Geld & Recht alle pijlers

studiefinanciering bij opleiding in Londen

23-11-2010 16:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, mijn dochter gaat als het goed is volgend schooljaar een foundation program volgen op de london metropolitan university.

Nu is mijn vraag heeft ze dan recht op studiefinanciering, ben vandaag bij het informatiepunt geweest, maar ze konden me daar niet echt verder helpen.

Hier misschien ervaringsdeskundige, of een handige tip.

Alvast bedankt.
Niet van de duo in ieder geval.
Bel anders met de DUO als je het zeker wilt weten. Hier vind je de voorwaarden.
Nee. Alleen als ze bij een Nederlandse universiteit ingeschreven staat en een uitwisselingsprogramma doet met die universiteit in London. Maar volgens mij is dat niet het geval bij jouw dochter. Je moet bij een NLse universiteit ingeschreven staan dus.
Je kunt ook een volledige studie in het buitenland doen. Dit is de link daarvoor.
Je hoeft niet perse bij een Nederlandse Universiteit ingeschreven staan. Als je een voltijd opleiding in het buitenland doet, moet deze van een vergelijkbare kwaliteit zijn als een vergelijkbare studie in Nederland.
als dat een jaar middelbare school in het buitenland is: nee. Is het echter een opleiding vergelijkbaar met hbo/uni dan wel.
Echt? O, dat klink goed, had ik dat maar geweten!
Wat leuk, ik heb het afstudeer jaar aan de London Metropolitan university gedaan. Ik stond toen wel gewoon in NL bij mijn Hogeschool ingeschreven en kreeg dus ook gewoon studiefinanciering. Mijn school regelde alles financieel met de universiteit.
Biebeltje: precies, één jaar, als onderdeel van je NLse studie. Maar ik wist niet dat je een hele opleiding in het buitenland kon doen met behoud van stufi (en ik neem aan voor het NLse collegegeld, want ze kunnen flink veel vragen in Engeland, 10.000 per semester is niet abnormaal).
Als je de hele studie in het buitenland volgt, dan betaal je wel lokaal collegegeld.
Wat tegucigalpa zegt klopt volgens mij. Deze regeling geldt sinds een jaar of twee.
ow... dan is mijn informatie achterhaald.
Hi again Gnerkje!

Kijk ook hier:

http://www.direct.gov.uk/ ... therEUCountries/DG_184393
Hi Anna,

Bij de opleiding die ze gaat doen staat vermeld dat er in de UK geen studiefinanciering mogelijk is voor deze opleiding, dus..

Maar wel weer bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven