Kinderalimentatie en toeslag
dinsdag 23 november 2010 om 22:39
dinsdag 23 november 2010 om 23:55
Uw ex heeft het belastingtechnisch goed (voor zichzelf) geregeld. Kinderalimentatie is voor hem zeer waarschijnlijk aftrekbaar als aftrekpost: Levensonderhoud kinderen onder 30 jaar.
Hij betaalt precies genoeg om voor het vaste aftrekbedrag in aanmerking te komen. Bij minimaal ¤ 408 is de vaste aftrekpost per drie maanden: ¤ 290 cq ¤ 350 - jaar 2011. U hoeft deze inkomsten niet op te geven. Voor hem is er een leuke belastingteruggave van ¤ 122 tot ¤ 222 per kwartaal - afhankelijk van leeftijd dochtertje en belastingschijf. Totaal dus een ¤ 500 tot ¤ 900 belastingteruggaaf voor uw ex.
Hij betaalt precies genoeg om voor het vaste aftrekbedrag in aanmerking te komen. Bij minimaal ¤ 408 is de vaste aftrekpost per drie maanden: ¤ 290 cq ¤ 350 - jaar 2011. U hoeft deze inkomsten niet op te geven. Voor hem is er een leuke belastingteruggave van ¤ 122 tot ¤ 222 per kwartaal - afhankelijk van leeftijd dochtertje en belastingschijf. Totaal dus een ¤ 500 tot ¤ 900 belastingteruggaaf voor uw ex.
woensdag 24 november 2010 om 00:16
Mijn ex betaalt mij ook 150 euro per maand aan kinderalimentatie. Toen we alles gingen uitrekenen, kwamen we eigenlijk op een nog lager bedrag uit, mede omdat we de zorg 50/50 verdeeld hebben en onze inkomens nauwelijks verschillen. Maar omdat hij vanaf 150 euro p.m. belasting terugkrijgt, is het voor ons allebei gunstiger om mij wat meer te betalen.
Ik weet niet of je meerdere kinderen hebt, maar 'op papier' hebben we de kinderen verdeeld. De oudste staat bij hem ingeschreven en de jongste bij mij. Zo hebben we allebei recht op toeslagen en kinderbijslag e.d.
Ik weet niet of je meerdere kinderen hebt, maar 'op papier' hebben we de kinderen verdeeld. De oudste staat bij hem ingeschreven en de jongste bij mij. Zo hebben we allebei recht op toeslagen en kinderbijslag e.d.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...

donderdag 25 november 2010 om 00:59
Is ie ook roosje4. Een plaagstootje naar Yael1980 die ¤ 150 kinderalimentatie krijgt. Blijkt tot tevredenheid van beide partijen te zijn, gelukkig maar. Maar er zijn genoeg partners, meestal mannen helaas - mijn eigen soort, die het mooi voorstellen en ondertussen er alleen maar zelf beter van worden. Of dingen beloven en afspreken bijvoorbeeld alimentatiebetalingen waar ze zich niet aan houden. Het Lbio is niet voor niets in het leven geroepen. De ex van Yael1980 behoort niet tot deze soort, dus mijn plaagstootje was inderdaad voorbarig en overbodig.