Recept voor vanavond

13-11-2010 10:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Vanavond krijgen we ouders+schoonouders op bezoek, ze komen eten. Heeft iemand van jullie een goed kook-idee? Het moet iets vegetarisch of iets met "witte" vis zijn en het koken mag niet te lang duren... (Heb een 5 maaden oude baby, die vandaag de hele dag mama-time wil, dus kan geen uren in de keuken staan..... )

Tips????
Pompoen in grove stukken hakken, besprenkelen met olie en even in de oven. Haal je de schil er zo af.

En MV, heb jij die pompoencurry wel eens gemaakt? Ik wel en hij is echt niet te eten. Maar goed, ik hou niet echt van pompoen, maar ik vond dit echt een hele flauwe slappe hap, terwijl ik veel, veel meer kruiden had toegevoegd als in het recept, en nog was het flauw.

On topic: Lekker stampotje maken met lekker stukje gebakken witvis erop en een lekkere jus/saus?
quote:germanwings schreef op 13 november 2010 @ 10:58:

hmm, kan die tip niet vinden op die site

Wat een kutsite is het geworden zeg om iets te vinden. Vroeger kon je op recepten zoeken maar die pompoenencake, in die aflevering was het, is niet te vinden, veel andere dingen ook niet.

Je kan ze mailen maar ik heb nog nooit een email terug gehad.

Maar ik ben even voor je wezen zoeken.

Ga naar rtlgemist, naar life4you, dan naar de aflevering van 31 maart, dan niet naar hele uitzending maar makkelijk naar fragmenten, dan naar rudolph, en op 7.30 minuut vermeld hij dat je gaatjes in de pompoen moet prikken en dan in de magnetron doen.

Pffff, blij dat ik bijna nooit het programma kijk, want wat een zoektocht naar zoiets simpels.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Blackdress schreef op 13 november 2010 @ 13:11:

Pompoen in grove stukken hakken, besprenkelen met olie en even in de oven. Haal je de schil er zo af.

En MV, heb jij die pompoencurry wel eens gemaakt? Ik wel en hij is echt niet te eten. Maar goed, ik hou niet echt van pompoen, maar ik vond dit echt een hele flauwe slappe hap, terwijl ik veel, veel meer kruiden had toegevoegd als in het recept, en nog was het flauw.

On topic: Lekker stampotje maken met lekker stukje gebakken witvis erop en een lekkere jus/saus?

Ik kook zelf heel gekruid. Liefst verse kruiden maar anders gedroogd. Ik hou wel van pittig maar niet zeg maar van een rood pepertje erin, ik heb snel last van mijn darmen.

Ja en ik heb bij zulke gerechten lekker nog een bijgerecht erbij of een salade. Ik hou van ui en heb heerlijke variaties daarmee. En rijst kan je ook opleuken. Ik probeer altijd een beetje creatief met de gerechten te zijn. Ook de hoeveelheden van een gerecht pas ik naar mijn eigen smaak aan.

En dat is wel eens lastig om een gerecht door te geven want veel kook ik ook op gevoel en veel proeven en nog wat toevoegen. Maar aangezien ik denk dat de meeste dat wel doen, is het soms ook leuk gewoon een basis te geven en een ieder kan dan dingen toevoegen wat lekker nog is.

Wat ik al zei, die spruitjesstamppot is heerlijk, maar ik vind een stukje vlees of vis ook lekker erbij, of in een ander gerecht iets van kaas. Of desnoods nepvlees. Het maakt het voor mij vaak net af. Alleen tofu heb ik nog nooit lekker gegeten, nou moet ik zeggen dat ik het voor het laatst meer dan vijftienjaar of twintigjaar geleden heb gegeten op een pizza dus misschien is het tegenwoordig wel lekker te maken maar ik heb het nooit meer willen eten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 november 2010 @ 16:30:

[...]

Ik kook zelf heel gekruid. Liefst verse kruiden maar anders gedroogd. Ik hou wel van pittig maar niet zeg maar van een rood pepertje erin, ik heb snel last van mijn darmen.

Ja en ik heb bij zulke gerechten lekker nog een bijgerecht erbij of een salade. Ik hou van ui en heb heerlijke variaties daarmee. En rijst kan je ook opleuken. Ik probeer altijd een beetje creatief met de gerechten te zijn. Ook de hoeveelheden van een gerecht pas ik naar mijn eigen smaak aan.

En dat is wel eens lastig om een gerecht door te geven want veel kook ik ook op gevoel en veel proeven en nog wat toevoegen. Maar aangezien ik denk dat de meeste dat wel doen, is het soms ook leuk gewoon een basis te geven en een ieder kan dan dingen toevoegen wat lekker nog is.

?? Ik snap niet veel van je post, maar goed.

Heb je dit recept van die pompoencurry zelf wel eens gemaakt was mijn vraag. En dat je gerechten zelf opleukt en daar vanalles bij maakt, dat doe ik ook, maar de basis, de curry was niet lekker.
Hier de curry op mijn smaak wel.

Pompoen is geen favoriet van mij hoor. Maar net als vis, als ik visite krijg en weet dat ze het lekker vinden dan maak ik het zeker. Ik kook alleen maar dingen die andere lekker vinden.
En TO wat heb je gemaakt, wat zit er in je pan en was het geslaagd?
quote:Blackdress schreef op 13 november 2010 @ 17:11:

En TO wat heb je gemaakt, wat zit er in je pan en was het geslaagd?

Wilde het net vragen, is het toch een patatje geworden of een pizza of heb je wat gehad aan een van de recepten?

Hoop dat het iig lekker was.
Nou Missswiz, wat is het geworden??
quote:Dee_ schreef op 13 november 2010 @ 10:19:

Je krijgt 4 man te eten vanavond en je gaat nu nadenken over wat te maken haha ja, dat was ook het eerste dat ik me afvroeg. Aan de ene kant kan je zeggen: je hebt nog de hele dag. Aan de andere kant zou ik toch zelf als iets eerder nadenken wat ik zou maken. Ligt er misschien ook aan waarom ze komen eten. Als je ze echt uitnodigt voor een etentje dan zou ik er wel veel aandacht aan willen besteden en niet op de dag zelf nog wat moeten zoeken. Als ze alleen maar even snel komen eten om de een of andere reden dan kan je in principe ook iets simpels op tafel zetten.
quote:Ann Liv schreef op 13 november 2010 @ 10:21:

Kaasfondue?precies.
quote:hekje schreef op 13 november 2010 @ 10:36:

[...]

Mexicaanse variant ook erg lekker: knoflook, pepertjes en verse koriander door de kant-en-klare fondue roeren. Avocado-salade erbij, tomatensalsa & gewone sla. Als 'lepel': tortillachips, maiskolfjes, brood etc.

Tortillachips in de kaasfondue dopen, geweldig idee!

Dat ik daar nog nooit aan heb gedacht.
Forel uit de oven:

Forel (1 per persoon) openen: zout, peper, dille, citroen erin. Aluminiumfolie er omheen, 20 minuten in de oven: 200 graden.

Ook lekker met mosterd, ham en provinciale kruiden en een schuitje wijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven