Grindtegel netjes doormidden, hoe?

24-11-2010 16:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t voorjaar in de bol, haha, ben met mn tuin bezig. Ik woon hier net, en de hele tuin was betegelt met grindtegels. Netjes, niet veel werk, maar beetje TE tegelig, vond ik.

Nu heb ik aan aantal tegels eruit gewipt, en die zet ik dan als afscheiding op zn zijkant langs het zandstuk op. Als border-afscheiding, zeg maar. Alleen komen de maten niet goed uit, dus ik moet er een paar 'afzagen'. Heeft iemand een idee hoe je een grindtegel ( 40 x 60 ) netjes doormidden krijgt ( nou ja, doormidden, op de goede maat, zeg maar.
Je kunt hem aan de onderkant met een slijptol (diamantschijf) inslijpen. Dan kun je het stuk er verder netjes 'aftikken' met een moker.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Met een tegelknipper, of met een slijptol of motorslijper ? of precies hakken !
Aliquando et insanire lucundum est
Een slijptol kan ik wel regelen, denk ik. Moet je de tegel dan diep insnijden, of gewoon een beginnetje maken?
minimaal de helft ! Wel een diamantschijf erop zetten !!
Aliquando et insanire lucundum est
Wij hebben alle grindtegels kapot geslagen en omgekeerd weer neergelegd. Daartussen cement gestort. Past altijd!

Het lijkt nu net een "natuurlijk" pad.
Met een beitel oid een streep aan de achterkant trekken, paar keer herhalen. Dan op een ongelijke ondergrond leggen en met een rubber hamer een paar tikken geven. Krak.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Met een grote slijptol en daarin een beton diamantschijf....het veiligste en het mooist.
Tips genoeg en als het niet lukt heb je grind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven