Geld geven, hoeveel?

25-11-2010 12:34 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 10 (groep7) heeft zaterdag haar eerste "discofeestje" van 2 klasgenootjes dit ipv van een parijtje.

Nu willen de organiserende meiden geld hebben.

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel te geven, ik zat te denken aan 2,50 pp of is dat te weinig?
Ik zou ook 5 euro p.p geven.
Koop voor vrienden/vriendinnen van dochter (9) meestal een cadeau van rond de acht euro. Zou dat bedrag dus geven. Of zoals ook al geopperd iets minder en dan een kleinigheidje erbij.
:-) Ik zou een bedrag tussen de 5 e. en 7.50 e. geven. Ikzelf gaf vroeger altijd een cadeautje rond de 10 gulden. Nu zou ik rond de 5 e. doen
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
@guinevieve: ongeacht het bedrag waar we het over hebben ben ik van mening dat je geen kadootje/ geld geeft zodat de organisator uit de kosten komt.

Diegene geeft een feest omdat hij/zij het leuk vind. Ik vind niet dat ik dan de kosten daarvan zou moeten dragen samen met de andere genodigden.

( In dit geval gaat het om een kinderfeestje maar je hoort dit argument ook wel eens voor een bruiloft).
2,50?? Dat is echt veel te weinig. Ik zou zelf 10 euro doen per kind.
Ik zou ¤5 per kind doen en een leuke lipgloss erbij oid.
quote:Guinevieve schreef op 25 november 2010 @ 12:58:

2.,50 p.p., dat is echt veel te weinig. Daarvan komen de organisatoren (lees daarin ook ouders...) niet eens uit de kosten van de organisatie!

Minimaal 5 euro als je het mij vraagt.

En jij denkt dat de kinderen het gekregen geld aan de ouders geven, zodat die uit de 'organisatiekosten' komen?

Ik zou ook 5 euro doen, leuk verpakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
2,50 vind ik weinig, 10 euro per kind te veel. Maar dat ligt helemaal aan mijn eigen omgeving, waarin een kado van rond de 15/20 euro voor een volwassenen normaal is. Dan geef je geen 10 euro aan een vrijwel onbekend kind voor een kinderfeestje.
Eens met Nouschi, voor hoeveel koop je normaal een cadeautje.

Ik schat in dat de meeste kinderen rond de vijf euro zullen geven.

Aan de andere kant: hadden deze meiden je dochter ook uitgenodigd als ze geen groot discofeest zouden geven.

In 'mijn' tijd (jaren 80) gaf ik altijd vijf gulden bij dit soort feestjes. Volgens mij was dat ook een soort stilzwijgende afspraak tussen de ouders. In ieder geval werd er nooit meer gegeven.
Overigens onzin dat de ouders uit de kosten moeten komen. Dat is net zo iets als winst willen maken op je bruiloft.
quote:Guinevieve schreef op 25 november 2010 @ 12:58:

2.,50 p.p., dat is echt veel te weinig. Daarvan komen de organisatoren (lees daarin ook ouders...) niet eens uit de kosten van de organisatie!

Minimaal 5 euro als je het mij vraagt.Meest bizarre redenering ever. Of het nou om bruiloften of feesten gaat maar bij een kinderfeestje helemaal!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eens met Nouschi; trouwers, jarigen en kinderen hóeven geen feestje te geven. Doe het lekker niet als je het niet kunt betalen.
ik hou het denk ik op 5.= pp .

Normaal met een kinderverjaardag van vrienden of familie geef ik 10-15 euro en voor klasgenootjes een kadootje voor ongeveer 7.50 maar met 27 kinderen in de klas (de geruchten gaan dat ze dit wel erg leuk vinden, een feestje met de hele klas dus er zullen vele volgen) word dat een kostbare aangelegenheid.
Zeven euro pp zou ik doen. Ik vind het verstandig van ze, wat moeten ze anders met al die goedbedoelde troep waar ze al een kamer vol van hebben?
quote:Zima schreef op 25 november 2010 @ 13:08:

Aan de andere kant: hadden deze meiden je dochter ook uitgenodigd als ze geen groot discofeest zouden geven.

.Daar heb je ook een punt, NEE niet want ze mogen elkaar totaal niet.....
Ik zou ook 5 euro doen want stel je geeft 10 euro .... wat moet je dan wel niet geven aan iemand die 16 wordt? Als ik bv bloemen in huis zou hebben staan dan zou ik er daar 2 van pikken om het nog een beetje feestelijk te geven, of bv wat snoep aan een touwtje, ik roep maar wat.
¤5 euro per kind en dan nog een leuk nagellakje oid erbij? Als elk kind dat op de verjaardag komt zo'n bedrag geeft dan kunnen de jarigen er vast wel iets moois van kopen!
Waarom wil je dochter dan toch naar het feestje? Omdat iedereen gaat? Dat is misschien ook wel logisch bij iemand van die leeftijd.
quote:siepje1 schreef op 25 november 2010 @ 13:14:

ik hou het denk ik op 5.= pp .

Normaal met een kinderverjaardag van vrienden of familie geef ik 10-15 euro en voor klasgenootjes een kadootje voor ongeveer 7.50 maar met 27 kinderen in de klas (de geruchten gaan dat ze dit wel erg leuk vinden, een feestje met de hele klas dus er zullen vele volgen) word dat een kostbare aangelegenheid.Ah joh dat krijgt je dochter dan toch ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou ook 5 euro geven met iets kleins erbij.

10 euro vind ik veel te veel.
quote:siepje1 schreef op 25 november 2010 @ 13:17:

[...]

Daar heb je ook een punt, NEE niet want ze mogen elkaar totaal niet.....

was trouwens wel een iets te principieel punt van me. Want als ik jouw dochter was, zou ik me ook weer heel lullig voelen als mijn moeder dan principieel veel minder dan de rest van de klas zou geven

Ik zou het op die vijf euro houden zonder lipglossmoeite Waarschijnlijk volgen er tot groep 8 nog meer feestjes en na twee feestjes heb je echt wel zicht wat een gangbaar bedrag is. Maar dat moet natuurlijk wel binnen je eigen portemonnee passen!
2,50!!!!! Zo weinig! Nee sorry ik zou me schamen!
Oh, als het geen echte vriendinnen zijn dan zou ik ook 5 euro geven. Als het een goede vriendin was, waar ze vaak thuis is/blijft logeren etc. meer.
Als je 2,50 euro geeft kan je net zo goed niets geven. Ikzelf zou het genant vinden om zo'n bedrag te geven.
quote:liesse schreef op 25 november 2010 @ 13:28:

Als je 2,50 euro geeft kan je net zo goed niets geven. Ikzelf zou het genant vinden om zo'n bedrag te geven.Moah, het klinkt weinig maar 2,50 is meer dan dat de gemiddelde 10-jarige aan zakgeld per week krijgt (volgens het NIBUD). En aangezien het niet eens een vriendin van de dochter van TO is, maar slechts een klasgenoot, is 2,50 misschien nog niet eens zo gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven