Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Hoe is het nu verder met je Ris?

En Lief, hoe is het met jou? En met je man?

En met de rest hier?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik voel me kutkutterdekutst.

Manlief gaat goed nu, nog een klein beetje gevoelig.
he bah wat naar dat je je zo kutterdekutst voelt

Hier, een dikke en een hele dikke van mij voor jou!

Als je kwijt wilt wat er door je heen gaat mag je het hier neerplempen, dat weet je he? Er is hier altijd wel iemand die reageert. Ik denk aan je...
Ach lieve Lief, wat ontzettend KUT! Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Volhouden hoor, je kunt het echt!
kom even snel om te zeggen dat ik op het moment jullie even niet tot steun kan zijn, heb even genoeg aan mijn eigen ellende.

Maar voor iedereen die het nodig heeft

Setter, you've got mail
Teddeke meissie: sterkte . Het is niet niks wat er momenteel op je bordje ligt...
Teddeke
Nou dat was even zoeken.....

Even het topic wat hoger zetten.

Een van mij voor jullie allemaal....
Hoe gaat het met jou Teddeke?
Tja, het gaat wel, maar ik wil (qua privacy) er hier niet al te veel over uitweiden, maar toch bedankt dat je het vraagt hoor!

En hoe gaat het inmiddels met jou?
Hey meiden, waar hangt iedereen toch uit?? Iedereen drukdrukdruk (hoop ik) en geen vervelender reden?

Hier is het de afgelopen weken een puinhoop geweest met veel te veel werk (ik kan geen opdracht afslaan, zucht..., echtgenoot begint nu ernstig boos te worden) en een lek waterbed dat nogal wat schade heeft aangericht, meer dan we in eerste instantie dachten in elk geval. Slaapkamer geheel op de schop dus, tussen alle drukte door, en ik dacht eerst nog dat het wel meeviel... nou, niet dus. Al met al heb ik nog steeeeeeds geen bloed (Hc1b... enz. enz.) laten prikken, maar ik heb me voorgenomen dat nu toch echt dinsdag te gaan doen. Ik hoef woensdag pas weer te beginnen en ben nu 'vrij', dwz dat ik niet meer dan een paar uur per dag hoef te werken. Jippie!

Maar hoe gaat het verder met jullie? Teddeke, heel veel sterkte, want ik heb het gevoel dat het niet goed met je gaat. Jij vast een en een .

Lief, gaat het met jou nog een beetje? Jij zat er geloof ik ook niet zo florissant bij. Kom je alweer een beetje bij? Jij een .

Setterzus, wij mailen nog!

Nelladella, hoe gaat het met je zoon?

Ris, nog alles op de rit? Met jou en met de kinders?

Angelinaa, al bijgekomen van de Male Voices? Of Voice Males? Of in elk geval van die smakelijke heer ?

Ik hoor wel van jullie, net zoveel als jullie kwijt willen!
als jullie allemaal met mekaar gaan zitten te mailen, dan is het hier ook rustig ja......

Ik ben nu twee weken thuis en begin me iets lichter te voelen. Maar ik ben er nog lang niet. Net bij therapeut geweest en dit jaar wordt het geen werken meer voor mij......

Ben ook in nieuw ziekenhuis geweest, moet van de dokter dagcurves gaan maken in een BOEKJE! Das lang geleden..... Hij wil weten of ik niet teveel nachtelijke hypos heb met die ouderwetse Insulatard. Gelijk heeft hij, die heb ik namelijk heul vaak. Dus zal over twee maanden wel naar Lantus of Levemir gaan. Over een maand bij de DVK langs, dat vind ik wel fijn, even weer de laatste technieken doorspreken.

Over twee maanden terug, met boekje en bloeduitslagen (ik moet nog laten prikken, komt van de week wel).

Kus en vele knuffels tegen rotgevoelens, lekkages en andere ellende!
Hè jakkes, Lief, dat klinkt helemaal niet fijn! Ik moest eerlijk gezegd wel grinniken om jouw beschrijving over curves bijhouden in een BOEKJE... de technische minachting die daaruit sprak . Toch niet slecht om te doen!

Maar wel positief dat je je goed voelt over de dvk. Even weer alles op een rijtje zetten is prettig voor je rust. En rust heb je wel nodig, geloof ik.

Enneh... ik zie gelijk zo'n beeld voor me dat wij hier allemaal, behalve jij, schichtig om ons heen kijkend onder een hele grote deken met elkaar zitten te mailen... hihi. Ik denk dat dat wel meevalt, Lief. Maar ik kan me wel voorstellen dat je soms zo'n gevoel krijgt. Dus halloooooo iedereen, is daar nog iemand??
Lief, als ik je mag adviseren: neem de Levemir. Daarmee kom je minder aan dan met de Lantus. De Levemir is daar speciaal voor ontwikkeld. Ik weet niet hoe het zit met de Insulatard, hoe lang je die al gebruikt en of jij als type 1 sowieso aankomt van insuline, maar alla: bij deze mijn -ietwat eigenwijze- tip.

Verder gaat het hier weer redelijk, na een week ziek thuiszitten. Hééééééééérlijk hoor, ziekzijn

Zomaar een hele week niet naar dat ki- ka- k**bedrijf hoeven: hemels!

Zes dagen niks ruiken of proeven is dan weer minder, maar alla, dat nemen we maar gewoon op de koop toe. Nog 16 weken en 1 dag

Zestien weken nog maar.......plus één dag....16 x 5 + 1 = 81 dagen nog. Joeperdepoep!
And so far for optimism...

Jij hebt een gave voor de sunny side, Setter! Voor jou hoop ik dat de dagen voorbij vliegen. Voor andere hoop ik dat ze stilstaan (zoals voor IBI).
Ik heb geen idee Setter, of het bij nog van toepassing is. Ik zal het in mijn overwegingen meenemen.

ennuh.... ook ik vind het heerlijk, ziek zijn, niet naar die stomme baas hoeven, maar ook wel rot hoor, ben nog altijd warrig en kan weinig.
IBI is van het topic 'Mijn man heeft leukemie'. Er zijn meer van ons diabetes-topic die daar wel eens reageren. IBI en haar man hebben deze week gehoord dat verder behandelen geen zin meer heeft, dus ik vermoed dat ze de tijd die ze nog samen hebben, wel willen laten stilstaan.
Volgens mij zitten wij hier tegelijkertijd, Lief... )
Dat denk ik ook, ik had al via je vergrootglas uitgevonden wie IBI is en vond het niet zo aardig overkomen, die vraag van mij.

Ik kan niet zo goed tegen dat soort topics op het moment, wordt er bang en depri van, dus ik lees dat niet. Neemt niet weg dat het gewoon kut is wat zij meemaken.
Ach lieve Lief, ga je dat nou niet zitten aantrekken! Je hebt heus helemaal genoeg aan je hoofd, je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders sjouwen, dat moet je ook niet willen! Mijn antwoord was ook niet 'belerend' bedoeld!

Lieverd, het is logisch dat je dat soort topics op het ogenblik vermijdt. Iedereen pakt op wat hij aankan en laat de rest liggen. Anders kan je toch niet overleven? Doe rustig aan en kom hier uithuilen als je er behoefte aan hebt. En heb je dat niet, dan is het ook goed. Dikke knuffel.
Ook ik laat af en toe een klein berichtje achter bij IBI, vaak niet meer dan alleen een hug, omdat ik gewoon niet weet wat ik verder zou kunnen zeggen.

@Setter, nog "maar" 81 dagen, voor je het weet zijn die om.....

@Sri, een hoop ellende hebben jullie gehad met de nasleep van het waterbed, nu alles achter de rug wat dat betreft?

@Lief, zoals Sri al zegt: je kunt je niet alles aantrekken wat er in de wereld gebeurt, je hebt op dit moment meer dan genoeg aan jezelf, dus hou het daar voorlopig maar even bij!!

O ja, en het is niet zo dat ik wel met iedereen zit te mailen en niet hier reageer, maar ik heb even mijn handen vol aan - laat ik het maar familieomstandigheden noemen - mijn eigen sores, dus vandaar dat ik even wat minder actief aanwezig ben.
Ha Teddeke! Ja, de waterbedellende is goddacnk achter de rug. Wij hebben nu een regulier bed, met twee stevige matrassen, waar we allebei erg aan moeten wennen. 's Nachts is het snoeiheet, en de slaapkamer heeft ineens iets van een ziekenhuiskamer gekregen, omdat die bedden zo hoog zijn geworden door die dikke matrassen. Dat viel bij Ikea helemaal niet zo op! Maar goed, als het echt niet bevalt, kunnen we ze nog ruilen, dat is een geruststellend idee.

In elk geval is de boel nu weer als nieuw, dat is ook wat waard, en ik heb een hoop spullen weggegooid die ik al jaren niet meer had gezien. Hoog tijd voor de container dus!

Iedereen een goed weekend!
Ben er nog hoor, maar druk, druk, druk! Kom binnenkort weer vertellen over de avonturen met de Arbo-arts... gezeik!!

Knuffels voor Teddeke, Setter, Lief, Sri en jullie allemaal!
Zeg Srizus: dat je goddanck met ck schrijft is al erg genoeg, maar dat je die chique vorm dan ook nog verkeerd om schrijft is gewoonweg verschrikkelijck. Mooie taalpurist ben je hoor

(Nog 80 dagen en dan is deze hel over ..... 80 nog maar!)
Hallo, hier ook druk. Pa is op bezoek, en het werk gaat gewoon door.

Mijn arts was tevreden met mijn hb1ac (oid haha) 5.5 maar ik merk wel dat ik enorm strict moet zijn met eten en etenstijden- en zelfs dan gaat t mis. Dan verander ik in een BFH, Man weet dan al hoe laat het is. Moet nodig bijlezen, jullie zien me gauw weer langswaaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven