Sinterklaascadeau's

24-11-2010 10:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ik word langzaam beetje gek van al die sinterklaas cadeau. Heb zelf 3 kinderen (van 1 tot 6 jaar) en weet van gekkegeid niet hoe ik alles moet bijhouden en regelen. Heeft iemand wellicht een gouden tip?
Niet teveel (willen) geven?

hou het rustig, ik doe per kind maximaal 3 kadootjes, in 3 'categoriën'dat klinkt zwaar, maar ik bedoel bijv. 3 leesboekjes, 3 knutseldingen, vaak doe ik er 1 gezelschapsspel bij voor met z'n allen.

Het scheelt als je al vroeg begint met het bij elkaar sparen (vooral in de uitverkoop periode) maar dat is meer een tip voor volgend jaar ; )

Maak er echt niet teveels stress van, dat werkt ook weer over op je kinderen die waarschijnlijk al stijf staan van de stress!
Ik heb twee kinderen en koop vanaf aug/ september in de aanbieding de schoenkado's en ben dus in november vaak al klaar. Nog twee wat grotere dignen die ze echt graag willen voor op pakjesavond, die moet ik dan nog even tussendoor gaan kopen. Verder krijgen ze nog wat van zwager/schoonzus en schoonouders en daar heb ik dus geen werk aan. Hier geen stress. Wat is er allemaal bij te houden en te regelen dan?
Ik heb daar ook geen last van met onze 4 kinderen. Of je moet zo denken als een collega van mijn man; een schoencadeau is een Ninetendo DS(x2) en in de zak gaat naast een hele berg andere dure cadeaus een WII. "Want dat heb je toch zeker wel voor je kinderen over". Dat hij een godsvermogen uitgeeft aan cadeaus moet ie helemaal zelf weten. Maar die opmerking vond ik toch wel zo vies.

Ze krijgen hier elk een wat duurder cadeau(rond de 30 euro) en daarnaast 2 kleine cadeautjes. Schoencadeautjes (elke zaterdag voor 5 december) maximaal 5 euro en wat snoep.

Ik zou niet weten wat ik daar voor stress van zou moeten hebben.
quote:luna1 schreef op 24 november 2010 @ 10:57:

Ik heb daar ook geen last van met onze 4 kinderen. Of je moet zo denken als een collega van mijn man; een schoencadeau is een Ninetendo DS(x2) en in de zak gaat naast een hele berg andere dure cadeaus een WII. "Want dat heb je toch zeker wel voor je kinderen over". Dat hij een godsvermogen uitgeeft aan cadeaus moet ie helemaal zelf weten. Maar die opmerking vond ik toch wel zo vies.

Ze krijgen hier elk een wat duurder cadeau(rond de 30 euro) en daarnaast 2 kleine cadeautjes. Schoencadeautjes (elke zaterdag voor 5 december) maximaal 5 euro en wat snoep.

Ik zou niet weten wat ik daar voor stress van zou moeten hebben.

Erg he, dat mensen zó denken! En zo wíllen zijn!

Het meest sneue is dat kinderen via school er dan achter komen komen dat Sinterklaas andere kinderen vast veel liever vindt, want waarom krijgen ze anders van die grote cadeau's? (terwijl het vaak juist van die überverwende snertkinderen zijn..dubbel onlogisch voor zo'n kind..)
...
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 06-12-2010 12:37
Reden: spam
% gewijzigd
uhm,Kirsten niet rot bedoeld, maar je komt een beetje (boel) spammerig over eigenlijk...
Een Nintendo DS is allang weer uit de mode of het moet een Nintendo DSI XL zijn.En een Wii is ook alweer oud hij had beter een Xbox360 Kinect kunnen kopen:-))
ik vind de uitdaging met name groot vanwege het bijhouden van alles wat ze wel niet willen hebben van de sint.....
quote:ElleMichelle schreef op 24 november 2010 @ 11:06:

Een Nintendo DS is allang weer uit de mode of het moet een Nintendo DSI XL zijn.En een Wii is ook alweer oud hij had beter een Xbox360 Kinect kunnen kopen:-))Ik zal mijn man het aan hem door laten geven Koopt ie het waarschijnlijk ook nog...
quote:DanielleW schreef op 24 november 2010 @ 11:09:

ik vind de uitdaging met name groot vanwege het bijhouden van alles wat ze wel niet willen hebben van de sint.....Die van zes geef je een schaar, prittstift en een vel a4tjes en laat maar maar een verlanglijstje maken, zo doet die van mij dat. En als ze iets toch niet wil, doorstrepen of er weer afhalen. Je ziet snel genoeg wat er op pagina 1 geplakt wordt en daar blijft staan, dat wil ze dan het liefst. Die van 1 jaar: die zal nog niet zo snel wisselen aan belangstelling neem ik aan en dat kun je zelf wel bedenken. Verder heb je er nog eentje tussen dus, ik heb er eentje van bijna drie en die heeft meer belangstelling in thema's: cars, thomas de trein, bob de bouwer en diego en daar kan ik zelf ook wel dingen bij bedenken. Ik snap de stress nog steeds niet?

ik vind de uitdaging met name groot vanwege het bijhouden van alles wat ze wel niet willen hebben van de sint.....

Tja, meestal kan je wel inschatten wat je kind leuk vindt.

Soms heb ik alles ingekocht en roepen m'n kinderen ineens dat ze het állerliefst dit of dat hebben, tja, dat is dan pech, teleurstellingen horen er ook bij, en je krijgt nu eenmaal niet alles wat je zou willen. Verder merk je daar op pakjesavond niets meer van, ze zijn toch wel blij met hun cadeautjes. En het gaat vooral om de gezelligheid, wij gaan uitgbereid gourmetten en tijdens het gourmetten (als ze beginnen met wiebelen) mogen ze om de beurt via een soort van Sinterklaas gedicht een cadeautje opzoeken in huis. Dan krijg je in ieder geval niet het 'rits, rats oke bedankt dit was het dan alweer' effect..

En ze kijken er echt naar uit! (en ik ook moet ik zeggen!)

Tsja, zoveel hebben mijn kinderen niet te willen. Want natuurlijk willen zij ook graag Nintendo's, X-Boxen, WII's en noem maar op.

Ik bedenk het over het algemeen zelf, zeker voor de kleintjes, ik weet best wat ze leuk vinden. De kinderen die kunnen schrijven maken een verlanglijstje, ze kunnen ook rekenen en weten welke bedragen mogen. Met de anderen ga ik folders door.

Mijn oudste krijgt een PSP, voor een leuk prijsje overgenomen van de buurjongen, met een paar(tweedehands) spelletjes erbij. Zijn broer krijgt een microscoop met nog wat kleine dingetjes erbij, andere broer een nieuwe rugtas met naam en twee Playstationspellen, dochter krijgt een kinderlaptop en een K3-jurk(ach, als zij er maar blij mee is..)
Ben ik nou zo paranoide dat ik denk dat TO(eerste bericht) en KirstenRietveld (eerste bericht) een en dezelfde zijn en die site aan het spammen zijn?
quote:borderwalk schreef op 24 november 2010 @ 11:24:

Ben ik nou zo paranoide dat ik denk dat TO(eerste bericht) en KirstenRietveld (eerste bericht) een en dezelfde zijn en die site aan het spammen zijn?Nee ik vind het eigenlijk wel erg slim! jammer voor haar dat iedereen op het onderwerp ingaat en niet op de site ...
Ik heb alles opgeschreven per kind wat ik gekocht heb. (3 kinderen, 5/4/2) Aan de hand daarvan gekeken wat ik er nog bij wilde halen. Ik haal het hele jaar door als er goede aanbiedingen zijn namelijk cadeaus.

Hier krijgen ze geen schoencadeaus, wel een precisie gestrooide pepernoten letter, een kikker/muis oid.

Met pakjesavond krijgen ze allemaal 1 hoofdcadeau. Max 40 euro, soms ook minder, net hoe het uitkomt.

Daarnaast allemaal 1 spel, 1 boek, pyama, tandenborstel, knutselspullen.

Gisteren heb ik de laatste dingen gekocht, en ze krijgen alle drie 12 cadeautjes.
Mijn zus liet haar zoon (2 jaar en 3 maanden) dit jaar voor het eerst haar schoen zetten. Ik vroeg 'wat had je voor een kadootje?' "nou," zei ze "eigenlijk hebben we er alleen maar pepernoten in gedaan, zodat hij een beetje kan wennen'. Ik vond het nogal briljant!
Lastig om bij te houden wat ze willen hebben? Ik heb samen met mijn dochters 5 jaar en 2 jaar gewoon een verlanglijstje gemaakt. Speelgoedfolders erbij pakken en uitzoeken (en een beetje sturen). Nog even vragen of ze het zeker weten, want als de lijstjes in de schoen gaan kan je niet meer wisselen. En vervolgens kiest Sinterklaas iets van je lijstje, want je krijgt echt geen 16 cadeautjes (dochter van 5 vindt alles leuk, en dochter van 2 wil eigenlijk alleen een strijkplankje).

Zo moeilijk is dat toch niet.
quote:moekie76 schreef op 24 november 2010 @ 11:18:

[...]

Die van zes geef je een schaar, prittstift en een vel a4tjes en laat maar maar een verlanglijstje maken, zo doet die van mij dat. ?

En wat staat er op haar lijstje??

Wij hebben sindskort een nieuw ''nichtje'' van 6 -in januari 7- (broer van vriend heeft nieuwe vriendin met dochtertje). Nu kopen mijn schoonouders nog ieder jaar cadeautjes voor iedereen en eigenlijk leggen wij daar ook altijd voor iedereen een cadeautje bij... Maarja, zo vaak zien wij dit meisje niet. We zaten zelf te denken aan een cd speler voor op haar kamer... vorig jaar wilde ze heeeeeel graag een nieuwe disco kamer maar hier was mama niet zo voor in, nu is haar nieuwe kamer een echte meiden kamer geworden maar het lijkt mij wel leuk om dan doormiddel van die cd speler/radio toch een beetje een disco in haar kamer te brengen. Ik heb bijvoorbeeld een leuke gezien bij de intertoys die zaterdag meer dan de helft is afgeprijsd... ze hebben roze en zwarte, wat denken jullie dat de voorkeur zal hebben?

*er komen zoveel ''sinterklaas-cadeautjes-topics'' voorbij dat ik het maar gewoon hier even bij zet hoor...*
Ik ken en ben geen Kristen :-)

Wat is een gemiddels schoencadeau voor jullie. Die oudste twee van mij willen liefst elke dag de schoen. Heb nu twee keer in de week. 1 x weekend en woensdag
quote:Kastanjez schreef op 24 november 2010 @ 11:38:

Mijn zus liet haar zoon (2 jaar en 3 maanden) dit jaar voor het eerst haar schoen zetten. Ik vroeg 'wat had je voor een kadootje?' "nou," zei ze "eigenlijk hebben we er alleen maar pepernoten in gedaan, zodat hij een beetje kan wennen'. Ik vond het nogal briljant!

Ik kan me van vroeger herinneren dat ik nooit echte cadeaus in mijn schoen krijg. Ik kreeg zo'n chocoladesinterklaas en pepernoten. Ik dacht echt dat dat de bedoeling was van de schoen. Je stopt je verlanglijstje erin, met een wortel. Sint komt neemt het verlanglijstje mee, geeft de wortel aan het paard en laat en passant nog wat pepernoten achter.

Is het nu gebruikelijk om voor sinterklaasavond al een 'echt schoencadeau(tje)" te geven, naast het grote "zakcadeau van 5 december"?

(en naast het bedrijfvanpapacadeauje, BSOcadeautje, Omafluffiecadeautje, Omabaardcadeautje, Schoolcadeautje, Scoutingcadeautje, Albert Heincadeautje natuurlijk)
Vind het wel weg grappig dat mijn eigen kinderen ook nu nog in de boeken van bart smit etc alles omcirkelen wat ze willen hebben. Deed ik zelf vroeger al, Alleen na vier werken is alles omcirkeld...haha
quote:DanielleW schreef op 24 november 2010 @ 11:50:

Ik ken en ben geen Kristen :-)

Ik heb aan de mods om het even te checken, als je geen spammer/dubbelnicker bent, ben je natuurlijk van harte welkom! Maar als je eigenlijk Daniel oprichter van wishlist.nl (onnodige, onhandige site) bent, dan wordt je vanzelf geband.
He hallo,

Ik ben inmiddels 22, maar wij mochten ook 2 keer in de week onze schoen zetten, soms zelfs 1x ( want de sint en zijn pieten kunnen niet elke dag langs komen.. er zijn zoveel andere kindjes)

Maar als we 2 keer onze schoen mochten zetten, dan was het de ene keer snoepgoed, en de andere keer een klein cadeautje. ( gewoon bij een euro shopper vandaan) Ik kreeg bijv de ene week elastiekjes voor in me haar, en de andere keer een paar sokken.

Op pakjes avond vierde we dat met de familie. dus kregen van oma standaard douchegel ( grote fles huismerk en een chocolade letter) voor de rest allemaal kleine "prulletjes".. nieuwe haar borstel, sokken, ondergoed enz..

Van me ouders kregen we dan 1 groot cadeau waar we het hele jaar al om zaten te zeuren!
Ik mocht vroeger iedere dag mijn schoen zetten.... Maar kreeg er maar 1 á 2x per week iets in. Wat voor mij wel hielp bij de overtuiging dat sinterklaas bestond... hoezo wisten mijn ouders wanneer hij wel of niet zo komen?? Ik had dan ook aan het eind van de week een hele berg tekeningen in mijn schoen. Wij kregen ook nooit cadeautjes... wat lekkers, pepernoten, een kikker/muis, mandarijn (die dan toch net even lekkerder was dan de mandarijnen uit de fruitschaal... mijn moeder kocht altijd mandarijnen op de markt en drukte dan die met steeltje/blaadjes achterover voor in de schoen, die hadden de pieten net geplukt in spanje), heel soms zo'n choco pietje of sinterklaasje...

In de zak kregen wij altijd verschillende cadeautjes, voor een bepaald bedrag en dan ongveer een gelijk aantal. Ook kregen we een gezelschapsspel voor allemaal. We kregen eigenlijk nooit practische dingen... uitpakken deden we zo: de jongste mocht een cadeautje uit de zak pakken en het geven aan degene voor wie het was, vanaf daar pakte degene die net iets uit had gepakt het volgende cadeautje en gaf dit aan de ontvanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven