Gezondheid alle pijlers

Veel stinkende afscheiding...wat zal het zijn?

13-11-2010 18:40 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum, maar heb vandaag het hele topic van Verana gelezen en daardoor geïnspireerd om ook een topic te starten.

Afgelopen woensdag ben ik bij de huisarts geweest, omdat ik de laatste tijd veel last heb van waterige vies ruikende afscheiding. 3 weken geleden ben ik hiervoor ook bij de huisarts geweest, maar ik moest eerst proberen om met Lactacyd de bacteriën in mijn vagina weer in balans te brengen. Dat hielp niet en ik kreeg steeds meer afscheiding. Zo erg dat ik de laatste dagen zelfs tampons moest gaan dragen.

De huisarts wilde een kweek nemen, maar toen hij via het speculum had gekeken, heeft hij gelijk gebeld naar het ziekenhuis of ik zsm bij de gynaecoloog terecht kon. Een uur later zat ik dus in de wachtkamer tussen de zwangere vrouwen. Eerst nam een arts in opleiding een kijkje, maar die haalde gelijk de gynaecoloog erbij. Toen de gynaecoloog keek riep die weer een assistent erbij, omdat hij een biopsie wilde doen.

Er zit een soort plak met een doorsnee van 3 cm op m'n baarmoederhals, die bij aanraking gelijk begon te bloeden. Het leek wel alsof ik ongesteld was.

Kweek, uitstrijkje en biopsie zijn met spoed naar het lab gestuurd en maandag krijg ik de uitslag. Maar ik moet er van de gynaecoloog rekening mee houden dat het slecht nieuws zou kunnen zijn en dat ik wellicht moet worden doorverwezen naar een academisch ziekenhuis. Hij zei dat het gezien mijn leeftijd (29) eigenlijk helemaal niet zo kunnen, maar dat hetgeen hij heeft waargenomen er gewoon slecht uitzag.

Maandag hoor ik dus of het goedaardig of kwaadaardig is...pfff spannend...
Poeh, zo fiets je de 11 steden, en zo zit je in de medische molen.

Ik ben heel blij voor je dat je een goed ziekenhuis hebt, dat je de behandeling krijgt die je nodig hebt. Maar het is wel een schok en ook een hele belasting, zeker omdat je na moet denken of je je baarmoeder wel of niet laat zitten. Ook het vertrouwen in je lichaam zal een deuk hebben opgelopen. Al met al een situatie die je leven behoorlijk op zijn kop zet. Ik hoop dat de scans volgende week geen uitzaaiingen laten zien, en dat je kans om na deze behandeling ´schoon´ door het leven te gaan groot is.

Plan niet teveel voor na die 3 maanden: het kan zijn dat je lichaam een poos moet herstellen van de chemo, de operatie/bestraling. Ook psychisch is het niet niks.

Dat ze op je werk alle medewerking bieden, is heel fijn. Dat maakt het straks makkelijker om je werk weer op te pakken. Maar houd je grenzen in de gaten. Geef aan wat mensen voor je kunnen doen, en luister naar je lijf.

Heel veel sterkte de komende tijd, ook voor je geliefden. Hen zal het ook niet in de koude kleren zitten.
hoi nanuq

hoe is het nu met je? was erg benieuwd of je het allemaal beetje kan bevatten

groetjes veel liefs middje
Inmiddels weet vrijwel iedereen in m'n omgeving het, het telkens weer opnieuw vertellen helpt me om het een plekje te geven. Al weet ik nog steeds niet of het wel echt tot me doordringt.

Vandaag hebben ze een MRI-scan en CT-scan gemaakt, dat verliep allemaal prima. Ook het aanprikken van het infuus voor de CT-scan ging goed, dus dat geeft hoop voor alle infuzen die nog geprikt moeten gaan worden.

En zo komen we steeds weer een stapje verder
Ik hoop dat de stapjes dichterbij herstel niet veel zullen zijn Nanuq; succes met de verwerking en alle onderzoeken!
Hoi Nanuq,

ik weet helaas uit eigen ervaring wat je nu meemaakt. Ik ben zelf een paar jaar ouder, maar ik kom jouw leeftijd toch ook steeds vaker tegen op de diverse fora.

Ik lees dat je nu een goede conditie hebt en dat zal je zeker helpen de komende maanden.

Ik weet niet of je de stichting olijf al kent? deze stichting zet zich in voor vrouwen met gyneacologische kanker. Ik zou zeker eens een kijkje nemen op hun site. Ik weet dat daar ook een vrouw geschreven heeft over een behandeling die het voor haar mogelijk maakt om toch nog kinderen te krijgen in de toekomst.

In ben zelf behandeld met chemo en bestraling. Bij mij is ook even gesproken over het verplaatsen van de eierstokken, maar mijn arts vond mij al te oud . Ik ben nu dan ook in de overgang en slik hormonen omdat ik dan weer wel te jong ben voor de overgang .

Ik ben inmiddels ruim een jaar na de behandeling en voel me heel goed.

Ik wens jou heel veel sterkte de komende tijd. En als je vragen hebt stel ze gerust.

groetjes, mikkie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven