Miskraam

22-11-2010 13:25 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
O help, ik weet niet eens goed waarom ik hier schrijf. Het is zo erg. Het is nu 3 weken geleden. Het was mis op de echo, het hartje klopte niet meer. Na 9 weken. Ik heb het weg moeten laten halen in het ziekenhuis.

Wat was ik gelukkig dat ik zwanger was. Ik heb een allesbehalve regelmatige cyclus maar was binnen 1 maand zwanger. Wat een geluk. En nu, wat een verdriet!!!

Weet nauwelijks wat met mezelf te doen. Mijn lichaam herstelt nog steeds en ik moet deze week nog naar de gynaecoloog. Ik ben zo bang voor herhaling, als het weer lukt. Hoe kom ik hier ooit overheen? Alle rampscenario's blijven zich herhalen in mijn hoofd.

Heb een ballon opgelaten, een heliumballon, aan een meer waar mijn vriend en ik vaak komen. Ik heb het moeten loslaten. Dit doet zo veel pijn....

Sterkte!!
Heel veel sterkte!! Ik weet hoeveel pijn het kan doen, t is hier bijna een jaar geleden en nog steeds voelt het soms als de dag van gister.

Neem je tijd, het is niet zomaar wat. Nogmaals sterkte!
Lieve julai,

Ik ben nog nooit zwanger geweest, dus ik weet niet hoe het voelt om een miskraam te krijgen. Ik weet wel dat een miskraam voor de 12e week erg veel voorkomt. Er zijn schattingen dat de helft van alle zwangerschappen uitloopt op een miskraam. Dat je een miskraam hebt gekregen, betekent gewoon dat het vruchtje niet levensvatbaar was. Ik snap dat je momenteel niet anders kunt, maar ik zou me echt niet bang maken dat je nu opeens geen kans meer hebt op een gezond kind. Integendeel: je bent blijkbaar hartstikke vruchtbaar, want het was in 1 keer raak! Ik zou me echt geen zorgen maken als ik jou was.

Sterkte in ieder geval met je gevoelens.

P.s. Slik je wel foliumzuur? (Ik bedoel: voor je eventuele volgende zwangerschap, hoorde dat er toch nog heel wat vrouwen zijn die dat niet doen)
Occam's razor
x
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ach Julai, wat naar hè! Ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt maar nog geen twee maanden later was ik weer in verwachting van een meisje, wat nu bijna vier maanden oud is en heerlijk in de box ligt te kletsen.

Ik had de predictor van de eerste keer altijd bewaard evenals het mutsje wat ik toen had gekocht toen ik positief had getest.

De predictor heb ik vorige maand weggegooid en het mutsje droeg mijn kleine meisje toen we naar huis gingen toen ze net geboren was.

Je verdriet is nu zo groot, maar geloof me, het kindje wat er niet mocht zijn krijgt een speciaal plekje in je hart! En wees niet bang voor de toekomst, het kan ook goed gaan!!!! En ook ik had een onregelmatige cyclus, sterker nog, volgens de gyn geen eisprong, maar wonderen bestaan!

Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:calvijn1 schreef op 22 november 2010 @ 13:46:

Wat een onzin!

Dat het in 1x raak was, wil niets zeggen over de vruchtbaarheid van een vrouw.

Neuken op het juiste moment tijdens je cyclus wil wel eens helpen.

TO; sterkte, maar blijf er niet te veel in hangenDat het in 1x raak is, wil zeggen dat de vrouw vruchtbaar is, lijkt me logisch... Iemand die binnen het jaar zwanger raakt, is gewoon hartstikke vruchtbaar. Niks onzin. Of ben je gyneacoloog/geneticus?
Occam's razor
@ Julai, ik weet helaas precies hoe je je voelt en begrijp ook je enorme angst om weer zwanger te raken. Probeer het allemaal wel een beetje te relativeren, ik snap je verdriet maar je moet wel door. Een miskraam komt zoals iemand al schreef helaas heel vaak voor en er is helaas altijd een kans dat het je nog een keer gebeurd.

Jullie kinderwens is waarschijnlijk groter dan de angst. Heel veel sterkte.
x
quote:Debora schreef op 22 november 2010 @ 13:51:

[...]

Dat het in 1x raak is, wil zeggen dat de vrouw vruchtbaar is, lijkt me logisch... Iemand die binnen het jaar zwanger raakt, is gewoon hartstikke vruchtbaar. Niks onzin. Of ben je gyneacoloog/geneticus?Dit is onzin. Mijn beste vriendin was 1 in maand zwanger, na 12 weken een miskraam. En nu begint ze na 6 IUI pogingen volgende week met IVF. Dus even oppassen met wat je zegt.
En Julai, een hele dikke knuffel. Het is enorm verdrietig en het kost tijd.
quote:calvijn1 schreef op 22 november 2010 @ 13:55:

Ja, to is vruchtbaar, omdat ze zwanger is geraakt.

De tern hartstikke vruchtbaar is behoorlijk overdreven en dus in mijn ogen onzin

O sorry, ik was me er niet van bewust dat we hier alleen in taalkundig correcte bewoordingen onze steun mochten betuigen!

@toffifee: Dat is eerder de uitzondering dan de regel. Punt is, dat er na een miskraam geen enkele reden is om te denken dat iemand verminderd vruchtbaar is of geen kinderen kan krijgen.
Occam's razor
quote:Debora schreef op 22 november 2010 @ 13:59:

[...]

@toffifee: Dat is eerder de uitzondering dan de regel. Punt is, dat er na een miskraam geen enkele reden is om te denken dat iemand verminderd vruchtbaar is of geen kinderen kan krijgen.Weet ik, maar het is dus niet zo vanzelfsprekend dat je na deze gelukstreffer weer binnen no time zwanger bent. Ik ben ook de eerste ronde zwanger geworden maar heb echt niet de illusie dat mij dit nu weer gaat gebeuren.
quote:Debora schreef op 22 november 2010 @ 13:51:

[...]

Dat het in 1x raak is, wil zeggen dat de vrouw vruchtbaar is, lijkt me logisch... Iemand die binnen het jaar zwanger raakt, is gewoon hartstikke vruchtbaar. Niks onzin. Of ben je gyneacoloog/geneticus?

Ik zou wat voorzichtiger zijn in je woordkeuze... Ik raakte 5 jaar geleden zwanger met een spiraaltje, alleen ging het door het spiraaltje ook mis.. Iedereen zei: je bent hartstikke vruchtbaar joh! Als je zelfs zo zwanger raakt!!!

Toen het spiraaltje eruit was besloten we om er voor te gaan.... helaas duurde het toen ruim 2 jaar voor ik weer zwanger was.

Harstikke vruchtbaar... ammehoela...het moet gewoon op de juiste plek zijn op de juiste tijd en precies samen komen op dat moment...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
x
x
Nou, ik denk dat TO erg opknapt van deze discussie hier....
quote:christina schreef op 22 november 2010 @ 14:07:

Nou, ik denk dat TO erg opknapt van deze discussie hier....

Je hebt gelijk.

Sorry TO!

Veel sterkte
Misschien een idee om de discussie over vruchtbaarheid ergens anders voort te zetten?

Julai, wat verdrietig. Sterkte hoor.
Julai, neem je tijd zlolang jij dat nodig hebt. Voor verdriet staat geen tijd. Je voelt vanzelf aan wanneer het weer beter met je gaat. Hebben jullie het erover gehad om verder te gaan met zwanger worden? Wil je dat?

Eén troost kan ik je meegeven, angst houd je altijd. Ook als je geen ervaring hebt met het krijgen van een miskraam. Dat je je zorgen maakt hoort nu eenmaal bij ouders zijn. Als je je kindje in je armen hebt, maak je je weer zorgen over andere dingen. Dat doen ouders.....

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
To school for cool
Ehhhh, ja sorry hoor dames. Beetje dom om hier datgene waar TO bang voor is te verkondigen als waarheid.

Zou jullie sieren om aan te passen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 22 november 2010 @ 14:18:

Ehhhh, ja sorry hoor dames. Beetje dom om hier datgene waar TO bang voor is te verkondigen als waarheid.

Zou jullie sieren om aan te passen.Tegen wie heb je het?
Ook tegen jou Calvijn vermoed ik. Je klinkt behoorlijk zuur.
.
Ja, dat vind ik echt.
x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven