Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.

Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.

Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.

Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een tijdje (nee, een flinke poos eigenlijk) geen lijstjes meer gepost omdat de lijstjes die hier gepost werden zo minimaal waren dat ik me een soort vuilniswagen voelde met mijn toch heel normale lijstjes. Maar nu zie ik weer wat lijstjes waarin ik me kan vinden én merk ik dat ik zelf weer behoefte heb om lijstjes te posten, dus als het mag voeg ik me graag weer bij jullie!

Gisteren had ik een beetje een vreemde dag, maar dat geeft niet:

09.30: 3 witte boterhammen, 2 x met chocopasta en 1 x met anijshagel, sinaasappel, kop thee

11.00: 2 crackers en 2 kruidnootjes

15.30: 2 volkorenknackebrot met 30+ kaas, Activia yoghurtje, appel, wat komkommersticks met hummus en een kop bouillon

17.45: wokschotel van pompoen, tofu, aardappel, champignons en zongedroogde tomaatjes, toe een schaaltje appel-kaneel-yoghurt

20.00: 40 gr melkchocolade

Nu ben ik mijn moed bij elkaar aan het schrapen om te gaan hardlopen, maar het is volgens mij immens koud buiten, brrr!
Valesca, bedankt voor je lange en eerlijke antwoord, dat geeft weer wat meer inzicht! Ik vind je lijstjes oook erg weinig, maar als je aangeeft dat je weinig beweegt kan het wel kloppen.

Ik vind mijn lijstjes eigenlikjk niet heel erg veel als je bedenkt dat ik tussen de 12 en 15 uur beweeg/sport per week, dat is dus gemiddeld 2 uur per dag! En ik wil graag nog een paar kilo afvallen, maar dat mag best nog een half jaa duren. Zodra het wintersport seizoen begint zal eht wel snel gaan.

Vrijdag:

O:vk pistolet met roomkaas en uiencompote

L: gebakken camembert met cranberry jam

T: banaan

T: vk pistoletje met roomkaas en uitencompote, salade

van ijsbergsla, komkommer, lente ui en gerookte forel.

D: groentebouillon met gerstknodel. 1 plakje rundvlees, gekookte boontjes, spinazie, gebakken aardappel met ui. flensje met jam.

Eigenlijk was het twee keer avondeten, had namelijk een halve afspraak voor eht diner en dat was pas om half tien, dus ik dacht: ich zorg ervoor dat ik iig geval al iets gegeten heb voor ik naar scouting ga.

Zaterdag:

O: vk pistoletje met forel en mierikswortel

L: pizza margarita

T: 2 chocokoekjes

D: 8 sushi, 8 stukjes tempura, 1 bord gewokte groenten en vis, sinasappel en een halve kiwi

Ik was op scouting kamp en we gingen naar de chinees, best goed gegaan, behalve misschien de tempura, maar goed dat is gewoon te lekker. Nu ben ik weer thuis en ben ontzettend misselijk. Ikwilde eigenlijk een gebraden biokip maken, maar ik voel me te slecht, dat moet dan morgen maar.

Iemand vroeg of ik in Oostenrijk woon, ja ik woon sinds een goed jaar in Oostenrijk voor mij werk, vandaar datik vaak smiddags warm eet, dat is hier normaal.
@ Pom: hoe lang blijf je nog in Oostenrijk? Is het een definitieve emigratie of meer een 'semigratie'? Lijkt me wel moeilijk om alles achter je te laten, zelfs als je weet dat het tijdelijk is.

Vandaag weer een wat vreemde dag:

09.30: bakje volle yoghurt, plak ontbijtkoek, 2 mandarijnen

10-11: 10 km hardlopen

11.00: bord brinta

13.00: glas karnemelk, 2 knackebrot met 30+ kaas en gekookt ei, appel

13.30-15.00: 10 km gefietst + lange strandwandeling

15.30: muffin

18.00: 1,5 zonnebloempittriangel met roerei, bruine boterham met hagelslag

19.00: Activia yoghurtje, 20 gr melkchocolade
Videlle; 10 km hardlopen, knap hoor, verder dan een km of 5 ben ik nog nooit gekomen!

Ik ook een vreemde dag, rond half 9 ontbeten, toen weer geslapen tot een uurtje of 11.

O: yoghurt, 2 lepels muesli, 1 lijnzaad, 1 brinta

L: 3 boterhammen halvarine grilham

T: 2 koekjes, 1 mandarijn

D: mexicaanse salade, erg vet volgens mij, tortillachips, wat gehakt groente prut met vettige saus

T: koekje, denk nog een mandarijn
*zwaait naar Videlle* Leuk dat je er weer bent! Gewoon stug doorschrijven hoor, heb ik ook al die tijd gedaan. We kunnen elkaar juist ondersteunen bij het keuzes maken, of we nu een eetstoornis hebben of niet, feit blijft dat we met eten bezig zijn en dat is onze overeenkomst.

Lijstje van vandaag:

11h30 2 appels, kaneel, wat krenten en 1 cappuccino

*les 12 van Start to Run*

14h15 bruin pistoletje met mosterd en ham, maisbolletje met brie

17h30 handje chocoladepepernoten (zondag chocola!!)

19h45 pasta met ricotta, courgette, pijnboompitten en broccoli

Vandaag eindelijk weer aangedurfd om hard te lopen. Ben nu 3 weken niet gegaan vanwege een blessure aan mijn voet. Ik heb het bewust heel rustig aan gedaan, ik was al bij les 23 van Start to Run maar ben vandaag les 12 gaan lopen. De komende dagen even afwachten of er weer pijn op komt zetten. Zo niet, dan ga ik donderdag weer les 13 lopen. Het ging op zich goed vandaag, maar ja, tijdens het rennen had ik sowieso geen pijn, die kwam vaak pas later. Toen ik eenmaal voortdurend pijn had rende ik niet meer.
Hier een meelezer. Ik volg jullie topic soms en het lijkt me wel leuk om mee te schrijven. Voor inspiratie en variatie. Ik hoef niet zozeer af te vallen alhoewel een paar kilo geen kwaad kunnen. Wat heb ik gegeten vandaag: o bekertje yoghurt 1,5 boterham bruin met leverworst en pindakaas. L bekertje yoghurt banaan en 1 boterham bruin met vruchtenhagel. T halve boterham pindakaas. d salade met knoflook garnalen. T 1 boterham met chocolade vlokken 1 groot glas magere melk, thee zonder suiker en koffie met alleen een beetje balance koffiemelk.
Ook nog zo'n 15 km gefietst vandaag. Gewoon rustig aan geen wielrennen ofzo. Ik zie trouwens vaak havermout staan bij sommigen van jullie. Maken jullie dat zelf? Met melk? Ik eet weleens griesmeelpap ik vroeg me af of havermout ook gezonder is.
Hi ladies!

Nieuwe dames, gezellig, kom erbij- geeft ons weer gevarieerder leesvoer ook!

@ Videlle: fijn om te horen dat je mijn lijstjes netjes vindt! Ik wil inderdaad niet afvallen, gewoon gezond en lekker eten.

@ Teigera: ik help je meehopen dat de pijn niet terug komt. Weten jullie dat ik dus nog nooit chocoladepepernoten heb geproefd? Ik ga me er nu allerlei voorstellingen van maken

@ Girl29: havermout is niet moeilijk hoor, gewoon vlokken kopen in de supermarkt en die mengen met melk, en dan opwarmen. Met water kan ook. Sommige vlokken gaan heel snel, zijn bijna direct klaar, kun je in de magnetron doen, anderen moet je echt wat langer koken. Ik gebruik nu de snelle variant. Of het gezonder is dan griesmeelpap weet ik niet..Dames? Anyone?

@ Maimai: ehm...dat was dus 5 uur + sporten...ben je in de run voor topsporter? Want topsporters eten daar dan namelijk wel heel veel meer bij... Maar wel goed dat je lekker een glaasje wijn en een handje chips durfde te nemen. Dat mag ook wel na al die beweging, toch? Och, en kun je me vertellen: hoeveel eetlepels is 30 of 40 gram ongeveer? Ik vind het zo lastig in te schatten!

@ Pompedom: je hebt het maar druk met al die scoutingkampen van je! Wel leuk hoor, en japans of chinees eten is dan een veilige, gezonde en toch lekkere optie..

Mijn lijstje:

O: havermout

T: niks

L: witte rijst, kleine stukjes gebakken vis in zoete soyasaus (soort kibbeling op z'n aziatisch), salade in mayonaisedressing

T: banaan, koffie

D: 4 bruine boterhammen, 2 met pindakaas en taugé, 1 met boter en marmite, 1 met boter en jam.

T: kom kwark, peer, 3 gekarameliseerde dadels.
lijstje

ontbijt yoghurt met een appel

td appel,

lunch 2 knackerbrot salade, dubbele bth met vhagel/boter

td bakje chips

diner krieltjes met spitskool, gemarineerde tofu, 2 gedroogde pruimen, spruitjes,kaneel (lekker )

td schaaltje yoghurt met zemelen

senang, haha ja ik ben n topsporter ;) Thnx voor de confrontatie. Het verschilt wel een beetje per merk muslie (en t formaat v je lepel). Volgens mij zei mn dietist altidj dat je 4 lepels per bth moest nemen, dus voor 40gr ongeveer 5-6 lepels gok ik. Hmm die dadels van jou klinken zo lekker hihi

Girl, welkom! Klein lijstje, lust je geen fruit? En wat doe je met een halve bth? Of vooral, wat doe je met die 1/2 die je niet opeet? Havermout is gezonder dan griesmeel. Je heb van de biowinkel havermout die 20 imnuten moet koken,maar uit de supermarkt heb je 123havermout voor in de microwave of gewoon zon pak voor 39 cent wat je met melk aan de kook moet brengen en even n paar minuten moet laten doorkoken. Je kunt t ook wellen met yoghurt (ongeveer 12h lang) en dan heb je een soort volkorenyoghurt

Teigera, wat fijn dat je weer kon hardlopen! Ik hoop dat de pijn wegblijft.

Pom, voel je je nu wat beter? Was je gewoon te moe of was er wa anderns?

Videlle, welkom terug Jij had ook n actieve dag zeg, lekker zo langs t strand wndele, was ook supermooi weer gisteren.
Ha Dames!

Ik heb me blijkbaar vergist, hihi...Ik heb het net even afgewogen en ik doe zo'n 50 a 75 gram muesli (ongesuikerd) in m'n yoghurt. Ik had een schatting gemaakt, maar dat klopte dus niet.

Bedankt voor al jullie feedback trouwens! Heel fijn om te lezen!

Fietsen en wandelen is inderdaad gratis en ik probeer dat dus ook wel het liefst elke dag in te bouwen. Ik heb nu even een lekke band dus de fiets heb ik al even niet meer gebruikt (ben altijd zo laks met dat ding naar de fietsenmaker brengen of zelf de band te plakken), maar ik wandel wel vaak ongeveer een uur, waarbij ik stevig doorloop. Maar eenmaal thuis, beweeg ik naast het huishouden niet veel meer.

Een stuk fruit minder op een dag is een goed idee. Zeker als ik nog fruitsap drink daarbij. Groentesap vind ik ook heerlijk, dus dat zou ik eigenlijk eens wat vaker moeten drinken. Ik drink sowieso niet genoeg op een dag, dat is altijd iets waar ik op moet letten, anders vergeet ik het gewoon. Als ik zie dat sommigen rustig 2 liter water op een dag drinken, sta ik echt versteld! Ik krijg dat gewoon niet weg.

Van het weekend een feestje gehad en een keer uit eten, dus ik moet nu weer even opletten met wat ik eet

Ik zal de volgende keer mijn lijstje weer eens posten.
O: grote kom yoghurt/muesli/lijnzaad/brint (honger! en dat om 6 uur!)

T: banaan, appel, boterham sandwichspread, 2 dropjes

L: 2 boterhammen halvarine/kipfilet, 1 kapje halvarine/hagelslag, karnemelk

T: plak volkoren ontbijtkoek

D: zilvervliesrijst, kipfilet, wokgroente en woksausje

T: 1 of 2 mandarijnen
07h30 magere yoghurt met 4 eetlepels muesli

11h15 2 mandarijntjes

12h30 2 volkoren boterhammen met ham en mosterd, 1 met geitenkaas-honing-tijm

15h 1 appel, 2 ontbijtcrackers zonder beleg

17h handje borrelnootjes

19h witlofstamppot met gerookte zalm

20h bakje chocoladepepernoten

@senang: chocolade pepernoten zijn echt een heel vies iets . Ik doe ieder jaar mijn best om een zak niet in een keer leeg te eten, en het mislukt altijd grandioos. Ben nu wel goed bezig, met gisteren een schaaltje en vandaag weer. Al had het vandaag eigenlijk niet gemogen, maar ja. Moeilijk!!! Count your blessings: de zak is nog steeds niet leeg, dus dat doe ik heel goed.

@girl: welkom! Leuk dat je ook meeschrijft. Ik vind inderdaad, net als maimai, je lijstje wat karig. Vooral je lunch is zo weinig, snap niet dat je daar lekker op kunt fietsen.

@Valesca: ah, die hoeveelheid muesli klinkt al beter / gezonder .
Hi allen!

@ Oinkie: wat een prototype gezond lijstje had jij. Echt super! Ik neem aan dat jij niet hier bent om af te vallen, maar gewoon op gewicht wilt blijven? Enneh...wat moest je vroeg op...Is dat vaak?

@ Pompedom: misselijkheid over?

@ Maimai: Senang = trots op best wel goed lijstje Maimai

@ Girl: gezellig als je mee komt kletsen! Heb wel gelijk dezelfde vraag als Maimai: waarom die halve boterhammetjes? En wat gebeurt er met de overige helft? Wordt die dan bewaard? Je lijstje leek me weinig: probeer je af te vallen of was dit toeval? Want bij 15 km fietsen hadden er toch nog wel wat extra (halve) boterhammetjes bijgekund, denk ik...

@ Teigera: inderdaad, het wordt sinterklaastijd bij jullie, en dat is al lastig zat als je probeert af te vallen, met al dat lekkers in de winkels en al die sociale verplichtingen, dus twee keer braaf een schaaltje smerige chocopepernoten is echt heel goed, en véél beter dan in een keer de hele zak (al was het maar voor het vertrouwen in jezelf; kunnen snoepen met mate is niet zo makkelijk, as we all know..)

@ Valesca: ik dácht al dat je je misschien vergiste, haha, ben zelf ook niet goed in dat soort inschattingen. Plaats trouwens ook gewoon je 'slechtere'lijstjes als je daar zin in hebt hoor, etentjes en uitspattingen horen er ook gewoon bij, en we weten allemaal dat altijd perfect gezond eten onmogelijk is! Je beweging klinkt toch al heel aardig hoor, je beweegt meer dan de mensen die elke dag de hele dag op kantoor zitten, en die daar dan heengaan met de auto!

Mijn lijstje:

T: koffie

L: 1 x bruine boterham met pindakaas, 1 x witte boterham met pindakaas, 2 x witte boterham met boter en jam

D: volkorenpasta met rode tomatensaus, kruiden, meegebakken uitje en stukjes courgette

T: grote mok melkdrink, appel, en speciaal voor Maimai: 3 gekarameliseerde dadels (die inderdaad GODDELIJK zijn...U snapt mijn trots om het steeds maar bij 3 te houden, komt ook omdat het bakje zo klein is )
Gisteren

06.30: bord havermout, sinaasappel, glas karnemelk

10.00: 2 mandarijnen

12.30:3 x knackebrot, 20+ smeerkaas, 1 gekookt ei, kop bouillon, peer, Activia yoghurtje

15.00: jodenkoek, appel

16.30: 40 gr chocolade

15 km gefietst voor werk

18.00: tomatensoep, half stokbrood met kaas uit de oven, appel-kaneel-vla

19.30: muffin

20-21: BodyPump
Zondag(was de hele dag misselijk):

O:1 kaiserbroodje met ham, groote mok koffie

L: pasta met pesto

D: kop bouillon met 6 dolma's

Maandag:

O: banaan (nog steeds misselijk)

L: vk pistolet met eiersalade 1/3 krop ijsbergsla met 1 eetlepel joghurtdressing

T: vk pistolet met eiersalade avocado met 1 eetlepel joghurtdressing

D: kippenborst en vleugel met aardappeltjes, 150 gram tomaat, 1 eetlepel yogonaise.

Ik heb gister een biokippetje gebakken, heerlijk nog drie dagen kip eten!

(later ga ik reageren, ben nu aan het werk)
Hoi allemaal, nou die halve boterhammen neem ik dan als tussendoortje. Dit doe ik vaak als ik even wat wil minderen met alles. Dat scheelt weer een gewoon tussendoortje zeg maar.

En ja het is wel wat weinig denk ik hé. Hmz.

Fruit lust ik wel. Ik probeer elke dag zeker 1 stuk te nemen, vaak 2.

Vanavond post ik het lijstje van vandaag.
@ senang; ik probeer nu idd op gewicht te blijven, sta idd vaker vroeg op, werk onregelmatige diensten in de zorg.

Je eigen lijstje ziet er ook super uit! Ik vind het altijd jammer dat ik geen pindakaas lust, gezond, en toch lekker zoet op brood. Zo super vond ik mn eigen lijstje van gisteren trouwens helemaal niet, had een hongerig dagje, en heb me nog redelijk ingehouden

@ girl; gewoon goed brood eten, en neem lekker fruit tussendoor en/of zuivel, vooral niet te weinig eten hoor.
Oinkie je hebt gelijk hoor. Maar ik vind bv brood als tussendoor veel meer vullen, van zuivel of een stuk fruit krijg ik zo snel weer trek. Snelle suikers denk ik.
Maar een halve boterham das 2 happen, kun je daar dan weer een tijd op teren? Neem anders lekker een hele tussendoor, kun je volgens mij makkelijk hebben in je lijstjes!

Mijn lijstje planning van vandaag:

O: yoghurt, muesli, lijnzaad, brinta

S: sportschool

T: roggebrood met halvarine/kipfilet

L: 3 vk boterhammen met halvarine/kipfilet, karnemelk

D: wat de pot schaft op werk

T:appel, bij honger nog wat kwark e.d.

En nu het snoep en koek zien te ontwijken op werk, want het sluipt er langzaam weer in :(
Hallo allemaal!

Hier m'n lijstje van gister... Ik was bij m'n vriend en dan eet ik ook altijd een beetje anders (lees slechter ).

O: Griekse yoghurt met muesli en 1 uitgeperste sinaasappel

3 kleine kopjes koffie met poedermelk

L: 2 volkoren wasa crackers met 30+kaas en halvarine

1 beker koffie verkeerd

T: Stukje zelfgebakken appeltaart (minder suiker en boter)

3 koppen munt thee

D: sla met mozzarella, tomaatjes, olie en azijn

Spaghetti bolognese

Glaasje rode wijn, glaasje limonade (weinig siroop)

T: Weer een stukje appeltaart met een beker pacha (chichoreikoffie)

Vanmorgen begonnen met een kiwi en twee koffie als ontbijt... dat was niet zoveel natuurlijk, maar ik had haast.

Toen als tussendoor maar magere yoghurt met muesli genomen.

Daarnet nog twee wasacrackers met rookvlees en pesto en een beker koffie verkeerd.

Nu eens bedenken wat ik vanavond voor gezonds kan gaan eten Iemand nog een goed idee?

Kent iemand hier trouwens het boek 'De Afslankclub' van Patty Harpenau? En wat vinden jullie daarvan? Er staan wel lekkere recepten in, vind ik. Ik heb altijd wel een beetje behoefte aan inspiratie en hier staan wel goeie dingen in, ook als tussendoortjes.
Mijn lijstje O 1.5 boterham met pindakaas en hagelslag. T 4 koffie met melk. L 2 bruine boterhammen vis en hagelslag. T appel en 2 koffie. D boerenkool met worst en spekjes. Vanavond nog een groot glas yoghurt drink voor de nodige zuivel. Oh ja tussendoor ook nog een kiwi vanmorgen. valesca dat boek ken ik niet.
ontbijt 2 bth met pindakaas, beker sojamelk

td banaan

lunch 2 bth met sandwichspread

td sinaasappel, chocolaatje

diner vegaburger, potje rode kool, yoghurt met zemelen na

Valesca, zo slecht is je vriendlijstje toch niet? Dat boek ken ik niet, maar lekkere recepten zijn altijd welkom. In de allerhande staan ook vaak wel lekkere recepten. Of ff een kookboek uit de bieb halen, ook verrassend soms.

Oinkie, gelukt je aan je planning te houden en de snoeppot dicht te laten? Lijkt me zo lastig om n snoeppot op mn werk te hebben hihi, zou neit goed gaan denk ik.

Girl, maar fruit hoort ook gewoon bij een volwaardig menu. En eigenlijk 6 bth ook... dus je kunt en/en doen (ik zag al voor me hoe je n boterham smeert en de helft aan de hond voert :P)

Pom, wat vervelend dat je zo misselijk bent! Weet je hoe dat komt?

Senang, thnx! Zal toch eens kijken hier in de souk naar die dadels
Zes boterhammen? Die eten jullie ook niet allemaal als ik de lijstjes zo lees :-)
@oinkie: herkenbaar, die snoeppot op werk. Bij mij staat er ook een, die zeer regelmatig gevuld wordt met lekkere dingen. Eigenlijk staat er in elke kantoorruimte bij mij op werk wel een, dus waar je ook komt, verleiding is altijd aanwezig!!

Lijstje van vandaag:

07h magere yoghurt met 4 eetlepels muesli

11h stukje worteltaart (zelfgebakken en uitgedeeld op werk)

13h omelet van 3 eieren, chilisaus, tauge en wortel

16h15 1 appel, 1 volkoren boterham met ham en mosterd

18h15 lasagna met kaas, rundergehakt en veel groentes, stukje worteltaart toe

22h glas rode wijn, schaaltje taco chips
'Morning,

@ Girl: zes boterhammen horen er zeker bij hoor, Maimai heeft helemaal gelijk! En ik kom daar bijvoorbeeld wel aan. Ik eet er altijd 4 voor de lunch. Nu eet ik momenteel havermout als ontbijt, maar dat zou je ook kunnen omrekenen naar aantal koolhydraten/vezels, en die staan zeker gelijk aan 2 boterhammen. Vaak zie je in de lijstjes meiden ontbijten met bijvoorbeeld 2 boterhammen, dan lunchen met nog eens 3 of 4, en daartussendoor nog een cracker/sultanapakje/ligakoek of wat dan ook nemen. Dan houden ze zich dus heel braaf aan dat 6 boterhammenadvies.En let wel: die 6 boterhammen heb je nodig als je weinig beweegt; als je meer beweegt en toch op gewicht wilt komen zou je er nog meer omheen mogen eten...

@ Maimai: maarre..nou preek ik tegen Girl, haha, maar die 2 x2 bh van jou halen mijn pleidoor wel weer mooi onderuit he? Die dadels zien er gewoon net zo uit als 'gewone'verse dadels, alleen zit er een soort glimmend vloeibaar laagje omheen, dat is het beetje suiker dat eromheen zit. Niet veel, wel genoeg om je zoete trek te stillen.

@ Teigera: hmmmm wat lekker, die worteltaart van jou, had je een speciale reden om uit te delen om deed je dat zomaar, uit naastenliefde?

@ Valesca: ik vind dat jij een lekker edoch braaf vriend-lijstje had hoor! Je lunch was zeer weinig (2 knackebrotjes), dus daar past dan nog best een stukje appeltaart bij. Jullie zijn allemaal aan het bakken! Lekker hoor! Wat zullen jullie huizen goddelijk ruiken!

Mijn lijstje:

T: 2 gefrituurde hapjes (soort Aziatische oliebollen, met deeg van binnen en wat maisstukjes erdoor, tijdens vergadering)

L: 4 witte boterhammen: 2 met boter en hagelslag, 2 met pindakaas

T: banaan, koffie

D: zilvervliesrijst met geroerbakte groenten in tomatensaus

T: grote mok volle melk, appel

T : 2 handjes pinda's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven