Gezondheid alle pijlers

Heb ik een ziekte?

23-11-2010 15:02 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij een beetje zorgen om mijzelf... ik vroeg mij af of iemand deze symptomen herkent:

- Regelmatig buikpijn

- Vaker diarree dan normaal (niet door pittig eten trouwens)

- Weinig eetlust (een sneetje brood en avondeten per dag ongeveer)

- Soms in de ochtend lichtelijk misselijk

- Moe

- Bloed bij ontlasting (gister)

Ik weet dat ik echt heel weinig eet, ik probeer ook meer te eten maar het lukt maar niet. Ik eet gewoon elke keer totdat ik vol zit, ook al is dat dan de laatste tijd niet zo veel.

Liefs
Zat het bloed bij je ontlasting of op je wc-papier? Als het op het wc papier zit kan het natuurlijk ook komen dat je te vaak (en dat is al snel als je diarree hebt natuurlijk) en te hard afgeveegd hebt. Maar iig naar de huisarts meis!
quote:Chrysantje schreef op 23 november 2010 @ 15:25:

Aambeien? Dat hoort toch zeer te doen? Ik voel anders helemaal niks en gister ook al niet. Wanneer is bloedverlies ''veel''? Ik vind het een beetje lastig om daar antwoord op te geven.

Ik ben 19, hoezo?

Het is misschien inderdaad wel zo verstandig om contact op te nemen met mijn huisarts. Ik ga nog wel even afwachten hoe mijn volgende ontlasting gaat zijn...

Zeker wanneer je meer dan een keer bloed bij de ontlasting hebt gehad, meteen naar de huisarts.

Je leeftijd, bloed bij de ontlasting, moeheid, geen eetlust en buikpijn zal bij elke huisarts een belletje doen rinkelen. Ik ga niet met diagnoses smijten of je een ziekte aanpraten - het zijn symptomen van veel aandoeningen, van buikgriep tot te weinig eten, maar o.a. ook van serieuzere aandoeningen als darmontstekingen.

(de kleur van bloed is overigens niet heel erg belangrijk, het belangrijkste is of het 'los' is - dus alleen op het wcpapiertje of een losse druppel, of dat het bloed volledig gemengd is met de ontlasting. Dat zal een huisarts ook meteen vragen, dus dat is iets om een evt. volgende keer goed te bekijken. Ja, ik weet dat dat vies klinkt, maar het is wel belangrijk )
Ja ik eet wel groenten/fruit/zuivel etc.

Verder zat het bloed bij mijn ontlasting.. en daarna natuurlijk op wc-papier toen ik ging afvegen.
Mosterd
He, meid, dit is niet goed. Ik heb van nature bijna geen honger dus ik heb mezelf echt aan moeten leren om te eten. Eten is belangrijk! Geroosterde boterham bij het ontbijt, een boterham 's middags en avondeten. Je begint met weinig (cornflakes of plakje ontbijtkoek) als je maar wat eet.

Rook je trouwens? Roken onderdrukt je eetlust en versnelt je metabolisme, kun je ook duizelig en misselijk van worden terwijl je totaal geen honger hebt. En met een lege buik kun je ook buikpijn krijgen.

Maar bloed in je ontlasting is in principe niet goed. Bel je huisarts op en maak een afspraak. Voel je je ook een stuk geruster op, denk ik.
bloed in de ontlasting heb ik ook wel eens gehad maar dan was het een klein scheurtje in de kringspier wat je niet voelt maar dus wel een druppel bloed geeft. Als je thuis wilt weten of je naar de huisarts moet kun je je ontlasting opvangen in een bakje. Als er alleen op het puntje van de drol, het deel dat het eerst naar buiten komt, wat bloed zit, dan kan het een klein wondje zijn. Als er door de hele ontlasting gestold bloed zit dan moet je zeker naar de dokter gaan. Maar ik ben geen arts!!! Succes
Ik rook over het algemeen niet. (hooguit een sigaretje eens in de zoveel maanden)

Ik weet niet meer precies waar het bloed zat op mijn drol. Ik heb wel eerder een keer bloed gehad bij mijn ontlasting. Maar volgens mij is het nu wel wat meer dan toen, als ik het me goed herinner.
Inwendige aambeien hoeven overigens geen pijn te doen. Joh, neem morgen gewoon ff contact op. De meeste huisartsvragen gaan over zaken die wij genant vinden, maar voor een arts dus doodnormaal zijn. Gooi die gene overboord.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
als je je zorgen maakt gewoon even naar de huisarts gaan, daar zijn ze voor. Wij kunnen het vanaf hier niet zien tenslotte. Zelf de poeptest even doen kan je wel wat gerust stellen misschien.
Ja ik ga zeker een afspraak maken met de huisarts.

Bedankt iedereen!
Chrysantje, ik had ook al jouw symptomen en had een darmontsteking. (Is nu ziekte van Crohn geworden).

Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen. Doen hoor, dit gaat niet vanzelf over...je moet even aan de pillen.
quote:madamemicmac schreef op 23 november 2010 @ 17:27:

Chrysantje, ik had ook al jouw symptomen en had een darmontsteking. (Is nu ziekte van Crohn geworden).

Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen. Doen hoor, dit gaat niet vanzelf over...je moet even aan de pillen.Tja, dit soort opmerkingen zijn niet nodig, ze gaat al naar de HA. Ik heb dit ook gehad (soms nog steeds), vooral bloed en ontlasting, maar dit hoort bij mijn spastische darmen. (even ter geruststelling :-) )
This is not kosher!
quote:liubi schreef op 23 november 2010 @ 15:23:

Maakt de leeftijd wat uit?

Ja wel degelijk een aantal kwalen komen op jonge leeftijd amper voor, die kan je dan uitsluiten.

Iemand met deze symptomen van 20 benader je anders dan iemand van 50 dan zijn er meer ziektebeelden die bij deze kwaal zouden kunnen passen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Naast het bloed in de ontlasting vind ik een snee brood en alleen avondeten per dag ook echt bizar weinig.. Daar hou je het toch maar een paar dagen op vol?
quote:Wellhello schreef op 23 november 2010 @ 17:45:

[...]

Tja, dit soort opmerkingen zijn niet nodig, ze gaat al naar de HA. Ik heb dit ook gehad (soms nog steeds), vooral bloed en ontlasting, maar dit hoort bij mijn spastische darmen. (even ter geruststelling :-) )Tja, niet nodig....ze vraagt advies en ik heb gewoon dit precies gehad. Ik verwijs haar toch naar de huisarts?
@Arrasje, oh bedoel je het zo.
quote:madamemicmac schreef op 23 november 2010 @ 18:14:

[...]

Tja, niet nodig....ze vraagt advies en ik heb gewoon dit precies gehad. Ik verwijs haar toch naar de huisarts?

Je verwijst haar idd naar de HA, maar je zegt ook al dat ze zich moet laten doorverwijzen, wat nog helemaal niet relevant is, en ook nog eens dat het (wat het is weet niemand hier incl TO) niet vanzelf over gaat en dat ze aan de pillen moet.

quote:madamemicmac schreef op 23 november 2010 @ 17:27:

Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen. Doen hoor, dit gaat niet vanzelf over...je moet even aan de pillen.
[quote]borderwalk schreef op 23 november 2010 @ 20:06:

[...]

Je verwijst haar idd naar de HA, maar je zegt ook al dat ze zich moet laten doorverwijzen, wat nog helemaal niet relevant is, en ook nog eens dat het (wat het is weet niemand hier incl TO) niet vanzelf over gaat en dat ze aan de pillen moet.

----------------------------------------------------------------------------------------

Wanneer je een medisch probleem op een forum plaatst weet je dat je van leken een goed bedoeld advies krijgt maar dat het soms niet het juiste advies is.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Tuurlijk geeft het viva forum geen garantie op correcte medische informatie.

Laat ik het dan zo zeggen. Madamemicmac, ik denk dat je TO beter helpt als je geen diagnose stelt aan de hand van deze sumiere informatie en persoonlijke ervaringen daarmee niet op een ander projecteert, maar deze op een ik-manier formuleerd: TO: ik had de zelfde klachten namelijk ABC en trouwens ook nog D. Ik ben toen naar de HA gegaan. Na x onderzoeken blijkt dat ik ziekte Y heb. Gelukkig kan ik hier met pil X goed mee leven, maar ik denk dat het belangrijk is om even langs de HA te gaan om je goed te laten onderzoeken, niet "dit gaat niet vanzelf over, je moet aan de pillen".
Door mijn huidige situatie kan ik op zn vroegst vrijdag pas een afspraak maken met de huisarts. Ik zal verder nog wel op mijn ontlasting letten (ben nu nog steeds niet naar de wc geweest, dus ik weet ook niet of ik nog bloed) en probeer wat meer te eten.

Het was misschien ook wel een beetje stom om een topic te openen met als titel '' Heb ik een ziekte? '' Dat kan niemand natuurlijk weten.. Maar ik weet nu wel dat er in ieder geval reden genoeg is om naar de huisarts te gaan.

Heel erg bedankt iedereen! Jullie horen nog wel van mij.
quote:borderwalk schreef op 23 november 2010 @ 20:23:

Tuurlijk geeft het viva forum geen garantie op correcte medische informatie.

Laat ik het dan zo zeggen. Madamemicmac, ik denk dat je TO beter helpt als je geen diagnose stelt aan de hand van deze sumiere informatie en persoonlijke ervaringen daarmee niet op een ander projecteert, maar deze op een ik-manier formuleerd: TO: ik had de zelfde klachten namelijk ABC en trouwens ook nog D. Ik ben toen naar de HA gegaan. Na x onderzoeken blijkt dat ik ziekte Y heb. Gelukkig kan ik hier met pil X goed mee leven, maar ik denk dat het belangrijk is om even langs de HA te gaan om je goed te laten onderzoeken, niet "dit gaat niet vanzelf over, je moet aan de pillen".

-----------------------------------------

Haha, ga jij me even letterlijk vertellen wat ik hier wel en niet mag neerschrijven? Doe normaal zeg.

Moet je kijken wat anderen hier meteen suggereren met bloed bij de ontlasting.

Ik schreef gewoon dat ik een darmontsteking had, nou en? En dat pillen slikken, tja, lekker belangrijk zeg.

Zo is het nu eenmaal.
quote:madamemicmac schreef op 23 november 2010 @ 21:00:

[...]

Haha, ga jij me even letterlijk vertellen wat ik hier wel en niet mag neerschrijven? Doe normaal zeg.

.Nee, ik zeg helemaal niet wat je mag of moet. Ik schreef dat ik denk dat een andere manier iets genuanceerdere manier van formuleren TO beter verder zal helpen, maar als jij dat niet nodig vind moet je dat lekker zelf weten.
Het klinkt als een worminfectie, wormkuurtje halen bij apotheek of drogist.

Als het dat inderdaad is gaat het met een dag al beter en het kan verder geen kwaad.
Nou, dat is pas een diagnose! Heb jij in TO's poep zitten wroeten op zoek naar wormen, of de boel eens onder een microscoop gelegd om eitjes te zoeken?

Ik zou eerst maar eens naar de huisarts gaan. Als die een worminfectie vermoedt hoort TO dat wel. Ik zou niet klakkeloos een wormkuur gaan doen als er misschien iets heel anders aan de hand is in die buik.
Goedemiddag,

wilde even zeggen dat dat bloed bij ontlasting eenmalig was.

Het was waarschijnlijk gewoon een gesprongen adertje. Verder wordt mijn weinige eetlust veroorzaakt door stress.

Ik ga proberen om wat meer te relaxen dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven