kunstkerstboom

23-11-2010 12:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel suf, maar ik ben me aan het oriënteren op een kunstkerstboom.

Ik vind dat naaldengeprik van zo'n echte en die rommel die het geeft echt verschrikkelijk.

Maar ik wil niet eentje die al van ver uitstraalt dat hij nep is.

En het liefst een die ook al verlichting erin heeft hangen.

Wat is een beetje de prijs waar ik dan aan moet denken?

Ik heb zelf max. ¤50,00 in gedachten, maar is dat haalbaar?

De boom hoeft niet groot te zijn, maar ook weer niet piepklein.

Ik zag er deze week een bij de Intratuin voor dit bedrag, maar kan dat wat zijn? Ik heb geen idee, vandaar dat ik er een (suf) topic over open.

Heerlijk om me druk te maken om non-problemen
Je kunt er ook eentje op 27 of 28 december kopen dan zijn ze voor de helft.

Dat hebben wij ook gedaan. Wij hebben 100 euro voor onze boom betaald en voor de kerst kostte hij het dubbele.
quote:a_nick_is_born schreef op 23 november 2010 @ 13:10:

Ik heb echt geen lor verstand van kerstbomen elninjool, op een plaatje kan ik dus niet goed inschatten of het er fake uit ziet of niet. Maar als ze zo duur zijn, ga ik wel weer voor een echte.

Heb jij een plaatje van een mooie neppert?

Een echte neppert is wel duur (mijne was een jaar of 8 terug iets van 200 euro), maar gaat wel jááren mee. Ik weet niet wat voor een echte kerstboom je zou kopen (welke prijsklasse), maar zeg dat een echte je (ieder jaar) 20 euro zou kosten (m.i. erg goedkoop) dan zou je na 10 jaar je neppert hebben terugverdiend. (Vaag beschreven maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.)

Ik heb een neppert (allergisch voor dennenhars) en hij is erg mooi. Mijn ouders hebben tot voor 5 jaar altijd een neppert gehad en ik kan je zeggen; ze werden steeds mooier en echter en nu kun je een goede neppert (bijna!) niet van echt onderscheiden. De vorm is wel kegelvorm, maar je kunt de takken buigen zoals je wilt, zodat het er echter uitziet. Bovendien hoeft een neppert er niet plastic-fantastic uit te zien (zoals het fotootje hierboven).

Conclusie: een goeie neppert is duur, maar dan heb je ook jaren wat! (En geen naalden....)
Kunstkerstbomen zijn lang niet meer zo duur als dat ze vroeger waren.

Ik heb er ook eentje, 2e hands gekocht. Ziet er mooi uit. Maar als ik er nu nog een zou komen, kocht ik er eentje met de lichtjes kant en klaar in, zodat ik daar niet meer achteraan hoefde. Dan kon ik gelijk al de versiering er in hangen. Ben je tenminste ook sneller klaar moet opzetten en opruimen.

Trouwens, als ik kerstspullen koop, of tuinspullen voor in de zomer, koop ik ook altijd na het seizoen of feest! Dan betaal je vaak minder dan de helft. Dan maar het volgend jaar pas profiteren maar zo kan ik het geld nog een beetje in de portemonee houden...
Ik heb ook jaren geleden meteen na de kerst een mooie kunstkerstboom gekocht bij Intratuin met 40% korting, wat de boom heel betaalbaar maakte. Vorig jaar heb ik nieuwe kerstballen gekocht voor weinig, het duurt inderdaad even voordat je er kan profiteren, maar het scheelt heel veel geld!
quote:iones schreef op 23 november 2010 @ 20:27:

Kunstkerstbomen zijn lang niet meer zo duur als dat ze vroeger waren.

Ik heb er ook eentje, 2e hands gekocht. Ziet er mooi uit. Maar als ik er nu nog een zou komen, kocht ik er eentje met de lichtjes kant en klaar in, zodat ik daar niet meer achteraan hoefde. Dan kon ik gelijk al de versiering er in hangen. Ben je tenminste ook sneller klaar moet opzetten en opruimen.

Trouwens, als ik kerstspullen koop, of tuinspullen voor in de zomer, koop ik ook altijd na het seizoen of feest! Dan betaal je vaak minder dan de helft. Dan maar het volgend jaar pas profiteren maar zo kan ik het geld nog een beetje in de portemonee houden...

De betere(?)/ mooiere kunstbomen kosten toch al wel gauw 150-200 euro. (Tenminste die die vergelijkbaar zijn met mijn huidige nepboom.) Maar op 27 december zijn die bomen vaak stukken goedkoper, dus sla dan je slag, zou ik zeggen. Zo heb ik -voordat ik op mezelf zou gaan wonen- meteen heel veel (echt heul veel haha) kerstversiering, lampjes etc ingeslagen en de meeste spullen voor tenminste 50% korting (soms zelfs 70%!). Scheelde me toen wel 150 euro, geloof ik..

En inderdaad als er nu bomen zouden zijn incl. lichtjes, dan zou ik die overwegen te kopen. Was vorige jaar wel zeker 3 uur bezig om ze in mijn boom te hangen. (Had ook een lange streng met errug veel lichtjes, maar wat was ie mooi...)
Ik heb op derde kerstdag bij V&D een hele mooie boom gekocht voor 30 gulden. Inderdaad, gulden, dus kun je nagaan hoelang ik er al plezier van heb.

Voor mij nooit meer een echte.

Je moet inderdaad even de tijd nemen om de takjes "vol" uit te vouwen, maar daarna de slingers, versiersels, knuffelsleutelhangers, zwartepietjes erin, en je ziet van de hele boom niets meer.
De takjes uitvouwen kun je niet bij een echte kerstboom doen. En die hebben altijd wel een plek waar niets is, waar je niets kunt hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven