Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Lieve ikbenikenikbenertrots op,

Wilde even laten weten dat ik heel trots ben dat jij jij bent! Wat doe jij het ongelofelijk goed! Ik hoop dat je er af en toe even bij stil staat hoe ontzettend trots je op jezelf en op HIH kunt (moet)zijn! Jullie zijn zo sterk samen.

Wens jullie heel veel mooie, bijzonder, fijne, ontroerende momenten toe en ik hoop dat jullie af en toe een grote lach op elkaar gezicht toveren.
Lieve Thee, ik blijf je geweldig vinden!
Ja, dat vind ik echt.
Thee, ik heb je het al zovaak gezegd, je bent een kanjer.

Tussen tijd hebben en daadwerkelijk doen zit een groot verschil.

IBI en HIH
Thee, al bagatelliseer je het zelf, ik heb bewondering voor wat voor IBI en HIH doet. Zo mooi
Thee, je bent een kanjer!

En IBI, als je hier leest, onthou wat ik gezegd heb!!
.....en dan zeggen ze wel eens dat een forum onpersoonlijk is.

Ik zie hier zoveel lieve berichten en helemaal wat Thee allemaal op poten zet. Ongelooflijk toch....zo mooi om te zien, dat er zoveel mensen zo betrokken zijn bij een mede-forumster!

Thee, diepe buiging voor jou!

In een situatie als deze kun je vaak maar zo weinig doen, maar jij hebt toch iets gevonden waarmee je IBI wezenlijk heel erg helpt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Norre, ik heb gehoord dat jij ook hartstikke lief bent voor IBI!

Dus voor jou ook een

IBI, ik hoop dat de steun as een warme deken voor je is. Vertel je HIH dat we aan julie denken en meeleven?!

Veel sterkte voor jou, HIH en jullie verdere familie
En IBI ik sluit me aan bij Norre. Onthoudt ajb wat ze je gezegd heeft.
Wat fijn IBI dat je weer een week bij HIH kan zijn. voor jullie.

Thee, je bent een schat
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
IBI, fijn dat je toch bij HIH kunt zijn!

Thee, top geregeld van je!

Wat een warme deken aan medeleven hier zeg!
Wat intens verdrietig en wat een respect voor jullie.

Mee blijven lezen zonder te reageren zou respectloos zijn ten opzichte van jullie kracht.

Heb geen passende woorden voor alles wat ik voor jullie wens, alle sterkte en kracht dat is het enige wat ik uit mijn vingers krijg.

........................

Thee en andere vriendinnen en familie, wat zijn jullie kanjers zeg, veel sterkte met jullie eigen verdriet en het steunen van IBI en HIH[
wow thee, wat ben je een super mens!!! Hier heeft ibi echt iets aan!

Ibi, denk ook een beetje aan jezelf hoor, probeer goed te eten ect...!

Dikke knuffel voor jullie!
IBI:

Super Thee!
IBI, wat verschrikkelijk voor jullie. Lees het net pas, kom hier niet zo vaak meer. Ik wens jullie heel veel sterkte, en in deze dagen veel liefde en warmte.
Thee: Als er donaties nodig zijn, hoor ik dat graag. Had het al eerder gehoord, maar niet meer bijgelezen, dus weet niet of er daarover al iets gepost is.
Melpomene, op dit moment is er nog 'in kas' vanuit vorige donaties. Ik ben al zo vrij geweest vandaag te posten dat ik weer kom 'bedelen' als er meer nachten nodig zijn om IBI in de buurt van HIH te laten verblijven.

Tegen die tijd post ik zeker weer hier m'n mailadres.

Dank je voor je reactie.

Lieve IBI, ik ga je straks nog even mailen over iets.Voel je vooral niet verplicht te antwoorden, het zijn wat gedachtenkronkels van mij en ik weet dat je wel mail kunt lezen.
Wat een ontzettend verdrietige en machteloze situatie....

Heel veel liefde en kracht gewenst!!!!
Denk aan jullie IBI!!!
Lieve IBI,

Ik heb nog nooit gereageerd, ook niet je topic gevolgd, maar op de een of andere manier kwam ik er vandaag op terecht. Net nu het zo slecht gaat met HIH.

Ik heb het hele topic gelezen en heb me toch zitten huilen, wat een lieve mensen hier!!

IBI ik wens je heel veel sterkte net als iedereen hier. Ik hoop dat je vannacht dicht bij je man kunt zijn en dat je wat kunt rusten. Zorg goed voor jezelf (voor hem doe je dat toch wel). Ik wens jullie veel kracht en liefde toe.

IBI en HIH

ik denk aan jullie!

thee wat geweldig dat je dit voor IBI en HIH gedaan hebt.

Superfijn dat ze in de buurt van HIH kan zijn nu
a docter a day keeps the apple away
Al een uur nagedacht of ik dit hier zou posten... Ja dus.

Heb een (lieve) mail gekregen van oom/tante IBI. Via dit topic op mijn adres.

Lieve IBI-familie,dank en ik heb terug gemaild en we houden contact.

Lieve Ieb, hou je haaks. Hond is (bij medeforumster) nog steeds in goede handen.
Wat leuk Thee,en een lieve mail is wel het minste wat je verdiend hoor.

Ibi en Hih, ik hoop dat jullie ook een beetje kunnen slapen.

In gedachten blijven we hier bij jullie.

I don\'t need an excuse for being what I am.
Thee, je bent een kanjer. Kom vooral weer bedelen als dat nodig is.

IBI, veel sterkte voor jou en HIH. Geniet van de momenten samen.
Welterusten ibi, ik hoop dat je een beetje slaapt.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven