Het Boycot-de-Schoonzus-Groepje

25-09-2009 15:28 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier live op het forum begin ik bij dezen een groepje, jawel. In het topic over Divagedrag hebben zich al 6 leden gemeld, het wachten is nog op Fleurtje.

Voor iedereen die dat topic gemist heeft, maar wel een vervelende schoonzus heeft: Weest welkom!

Spui de verhalen en praat van je af, wellicht kunnen we over een tijdje een verkiezing houden over wie echt de allerallerergste schoonzus heeft....

Dames, we zijn in de lucht!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
OMG, wat een verschrikkelijke schoonzussen hebben jullie.

Ik krijg gewoon de kriebels van die verhalen.

Ik ben blij dat ik die ervaringen niet deel, mijn schoonzussen zijn oke.
Cum non tum age
Ik heb ook met verwondering zitten lezen hier, wat een verschrikkelijke graftakken bestaan er toch, zeg!

Ik heb ook 1 zo'n verschrikkelijke takketrol als SZ, maar gelukkig wordt dat door de rest van de familie ook zo gezien (zelfs schoonmoeder ziet de fouten van haar dochter).

Dit betreft de zus van mijn vriend. Met de vriendinnen van mijn zwagers (de broertjes van mijn vriend) kan ik juist heel erg goed overweg, eentje daarvan kan momenteel ook wel het bloed drinken van SZ. Zelfs mijn schoonmoeder is het met ons eens, maar het blijft natuurlijk wel haar dochter.

Ik dacht in het begin ook nog dat ik het goed met haar zou kunnen vinden, maar sinds ze totaal niets van zich heeft laten horen toen mijn vriend met een gebroken rug in het ziekenhuis terecht kwam, zijn mijn ogen open gegaan. Gelukkig die van mijn vriend ook, dus daar is in ieder geval nooit geen strijd over.

Maar ook wij kunnen hele boeken schrijven over wat ze nu weer heeft uitgehaald. Ga ik i.v.m. herkenbaarheid ook ff niet op in...
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Nou, inderdaad Noa, je bent dan, wat de schoonzussen betreft, een gezegend mens!

En om eerlijk te zijn, ik voelde me ook heel erg geroepen door dit topic.... Maar mijn god, Angeleyes.... vergeleken bij jouw SZ is mijne een engeltje!!

Overigens zijn zij en dr man nog steeds bij elkaar, en hoe meer ik lees op dit forum... hoe meer ik besef dat ze toch wel meevalt.

Met mijn broers vriendin heb ik het enorm getroffen, maar ik realiseer me dat er met mijn 'verkeerde schoonzus', ondanks een paar 'schoonheidsfoutjes in het karakter' ook wel te leven valt.

Voor de rest; geef niet op! Veel geluk, en ik blijf natuurlijk lezen en posten!
Wat een drama verhalen hier allemaal sterkte dames!

Bij mij blijft het slechts bij hardnekkige irritaties. Die schat van een schoonzus van mij :S gunt gewoon niemand wat, alleen haarzelf. Als wij vertellen over iets wat we gekocht hebben, vindt ze er zogenaamd niks aan of heeft zij het zelf mooier/duurder.... dat soort zaken.
UP!
Mijn SZ komt morgen op mijn verjaardag. Hoezee.
Gezellig! Veel plezier! Gefeliciteerd!

ps: Geen Aldi-wijn inslaan he?
Wat een rampverhalen hier. Ben blij dat ik verlost ben van mijn 2 schoonzussen out of hell (de ene was getrouwd met broer nr 2, en de ander is de vriendin van de broer van ex...)

Maar ik blijf wel lekker meelezen

Iedereen veel sterkte met hun loeders!
Een jaar geleden zou ik nog zo meegedaan hebben hier. Maar ik kan nu gelukkig zeggen dat mijn schoonzus redelijk is bijgedraaid. Een vriendin zou het nooit kunnen worden en ze blijft haar buien hebben (die meestal hormonaal zijn en dus maandelijks of tijdens zwangerschap terugkeren) maar goed...ze valt het laatste jaar behoorlijk mee.

We hebben vandaag zelfs met z'n allen gezwommen (man, ik, zwager en schoonzusje + kids) en het was zowaar gezellig!

Maar goed...misschien keer ik hier nog wel terug als ze weer zwanger is (ze wil graag een 2e)
Te gek. Ik ben nog 42 min. jarig. Mijn SZ is vandaag niet geweest. Gisteren tijdens mijn echte feest konden mijn broer en zij namelijk niet komen (zie eerdere posting), vanwege een of andere biertoestand. En vandaag is ze ziek. Gut.
Ik ben een afschuwelijke schoonzus. Zo vreselijk, dat ik op schoonzus haar feestjes altijd hoor: "Oh, ben jij dat" of "Ik heb veel over je gehoord" met bijbehorende blikken (echt geen grapje hoor, maar ik vind het wel erg grappig)

Mijn andere schoonzus is heel rustig en ik zou echt niet weten wat ik moet uithalen om haar kwaad te krijgen en dat ze dat dan echt zou uiten.
Up!

Ben benieuwd hoe de kerstdagen gevierd worden met schoonzusjes From Hell!

Sinterklaasavond bij mijn ouders ging "goed", Ze heeft d'r mond niet open gedaan.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Mijn broer heeft een walgelijke vriendin die mij de strot uit komt.

Ik had een broer die een sterke eigen mening had, die graag mijn vader met allerlei klusjes wilde helpen en het leuk vond om met zijn zusje te gaan shoppen als hij iets nieuws nodig had. Een broer die vanuit de kroeg ook nooit voor 5en thuis kwam.

Dit alles is weg, waardoor? door zo'n domme muts die haar zin aardig door drijft en anders wel begint te dreigen.

Wil me broer met kameraden weg, zegt zij haar afspraken af om met hem mee te gaan. Mijn vader ( die erg ziek geweest is ) moet nu alle klusjes alleen oplossen meneer heeft het er te druk voor. Meestal zitten ze in het weekeind ook met zijn tweeen op de bank, ook op zaterdag avond en als ze weg gaan, zijn ze om 12 uur er al weer.

Het is een schoonzusje die te lui is om te gapen; zelf erg in de picture wil staan; mijn broer het zwijgen oplegt en ja en amen laat zeggen. Die verbiedt om met alleen te gaan stappen. die gelijk belt wanneer er niet binnen 1 min wordt gereageerd op een sms en anders net zo lang doorbelt tot opgenomen wordt.

Zoals ik het hier typ klinkt het niet erg, maar mijn moeder gaat er vreselijk aan onder door.

De leuke spontane broer is veranderd in een stuk chagarijn die ons compleet loopt af te snauwen.

Ik heb niet gauw hekel aan mensen maar zij... zij slaat echt werkelijk alles..
Mijn broer zegt bijna helemaal niets meer.

Laatst hadden ze de kinderen bij mijn ouders afgezet,want ze gingen "gezellig!" met zijn tweetjes naar de tandarts. Niet dichtbij,maar liefst 30 km. verderop..

Mijn broer wil even met mijn vader de stal mee in lopen..Maar werd meteen teruggeroepen,"

B.! hier komen!" En hij ging met de staart tussen de benen maar weer in de auto zitten.. Passagiersstoel. uiteraard.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Zo weer even een update:

Inmiddels al weer een ruime 9 maanden geen contact met SZ en vriend. Voor degene die zich afvraagt waarom, zie eerdere posting.

Wel komt m'n schoonmoeder hier geregeld over de vloer en zo ook met mijn verjaardag (het lot heeft bepaald dat SZ en ik op dezelfde dag in hetzelfde jaar geboren zijn). Ze zou eerst naar mijn verjaardag komen en daarna naar het feestje van mijn SZ gaan, maar toen ze hier zat kreeg ze telefoon. Wat bleek?! Mijn SZ had op 'onze' verjaardag een 2e miskraam gehad.

