Geld geven, hoeveel?
donderdag 25 november 2010 om 12:34
donderdag 25 november 2010 om 12:42
donderdag 25 november 2010 om 12:43
Hier werd op de lagere school ook meestal 5 tot 7,50 p.p aangehouden.
Ik vind 2,50 per kind ook een beetje weinig.
Overigens ben ik wel van mening dat dit wil dit niet zeggen dat je perse geld moet geven ook al 'vragen"de dames dit.
Mijn dochter krijgt zakgeld en moet haar kadootjes dus zelf betalen en die was wel eens erg creatief.
Soms had ze partijtjes van 3 of 4 kinderen tegelijk..ga dan maar eens 7,50 betalen per kind dat is geen doen natuurlijk.
Dan kocht ze wel eens gewoon iets goedkopere kadootjes ( maar wel erg leuke geen pruldingen) zodat ze in totaal het bedrag van normaal 2 a 3 kinderen kwijt was.
Ik vind 2,50 per kind ook een beetje weinig.
Overigens ben ik wel van mening dat dit wil dit niet zeggen dat je perse geld moet geven ook al 'vragen"de dames dit.
Mijn dochter krijgt zakgeld en moet haar kadootjes dus zelf betalen en die was wel eens erg creatief.
Soms had ze partijtjes van 3 of 4 kinderen tegelijk..ga dan maar eens 7,50 betalen per kind dat is geen doen natuurlijk.
Dan kocht ze wel eens gewoon iets goedkopere kadootjes ( maar wel erg leuke geen pruldingen) zodat ze in totaal het bedrag van normaal 2 a 3 kinderen kwijt was.
donderdag 25 november 2010 om 12:45
Volgens mij is het heel normaal dat kinderen tegenwoordig centjes vragen als cadeau.
Zodat ze alles bij elkaar kunnen leggen omdat ze voor iets aan het sparen zijn bijv.
Ik vind het in ieder geval niet inhalig klinken.
2.50 vind ik persoonlijk wat aan de 'magere' kant.
Ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt, maar ik zou zelf aan een bedrag tussen de 5 en10 euro denken.
Zodat ze alles bij elkaar kunnen leggen omdat ze voor iets aan het sparen zijn bijv.
Ik vind het in ieder geval niet inhalig klinken.
2.50 vind ik persoonlijk wat aan de 'magere' kant.
Ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt, maar ik zou zelf aan een bedrag tussen de 5 en10 euro denken.
donderdag 25 november 2010 om 12:57
Bij ons is ¤5,- per kind gebruikelijk. Met partijtjes overleggen we met de ouders van het organiserende kindje, of ze aparte cadeaus willen of iets gezamenlijks. Meestal word er dan een gezamenlijk cadeau gegeven waarvan ouders van de kindjes die uitgenodigd zijn dan ¤5,- bijdragen (zoon is nu trouwens 5, maar vind het voor een kind van 10 ook wel oke)