Konijnenfoto's
zondag 28 maart 2010 om 15:23
Já genoeg met het "vervuilen" van andermans topic met mijn konijnenfoto's. Kan het steeds maar niet laten om anderen plaatjes van mijn konijnen onder de neus te drukken en post te pas en te onpas foto's van mijn langoren dus nu dan een topic voor konijnenfoto's van alle konijnenliefhebbers (het zijn er behoorlijk wat hier op het forum!)
Als je niet wilt dat je konijn herkenbaar in beeld komt, kun je een balkje over de ogen plakken natuurlijk
* voorbeeld
helemaal leuk wanneer je er enige karakterbeschrijving bij zet!
Trap ik af:
ps: laten we eventuele leuke kerstgrapjes/receptposters vanaf het begin negeren, daar zijn de meeste konijnenliefhebbers aardig in geoefend
Als je niet wilt dat je konijn herkenbaar in beeld komt, kun je een balkje over de ogen plakken natuurlijk
* voorbeeld
helemaal leuk wanneer je er enige karakterbeschrijving bij zet!
Trap ik af:
ps: laten we eventuele leuke kerstgrapjes/receptposters vanaf het begin negeren, daar zijn de meeste konijnenliefhebbers aardig in geoefend
zondag 28 maart 2010 om 15:24
Mijn Vlaamse reus van 5jr, al vaak ziek geweest maar er altijd weer bovenop gekomen. Ze was een slachtkonijn maar voor 12,50 wilde de boer haar ook wel aan mij geven.
Is gek op wilgentakjes, houdt NIET van aaien en tuttelen aan haar lijf maar is daar zeer beleefd over: wanneer je haar toch aait, duwt ze je eerst een keer of 4 weg. Eerste 2 keer zachtjes met haar neus, daarna flink hard met haar hele kop, dáárna grommen en dan dus echt ophouden. Ik merk het altijd bij de dierenarts als ik haar moet handelen. Thuis laat ik haar gewoon met rust, ze komt wel graag aan mij plukken en trekken maar ik mag dus niets terug doen
En dan nog even haar prachtig lange wimpers:
Dan mijn 2e knijn:
Vlaamse reus van 5jr oud, ook een slachtkonijn die ik tegelijk met het 1e knijn heb gekocht van die boer(enlul) die 200 slachtvlamen had zitten in kuthokjes.
Ze is volledig blind maar "doet" het heel erg goed, veel snuffelen en ik zorg dat er geen uitstekende obstakels in haar buurt staan als ze op nieuw terrein komt. Ze is heel erg gek op kroelen en aaien.
Gek op graven in de tuin.
Gek op aardbeien (deze foto heeft ooit een prijs gewonnen bij het WNF, is in een levensgrote kijkdoos geplaatst die werd geopend door Balkenende die overigens naar de foto keek en zich volgens mij afvroeg of hij naar een uitstrijkje zat te kijken )
Fitnessknijn loopt vaak met haar dumble te sleuren.
Dan mijn kleine zwarte knijn van 6jr oud. Een "vuilnisbakje" met een vader hangoor en een moeder staande oren dus hij zelf heeft twijfel oren. Hij komt uit bunnybin, een konijnenopvang in Ermelo (inmiddels gesloten daar). Grote grommen en gnurken laat hij horen als je eraan komt om zo zijn opperstampertjesheid te tonen maar bij het eerste aaitje smelt hij onder mijn handen.
Hij is nogal een huftertje en dat maakt hem erg grappig. Hij is heul erg bazig naar zijn vrouwtje (de eerste Vlaam) terwijl zij wanneer ze op hem gaat zitten al gewonnen zou hebben maar ze is zeer onderdanig aan het ventje.
Gek op sneeuw!
En dan m'n Franse hangoor van 3jr oud. Hij komt bij een Franse hangoorfokker uit Portugaal (bij Rotterdam ergens) vandaan.
Hij ligt graag languit in het gras:
Hier was hij net bij ons en bungelde z'n oren nog tot op de grond. Hij zit in de badkamer om gekoppeld te worden aan blinde witte Vlaam. Dat had ongeveer 2 minuten nodig en het was een absolute lovematch. Het is een beetje een drol die alles wel best vindt en zich vooral heel erg bezig houdt met z'n vrouw.
Voor het eerst samen in de tuin met z'n vrouw.
Hij laat het aaien zich maar gebeuren, vindt het soms stiekem prettig maar kijkt meestal met een kop van "heej ik ben hier echt te cool voor".
zondag 28 maart 2010 om 15:40
Hier de levensgrote kijkdoos met alle ingestuurde foto winnaars. Ergens in het midden mijn konijnenaardbei foto en Balkenende ernaast:
Een klein groepje winnaars kregen een extra prijs. Hun ingezonden foto zou op een Haagse tram worden geplaatst en daar een tijd rondrijden. Ik ben naar de remise in Den Haag gegaan om de tram daar op de foto te zetten want in de stad zoeken naar de juiste tram was echt NIET te doen (wel een paar uur geprobeerd hahaha). Hier de foto van mijn blinde knijn die aan een boompje eet:
We hebben er echt zoveel lol om gehad, mijn konijn... OP EEN HAAGSE TRAM!!!! Geweldig grappig dus we móesten er een foto van hebben. De tram stond uiteindelijk om 02.00uur 's nachts in de remise alwaar wij dus foto's konden maken. De lui daar zullen gedacht hebben: "Weirdooo's" hahahaha
We wisten vooraf niet dat dit de prijs was overigens. Het WNF had toen een actie "houd de Noordpool wit" en vroeg Nederland "witte" foto's in te sturen om de actie kracht bij te zetten. Ik stuurde dus 2 keer mijn witte Vlaam in: 1 met aardbeismoeltje en 1 met boomknaagplaatje. Later hoorde ik via mail dat we in een kijkdoos kwamen in DenHaag en nog later kreeg ik een mailtje dat er 25 foto's waren uitgekozen voor op een tram die dan eind september (2008) door DenHaag zou rijden.
Een klein groepje winnaars kregen een extra prijs. Hun ingezonden foto zou op een Haagse tram worden geplaatst en daar een tijd rondrijden. Ik ben naar de remise in Den Haag gegaan om de tram daar op de foto te zetten want in de stad zoeken naar de juiste tram was echt NIET te doen (wel een paar uur geprobeerd hahaha). Hier de foto van mijn blinde knijn die aan een boompje eet:
We hebben er echt zoveel lol om gehad, mijn konijn... OP EEN HAAGSE TRAM!!!! Geweldig grappig dus we móesten er een foto van hebben. De tram stond uiteindelijk om 02.00uur 's nachts in de remise alwaar wij dus foto's konden maken. De lui daar zullen gedacht hebben: "Weirdooo's" hahahaha
We wisten vooraf niet dat dit de prijs was overigens. Het WNF had toen een actie "houd de Noordpool wit" en vroeg Nederland "witte" foto's in te sturen om de actie kracht bij te zetten. Ik stuurde dus 2 keer mijn witte Vlaam in: 1 met aardbeismoeltje en 1 met boomknaagplaatje. Later hoorde ik via mail dat we in een kijkdoos kwamen in DenHaag en nog later kreeg ik een mailtje dat er 25 foto's waren uitgekozen voor op een tram die dan eind september (2008) door DenHaag zou rijden.
zondag 28 maart 2010 om 16:10
Smelt, Twomp. Nee, smelt in het kwadraat. Die van mij ken je he, via Hyves. Ik plaats hier liever geen foto, vanwege herkenbaarheid (ik dweep namelijk met die van mij en sleep hem overal mee naartoe). Maar leuk topic, en leuke verhalen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zondag 28 maart 2010 om 16:55
Leuk foto's van konijnen!
Ik heb nu drie konijnen.
Sjaak is mijn eerste konijn.
Kwam even logeren toen een vriendin op vakantie ging en is nooit meer weggegaan. Inmiddels heb ik hem laten castreren en heeft hij 2 dames bij zich.
en een wannabe konijn:
Komt altijd even kijken als ik de biksjes in de schaal gooi en kauwt op hooi.
De konijnen begonnen binnen maar dat was níet zo'n goed idee van mij Dus nu ben ik aan het wachten op mijn bestelling (3m):
nu nog even in combinatie met deze ren die ik al had van 2 m:
Onafgedekt in de tuin is geen goed idee hier. Het stikt hier echt van de katten. Maar een groter afgezet stuk tuin is uiteindelijk wel de bedoeling.
Sjaak liep eerst dacht en nacht vrij in de kamer. Hij was ook (zo goed als) zindelijk. De dames niet echt en die twee zijn ook ontzettend bangig. Dus gaat het hele stel nu naar buiten.
Ik heb nu drie konijnen.
Sjaak is mijn eerste konijn.
Kwam even logeren toen een vriendin op vakantie ging en is nooit meer weggegaan. Inmiddels heb ik hem laten castreren en heeft hij 2 dames bij zich.
en een wannabe konijn:
Komt altijd even kijken als ik de biksjes in de schaal gooi en kauwt op hooi.
De konijnen begonnen binnen maar dat was níet zo'n goed idee van mij Dus nu ben ik aan het wachten op mijn bestelling (3m):
nu nog even in combinatie met deze ren die ik al had van 2 m:
Onafgedekt in de tuin is geen goed idee hier. Het stikt hier echt van de katten. Maar een groter afgezet stuk tuin is uiteindelijk wel de bedoeling.
Sjaak liep eerst dacht en nacht vrij in de kamer. Hij was ook (zo goed als) zindelijk. De dames niet echt en die twee zijn ook ontzettend bangig. Dus gaat het hele stel nu naar buiten.
zondag 28 maart 2010 om 17:21
Ik wil ook meedoen (maar iedereen heeft de foto's die ik van mijn konijnen heb al gezien )
Dan maar een verhaaltje. Heer en dame mogen sinds een paar weken als het even kan naar buiten. Ze genieten, hebben de poezen al laten weten wie de baas is, helemaal super dus. En geen planten om te slopen
Dame is gisteren begonnen met graven. Vandaag was ze onder de schutting, gelukkig zitten daarachter tegels. Gat maar dichtgegooid, en een bal erop of erin zetten zorgt ook voor de nodige training voor mevrouw. Ze hoeft zich niet te vervelen, zeg maar, de tuin is groot.
Verleden week waren ze al bij de buren gaan gluren, die een kippengaasje van vijftig cm hoog bij hen weg zijn.
Ik hoop dat het ondanks deze houdini acties lukt om ze lekker buiten te laten spelen, en ze niet te veroordelen tot een ren die nooit de ruimte kan evenaren die ze momenteel binnen en/of buiten hebben.
Dan maar een verhaaltje. Heer en dame mogen sinds een paar weken als het even kan naar buiten. Ze genieten, hebben de poezen al laten weten wie de baas is, helemaal super dus. En geen planten om te slopen
Dame is gisteren begonnen met graven. Vandaag was ze onder de schutting, gelukkig zitten daarachter tegels. Gat maar dichtgegooid, en een bal erop of erin zetten zorgt ook voor de nodige training voor mevrouw. Ze hoeft zich niet te vervelen, zeg maar, de tuin is groot.
Verleden week waren ze al bij de buren gaan gluren, die een kippengaasje van vijftig cm hoog bij hen weg zijn.
Ik hoop dat het ondanks deze houdini acties lukt om ze lekker buiten te laten spelen, en ze niet te veroordelen tot een ren die nooit de ruimte kan evenaren die ze momenteel binnen en/of buiten hebben.
zondag 28 maart 2010 om 18:01
Zo dat is wel een héél klein kooitje voor dat konijn.
Deze vind ik trouwens ook heel schattig: Een konijn met een kat als moeder:
http://www.youtube.com/watch?v=04RZrf3-Mgo&feature=fvw
Deze vind ik trouwens ook heel schattig: Een konijn met een kat als moeder:
http://www.youtube.com/watch?v=04RZrf3-Mgo&feature=fvw
zondag 28 maart 2010 om 18:04
VeryCherry jaaa jou geweldige langoor heb ik gezien, CUTE!
Kletsmajoor hehehe Sjaak is "koel". Tof dat je een groter hok voor ze laat komen. Zijn de 2 dames eigenlijk gesteriliseerd? Ik had eerder ook 1 vent met 2 dames, ging lang goed en toen kwamen de dames in de puberteit. Snel laten steriliseren maar het was al te laat. Vechten tot bloedens toe dus toen heb ik er een ventje bij gekocht en 2 koppeltjes gemaakt.
Meeeer foto's! Dubbel (ook op ander topic) maakt niet uit, ze horen hier ook op het konijnenfoto topic
Kletsmajoor hehehe Sjaak is "koel". Tof dat je een groter hok voor ze laat komen. Zijn de 2 dames eigenlijk gesteriliseerd? Ik had eerder ook 1 vent met 2 dames, ging lang goed en toen kwamen de dames in de puberteit. Snel laten steriliseren maar het was al te laat. Vechten tot bloedens toe dus toen heb ik er een ventje bij gekocht en 2 koppeltjes gemaakt.
Meeeer foto's! Dubbel (ook op ander topic) maakt niet uit, ze horen hier ook op het konijnenfoto topic
zondag 28 maart 2010 om 18:10
quote:mamzelle schreef op 28 maart 2010 @ 17:21:
Ik wil ook meedoen (maar iedereen heeft de foto's die ik van mijn konijnen heb al gezien ) Jaaaa wel hier plaatsen!
Ja ik gooi altijd aan het eind van de dag alle gaten weer dicht, flink aanstampen, en dan kunnen ze de volgende dag weer opnieuw beginnen (hoe wreed!). Ik heb ook wat grote buizen ingegraven en dat stelt ze ook erg tevreden en daardoor (denk ik) graven ze minder.
Hier de buisingang, Franse hangoor is hier nog een peutertje:
En hier witte blind knijn in de buis... lijkt wel een soort mega rioolrat hahahah
De buizen zijn niet te koop in de winkel met deze diameter. Deze is min of meer.. uhm geleend van een bouwterrein. Maar er stond ook een bordje bij hoor, "deze gebruiken wij echt niet, dus u mag 'm best meenemen om te lenen".
Ik wil ook meedoen (maar iedereen heeft de foto's die ik van mijn konijnen heb al gezien ) Jaaaa wel hier plaatsen!
Ja ik gooi altijd aan het eind van de dag alle gaten weer dicht, flink aanstampen, en dan kunnen ze de volgende dag weer opnieuw beginnen (hoe wreed!). Ik heb ook wat grote buizen ingegraven en dat stelt ze ook erg tevreden en daardoor (denk ik) graven ze minder.
Hier de buisingang, Franse hangoor is hier nog een peutertje:
En hier witte blind knijn in de buis... lijkt wel een soort mega rioolrat hahahah
De buizen zijn niet te koop in de winkel met deze diameter. Deze is min of meer.. uhm geleend van een bouwterrein. Maar er stond ook een bordje bij hoor, "deze gebruiken wij echt niet, dus u mag 'm best meenemen om te lenen".
zondag 28 maart 2010 om 18:13
quote:sprokkelientje schreef op 28 maart 2010 @ 18:06:
Ahhhhhh twomp, toen ik dit topic aanklikte wist ik gewoon dat ie van jou was.
Vind die witte van je avater het allerliefste
Ja dat is ze ook echt, ze hebben allemaal hun eigen charme natuurlijk maar de witte is zó lief. Ze wil heel erg graag gekroeld worden overal en komt naar me toe hupsen om tegen mijn benen en handen te duwen tot dat ik haar aai.
Ahhhhhh twomp, toen ik dit topic aanklikte wist ik gewoon dat ie van jou was.
Vind die witte van je avater het allerliefste
Ja dat is ze ook echt, ze hebben allemaal hun eigen charme natuurlijk maar de witte is zó lief. Ze wil heel erg graag gekroeld worden overal en komt naar me toe hupsen om tegen mijn benen en handen te duwen tot dat ik haar aai.