Anoniem_63e4051f6fe95
dinsdag 23 november 2010 om 16:31
Bel anders met de DUO als je het zeker wilt weten. Hier vind je de voorwaarden.
Anoniem_111499
dinsdag 23 november 2010 om 16:31
Nee. Alleen als ze bij een Nederlandse universiteit ingeschreven staat en een uitwisselingsprogramma doet met die universiteit in London. Maar volgens mij is dat niet het geval bij jouw dochter. Je moet bij een NLse universiteit ingeschreven staan dus.
Je kunt ook een volledige studie in het buitenland doen. Dit is de link daarvoor.
Anoniem_63e4051f6fe95
dinsdag 23 november 2010 om 16:33
Je hoeft niet perse bij een Nederlandse Universiteit ingeschreven staan. Als je een voltijd opleiding in het buitenland doet, moet deze van een vergelijkbare kwaliteit zijn als een vergelijkbare studie in Nederland.
Wat leuk, ik heb het afstudeer jaar aan de London Metropolitan university gedaan. Ik stond toen wel gewoon in NL bij mijn Hogeschool ingeschreven en kreeg dus ook gewoon studiefinanciering. Mijn school regelde alles financieel met de universiteit.
Anoniem_111499
dinsdag 23 november 2010 om 16:40
Biebeltje: precies, één jaar, als onderdeel van je NLse studie. Maar ik wist niet dat je een hele opleiding in het buitenland kon doen met behoud van stufi (en ik neem aan voor het NLse collegegeld, want ze kunnen flink veel vragen in Engeland, 10.000 per semester is niet abnormaal).