Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
IBI, is er nog kans dat HIH naar huis kan? Of is dat niet mogelijk ivm het vocht...

Mozes wat is het hard gegaan. Nog geen half jaar geleden zag je wereld er zo anders uit.

Tara: wil je je oudste even dubbel knuffelen elke dag. Ook maar namens Feder, en ik denk ook de rest van het forum.....

IBI: denk aan je...
Tara, hier ook van je bericht. We gaan er met zijn allen voor zorgen dat ons kleine mannetje weet wie oom HIH is en was!

Wat moet je schrijven wanneer er geen woorden zijn om iets te omschrijven. Niets.

Dat dus.

Lag zojuist te slapen toen ik gebeld werd door dokter dat ik moest komen.

Hih heeft buikvliesontsteking door het vocht in de buik. Zou naar ic moeten maar doen ze niet want bang de reis niet te overleven. Starten met antibiotica.

Was maar goed dat ik nog geen avondeten ophad want van pure spanning kotsbakje hih vervuilt.
Oh wat een naar bericht weer... het houdt ook niet op met de tegenvallers! Wederom sterkte!

Och lieve IBI toch.

Nou weer zo'n tegenvaller.

Sterkte voor jou en HIH.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
In dit topic vind ik mijn avatar altijd enorm misplaatst, maar ik wens je elk zonnestraaltje toe. Wat een ellendige situatie IBI. Afscheid nemen valt niet mee. Fijn dat je in de buurt kan slapen en nog zoveel mogelijk bij HIH kan zijn. Heel veel sterkte de komende tijd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ibi wat heftig. Wel fijn dat je in de buurt was en dus snel naar hih toe kon. Ik hoop dat de antibiotica zijn werk doet en de buikvliesontsteking snel over gaat.
The time is now
Ik ben sinds mijn aanmelding hier op 't forum een paar maanden geleden een stille meelezer, maar vind dat ik nu wat moet schrijven.

Weet alleen niet zo goed wat...

Leef mee met jullie, jullie familie (en vooral het neefje), en wil jullie heel veel sterkte wensen
IBI, wat ontzettend kut, wat moet je bang zijn! En ook HIH... Ook nog eens al deze stress voor jullie, het is zo oneerlijk. maar het leven is niet eerlijk! Het is al zo vaak gezegd: als ik zou bidden, dan bad ik voor jullie... op m'n knieën!
Jeetje lieve meid, wat een ellende weer zeg... weet echt niks te zeggen schat...

Sterkte!

xxx
Jemig IBI wat een rot berichtje weer. Ik hoop dat de kuur goed aanslaat bij hih. Ik vind het zo fijn dat je toch dicht bij hem in de buurt kan blijven.

En Tara wat heb je een ongelofelijk mooi berichtje geschreven...... mijn hartje brak toen ik het las.

Ibi, hih en de rest van de familie heel, heel veel sterkte

Sterkte lieve IBI, waar zijn die wonderen als je ze zo hard nodig hebt
Een hele dikke knuffel voor jullie
Ah know`t, tha shunt
Fuk Ibi,wat een rotbericht.

Ik hoop dat de antibiotica snel hun werk doen.Voor jullie alletwee heel veel sterkte.

I don\'t need an excuse for being what I am.
IBI blijf bij HIH vannacht en hou elkaar vast, lieverd
Ibietje toch, meid...

Ach meisje toch

Ik denk aan je, zoals altijd
Ja, dat vind ik echt.
Het gaat nu heel snel achteruit met HIH.... zeker omdat hij door de behandelingen amper weerstand heeft. Had zo gehoopt dat jullie nog wat tijd samen kunnen hebben. Is HIH nog aanspreekbaar?

Liefs.
Vreselijk wat een ongelofelijk rotnieuws....

Hier word ook aan jullie gedacht.....
wat moet die man van je vechten zeg! ik hoop dat de antibiotica aanslaat! heel veel sterkte en kracht toegewenst! djinnie
Verdomme, paar uur weg, paar uur irl (waarbij ik wel over dit verteld heb) en dan dit...

Lieve IBI, als ik naar je toe moet komen,neem ik de eerste trein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven