Rare woorden
woensdag 24 november 2010 om 18:45
Ik ben niet de slimste, toen ik afstudeerde moest ik een onderzoek doen. Het onderwerp: de implementatie van het MKVS blablabla.
Hmm, tsja dan moet je wel weten wat dat betekend. Heb even snel m'n vader gebeld toen ik naar de wc ging. Ik begreep echt niks van het hele verhaal.
Ow nu bedenk ik ineens dat het waarschijnlijk gewoon een heel gangbaar woord is, alleen niet in de werksfeer waarin in ik me bevind.
Hmm, tsja dan moet je wel weten wat dat betekend. Heb even snel m'n vader gebeld toen ik naar de wc ging. Ik begreep echt niks van het hele verhaal.
Ow nu bedenk ik ineens dat het waarschijnlijk gewoon een heel gangbaar woord is, alleen niet in de werksfeer waarin in ik me bevind.
woensdag 24 november 2010 om 18:45
Oh stapels van dat soort woorden... Ik ben dol op woorden die lekker bekken en daar heb ik een flinke rij van verzameld in de loop der jaren:
- Fluks (snel, meteen)
- Pandemische Nimf (prostituee)
- Retourneren (terugbrengen)
- Marginaal (in de marge, niet belangrijk)
- Doerak (ondeugd)
- Jandoedel (sukkel)
Ik kan er nog wel veel meer oplepelen... en ik ben dol op oude spreekwoorden als:
- Het leven is een pijp kaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel
- Dat is uilen naar Athene dragen
- Fluks (snel, meteen)
- Pandemische Nimf (prostituee)
- Retourneren (terugbrengen)
- Marginaal (in de marge, niet belangrijk)
- Doerak (ondeugd)
- Jandoedel (sukkel)
Ik kan er nog wel veel meer oplepelen... en ik ben dol op oude spreekwoorden als:
- Het leven is een pijp kaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel
- Dat is uilen naar Athene dragen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 24 november 2010 om 19:13
quote:Cateautje schreef op 24 november 2010 @ 19:11:
Het meest rare woord vind ik Chlamydia. Een lange tijd heb ik niet geweten wat dat voor woord was, want het zou net zo goed de benaming van een kamerplant kunnen zijn.
'Schat, heb je de Chlamydia al water gegeven?'
'Nee, lieverd, ik zal het zo doen'
Het meest rare woord vind ik Chlamydia. Een lange tijd heb ik niet geweten wat dat voor woord was, want het zou net zo goed de benaming van een kamerplant kunnen zijn.
'Schat, heb je de Chlamydia al water gegeven?'
'Nee, lieverd, ik zal het zo doen'
woensdag 24 november 2010 om 19:38
woensdag 24 november 2010 om 19:55
quote:tilalia2 schreef op 24 november 2010 @ 19:45:
Wat is er raar aan deze woorden? Okee, confabuleren kende ik niet, maar de rest vind ik niet raar, en de meesten gebruik ik ook gewoon in het dagelijks leven.Goedemorgen schatje, hoe is het met je chlamydia ? Dat krijg je ervan als je die pandemische nimf verkeerd gesticuleerd. Nou, ik trek mijn kekke pakje aan en retourneer fluks de lege flessen voordat ik naar mijn werk ga
Wat is er raar aan deze woorden? Okee, confabuleren kende ik niet, maar de rest vind ik niet raar, en de meesten gebruik ik ook gewoon in het dagelijks leven.Goedemorgen schatje, hoe is het met je chlamydia ? Dat krijg je ervan als je die pandemische nimf verkeerd gesticuleerd. Nou, ik trek mijn kekke pakje aan en retourneer fluks de lege flessen voordat ik naar mijn werk ga
woensdag 24 november 2010 om 20:00
quote:tilalia2 schreef op 24 november 2010 @ 19:45:
Wat is er raar aan deze woorden? Okee, confabuleren kende ik niet, maar de rest vind ik niet raar, en de meesten gebruik ik ook gewoon in het dagelijks leven.
de vraag in de OP was dan ook: "woorden die uit de mode zij n of door anderen in het woordenboek moeten worden opgezocht".
De genoemde woorden zijn inderdaad allemaal niet raar, maar ook niet heel doorsnee taalgebruik voor de meesten.
Een manager zal 'implementeren' vaker gebruiken dan een fabrieksarbeider, maar dat lijkt me logisch.
Wat is er raar aan deze woorden? Okee, confabuleren kende ik niet, maar de rest vind ik niet raar, en de meesten gebruik ik ook gewoon in het dagelijks leven.
de vraag in de OP was dan ook: "woorden die uit de mode zij n of door anderen in het woordenboek moeten worden opgezocht".
De genoemde woorden zijn inderdaad allemaal niet raar, maar ook niet heel doorsnee taalgebruik voor de meesten.
Een manager zal 'implementeren' vaker gebruiken dan een fabrieksarbeider, maar dat lijkt me logisch.