Vreselijk natuurlijk, blijf in gedachten weer met dr meeleven, maar meer kan en wil ik niet doen.

Hier ook gesprekken over gehad met schoonmoeder en manlief, schoonmoeder vroeg of wij weer contact met haar op wilden nemen. Manlief peinst er niet over en ook ik sta niet te springen, we hebben immers al die maanden niet gesproken of wat dan ook.

Schoonmoeder is hierover teleurgesteld, maar kan het ook wel begrijpen. Ook zij is niet te spreken over het gedrag en uitspraken van haar dochter jegens ons.

Maar toch blijft het moeilijk, ik voel me op de een of andere manier schuldig, terwijl iedereen roept dat dat nergens voor nodig is.

Wat vinden jullie? Zou ik een kaartje, berichtje of iets naar SZ toesturen? Mijn gevoel zegt nee! Het doet me nog steeds zeer die uitspraken enzo, dus ik denk dat als ik het zou doen dat ik dan mezelf weer vergeet en dat wil ik niet.

Maar om terug te komen op de feestdagen.. 1e kerstdag is bij schoonfamilie, SZ en vriend zullen er niet zijn. 2e gezellig bij mijn familie.

Ben wel benieuwd hoe het met de andere SZ gaat?
Ik had er eentje, die - wanneer je vroeg aan haar "Hoe gaat het?" - steevast alles spuide wat 'mis' ging in haar leven en dat met een houding van 'waarom moet mij dat overkomen?? Het zit me allemaal zooooo tegen!' *incluus sjankerig toontje* En dan echt over ALLES zeiken:

- de wasmachine is kapot gegaan, sjank sjank

- mn werk is klote, snotter, sjank

- Die is stom, niet leuk, bleeeeh

- ik snap niet waar ik dit aanverdiend heb, snotter, sjank, boehoe!!

Ik had haar als bijnaam 'smurfin' gegeven (die jankt ook om alles)... Op een gegeven moment was ik telkens weg als schoonzus op bezoek kwam en ging ik niet meer mee naar haar toe. Heeeerlijk rustig aan mn hoofd!
Only dead fish go with the flow
Tja, sommige mensen staan idd zo in het leven... ken er ook een paar die weigeren de leuke dingen te zien. Die hou ik ook liever emotioneel gezien op een afstandje.

RebelseMuts: een kaartje zou wel fijn zijn denk ik. Kan ze je daar ook niet van beschuldigen (als ze zo is) en je vindt het ook echt treurig. Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om de telefoon te pakken maar een kaart kun je sturen. Dat zij hem misschien wegmikt is haar probleem.
O ik ben dus niet de enige met een achterbaks kreng van een schoonzus. Mijn schoonzus zit elke week schijnheilig in een zwaar gereformeerde kerk. Blijkbaar begrijpt ze "het woord" niet. Dat mens heeft mij en mijn familie al zo veel rotgeintjes geflikt. Sinds dat mens in de familie is, zijn we mijn broer kwijt. Die laat zich compleet inpakken door die gemene trol. Voor de "lieve vrede" moeten we haar accepteren. Eerst heeft ze hem al zijn leuke vrienden afgenomen en nu is zijn familie dus aan de beurt. En daarin gaat ze heel ver......Onbegrijpelijk dat iemand die zich Christen noemt zo intens doortrapt en gemeen is.

Zij mag alles zeggen en ons van alles verwijten. Met dat rotwijf is echter geen discussie mogelijk. Zodra het mevrouw niet aanstaat, stapt ze op. En komt ze niet meer, zo lang wij niet onze exuses aanbieden. Een bedankje voor kadootjes of geld kan er niet van af. Nu is ze de feestdagen weer aan het traineren. Als niet alles gaat hoe zij het wil, dan komt ze niet. Ik heb nog een zus en een pleegbroer, die beiden (lieve) kinderen hebben. We zijn dus met achttien mensen en soms loopt het niet op de minuut hoe mevrouw het in haar hoofd heeft. Haar kinderen zijn net van die onopgevoede draken als zijzelf.

Mijn broer was altijd een gezellig familiemens. Had een leuke vriendin. Zij moet altijd alles krijgen wat ze hebben wil en heeft dus die relatie kapot gemaakt. Niet erg christelijk dus. Ze begrijpt ook de principes van naastenliefde en gij zult niet oordelen niet. En dat mijn broer zich zo door dat wijf laat inpakken, dat begrijpt niemand. Ze roddelt over onze familie, strooit verhalen over ons de wereld in die niet waar zijn. Steeds minder mensen geloven haar gelukkig. En ik hoop echt zo dat mijn broer op een dag tot inkeer komt. Hij verdient zo'n mokkel niet. Het is voor iedereen, ook voor zijn vroegere leuke vrienden, waar hij van haar mee moest breken, omdat ze niet kerkelijk waren, onbegrijpelijk.

Als de hel bestaat, dan hoop ik dat ze daar zal branden
Mag ik ook nog meedoen?

Een paar voorbeelden: met mijn verjaardag kreeg ik van mijn schoonzusje parfum die al open geweest was 'ja ik vond die geur niet zo lekker, maar ik vind 'm wel bij jou passen'.

Opmerking 2: mijn broer en zei hadden geld gekregen omdat ze tien jaar bij elkaar waren en zei had alles op haar rekening gezet 'ja, je weet maar nooit of we niet uit elkaar gaan en anders maakt hij alles op'.

Zo kan ik nog wel tien opmerkingen noemen, maar eerst maar even afwachten of ik hier nog bij mag
het mooiste vind ik nog dat hier misschien wel twee schoonzussen over elkáár aan het posten zijn :-D
Wat een Herkenning hier zeg!!

Ik heb ook een SZ wat niet klikt. Vanaf het begin van mijn relatie heeft ze mij duidelijk gemaakt dat ik niet welkom ben in de familie. Het is de vriendin van de broer van mijn vriend.

Enkele punten:

- Ze noemde mij de vijand tegen mijn nichtje van 2 jaar!

- Ik werd niet eens gefeliciteerd met mijn verjaardag terwijl ik ze nota bene had uitgenodigd. Ze kwamen ook niet en toen ik ze zag die dag feliciteerde ze mij dus niet eens.

- Het jaar daarop kon ik mijn verjaardag niet vieren vanwege een medische reden, alleen een smsje gehad. 2 weken later was mijn andere SZ (leuke vrouw) jarig die het ook niet ging vieren maar die mocht een kadootje uitzoeken want ja ook al vier je het niet je krijgt wel een kadootje. Waar blijft mijn kadootje dan?!?!

etc etc etc....
Het omgekeerde kan gelukkig ook. Ik heb een leuke ex schoonzus die inmiddels vriendin is geworden. Toen mijn ex en ik moeizaam uit elkaar gingen, verloor ik zijn zus ook uit het oog. Ik ging haar wel steeds meer missen. Uiteindelijk de 'stoute schoenen" aangetrokken en contact gezocht en wat bleek zij miste mij ook. Wij waren ook niet vanaf dag 1 dat we elkaar leerden kennen hartsvriendinnen, maar we hebben elkaar wel altijd gerespecteerd en zijn steeds meer naar elkaar toegegroeid. En over haar broer en mijn ex praten we bijna nooit. Zij begrijpt dat hij mij heel veel pijn heeft gedaan en ik begrijp dat zij haar broer niet af wil vallen. Verder kunnen we overal over praten en alles met elkaar delen.
al is het een oud onderwerp.. ik heb er 2 .. 1 leuke en 1 ontiegelijke domme muts..

1 is zus van polderman en 1 is as ex van broer van polderman. Zus is harstikke lief en daar heb ik een goed contact mee (en met haar partner ook overigens).. No. 2 is dus as - ex SZ en daar ben ik niet zo rouwig om. Niet dat ze onaardig is , maar zo heel erg dom , naief en ze liegt dat het een lieve lust is.. Nu met de as scheiding is het allemaal erg lastig etc. en pogen we geen partij te kiezen (omdat broer van polderman ook niet geheel foutloos is in deze ) maar zij spant echt de kroon qua leugens etc.. en zo erg dat het echt uit de hand loopt en daar kan ik erg kwaad om maken..
Mag ik ook mee doen?

Omdat... Mijn schoonzusje (zwager trouwens ook, daar moet maar een nieuw topic voor komen ) me na bijna een jaar nog steeds ziet én behandelt als het 'tijdelijke neukertje' van mijn vriend. Omdat alles wat ik zeg niet boeiend is, of zij kent het erger/leuker/interessanter/moeilijker/wat-dan-ook-er in haar eigen leven. Ben ik mijn stem kwijt, 'och ja, vervelend, zij was pas zó verkouden! blablabla' Moet mijn vriend naar de voedselbank: 'Niet zeuren, wij hebben ooit ook lege flessen in moeten leveren.' Vertel ik over iets leuks dat we meegemaakt hebben: ' (neerbuigend) Oh ja, dat kán... (tegen broer van vriend) schat, heb je dat computerspelletje al geïnstalleerd?'
Ooh hier nog iemand die graag wilt delen wat een vervelende & irritante SZ ze dan wel niet meer heeft , maar heb er wel bijna 2 jaar last van gehad.

Vriendje woonde toendertijd nog thuis , en zijn broertje van 2 jaar jonger ook.

Ik kwam al bijna 2 jaar daar over de vloer , toen het broertje een nieuw vriendinnetje kreeg , die zich gelijk helemaal in het gezin nestelde , en geen kans onbenut liet om mij of mijn vriend in een kwaad daglicht te stellen.

Zodra wij S'avonds op bed lagen , lagen het broertje en SZ zich flink te vermaken op de kamer ernaast .. waarbij SZ graag liet horen hoe fijn ze het wel niet had..

Na zelfs s'morgens om 7 uur hier weleens wakker van te zijn geworden , heeft mijn vriend (nu ex) er iets van gezegt , maar hier werd gewoon niets mee gedaan !

Tenminste het broertje bleef stil alleen SZ had gewoon maling aan ons

Zelfs toen hij een keer toen ze weer eens flink bezig waren tegen de muur bonkte en schreeuwde of ze nou eens niet een keer rustig wilden doen hield ze niet op.

Ook was er eens een ruzie bij mijn vriend thuis ontstaan tussen vriend en zijn broertje , het ging er best heftig aan toe maar dit gebeurde weleens vaker en ik bemoeide me er dan ook nooit mee aangezien ik dit iets vind tussen twee broers , en het meestal dezelfde dag toch weer uitgesproken werd.

Nou zij wel , ze duwde mijn vriend aan de kant en schreeuwde dat die moest oprotten ! uit zijn eigen huis nog wel.

Later is het uitgepraat tussen vriend en zijn broertje en de ouders zijn hier ook niet van op de hoogte gebracht omdat ze dat niet nodig vonden.

Heeft ze de volgende dag doodleuk toen ze even alleen was met mijn schoonmoeder zitten vertellen over de ruzie , en dan vooral afgeven op mijn vriend , hoe erg hij wel niet tekeer was gegaan en dat hij heel agresief naar haar keek ( vriend heeft nog nooit echt een ruzie gehad of gevochten , is meer een heel zachtaardig type) .. en dat ze vooral dacht dat het door mij kwam omdat ik me er teveel mee bemoeide.

Om een week later te beweren dat ik probeerde een vriendin van mij te laten daten met haar vriend , Die vriendin wist overigens van niets en het broertje snapte ook niet waar ze het over had .. en dat ik via een profielsite allemaal onzin over haar aan het schrijven was met die vriendin.

Schoonouders kende mij gelukkig goed genoeg en knapten eigenlijk flink op SZ af na dat ze maar bleef doorgaan over wat ik en mijn vriend allemaal fout deden.

Wat was ik blij dat die na bijna 2 jaar weer vertrokken was zeg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven