De In Crowd: Bring it on!

16-11-2010 11:31 822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, nu ook het Oud vs. Nieuw topic weer eens in de Bermuda Driehoek verdwenen is, ga ik dan eindelijk dat kletsgroepje maar eens opstarten waar we het daar over hadden.

Ik kan nog steeds geen tabellen maken - ben ik te cool voor - want anders was dat wel lekker ironisch geweest, forgive me, ladies.

Ik heb wel huisregels:

* Evidenza en Tuttmeteenrietje zijn verplicht erelid.

* Mensen die hier over hun katten, konijnen of ander harig ongedierte beginnen en - oh, the horror - recepten voor kattentaarten moeten bereid zijn een "tief lekker op" te incasseren of anderszins tot de enkels afgebrand te worden

* Modereren is niet nodig. Beste Angels, lezen jullie even mee? Ik herhaal, modereren is niet nodig. We zijn zelf vilein genoeg om ongewensten de tent uit te jagen.

* Als Damaris in oneliners vervalt, scrollen we om haar heen.

* Leef je uit over alles wat je dwarszit en waar je over wil discussiëren. Zodra je te oninteressant wordt hoor je het vanzelf wel.

* Op het plakken van glitterplaatjes of andere plaatjes die ik niet grappig vind staat levenslange uitsluiting van het groepje.

Bring it on!

P.S. Ja, dit is dus het kletsgroepje van het befaamde "groepje". Hoor je daar niet bij, tief dan lekker op naar de rest van het forum. Don't bother us, and we won't bother you. Toedels, lieve forumdinnetjes.
Am Yisrael Chai!
Back to normal.

Truste Mop!
Omdat ik vermoed dat mijn computer het binnenkort gaat begeven, ben ik alle mapjes van mijn mailprogramma aan het doorspitten en apart aan het bewaren wat bewaard moet blijven.

Ik heb een mapje met teksten die ik her en der tegenkom en die ik bewaard heb omdat ze me aanspreken.

Kom ik een tekst van Fashion tegen uit juli 2008

quote:De woorden zeggen het al: voor je ziel is een positief uitgangspunt altijd - dat denk ik althans - te prefereren boven een negatief uitgangspunt. Uit positiviteit vloeit positiviteit voort, en negativiteit brengt negativiteit voort. Volgens mij is dat nature's law.

Ik denk slechts dat het altijd beter is om keuzes te maken vanuit je kracht, in plaats vanuit je zwakte.Erg leuk mapje!
Da's een mooie, Ephe. (ik noem je in mijn hoofd de hele tijd ep-hie, maar dat doet je wat tekort, ep-hie )

Jippie! Fash is een weekdier, Evidenza gaat een fab 2011 krijgen, de sloper van ephie's buurt heeft een aangifte aan zijn broek hangen en ik had een heerlijk weekend. Zeehondjes, strand, zeemist die aan komt dwarrelen, die met lange armen door de duinpannetjes kietelt, terwijl twee blije kindjes met knipperende lampjes aan hun jas door de natuur (huisjespark ) huppelden. Heerlijk eten, lieve mensen, erg veel pieten, en waardeloze nachtrust door bordkartonnen muurtjes in het huisje. Boeien, het was geweldig.

Jommetje huilde tranen met tuiten toen ie doorkreeg dat inpakken ook wegwezen betekende. Agossie toch, zo'n ventje toch.

Binnenkort weer.

Nu aan het nadenken over snedige edoch correcte bewoordingen om een gemene reaguurder op werk-blog te kunnen pareren.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Doen we nog een poging tot reanimatie of laten we de natuur op zijn beloop?

Ephemera, heel goed dat je aangifte hebt gedaan. De dader was dus iemand die je kende, of begrijp ik dat verkeerd?

FV gefeliciteerd met je zoon's diploma. Ik was al bijna tot tranen toe geroerd toen zoon van de zomer zijn 'ridderdiploma' haalde en zich met bloedserieus gezichtje, in zijn ridderpak, op één knie gezeten tot ridder liet slaan. Hij was zo trots.
leukleukleuk!!

Ben afgelopen donderdag naar Prince geweest en heb de longen uit mijn lijf gedanst.

Zo, is dit interessant genoeg voor dit topic??

*wacht in spanning af*
Hoe was het Evelyn? Ik had ook wel graag gewild, ben al sinds de jaren tachtig fan. NRC had een nogal onenthousiaste recensie, die vonden zijn band niet goed en klaagden dat hij van elk nummer maar een flard speelde. Dat laatste lijkt mij ook niet zo leuk.

Maar anderen waren dan weer wildenthousiast.

De volgende keer dat hij weer in de buurt komt, wil ik de maestro toch graag zien. Ik las tot mijn verbazing dat het concert niet uitverkocht was.
Oh echt? Dan is dat waarschijnlijk de enige negatieve recensie geweest. De meeste recensies waren lovend. Ik vond het fantastisch! Hij had er zichtbaar lol in, speelde heel veel oude nummers, gooide zijn gitaar tot 2 keer toe het publiek en en er mochten zelfs een man of dertig tussen his royal badness op het podium meedansen. Ik vond het het geld meer dan waard.
Ik ben jaloers!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Prince... daar wil ik ook nog een keer naar toe.
Wel ontzettend jammer dat het meest interessante topic van de afgelopen dagen geopend was door een troll. En dat dat reden genoeg is om te verwijderen terwijl er gewoon een goede discussie gevoerd wordt.

Ik zeg, als Trollen boeiender zijn dan wij, feed the troll
Tja, ik vermoedde eigenlijk al een beetje dat het een trol was, er zaten teveel tegenstrijdigheden tussen de berichten. Maar ik heb wel een paar berichtjes geschreven, vond het ook een interessante discussie - die duidelijk een gevoelige snaar raakte.

Ik vind het niet zo raar dat de discussie is verwijderd, voor mij zou de lol er wel af zijn geweest zodra bekend zou zijn gemaakt dat het een trol was. Maar wat let je om zelf een topic te openen waarin je dezelfde vraag op een theoretische wijze stelt (wat als je spijt hebt van je kind)? Hoewel ik vrees dat iedereen haar/zijn kruit al heeft verschoten.

Ik heb nog een onderwerp om in de groep te gooien: hebben jullie 'last' van valse plaatsvervangende schaamte? Het is een gevoel waar ik erg aanleg voor heb. Programma's als de eerste afleveringen van Idols of de comedy The Office zit ik te bekijken van tussen mijn vingers. Ik kan nauwelijks aanzien hoe mensen zichzelf zo te kijk zetten, ook al besef ik tegelijkertijd natuurlijk heel goed dat The Office nep is.

Ik vind het zo'n rare en ook wel nutteloze emotie, en zie dat bijv. mijn man er ook helemaal niet gevoelig voor is.

Hoe is dat bij jullie en wat denken jullie dat de basis is voor dit gevoel? Ik denk dat het met empathie te maken heeft, maar misschien ook wel met een bepaalde bekrompenheid - ik projecteer blijkbaar mijn gevoelens van wat genant/ongepast gedrag is op anderen.

Nou ja, daar zat ik dus vanochtend over te denken. Eens kijken of er wat op terug komt als ik het in de groep gooi.
anoniem_112693 wijzigde dit bericht op 26-11-2010 11:42
Reden: het is natuurlijk plaatsvervangende schaamte, domme Pompadoer
% gewijzigd
Heb ik weer een troll gemist? Sjit. Was spijt van kind echt een troll? Het leek me best aannemelijk.

Ephie, hoe is het met je hoofd?

Valse schaamte... hmmm... ik snap niet hoe mensen bij idols etc vantevoren roepen dat ze helemaal tha bomb zijn, om dat vals en slecht en over the top een auditie te doen. Ik bedoel: die mensen hebben toch ook mensen om zich heen? Die hun geliefde voor zo'n afgang willen behoeden? Er moet toch ooit wel eens gezegd worden dat ze geen volle zalen zullen trekken?
Hoi Tilalia, stom van mij - ik bedoelde natuurlijk plaatsvervangende schaamte. Dat je toekijkt hoe iemand zichzelf volstrekt belachelijk maakt en dan zelf wel door de grond kan zinken van plaatsvervangende schaamte. Terwijl het onderwerp zich niet in het minst geneert.
Ik vermoedde ook dat het een trool was omdat ze zelf nauwelijks postte. Als je zo'n probleem op het net plempt en het boeit je verder niet is dat op zijn minst vreemd als wij wel onze vingers blauw tikken.

Maar ik vind dat nooit zo'n probleem. Ergens is er altijd wel iemand die er wel iets aan heeft denk ik dan maar. En ik postte het al vrij vroeg in dat topic, wat is eigenlijk de motivatie van de forummers om er te posten? Ik zit er eigenlijk niet echt om de TO nou te helpen hoor. Ik mag mezelf gewoon graag zien praten en ik heb daar dan tijd voor en zin in, om wat voor reden dan ook. En de onderlinge discussies vind ik leuk. En als ze er iets aan heeft is dat mooi meegenomen. Zitten jullie nou echt op zo'n topic uit altruisme?
quote:Evidenza schreef op 26 november 2010 @ 10:03:

Wel ontzettend jammer dat het meest interessante topic van de afgelopen dagen geopend was door een troll. En dat dat reden genoeg is om te verwijderen terwijl er gewoon een goede discussie gevoerd wordt.

Ik zeg, als Trollen boeiender zijn dan wij, feed the troll

Ik vond het zo'n rare beslissing om dat topic te verwijderen! En vraag me ook af hoe men bepaalt dat iemand een troll is.

Ik snap die behoefte dat topics echt moeten zijn ook al nooit. Alsof er in Nederland niet zat vrouwen zijn die echt spijt van hun kind hebben.
Am Yisrael Chai!
quote:Evidenza schreef op 26 november 2010 @ 11:48:

Ik vermoedde ook dat het een trool was omdat ze zelf nauwelijks postte. Als je zo'n probleem op het net plempt en het boeit je verder niet is dat op zijn minst vreemd als wij wel onze vingers blauw tikken.

Maar ik vind dat nooit zo'n probleem. Ergens is er altijd wel iemand die er wel iets aan heeft denk ik dan maar. En ik postte het al vrij vroeg in dat topic, wat is eigenlijk de motivatie van de forummers om er te posten? Ik zit er eigenlijk niet echt om de TO nou te helpen hoor. Ik mag mezelf gewoon graag zien praten en ik heb daar dan tijd voor en zin in, om wat voor reden dan ook. En de onderlinge discussies vind ik leuk. En als ze er iets aan heeft is dat mooi meegenomen. Zitten jullie nou echt op zo'n topic uit altruisme?Nee, het zal je niet verbazen, maar ik denk er min of meer hetzelfde over als jij.
Am Yisrael Chai!
quote:Pompadoer schreef op 26 november 2010 @ 11:44:

Hoi Tilalia, stom van mij - ik bedoelde natuurlijk plaatsvervangende schaamte. Dat je toekijkt hoe iemand zichzelf volstrekt belachelijk maakt en dan zelf wel door de grond kan zinken van plaatsvervangende schaamte. Terwijl het onderwerp zich niet in het minst geneert.

Oh, je verduidelijk het al wat. Ik wilde er net een vraag over stellen. Ik kijk dat soort programma's niet meer, misschien wel om die reden. Ik wil het eigenlijk helemaal niet weten dat er dat soort mensen bestaan. en ik wil ook al niet weten dat er dat soort mensen bestaan die het uit zenden. en dat er dan weer een soort mensen bestaat die er graag naar kijkt.

Maar of het plaatsvervangende schaamte is? Weet ik eigenlijk niet. Ik krijg er wel vaak een rood hoofd van. Maar dat kan ook van ellende of ontploffingsgevaar zijn.
quote:Pompadoer schreef op 26 november 2010 @ 11:44:

Hoi Tilalia, stom van mij - ik bedoelde natuurlijk plaatsvervangende schaamte. Dat je toekijkt hoe iemand zichzelf volstrekt belachelijk maakt en dan zelf wel door de grond kan zinken van plaatsvervangende schaamte. Terwijl het onderwerp zich niet in het minst geneert.Ik heb dat ook wel een beetje. Daarom vind ik leedvermaak tv zoals Idols nooit echt leuk. Ik vind het altijd zielig voor die mensen.
Am Yisrael Chai!
In antwoord op Evi's vraag waarom ik meeschrijf:

Neuh, niet echt. Soms leef ik echt mee en hoop dat mijn wijze woorden, raad en bemoedigingen iemand net even dat duwtje kunnen geven. En soms schrijf ik gewoon mee omdat ik mezelf zo graag hoor praten, en sommige anderen ook wel .

Ik vond wel dat deze discussie op een gegeven moment een herhaling van zetten werd omdat TO niet meer reageerde. Ik heb dan ook alleen in het begin meegeschreven.
Ik knap ook af op mensen die dat hihi-haha-humoromtelachen vinden. Als ik bijvoorbeeld een date zou hebben en die zou daar van zitten schuddebuiken, dan is ie denk ik aan het einde van het programma exit.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 november 2010 @ 11:52:

[...]

Ik heb dat ook wel een beetje. Daarom vind ik leedvermaak tv zoals Idols nooit echt leuk. Ik vind het altijd zielig voor die mensen.

Dat inderdaad. Ze moeten de maandag erna gewoon weer naar werk of school en je kan er donder op zeggen dat iedereen wel even hun mening gaat ventileren.

Alleen daarom al zou ik eerlijk zijn tegen een valse kraai die denkt dat ie de X factor heeft.
quote:fashionvictim schreef op 26 november 2010 @ 11:54:

Ik knap ook af op mensen die dat hihi-haha-humoromtelachen vinden. Als ik bijvoorbeeld een date zou hebben en die zou daar van zitten schuddebuiken, dan is ie denk ik aan het einde van het programma exit.

Ook. Nu kijk ik nooit dat soort programma's, dus date zou al afvallen op het moment dat ie de remote zou proberen te pakken

Nou zou ik een date niet in mijn huis uitnodigen en ik weet niet hope daten gaat want ik ben al honderd jaar getrouwd, maar goed, mijn mening is dus puur gebaseerd op hypothese
quote:tilalia2 schreef op 26 november 2010 @ 11:55:

[...]

Dat inderdaad. Ze moeten de maandag erna gewoon weer naar werk of school en je kan er donder op zeggen dat iedereen wel even hun mening gaat ventileren.

Alleen daarom al zou ik eerlijk zijn tegen een valse kraai die denkt dat ie de X factor heeft.Oh, dus ik moet mijn inschrijving weer intrekken?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 november 2010 @ 11:49:

[...]

Ik vond het zo'n rare beslissing om dat topic te verwijderen! En vraag me ook af hoe men bepaalt dat iemand een troll is.

Ik snap die behoefte dat topics echt moeten zijn ook al nooit. Alsof er in Nederland niet zat vrouwen zijn die echt spijt van hun kind hebben.

Ja, en alsof de rest er niet lustig op los fantaseert als het topic een richting opgaat die ze niet aanstaat. Hoe vaak er niet opeens totaal andere info opduikt die helemaal niet in de OP genoemd wordt.

En dan al die waardevolle reacties helemaal weg, alleen omdat een troll 10 reacties heeft gepost. Zonde hoor. Niemand reageerde eigenlijk nog op haar, meer op elkaar.

En om nu een nieuw topic te openen is helaas zinloos, dat werkt nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven