Kaasfondue

26-11-2010 11:11 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een keer met mijn vriend kaasfonduen. Heb alleen niet zo'n set, is dat per se nodig of kan het ook met een pan+theelichtje?

En wat is lekker om mee te kaasfonduen? Een kant en klaar pak met evt extra kaas of liever helemaal zelf maken? In geval van het laatste, heeft iemand een lekker recept?

Ik heb het zelf een keer eerder gedaan en toen had een vriendin paprika, champignons, brood. Hebben jullie verder nog tips?

Wij houden overigens wel erg van kaas, dus het mag wel wat sterker van smaak zijn.
ik maak het eigenlijk altijd zelf, vind ik toch lekkerder dan een pakje.

Volgens mij kan het ook met een pan en theelichtje (misschien meer dan 1 lichtje erin zetten.

Je kan naar de kaasboer gaan, de meeste weten precies hoeveel van welke kaas je nodig hebt. Het is wel duurder dan een pakje maar in mijn ogen echt de moeite waard!

Wij hebben altijd stukje broccoli, champignon, cherrytomaatjes en veel brood. Frisse salade erbij en smullen maar.

Ik vind het echt heerlijk en je hebt me op een idee gebracht voor vanavond!
Ah, dat is een goede tip. Lekkere wijn erbij, heb er al helemaal zin in. Wil het morgenavond gaan doen!

Eet smakelijk.
vergeet ook het scheutje kirsch niet, dat haalt de smaak echt op.

Je kan er verder van alles qua groentes indoen, gewoon wat je lekker vindt. Broccoli koken wij wel even kort voor anders blijft het zo hard.

hmmmm heerlijk, ik ga het zo even aan manlief voorstellen. Lekker romantisch buiten ligt bij ons 30 cm sneeuw, houtkachel aan, kaarsjes aan en lekker samen genieten.

Bedankt voor het mij op een heel goed idee brengen.
Ik vond zelfgemaakte kaasfondue altijd veel lekkerder, tot ik deze probeerde (gewoon van AH):

Erwt. Echt? Uit een pakje?

Niet verder vertellen hoor
Oh en ik doe er nog wel helemaal zelf een scheutje wijn doorheen
Wij vonden datzelfde pakje een beetje tegenvallen vorige week. Maar we hadden er dan ook geen scheutje wijn in gedaan.

En we deden het in een gewone pan, zonder theelichtje, want die was onvindbaar. Romantisch hoor, elke 5 minuten naar de keuken lopen om de boel weer te smelten
@ Erwt...oeh dat is ook wel heel erg makkelijk natuurlijk.

Die vriendin van mij deed ook als basis een pakje maar deed er volgens mij nog wel extra kaas doorheen.

Ik heb er helemaal zin in. Die sneeuw moet ik er trouwens maar bij bedenken, ligt hier niet.
Heerlijk dat pakje. Even de pan met een knoflookteentje insmeren erg lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik zou echt voor het zelf maken gaan. Ik heb zoveel pakjes geprobeerd, ook die ene van erwt maar ik vind het toch niet zo lekker. Maar goed smaken verschillen en ik ben een miep met pakjes...
Ik ben ook geen fan van pakjes. Twijfel....
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat mijn bijdrage een link is met geweldige recepten en alles wat je wilt weten staat hierin. Dus ik kan dingen herhalen maar dacht, de link geven is makkelijker;

Kaasfondue
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:nouschi schreef op 26 november 2010 @ 11:33:

Heerlijk dat pakje. Even de pan met een knoflookteentje insmeren erg lekker.

Jaaa, lekker! Ik doe er meestal nog bleekselderij bij, dat doopt zo lekker

Veel te lang niet gegeten (vriend lust het niet )
Dertig centimeter sneeuw, Floortje? Dat kan niet in Nederland zijn...

Kun je er alleen groenten ingooien? Ik heb nog nooit gekaasfonduet, het klinkt wel heel gezellig, maar hoor vriend al zeuren over konijnenvoer...
Thnx Mylene_Valerie.

En bleekselderij, top!
Lauren, nee dat is zeker niet in NL. Ik woon sinds kort in Scandinavië vandaar. Je kan er ook brood in dopen ook erg lekker. Misschien meer geschikt voor vriendlief?
quote:Lauren29 schreef op 26 november 2010 @ 11:39:

Dertig centimeter sneeuw, Floortje? Dat kan niet in Nederland zijn...

Kun je er alleen groenten ingooien? Ik heb nog nooit gekaasfonduet, het klinkt wel heel gezellig, maar hoor vriend al zeuren over konijnenvoer...Nee hoor, je kan er van alles in dippen, ik kaasfondue heel veel, dit is een van mijn kaasfondue's';

Of gewoon in een kaasfonduepan;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ohja, hier ook met een teentje knoflook de pan insmeren inderdaad!

Wij fonduen meestal met: kort gebakken champignons (gehalveerd), broccoli, bleekselderij, stokbrood

Ik ga toch ook maar weer eens kaasfonduën!
@Mylene_Valerie: wow!
Prima, de kaasfondue van de AH. Wrijf als de pan warm is en voordat je de kaas erin doet met een knoflookteentje door de pan. Is ook lekker!

Wat is leuk voor erin:

Ik maak meestal voor, nu 2 personen, twee borden met sla klaar. Dan koop ik bij de Keurslager goed gesneden vlees (salami, goede ham - gewoon in plakjes) en die leg ik wat rommelig over de sla heen.

Vaak koop ik dan nog een pakje met kleine ronde aardappeltjes en warm die vantevoren op. Ook érg lekker voor bij de kaasfondue! Verder zoals hierboven gezegd: groente, paprika e.d.
O, in Scandinavië, vandaar! Een beetje het wintersportidee, sneeuw & kaasfondue.

Brood, dat is vast heel lekker, maar hoor nog steeds een

zeurstemmetje:

"Als er geen vlees bij zit, is het geen avondeten!"

Maar ik heb net het oude topic van MV (geweldig, bedankt!) door zitten bladeren, en zie bijvoorbeeld gerookte kip, salami, knakworstjes, dus dat komt helemaal goed. Ik vind het wel iets voor komend weekend! Nu nog 30 cm. sneeuw!
Oh heerlijk kaasfondue!

Ik neem altijd een pak als basis.

Knoflook fruiten een klein sjalotje beetje witte wijn.

Kirsch inderdaad.

Vers gesneden bieslook

Beetje uode kaas erdoorheen geraspt.

Om het pittiger te maken kan je er nog wat blauwschimmelkaas doorheen doen. Oh heerlijk ik heb nog een pak liggen misschien idee voor het weekend!
In een uitgehold brood doen, dan hoef je de pan niet schoon te maken.

Gekookte spruiten zijn lekker in de kaasfondue. (dippen, niet er doorheen roeren natuurlijk)

Iemand gaf laatst de tip om met tacochips te dippen. Lijkt me erg lekker.

En als je er thee bij drinkt kun je meer eten.

Je mag zelf bedenken of dat een aanrader of een waarschuwing is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven