Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Ik zou het helemaal niet erg vinden als Nino zijn truucje van vanmorgen niet herhaalt, want het was 4:45 Zit nu dus echt mijn ogen open te houden, maar waarschijnlijk heeft hij over een half uur weer honger, dus naar bed gaan schiet ook nog niet echt op.
Ik wist het ook niet, van de buren, maar ik hou dingen ook niet zo goed bij.

Wat balen van mannie's huid. Ook geen tips denk ik. Limoen's huid net schuurpapier en dat houd ik met cetomacrogol enigszins onder controle, in haar knieholtes niet, maar verder weet ik het ook niet. Havermout badje al geprobeerd? En pure olie? beetje glibberig, maar ik kreeg voor mandarijn als baby ooit pure.. ik weet niet meer precies geloof arachide, maar kan er naast zitten, olie. Ik badder ze tegenwoordig nog maar heel sporadisch en ze douchen 2x in de week. Lijkt een beetje vies, maar ze wassen wel iedere dag gezicht, handen, voeten, billen enzo.
Goedemorgen!

We zullen maar eens kijken hoe het met Ot is. Gisteren was hij heel lief, maar is niet van de bank afgeweest en had steeds een heel warm voorhoofd. Vandaag weer een ingewikkeld schema in elkaar geflanst waardoor A-man en ik in ieder geval onze werkafspraken kunnen nakomen. Wat dat betreft lijkt familie in de buurt die in kan springen me wel weleens zalig. Nu moeten we altijd iets regelen met oppas of buren of (schoon)ouders vragen meerdere uren in de auto te stappen (hetgeen mijn schoonouders morgen gaan doen voor een paar uurtje oppassen --> de helden!).

A-man is in ieder geval vanmiddag thuis, dus mocht hij ineens opknappen, dan is feestje toch mogelijk. Kindergarten zei dat Maby ook extreem huilerig was, dus best kans dat die ook ziek aan het worden is.

Balen van al dat eczeem bij kinderen. Hier gelukkig weinig last en dus badderen ze ook regelmatig. Vooral voor Maby noodzaak die veel en graag in de modder speelt, dagelijks zichzelf volledig onder poept en de yoghurt en tomatensaus in haar haren smeert. En dan is ze ook chronisch verkouden en loopt dus sinds haar geboorte met van die gifgroene snottebellen in haar gezicht, die ze dan (liefst 5 min voordat ik naar het werk ga) aan de schouders van A-man of mij afveegt. Of aan de bank....
Ik ben Heel Erg Chagrijnig Vannacht waren ze allebei van kwart voor 3 tot ruim na 5 uur wakker. Het begon met een nachtmerrie van Mannie, daar werd Mini ook wakker van en toen gingen ze gewoon niet meer slapen.

Mini is nu superdruk en vooral erg luidruchtig en ik kan het helemaal niet hebben.
We hadden samen een kopje koffie kunnen gaan drinken vanacht, Pammie: bij ons was het op ongeveer dezelfde tijd dolle pret.

Anky, als ik jouw postings over Maby lees, denk ik direct 'maar je krijgt er zooooveel voor teruuuuug'.

Ik kijk op mijn werk zelf ook regelmatig even naar de foto's van mn kinders. Nino kan later in elk geval niet zeggen dat er van hem als tweede kind geen foto's zijn
Gedeelde smart is halve smart dan maar. Ik heb nog niet eens koffie gehad trouwens. Ben na het naar school brengen meteen doorgegaan naar de Hema voor gordijnen. Pfff, wat moeilijk. Uiteindelijk heb ik de meest simpele witte die ze hadden gekozen. Nog wel een knalturquoise dekbed gekocht want al die roze die ze heeft kunnen natuurlijk niet meer Verder zijn alle Sintcadeaus binnen. Meer dan in de planning uiteraard maar ik had voor Mini nog oorbelletjes en toen had Mannie een cadeautje te weinig und soweiterundsofort. Ik heb de trolley trouwens gevonden; rood met witte hartjes. Haske leuk.

Net afspraak gemaakt bij de dokter voor Mannie. Mini is vanmiddag de hele middag naar de hockey, gaan ze spelletjes doen en ze eet daar ook.

Als ik de postings over Maby lees ben ik altijd blij dat ik niet van die smeerkezen heb
Op school waren trouwens de Pieten geweest om schoentjes te vullen. Ze hadden er een zooi van gemaakt, niet normaal. Blokjes over de vloer, overal zwarte handafdrukken, alle stoeltjes lagen in een berg midden in de klas, de hele gang lag vol luizenzakken. Ik kon helaas niet helpen opruimen
Ah, de Maby-pieten waren geweest

Als ik mag kiezen tussen een smeerkees en een nachtbraker ga ik trouwens voor de smeerkees.
Alle reacties Link kopieren
Maby wás allebei toch?

het heerst zullen we maar zeggen, want zelfs hier was een nachtbraker. Arme mannetje hoestte de longen uit zijn lijf en moest ervan huilen, maar werd er niet wakker van. Raar kind

heb zelf nu ook een snotterhoofd en een PC die niet opschiet./ Na het uitwisselen van alle treinverhalen van vrijdag en het lezen (en beantwoorden) van de mail kan ik nu écht aan het werk

dat ga ik dan ook maar eens doen, denk ik
@Pam:

Hier alles goed, veeeeeels te druk aangezien man nieuwe baan heeft. De net gevonden balans is weer volledig zoek....aaaahhh...

Heb ik alleen deze nog in de aanbieding...maar daar moet je van houden:

http://www.walzkidzz.nl/d ... ugzak-Stippen.a930.0.html
Hoe is het met Ot Ank? Kan hij naar zijn feestje?

En Slofje vandaag wel wat beter?

Ik heb het goed geregeld: Mannie is spelen en moet om 3 uur opgehaald worden. Mini was hier net met een vriendinnetje even eten en zij zijn nu met z'n twee naar ander vriendinnetje. Die moeder brengt hun naar het sportveld. Mini is als een echt hockeymeisje naar buiten gehuppeld met een keurige staart (moet van de trainster) en de kraag van haar polo omhoog

Maar goed. Ik heb dus officieel anderhalf uur voor mezelf en ik twijfel tussen in bed of op de bank gaan liggen
Komt vanzelf hoor, die balans.

Ik vind die van jou wel heel erg leuk! Maar ik had er vanmorgen al eentje bij V&D gevonden. De achterste dus met nog wat meer korting met dank aan de kassameneer.

Leuk! Die vind ik zelf nog leuker! Ben ook niet zo van de roze meuk. (arme dochter...die heeft nog way too weinig poppenspul)

Die balans komt ook wel weer, maar was net zo blij dat we hem na de geboorte van Kate weer hadden

Nou, nu sluip ik weer uit jullie topic hoor.....
Die roze meuk komt vanzelf je huis in, of je nou wil of niet Maar tegen de tijd dat ze 6 is wil ze waarschijnlijk alles blauw. Dat hoor ik van meer moeders-met-meisjes.

En die balans is hier ook zoek door mijn nieuwe baan, dat hou je toch. Alleen ben ik de enige die niet in balans is, de rest vaart er wel bij

Ik zat me net bedenken dat het zo fijn is als je kind vriendjes en vriendinnetjes heeft. Zoals Mini net de deur uitgaat, daar kan ik echt heel blij van worden
Sterkte met de nachtbrakers, smeerpoetsen en blaffende zeehondjes.

Ik moet dat ook eens stimuleren, Pammie, meer vriendjes. Is wel ingewikkeld door school ver weg, ik 5 dagen werken en geen leuke buurkinderen.

Ik moet net een stuk schrijven over mannelijke sexuele "dysfuncties". Tjemig, zeg, wat ze allemaal bedenken, wat er allemaal voor ziektes bestaan, en wat die deelnemers aan studies allemaal meemaken ... Beetje misselijkmakend. Laatst las ik over een studie over het Noro-virus (hartstikke besmettelijk buikgriepvirus. Projectielbraken). 80 mensen lieten zich daarme infecteren om de efficiency van een nieuwe inenting te testen. Voor geen goud zou ik daaraan meedoen, zeg, dan moet je het geld wel heel hard nodig hebben ...

Sok, fijn dat je presentatie redelijk ging. Je bent zelf natuurlijk veel kritischer dan de rest omdat je de in en outs van de presentatie kent, maar de rest merkt er niks van als je een steekje laat vallen hoor.

Pammie, naar van Mannies huid zeg. Mijn jongens zijn er gelukkig overheen gegroeid, dus geen tips helaas.
Wel goed voor de lijn, zo'n Noro-virus

Hier wonen een heleboel klasgenootjes in de wijk, bij de hockey zitten alle meiden van groep 4 en afspreken kan nu 3 keer in de week. Maar dan nog, je kind moet het ook wel kunnen en willen. Ik ben heel blij dat ik twee kinderen heb die goed in de groep liggen en makkelijk vriendjes en vriendinnetjes maken.

Ik lag net lekker een kwartiertje te doezelen toen er aangebeld werd en nu moet ik Mannie halen.
Net terug van de dokter met Mannie. Hij heeft een hele zooi crèmes voorgeschreven en als het niet helpt verwijst hij door naar een dermatoloog. Meteen Pammans kloven aangekaart; hij heeft zoveel last van zijn vingers dat hij de hele winter uit de buurt blijft van water anders springt het open. Hij smeert al 6 jaar triamcinolon en dat helpt geen fluit. Ik zeg al tijden dat hij terug moet naar de dokter maar Pamman beweert dat die er ook niets aan kan doen. De dokter is het met me eens dat mijn man een eigenwijs stuk vreten is
Wat een nachtbrakers allemaal. Hier gelukkig zoet slapende kinderen. En Ot is zelfs nog naar feestje geweest. Maar nu is hij wel helemaal op aan het gegil boven te horen.

Ik ben ook helemaal op. Ik duik vanavond maar eens vroeg in bed (had weer totale offday). Maar nu eerst Sien van de gym ophalen
Ik lig er al in, trusten.
hopelijk helpen mannies cremetjes , vind het zo zielig zo'n jeukhuid

wat fijn Ank, voor Ot, dat ie toch nog is geweest..

ik word spontaan onpasselijk van het idee met vrijwillig met het norovirus te laten besmetten..

Limoen kan in principe 2 keer in de week afspreken, maar er komt wel regelmatig wat tussen op de woensdag of vrijdagmiddag, dus dat lukt bij lange na niet altijd, en ze baalt dat het niet vaker kan

Trolley is trouwens superleuk (of vetcool, zou Limoen zeggen)
Vrijwillige besmetting met het norovirus? Dankjewel. Ik heb net deze week vrijwillig de griepprik gehaald (kan via mijn werk), dat zag ik meer zitten

Fijn voor Ot dat hij toch naar zijn feestje kon, Anky.

Pluis raakte vanavond bij het naar bed brengen helemaal overstuur en ik heb nu nog geen idee waarom. Hij was ook heel moe, en even dacht ik dat hij onbreikbaar huilend op mijn schoot in slaap ging vallen, maar het kwam toch weer goed.
de laatste tijd speelt Poek erg weinig met vriendinnetjes of vriendjes, maar het lijkt haar weinig te deren. komt wel weer, denk ik.

fijn dat Ot toch nog naar zijn feestje kon, Anky. En hopenlijk knap jij ook weer snel op.

sneu voor Pammanie, Pam, van z'n huid. hopenlijk helpen de cremes. veel en vaak smeren met de basiscreme, maar dat weet je vast ook wel. en dat Pamman qua geneesmiddelgebruik (en vast ook nog qua andere dingen) een nogal eigenwijs menneke is, lijkt mij ook wel. Hij moet af en toe geloof ik ergens een schop onder hebben, geloof ik

ik heb vanavond deel 2 van de kinder-EHBO-cursus gehad; was om 7 uur thuis en moest om half 8 weer weg; eten ging dus maar in de trein. wel nuttig trouwens, we gingen reanimeren.
Sien kan hier maar weinig met andere kinderen afspreken: dat is ook gelijk mijn bezwaar tegen die stomme Ganztagschule. Sien gaat maar 3 middagen, maar ik heb nog steeds gezeur dat ze 5 middagen per week moet. Natuurlijk zitten daar ook zat kinderen, maar die kan ze zelf niet uitkiezen. Nu komen vaak de buurkinderen wel spelen, maar dat kan dan bijna niet meer als ze echt 5 dagen zou gaan.

KinderEHBO klinkt wel nuttig. Ik heb er momenteel de puf niet voor, maar ik wil het nog wel graag een keer doen.

Ot was gisteren ook helemaal overstuur toen hij in bed lag. Maar uiteindelijk was het erg snel opgelost: ik moest even een minuutje naast hem komen liggen (papa heeft helemaal niet bij me in bed gelegen), hij was zijn knuffel kwijt en hij wou nog een kus. Na 5 minuten sliep hij als een roosje.

Ik ga vandaag maar eens kijken of Ot een paar uurtjes naar de Kindergarten kan. Ik heb Sien namelijk beloofd te komen kijken bij de Sponsorlauf bij haar op school en ik denk dat een warme Kindergarten voor Ot fijner is dan kleumen langs de kant.

Gisteren ben ik om 20 uur gelijk maar in bed gedoken (ik was al moe toen ik opstond en dat is ook niet meer veranderd) en nu voel ik me weer iets beter gelukkig.
Brrr, ben net terug van een erg koude sponsorloop. Gelukkig woonde een van de ouders aan het parkoers en zorgde voor koffie en vuvuzela's, dus we konden goed aanmoedigen. Helaas niet zo veel andere ouders.

Het wordt wel een dure grap voor de opa en oma's en voor onszelf. Ik had vooraf ingeschat dat Sien 5 rondjes zou lopen (en daar bedrag op aangepast), maar ze liep er uiteindelijk 17(!). En kletste onderweg ook nog met iedereen . Kind heeft dus overduidelijk de genen van haar vader geërfd.

Nu eerst even opwarmen met warme koffie, want mijn handen en voeten zijn echt bevroren.
Anky, dat van die onverwachts dure sponsorloop hoor ik wel vaker Fijn dat het feest doorging voor Ot!

Even onverwachts druk, dus ik ben weer weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven