Vreemgaan

22-11-2010 19:08 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wilde kwijt. Ik las laatste een artikel over vreemdgaan.

Daarin zei een vrouw die door haar man was bedrogen; die vrouw waar hij wat mee heeft gehad is een slet en heeft geen normen en waarden.

Nu vroeg ik me af waarom ze niets over haar man zegt. Heeft hij wel normen en waarden dan, of wordt alleen die vrouw veroordeeld?

Ik heb zelf meegemaakt hoe mannen mij benaderden toen ik gescheiden was. Meerdere mannen die getrouwd waren wilde graag een avontuurtje met mij. Ze waren hier erg duidelijk in en ik

heb ze vaak verteld dat ik dit niet wilde.

Maar was ik hier wel op ingegaan, was ik dan de slet geweest?

Ik die geen relatie had en die kon doen wat ik wilde, stel dat ik wel sex had gehad met zo'n man, had ik dan geen normen en waarden?

Ik ben benieuwd wat andere vrouwen en/of mannen hier van vinden.
quote:Leeuwin73 schreef op 22 november 2010 @ 19:37:

Nee Ardni, ik vind het irritant dat die vrouwen niet de schuld bij hun man zoeken.

Ik vind het dus irritant dat ze de single vrouw alles verwijten.Jij schuift alle schuld bij de man in de schoenen..... zo werkt het ook niet hè.
quote:Leeuwin73 schreef op 22 november 2010 @ 19:37:

Nee Ardni, ik vind het irritant dat die vrouwen niet de schuld bij hun man zoeken.

Ik vind het dus irritant dat ze de single vrouw alles verwijten.

Dat is niet waar, je weet immers niet zich achter de voordeur afspeelt.Je bent er niet bij als het 'gezin'of het stel samen is.Je weet niet hoe de vrouw over de man denkt, of wat ze voelt.

Als ze in relatietherapie zijn en de echtgenote legt hier ziel op tafel ben je er niet bij.

Mensen spelen mooi weer doen zich sterker voor dan ze zijn.

Je gaat niet naar buiten toe je partner afkraken als je zegt daarmee verder te willen.

In principe weet je niks , die paar dingen die je mee krijgt zijn momentopnames.Niet meer dan dat.
Als een getrouwde man, of getrouwde vrouw, een vrijgezelle minnaar of minnares aan het lijntje houdt door hem of haar voor te spiegelen dat er mogelijk een toekomst voor hen samen is, dan vind ik dat de getrouwde partij heel erg fout is. Je speelt dan met de gevoelens van iemand die verliefd is en die hoopt op een relatie, en dus minder snel (ik zeg niet "nooit") zal weigeren.

Als je het beiden alleen voor de seks doet, dan vind ik de medeplichtige bijna net zo fout als de vreemdganger, maar niet helemaal.

Al denk ik wel dat er meestal veel meer aan ten grondslag ligt dan een man die zijn pik niet in zijn broek kan houden. Het is destructief, en brengt veel ellende met zich mee, maar ik vind het wel kort door de bocht om altijd meen te spreken in termen als "goed" en "fout".

En voor degenen die het zich nu afvragen: ja, ook ik ben wel eens bedrogen binnen een monogamie relatie. Wat extra pijnlijk was, was dat diezelfde monogamie de uitdrukkelijke wens was van de man in kwestie, aangezien ik daar veel minder in geloof. Ik vond het erg naar en pijnlijk, maar ik begreep wel waarom hij het deed.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Situaties overkomen je niet,die creëer je zelf.

Dus ik zie vreemdgangers en hun veroveringen dan ook zeker niet als slachtoffers.

Het zou wat zijn joh, moet ik ook nog medelijden hebben met de gevoelens van een minnaresje wat tot over haar oren verliefd is? Want ze is slachtoffer,want ze is oh zo verliefd. (geldt ook voor de vreemdganger)

Wake up and smell the f*cking coffee!
HIJ gaat vreemd dus HIJ zit fout.
BWitched.....verliefdheid betekent niet dat je spontaan je hersens kunt laten verweken en als een mak schaap achter een man aan moet lopen. Jij bent verantwoordelijk voor jouw gedrag. Alleen jij en niemand anders.
quote:MEFunny schreef op 22 november 2010 @ 19:47:

HIJ gaat vreemd dus HIJ zit fout.En JIJ weet dat hij bezet is, dus JIJ bent net zo fout
Een relatie is een afspraak tussen 2 mensen samen. En daarom ook compleet hun eigen verantwoordelijkheid.

Mannen (en ook vrouwen) zijn geheel zelf verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.

Er is geen enkele afspraak met die "andere" vrouw of man of verantwoordelijkheid bij hen. Deze is gewoon vrij om te gaan en staan waar het hem of haar uitkomt.

Het lijkt mij dus ook dat je kwaad moet zijn op je eigen partner en hem die gehele verantwoordelijkheid geven. Wat is het anders? Iemand zonder ruggengraat die bij de eerste de beste verleidelijke blik op zijn rug gaat liggen en pootjes geeft? Vaak nemen die mannen nog zelf het eerste initiatief ook nog eens.

Maar ik denk dat bedrogenen liever de schuld geven aan een buitenstaander dan de waarheid onder ogen willen zien dat het toch echt hun eigen partner was die het buiten de deur zocht. En dat er dus iets flink mis zit in de eigen relatie. Dan dat het noodlot hen op een dag opzocht en de man zich per ongeluk liet verleiden.
Zwuppelien, ik denk zeker niet dat jij op je achterhoofd bent gevallen

Nee ik heb eea meegemaakt met mijn beste vriendin die een affaire had met een getrouwde man en wat haar allemaal overkwam, vandaar.

En toen las ik die reactie van die bedrogen vrouw in een blad en toen viel het me op dat zij alleen de minnares veroordeelde en met geen woord over haar fijne man repte en daar baalde ik van omdat ik zelf ervaren heb hoe makkelijk mannen blijkbaar vreemdgaan.

Ik zeg niet dat de minnares geen blaam treft maar ik vind de getrouwde man in kwestie veeeel fouter!
quote:Paekzwart schreef op 22 november 2010 @ 19:49:

Een relatie is een afspraak tussen 2 mensen samen. En daarom ook compleet hun eigen verantwoordelijkheid.

Mannen (en ook vrouwen) zijn geheel zelf verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.

Er is geen enkele afspraak met die "andere" vrouw of man of verantwoordelijkheid bij hen. Deze is gewoon vrij om te gaan en staan waar het hem of haar uitkomt.

Het lijkt mij dus ook dat je kwaad moet zijn op je eigen partner en hem die gehele verantwoordelijkheid geven. Wat is het anders? Iemand zonder ruggengraat die bij de eerste de beste verleidelijke blik op zijn rug gaat liggen en pootjes geeft? Vaak nemen die mannen nog zelf het eerste initiatief ook nog eens.

Maar ik denk dat bedrogenen liever de schuld geven aan een buitenstaander dan de waarheid onder ogen willen zien dat het toch echt hun eigen partner was die het buiten de deur zocht. En dat er dus iets flink mis zit in de eigen relatie. Dan dat het noodlot hen op een dag opzocht en de man zich per ongeluk liet verleiden.Mooi makkelijk als je zo in het leven staat, dan hoef je eigenlijk enkel aan jezelf te denken.Het draait vaak niet alleen om de bedrogene, soms zijn er ook kinderen bij betrokken.Waarom zou je die schaden als jij het kan voorkomen?
Paekzwart, je hebt idd een punt. Je moet de fout zoeken bij je man die vreemdgaat en niet bij de vrouw met wie hij het deed. Want als zij het niet had gedaan was er wel een ander geweest.

Ik heb zelf nu weer een fijne relatie en als hij zou vreemdgaan zou ik pissed off zijn op hem en niet op zijn scharrel. Tenzij zij hem expres heeft verleid terwijl ze wist dat hij bezet was. Dan zou ik het ook haar verwijten.
quote:Leeuwin73 schreef op 22 november 2010 @ 19:51:

Zwuppelien, ik denk zeker niet dat jij op je achterhoofd bent gevallen

Nee ik heb eea meegemaakt met mijn beste vriendin die een affaire had met een getrouwde man en wat haar allemaal overkwam, vandaar.

En toen las ik die reactie van die bedrogen vrouw in een blad en toen viel het me op dat zij alleen de minnares veroordeelde en met geen woord over haar fijne man repte en daar baalde ik van omdat ik zelf ervaren heb hoe makkelijk mannen blijkbaar vreemdgaan.

Ik zeg niet dat de minnares geen blaam treft maar ik vind de getrouwde man in kwestie veeeel fouter!

Sommige vrouwen gaan ook behoorlijk makkelijk vreemd hoor ik ken er wel een aantal.

Zelf ooit meegemaakt dat iemand tijdens een toernooi bij een ander in de tent 'sliep'.De volgende ochtend werd ze opgehaald door haar vriend en alles was koek en ei.Ze was erg hartelijk naar vriend en was erg blij hem te zien.Knuffelend liepen ze samen naar de auto.

Ik stond erbij en keer er naar, maar ik was in shock.
Weet je wat nog erger is? Als niet de "bedrogen" (ex) partner boos is en je overal de schuld van geeft, maar mensen die er niets van afweten je bestempelen als schuldige en als hoer.

Niemand weet wat zich precies in dit soort situaties heeft afgespeeld, en wie er allemaal schuldig aan is.
Waarom worden vrouwen hier toch als hersenloze wezens neergezet die de "verleiding" van een man niet kunnen weerstaan? Ik dacht dat we dat stadium toch inmiddels wel voorbij waren.

Dat als zij het niet had gedaan er wel een ander was geweest is toch geen argument? Jij leent je voor iets moreel verwerpelijks. Dat maakt het van jou als vrouw net zo moreel verwerpelijk als van de man.

Nogmaals, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Als jij mee wilt werken aan de uitstapjes van een man, be my guest, maar dan doe je dat bewust en ben jij dus willens en wetens met de man van een ander aan de haal. Hoe kan dat nou niet verkeerd zijn?
Het is toch niet alleen fout binnen de relatie?

Als mijn man vreemd gaat dan heeft hij met mij een probleem en ik met hem. Niet met de vrouw ( die weet dat hij bezet is) met wie hij het deed zeker als ik haar niet ken. Maar dat pleit de vrouw nog niet vrij. Ik hoef haar niet tot verantwoording te roepen, dat zou ze zelf moeten doen.

Dat zij zich inlaat met bezette mannen niet alleen om dat zij mede verantwoordelijk is voor het bedrog maar ook omdat zij zich blijkbaar geen vrije man gunt.
quote:Stoker schreef op 22 november 2010 @ 19:59:

Weet je wat nog erger is? Als niet de "bedrogen" (ex) partner boos is en je overal de schuld van geeft, maar mensen die er niets van afweten je bestempelen als schuldige en als hoer.

Niemand weet wat zich precies in dit soort situaties heeft afgespeeld, en wie er allemaal schuldig aan is.Ervaring, Stoker?
Jep!

Vriend en ex woonden enkel nog voor de vorm samen (was makkelijker voor allebei), sliepen apart etc. Zij vond het niet erg dat hij verliefd was geworden op een ander (geen enkele vorm van lichamelijk contact gehad toen zij nog in een huis bivakkeerden) en het huis ging verlaten, maar de rest van dit dorp... Iedereen keek me met de nek aan. Mensen oordelen snel. Zij was zielig en ik een hoer.
quote:Leeuwin73 schreef op 22 november 2010 @ 19:21:

Precies, die getrouwde vrouwen zagen mij als bedreiging.

Er gaan natuurlijk ook vrouwen vreemd maar volgens mij zijn het meer de mannen die het niet kunnen laten.

Tenminste, zo ervaarde ik het. Het leek alsof ik elke getrouwde man zover kon krijgen als ik dat wilde.

Nou heb je er natuurlijk geen zak aan want je weet dat het hun alleen om de sex gaat.

Maar die vrouwen zijn ook niet gek natuurlijk en ik ken ook wel vrouwen die, nadat ze erachter kwamen dat hun man een affaire had gehad, gewoon verder gingen met hun relatie.

En die andere vrouw was dan de boosdoener, zij was de hoer die hun man gad verleid terwijl het verdorie andersom was geweest.

Pffff heel irritant dat soort vrouwen!

Ik haal even deze post er uit. Persoonlijk denk ik dat het niet uitmaakt, volgens mij gaan mannen en vrouwen allebei vreemd.

Verder vind ik je toon een beetje raar. Je kan wel zeggen, o irritant zulke vrouwen, maar mannen die betrapt zijn kunnen ook ongelooflijke domme verhalen ophangen, waar die vrouwen graag in geloven, omdat ze hun huwelijk (met kinderen) willen redden.

verder vind ik je een beetje arrogant overkomen, jij bent een lekker wijf die getrouwde mannen bij de vleet kan krijgen en hun vrouwen zijn maar dom en irritant.

Voor mij vind ik beiden even verwerpelijk, de man omdat hij zijn gezin bedriegt en de minnares ook, omdat ze zichzelf ervoor leent. Ik kan me echter wel voorstellen dat je voor jezelf, als het je overkomt, liever die vrouw de schuld geeft, want daar hoef je niet elke dag tegenaan te kijken en mee in bed te liggen.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Zwuppeliennn schreef op 22 november 2010 @ 19:15:

Ja, dan heb je inderdaad geen normen en waarden. Je hoort met je handen van bezette mensen af te blijven.

Ik vind trouwens de normen en waarden van de bezette persoon net zo ontbreken als hij/zij er een ander op na houdt.

Het een sluit het ander namelijk niet uit.Eensch. It takes 2 --> 2 tango.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Stoker schreef op 22 november 2010 @ 19:59:

Niemand weet wat zich precies in dit soort situaties heeft afgespeeld, en wie er allemaal schuldig aan is.

Weet je wat nog erger is, als vrouwen die het met een bezette man doen zichzelf te veel medelijden gunnen.Nog erger is dat vrouwen als ze bezette mr x met kinderen ergens tegen komen dat vrouwen niet alleen doen alof ze een vriendin zijn van mr x maar ook van ook van de kinderen.Alsjeblieft zeg.

Waar 2 het bed delen hebben 2 schuld, de man en de minnares.

Dat je naast de eenzame feestdagen,verjaardagen en dergelijke bij escalatie voor hoer uitgemaakt wordt is nu eenmaal een risico dat je loopt.Niemand zal een vreemdganger of een minnares omarmen en toejuichen.Dat zou een beetje raar zijn.
Ardni, zie mijn tweede post! Niet alles is wat het lijkt!
quote:Zwuppeliennn schreef op 22 november 2010 @ 19:59:

Waarom worden vrouwen hier toch als hersenloze wezens neergezet die de "verleiding" van een man niet kunnen weerstaan?Valt wel mee hoor. Tuurlijk is de minnares ook fout, ze is geen slachtoffer of zielig. Maar de man is in het klassieke vreemdgaan-verhaal nog fouter. Hij heeft met een partner te maken die met hem een leven denkt te hebben en die hem vertrouwt. Die partner weet van niks en wordt (als het uitkomt) met grof geweld van haar roze wolkje geflikkerd met alle gevolgen vandien, en daar is haar man hoofdverantwoordelijk voor. Niet de minnares.
De partner is degene die schaadt. Met wie het dan ook is.

Waarom geef jij die ander de schuld? Je hebt toch met je partner de afspraak dat deze niet vreemdgaat? Moet iemand dan maar elke keer weer expliciet nagaan of de ander ook echt geen relatie heeft, welke afspraken hij of zij heeft in de relatie? Dat is niet die persoons verantwoordelijkheid.

Wellicht is die "ander" verder iemand die in een relatie ook gewoon zijn of haar beloften na zou komen. Omdat dat aan elkaar is beloofd.

Handig lijkt het mij overigens niet om een minnares te zijn, daar heb je weer alleen jezelf mee.

En zo'n man leuk vinden is natuurlijk ook niet al te handig want je weet waar hij toe in staat is.
quote:Stoker schreef op 22 november 2010 @ 20:12:

Heb ik gelezen maar het staat er los van.Jij had geen relatie met een bezette man en de partner wist ervan.Ik vind het dan ook geen vergelijkbare situatie.

Zowel jouw partner als diens expartner hadden het voor je op moeten nemen.Dat is wel zo fair.
quote:Stoker schreef op 22 november 2010 @ 20:12:

Heb ik gelezen maar het staat er los van.Jij had geen relatie met een bezette man en de partner wist ervan.Ik vind het dan ook geen vergelijkbare situatie.

Zowel jouw partner als diens expartner hadden het voor je op moeten nemen.Dat is wel zo fair.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven