinken....

-verwen jezelf met een mooie bos (te dure) bloemen of badschuimpjes..je hebt het verdient!(doe ik elke week,iets kopen dat eigenlijk te duur is,maar ik verdien,omdat ik als alleenstaande mama 60uur per week werk én een huishouden draaiende houd)

- en tot slot>chocolade!(jaja,veel calorieen en zo,maar bewezen middel om je even gelukkig te voelen)

Sterkte
Je hebt een leuke baan, een stel fijne vrienden, je bent gezond. Een hoop mensen die dit niet hebben, zoals ik. Tel je zegeningen.
Ohja,en wat ik van mijn moedertje meekreeg>af en toe gewoon eens lekker aan toegeven,lekker een dagje in je oude huispak onder een dekentje zappend op de bank,medelijden met jezelf hebben.DAT MAG HOOR!

En dan aan het eind van de dag lekker douchen,of in bad,en je schouders er weer onder..............
Ik heb geen ongezouten commentaar. Alleen zijn is soms gewoon heel moeilijk en vervelend en het is logisch dat je je eenzaam kunt voelen. Ik ben 33 en heb drie relaties gehad. Sinds een paar mnd heb ik weer een nwe vriend. Na mijn eerste relatie ben ik vier jaar alleen geweest, bewust, omdat ik na het bedrog van ex geen nwe relatie wilde. Het alleen zijn heeft veel voordelen maar ook nadelen. Het lijkt soms minder waard (als je je leven met stellen vergelijkt) en een beetje uitzichtloos maar over het algemeen heb ik het altijd heel goed gehad met mezelf.

Heb je wel eens gedacht aan een activiteitenclub voor singles?

Mijn moeder is 60 en zij is sinds de scheiding van m'n vader alleen. Zij heeft veel fijne contacten bij een activiteitenvereniging voor alleengaanden. Het is zeker geen club zielige mensen en je kunt er leuke dingen doen met mensen die iig geen partner en gezin hebben.
Daffy....meestal vind ik manloos zijn geen punt hoor! Ik kan precies doen en laten wat uik wil. Maar soms is samen gezelliger.

Chocolade krijg ik hoofdpijn van, mag een zak chips ook?

Ste_...dat klinkt alsof jij nog ongelukkiger bent...

Afgelopen zomer heb ik nog in mijn eentje 3 weken rondgereisd door Costa Rica! Dat voelde best heel stoer...

Activiteitenvereniging? Ik ga eens zoeken via google!

Nu heb ik de kaarsen aangedaan, hartige taart staat in de oven!

Vanavond heerlijk So you think you can dance kijken...

Morgen weer een dag!
-Denken; wat wil ik nu eigenlijk écht

- De knop omzetten

-Relativeren

-Bereid zijn iets te willen veranderen

- Een eerste stap zetten

-Je zegeningen tellen

quote:needIsaymore schreef op 21 november 2010 @ 17:20:

Ste_...dat klinkt alsof jij nog ongelukkiger bent...

Dat is ook zo denk ik, maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen natuurlijk.
Nou, als ik lees wat jij schrijft, lijkt dat niet -zoals bij mij- een tijdelijke dip. Dus dank je wel voor dat schopje onder mijn kont.

En vaak helpt het ook, als ik me bedenk dat er heel veel mensen zijn, die het minder hebben of slechter. Maar soms -zoals vandaag dus- dan helpt het niet, dan heb ik medelijden met mezelf...

Het was trouwens erg druk in de supermarkt! Ik heb dus nog nooit op zondag gewinkeld, om de eenvoudige reden dat ik 6 dagen meer dan genoeg vind om boodschappen te kunnen doen. Het leek wel of er uitverkoop was, zo druk!

En Ste_, wil je er iets over kwijt?
Ik krijg van chocolade ook hoofdpijn(ex migraine patient)

maar gewoon een lekker chocolade mousse ofzo kan ik wel hebben...mjammie..

Samen is zeker gezelliger,maar waarom moet dat dan persé met een man,lekker met een vriendin ofzo naar de sauna/borrel is toch net zo leuk?

Je kan misschien ook bij een leuke club/cursus gaan,daar leer je in elk geval nieuwe mensen kennen,die dezelfde interesse hebben.
Haha, ik doe ook wel regelmatig leuke dingen hoor met een vriendin, pas nog weekend samen naar een welnesshotel geweest, 's avonds uit eten en naar de film.

Maar...met een man kún je ook nog andere dingen doen , die doe ik niet met een vrouw namelijk...
quote:needIsaymore schreef op 21 november 2010 @ 17:33:

En Ste_, wil je er iets over kwijt?nee hoor, aardig van je, maar dit is jouw topic! Ik schrijf al op andere topics.
Wat Ste_ zegt klopt ook, tel je zegeningen.

Kijken naar wat je niet hebt is maakt niet blij maar toch kan je het voor jezelf heel anders maken.

Als ik kijk naar wat ik niet heb, zou ik ook in een hoekje wegkruipen en denken 'laat alles maar aan mij voorbij gaan' maar dat doe ik niet.

Ik denk dan aan een schat van een kat die me opfleurt, zet een dvtje aan.

Een beetje jezelf vertroetelen en daarna weer je schouders eronder.
quote:needIsaymore schreef op 21 november 2010 @ 17:35:

Maar...met een man kún je ook nog andere dingen doen , die doe ik niet met een vrouw namelijk...

Sorry dat ik het zeg maar volgens mij heb je het best goed voor elkaar.

Is het gequote stukje je eigenlijke punt?
Ik vind het ook altijd lastig als mensen zeggen dat ze in een dip zitten/depressief zijn, maar ondertussen wel een baan hebben, vrienden hebben, een eigen huis, noem maar op. Ik zou dat ook allemaal wel willen.

Natuurlijk weet ik niks over andermans problemen, en kan je je (ondanks dat je 'alles' hebt) nog steeds heel klote voelen, maar toch.
Slag in de lucht:

Begin met aandacht en warmte geven aan andere mensen. Wie dan ook. Niet overdreven natuurlijk, maar dat snap je. Net als jij, willen anderen namelijk niets liever dan gezien worden, opgemerkt, bij voorkeur gewaardeerd. Nou, en het universum zorgt er volautomatisch voor dat die aandacht op niet eens zo lange termijn bij jou wordt terugbezorgd - met rente. Wel moet je bereid zijn te aanvaarden wat je krijgt, van wie en wanneer. Laat je dus maar verrassen!
Frankie, nu neem je dus zomaar aan, dat ik geen aandacht en warmte geef aan anderen. Dat doe ik juist wél! Vraag mensen hoe het met hen is, bel mensen die ziek zijn, neem gewoon spontaan eens iets mee, nodig mensen thuis uit om bij me te eten etc.

Iemand zei: je hebt het prima voor elkaar. Dat zal ik niet ontkennen. Ik heb een baan, ik heb een dak boven mijn hoofd, heb te eten, heb vrienden. Mijn dochter is gezond en gelukkig. En dus heb ik dingen genoeg, die een ander niet heeft. Dus daarom mag ik me niet zo voelen? Calvinistisch...

Rijk ben ik absoluut niet, ik moet gewoon werken voor mijn salaris. Leuk huurhuis, dat wel.

Geen auto, maar een fiets. Geen vaatwasser, maar een afwasborstel
Een klein beetje herken ik wel. Als ik zo'n bui heb, laat ik gewoon lekker de gordijnen dicht. Dan kijk ik films die ik opgenomen heb, neem een masker, lak mijn nagels.

Meestal ga ik dan vroeg naar bed, maak een lange nacht....
quote:Nammma schreef op 21 november 2010 @ 18:28:

Een klein beetje herken ik wel. Als ik zo'n bui heb, laat ik gewoon lekker de gordijnen dicht. Dan kijk ik films die ik opgenomen heb, neem een masker, lak mijn nagels.

Meestal ga ik dan vroeg naar bed, maak een lange nacht....

Dit doe ik dus ook...

Net als vandaag eigenlijk, het huishouden wacht nog wel een dagje.

(daarnet bedoelde ik niet dat je je niet zo mag voelen, bedoelde het als iets positiefs.)
quote:needIsaymore schreef op 21 november 2010 @ 18:21:

Frankie, nu neem je dus zomaar aan, dat ik geen aandacht en warmte geef aan anderen. Dat doe ik juist wél! Vraag mensen hoe het met hen is, bel mensen die ziek zijn, neem gewoon spontaan eens iets mee, nodig mensen thuis uit om bij me te eten etc.

Jij neemt aan dat ik dat aanneem. Dat is echter niet zo.

Ten eerste zeg ik dat het een slag in de lucht is - die er dus net zo goed naast kan zitten. Mijn reactie heeft meer met mij te maken dan met jou, want ik ken je niet. De mens Frankie is in elk geval op deze wijze uit dips gekomen, da's alles.

Ten tweede zeg ik 'wie dan ook'. De mensen die jij noemt lijken me bekenden van je. Die zijn belangrijk in het leven, zeer zeker, maar ze zijn niet 'wie dan ook'. Het zijn mensen waar je, hoe klein ook, een persoonlijk belang bij hebt liggen. Waar ik op doel zijn juist ook onbekenden, of anderszins mensen (of dieren of planten) die helemaal niets terug kunnen/zullen doen voor je.

Misschien doe je dat ook al. En begrijp je dat geven en ontvangen uiteindelijk hetzelfde is. En mis je ondanks de gulle gaven van het universum toch nog iemand voor wie jij nummer één bent en diegene voor jou. Of je mist iets heel anders. Dat weet ik toch allemaal niet joh.

Ik zou zeggen: onderzoek de reacties die je krijgt en behoud de ideeen die jou aanspreken.
quote:Ste_ schreef op 21 november 2010 @ 18:13:

Ik vind het ook altijd lastig als mensen zeggen dat ze in een dip zitten/depressief zijn, maar ondertussen wel een baan hebben, vrienden hebben, een eigen huis, noem maar op. Ik zou dat ook allemaal wel willen.

Natuurlijk weet ik niks over andermans problemen, en kan je je (ondanks dat je 'alles' hebt) nog steeds heel klote voelen, maar toch.

Alsof je je niet depressief kunt voelen ondanks je huis, baan en vrienden. Heel veel mensen hebben last van een dip ondanks dat zij hun leven 'op orde' hebben zoals jij beschrijft. Het een heeft in mijn ogen niet veel te maken met het ander.

Maar een dip is wel iets anders dan een depressie. Een depressie is een psychische aandoening van zware en langdurige somberheid, slaap- en andere problemen die het dagelijks functioneren ernstig belemmeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven