Mening gevraagd! :-)

25-11-2010 10:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo vivadames (of eventueel heren),

Ik lees al een tijdje mee hier, en zit in een situatie waar ik graag jullie mening over zou willen horen.

Ik zal mijn situatie kort schetsen. Een jaar geleden ben ik naar mijn vriend in het buitenland verhuisd. Hoewel het niet altijd even eenvoudig is geweest (ik mis mijn vrienden en familie soms erg en vond het in het begin lastig vrienden te maken omdat ik de taal niet sprak) gaat dat nu eigenlijk heel goed. Ik woon in een fantastische stad, heb een leuke baan en inmiddels ook hier leuke vriendinnen gevonden.

Nu is het zo, dat mijn vriend voor zijn werk veel moet reizen. Het wisselt erg hoe vaak, maar in sept/okt was hij bv in New York, Londen, Cambodja en nog twee verschillende steden in het land waar wij wonen. De reizen duren meestal 3 tot 4 dagen, soms twee weken.

Ik moet eerlijk zeggen, dit valt me vaak zwaar. Ik ben helemaal geen typ die aan haar vriend hangt, en zonder hem helemaal niet gelukkig is, maar ik merk dat ik elke keer als hij weg gaat, er de pest in heb. Ik doe nog steeds leuke dingen, maar ben toch niet helemaal happy. Ik laat dat meestal ook wel merken aan vriend, die dat heel vervelend vind en vraagt, of ik het niet gewoon kan accepteren en er verder niet over ‘zeuren’. Hij snapt niet goed dat het voor mij lastig is. Misschien overdrijf ik ook wel erg.

Wat zouden jullie ervan vinden? Ben ik inderdaad een zeikerd? Ik weet, het is voor iedereen verschillend, maar ik heb even een ‘realitycheck’ nodig.

Zijn er misschien die de situatie herkennen, en zo ja, hoe gaan jullie ermee om? Ik vraag me soms af, of ik dit voor de rest van mijn leven kan accepteren.

Bedankt alvast!
Wist je dit al voordat je bij hem ging wonen?
Alleen met leuke dingen doen kom je er niet, werk je ook nog?
Als je altijd laat merken dat je het vervelend vindt kan ik me voorstellen dat hij daar van baalt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:palientje schreef op 25 november 2010 @ 10:14:

Alleen met leuke dingen doen kom je er niet, werk je ook nog?Zie OP.
quote:nouschi schreef op 25 november 2010 @ 10:16:

Als je altijd laat merken dat je het vervelend vindt kan ik me voorstellen dat hij daar van baalt.Eens.
Als mijn vriend een paar dagen weg gaat, of ikzelf, mis ik hem zeker. Maar dat uit ik door hem een extra lange zoen en knuffel te geven voordat hij weg gaat. Dus daar heeft hij geen problemen mee. En dan gebruik ik de tijd dat hij weg is om lekker allemaal meidendingen te doen.

Het positieve eraan vind ik bovendien dat het je relatie steeds even een boost geeft, want als je elkaar weer ziet is het extra leuk. Misschien kun je proberen het ook zo te zien?
Hij kan toch moeilijk op zijn werk zeggen: ik kan voortaan mijn werk in het buitenland niet meer doen want mijn vriendin vind dat niet leuk!! Ik denk dat hij zijn biezen wel kan pakken dan. En wil je dat van hem vragen? Dat hij een andere baan gaat zoeken?

Zoniet dan zit er niks anders op dan je in je lot te schikken of zelf je koffers pakken. Elke keer zeuren dat je het niet leuk vind is niet echt constructief. En het helpt al helemaal niet.

het enige wat je bereikt is dat je vriend geïrriteerd op reis gaat.

Dat is ook niet leuk voor hem.
Tja het maakt het er denk ik voor jou niet gemakkelijker op, dat je in een vreemde omgeving woont om bij hem te zijn, en hij dan zo vaak weg is. Maar als je logisch nadenkt: wat is het alternatief? Hij doet het voor werk en geloof mij, reizen voor werk is niet hetzelfde als vakantietripjes hoor. Het is voor hem niet een keuze, het is een onderdeel van zijn werk. Van zijn leven.

Ik denk dat je het gewoon moet accepteren en leuke dingen voor jezelf in die weken moet inplannen... Niet alles kan zo gaan in het leven als dat jij het wilt en als dit nou het grootste probleem is in jullie relatie, nou dan zit het volgens mij wel goed
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
vroeger moets mijn man ook vaak weg voor zijn werk. En eigenlijk vond ik dat wel best. Ja, tuurlijk miste ik hem, maar ik vond het ook fijn om het huis voor mezelf te hebben en lekker te kunnen doen wat ik wilde.

Had je dit ook al toen je nog in Nederland woonde of is het echt sinds je in het buitneland woont gekomen?

Ik kan me ergens voorstellen dat je je toch nog erg ontheemd voelt in het buitneland en dan is het gemis van je vriend erg sterk ineens.

Ik denk dat het moet slijten.
Goh, ik heb blijkbaar een afwijkende mening. Ik denk dat het vooral belangrijk is te weten waar jij al dan niet genoegen mee neemt.

Het ligt er ook aan wat jullie toekomstbeeld is. Willen jullie kinderen? Zie jij dat dan als iets 50/50? Is hij van plan werk waar veel reizen bij hoort te blijven doen?

Zijn het deze toekomstvragen waar je ook mee zit of is het enkel het gemis op het moment dat hij er niet is? Hebben jullie heel andere verwachtingen van de relatie?

Voelt het alsof jij veel meer moet opgeven dan hij?
Waarom ga je niet een keertje mee? Hij weet vast al een tijdje vantevoren wanneer hij waar heen moet, dan neem je vakantie en ga je lekker mee Ga jij overdag sightseeen, en 's avonds zijn jullie samen.
quote:Poloppie schreef op 25 november 2010 @ 10:37:

Goh, ik heb blijkbaar een afwijkende mening. Ik denk dat het vooral belangrijk is te weten waar jij al dan niet genoegen mee neemt.

Het ligt er ook aan wat jullie toekomstbeeld is. Willen jullie kinderen? Zie jij dat dan als iets 50/50? Is hij van plan werk waar veel reizen bij hoort te blijven doen?

Zijn het deze toekomstvragen waar je ook mee zit of is het enkel het gemis op het moment dat hij er niet is? Hebben jullie heel andere verwachtingen van de relatie?

Voelt het alsof jij veel meer moet opgeven dan hij?Want als ie vaak reist kan je geen kinderen hebben?
quote:tilalia2 schreef op 25 november 2010 @ 10:42:

[...]

Want als ie vaak reist kan je geen kinderen hebben?Dat heb ik toch niet gezegd?
Bedankt voor de reacties!

@the secret: ja, ik wist het wel al. Ik had niet verwacht dat ik het zo vervelend zou vinden.

Ik ben het er ook mee eens dat het niet echt helpt om zo te laten merken dat ik er van baal. Het is zeker niet constructief en het is goed dat hier ook nog eens te lezen. Het als positief zien dat het extra leuk is als hij er weer is ga ik ook weer proberen - dat is ook een goede!

@Starshine: in Nederland had ik het inderdaad helemaal niet. We hebben ook een periode een lange-afstand relatie gehad, en daar had ik dan weer geen enkel probleem mee. Het heeft dus inderdaad ook te maken met in het buitenland wonen. Ik voel me hier veel meer thuis als hij er is.

@Poloppie: ik zit inderdaad ook met die toekomst vragen. We willen graag ooit kinderen - nu nog niet, maar over en paar jaar. Dit kan natuurlijk obest, maar kan lastiger worden met plannen als hij vaak in het buitenland is.

Het klopt ook dat ik niet zomaar aan hem kan vragen dat hij zijn baan op zegt en een andere zoekt. Dat kan niet zomaar en dat realiseer ik me ook.

@Tilalia2: ik kan vaak niet mee vanwege mijn werk, ik moet mijn vakanties ver van te voren plannen en zijn reizen zijn vaak redelijk 'spontaan'.
Wat een verademing, een TO die de tips serieus neemt en er wat mee gaat doen. Hartstikke goed van je.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik gok dat het vooral te maken heeft met een gedeelte wennen in het buitenland. Als jullie in Nederland hadden gewoond, en je partner had zoveel moeten reizen, had je er dan ook moeite mee gehad? Je hebt hier toch veel meer een basis waarop je kunt terugvallen (familie, vrienden, bekende omgeving, waar je je niet steeds bij hoeft af te vragen hoe dingen geregeld zijn) en dat zal je daar nog niet hebben. Je kring daar zal ook veel kleiner zijn dan je in Nederland had?

Het is natuurlijk heel vervelend, maar ik gok dat je gewoon nog niet helemaal gewend bent....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Eens met al het bovenstaande. Toch kan ik me voorstellen dat het soms voelt als: ' maar ik ben hier voor jou komen wonen en jij gaat steeds weg.' Jouw vriend is de factor die jou thuis laat voelen in het land waar je nu woont. Heel normaal dat je er dan van baalt als hij weg gaat. Zoals iedereen hierboven ook al zegt, denk ik ook dat het een kwestie van wennen is. Het is niet niks om zomaar in een ander land te gaan wonen! Gun jezelf wat meer tijd, maar maak het ook absoluut bespreekbaar. Dan snapt je vriend ten minste ook waarom jij soms zo reageert. Begrip onderling kan heel erg bevredigend zijn.
Ik snap je wel hoor. Je bent speciaal voor hem daar gaan wonen, en, ook al heb je je draai daar inmiddels gevonden, lijkt het me moeilijk als hij een paar weken weg is. Neem ook aan dat je met die langere periode weg zijn, dan als het maar om een paar dagen gaat.

Maar wel een tip. Een collega van me moet ook veel reizen. Vaak voor een periode van een week of 6, en daarna is ie een week of 3/4 thuis. En daar heeft z'n vriendin heel veel moeite mee (terwijl ze collega's waren toen ze een relatie kregen, ze wist dus echt waar ze aan begon).

Nu heeft hij omwille van haar op het werk aangegeven dat lange reizen niet meer te willen, en daardoor komt z'n baan toch wel op de tocht te staan...
Dit doet me denken aan 'Grenzeloos Verliefd'.

Jouw situatie komt overeen met een situatie in 1 van de afleveringen.

Ik zet hier een link neer waarin je de afleveringen rustig kunt bekijken.

Klik op programma gemist betreft 'Grenzeloos Verliefd'.

Ik hoop dat je wat aan hun ervaringen hebt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
@Nouschi, dank je

En ja, ik denk ook zeker dat het te maken heeft met het feit dat ik in het buitenland woon (voor hem), en ik hoop heel erg dat jullie gelijk hebben en het met tijd beter gaat! Ik moet zeggen, dat geldt vaak voor de meeste dingen dus zal het hiervoor ook gelden

Het bespreekbaar maken is inderdaad belangrijk, maar ik denk dat ik me nu meer moet concentreren om het er NIET meer te vaak over te hebben...tenminste, daarmee kan ik veel beter vermijden dat ik er over 'zeur'. Omdat discussies toch er op uitdraaien dat er nu aan de situatie niets te veranderen valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven