Konijnenfoto's
zondag 28 maart 2010 om 15:23
Já genoeg met het "vervuilen" van andermans topic met mijn konijnenfoto's. Kan het steeds maar niet laten om anderen plaatjes van mijn konijnen onder de neus te drukken en post te pas en te onpas foto's van mijn langoren dus nu dan een topic voor konijnenfoto's van alle konijnenliefhebbers (het zijn er behoorlijk wat hier op het forum!)
Als je niet wilt dat je konijn herkenbaar in beeld komt, kun je een balkje over de ogen plakken natuurlijk
* voorbeeld
helemaal leuk wanneer je er enige karakterbeschrijving bij zet!
Trap ik af:
ps: laten we eventuele leuke kerstgrapjes/receptposters vanaf het begin negeren, daar zijn de meeste konijnenliefhebbers aardig in geoefend
Als je niet wilt dat je konijn herkenbaar in beeld komt, kun je een balkje over de ogen plakken natuurlijk
* voorbeeld
helemaal leuk wanneer je er enige karakterbeschrijving bij zet!
Trap ik af:
ps: laten we eventuele leuke kerstgrapjes/receptposters vanaf het begin negeren, daar zijn de meeste konijnenliefhebbers aardig in geoefend
dinsdag 23 november 2010 om 23:36
quote:steph schreef op 23 november 2010 @ 11:05:
Ik plaats mij vraag nogmaals: Wanneer zeil/plastic om het hok te doen?
Ze hebben al een heerlijke berg stro erin maar ik zou het graag met de kou warm willen hebben.tja die van mij zitten op de stenen, ze kunnen ook in het hok zitten daar ligt veel stro, maar dat doen ze niet. Soms denk ik dat ze het het liefst zo koud mogelijk hebben
Ik plaats mij vraag nogmaals: Wanneer zeil/plastic om het hok te doen?
Ze hebben al een heerlijke berg stro erin maar ik zou het graag met de kou warm willen hebben.tja die van mij zitten op de stenen, ze kunnen ook in het hok zitten daar ligt veel stro, maar dat doen ze niet. Soms denk ik dat ze het het liefst zo koud mogelijk hebben
donderdag 25 november 2010 om 20:30
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Kuzu begint weer buien te krijgen.
Enorm hitsig, werkelijk alles wat uitsteekt word bereden. Van voet tot losliggende pantoffel tot kleed..
Hij plast weer enorm vaak op de bank.
Ik was het kleed nu vrijwel elke dag. Hij springt op de bank, graaft in het kleed en leegt zijn blaas. Dan rent hij snel weg.
Ik laat merken dat ik boos ben door niet met m'n lieve stem tegen hem te praten en dan probeert hij te bijten.
(Kleine sukkel denkt volgens mij dan dat hij nog tanden heeft)
Een tijdje terug was hij zo lief maar nu is hij weer zo bokkig.
Is dit een hormonenkwestie of gewoon puberaal?
Kuzu begint weer buien te krijgen.
Enorm hitsig, werkelijk alles wat uitsteekt word bereden. Van voet tot losliggende pantoffel tot kleed..
Hij plast weer enorm vaak op de bank.
Ik was het kleed nu vrijwel elke dag. Hij springt op de bank, graaft in het kleed en leegt zijn blaas. Dan rent hij snel weg.
Ik laat merken dat ik boos ben door niet met m'n lieve stem tegen hem te praten en dan probeert hij te bijten.
(Kleine sukkel denkt volgens mij dan dat hij nog tanden heeft)
Een tijdje terug was hij zo lief maar nu is hij weer zo bokkig.
Is dit een hormonenkwestie of gewoon puberaal?
donderdag 25 november 2010 om 22:38
Als sproeien betekend dat hij met een wilde blik in z'n ogen z'n kont heel snel heen en weer beweegt, al piesend, zodat alles onder zit, dan sproeit hij inderdaad .
Meestal in de tuin, dan graaft hij eerst een kuil of graaft tussen de planten en dan besproeit hij de tuin.
Maar op de bank ook wel en soms gewoon op de vloer.
(Die straal gaat hoog trouwens!!)
Dank voor jullie snelle reacties!
M'n man zei het al vaker, dat we hem moeten laten casteren maar ik vind het ook weer zielig voor konijn..
Ik zal maandag de dierenarts opbellen.
Meestal in de tuin, dan graaft hij eerst een kuil of graaft tussen de planten en dan besproeit hij de tuin.
Maar op de bank ook wel en soms gewoon op de vloer.
(Die straal gaat hoog trouwens!!)
Dank voor jullie snelle reacties!
M'n man zei het al vaker, dat we hem moeten laten casteren maar ik vind het ook weer zielig voor konijn..
Ik zal maandag de dierenarts opbellen.
zondag 28 november 2010 om 13:03
Bedankt voor de tip Meds. Ik zal er om vragen.
Kuzu heeft gister kennis gemaakt met sneeuw.
Hij vond het zo leuk. Hij liep los en ik moest even een vuilniszak weggooien buiten, en zodra de tuindeur opengaat rent hij naar buiten.
Ik dacht dat hij wel met hangende (koude) pootjes terug zou rennen maar nee hoor.
Uiteindelijk stond ik verkleumd foto's te maken van een heel blij konijn die uitgebreid in dat kleine laagje sneeuw heeft lopen graven. Hij wou niet meer naar binnen.
Zo lief.
Kuzu heeft gister kennis gemaakt met sneeuw.
Hij vond het zo leuk. Hij liep los en ik moest even een vuilniszak weggooien buiten, en zodra de tuindeur opengaat rent hij naar buiten.
Ik dacht dat hij wel met hangende (koude) pootjes terug zou rennen maar nee hoor.
Uiteindelijk stond ik verkleumd foto's te maken van een heel blij konijn die uitgebreid in dat kleine laagje sneeuw heeft lopen graven. Hij wou niet meer naar binnen.
Zo lief.
zondag 28 november 2010 om 13:53
Kuzu, kun je ze hier laten zien de foto's? Lijkt mij zoooo leuk.
Die van mij hebben alleen kennis kunnen maken met ijs. vinden ze ook leuk, kunnen ze nl makkelijk bij de vijverplanten die erboven zitten. Ze zitten alleen aan de rand. De kou deert ze helemaal niet. Ik kan niet wachten op de sneeuw om foto's te maken.
Die van mij hebben alleen kennis kunnen maken met ijs. vinden ze ook leuk, kunnen ze nl makkelijk bij de vijverplanten die erboven zitten. Ze zitten alleen aan de rand. De kou deert ze helemaal niet. Ik kan niet wachten op de sneeuw om foto's te maken.
zondag 28 november 2010 om 14:24
Er lag niet zoveel sneeuw hoor. Alleen genoeg om mij koude voeten te geven en hem wat plezier.
Glijden ze niet over het ijs?
http://img823.imageshack.us/img823/6976/8hg.mp4
Glijden ze niet over het ijs?
http://img823.imageshack.us/img823/6976/8hg.mp4
maandag 29 november 2010 om 08:02
Dames, een vraag. Hoe voorkom ik dat het water van de konijnen snel bevriest? Ik heb een sok om de flessen gedaan en ik geef ze iedere dag 3 keer water. Maar 's nachts kan ik niet voorkomen dat het bevriest en 's ochtends beginnen ze dan direct te drinken alsof ze al dagen geen water hebben. Zo sneu. Wie heeft er een tip?
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
maandag 29 november 2010 om 09:46
Hè! Ik dacht een antwoord te hebben. Zag dit topic in de top 10. Wachten we gezellig samen.
Suiker in het water is een fabel. Dat werkt niet en het is slecht voor de darmen. Alcohol lijkt me net zo handig als anti-vries. Een waterbak in stro heb ik geprobeerd, maar dat werd als speelgoed gezien en lag direct om. En ik had een zware bak. Ze houden me flink bezig.
Suiker in het water is een fabel. Dat werkt niet en het is slecht voor de darmen. Alcohol lijkt me net zo handig als anti-vries. Een waterbak in stro heb ik geprobeerd, maar dat werd als speelgoed gezien en lag direct om. En ik had een zware bak. Ze houden me flink bezig.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!